Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

راهنمای خرید

پیشنهاد استریوی ارزان...

  ترکیب بلندگوی Yamaha NS-F51 و آمپلی فایر Yamaha R-N402 یک ست استریوی ارزون قیمت با قابلیت های به روز برای دوستانی که دنبال یک سیستم استریو ارزان ولی خوب هستند مناسب است. 

آمپلی فایر یاماها R-N402 برای بلندگوی NS-F51 کاملا مناسب است و می تواند نظر دوستانی که دنبال یک سیستم استریو ارزان و با کیفیت های فای هستند را کاملا جلب کند.

یاماها بلندگوی F50 و F51 بیشتر از پانزده سال است که همچنان بدون تغییر خاصی تولید می کند, که این دلیلی بر کیفیت و محبوبیت این بلندگو است.

شما می توانید این ست استریو را از فروشگاه آکوستیک نماینده محصولات یاماها در ایران به پایین ترین قیمت و بالاترین خدمات تهیه نمایید.

پیشنهاد خرید برای جمعه سیاه 2019

black friday


جمعه سیاه (به انگلیسی: Black Friday) در آمریکا روز بعد از روز شکرگزاری است که عملاً آخرین جمعه ماه نوامبر به شمار رفته و آغاز آیین خرید برای کریسمس حساب می‌شود. در واقع جمعهٔ سیاه، یک روز تعطیل نیست، اما اکثر شرکتها این اجازه را به کارکنان خود می‌دهند که این روز را مرخصی گرفته و به خرید سال نو بپردازند. سالها است که این روز، شلوغترین روز برای فروشنده‌ها است. هر چند آمریکای شمالی محل اصلی رخداد این سنت است، اما همچون بسیاری از سنتهای دیگر این منطقه، این سنت نیز به کشورهای دیگر سرایت کرده است. این روز به قدری اهمیت دارد که فروشگاه‌ها قبل از ساعت ۴ صبح کار خود را آغاز کرده و مردم از همان زمان برای خرید به فروشگاه هجوم می‌آورند و باید تا قبل از آغاز شب خرید کرده باشند.

دوشنبه آنلاین (Cyber Monday)

رفته‌ رفته با جا افتادن خریدهای اینترنتی، فروشگاه‌های آنلاین هم در رویداد بلک فرایدی حضور یافتند.  رقابت در صف‌های طولانی، پدیده‌ای متفاوت در کشورهای دیگر است. همانطور که مردم برای فیلم‌های معروف سینمایی، از چندین ساعت قبل با صندلی و تجهیزات کامل گذران وقت حاضر می‌شوند، در مورد بلک فرایدی نیز، این امر بسیار پررنگ‌تر بود. بسیاری از مردم فرصت ایستادن در صف‌های طولانی را نداشتند، و ترجیح آن‌ها این بود که روز عید شکرگزاری پیش خانواده خود باشند. فروشگاه‌های آنلاین، در دوشنبه بعد از شکرگزاری (پایان تعطیلات چهار روزه عید)، پیشنهاد‌های آنلاین جذاب خود را ارائه می‌دادند. بدین‌صورت، کسانی که موفق به حضور در بلک فرایدی نشده بودند، و یا دیر به پیشنهاد موردنظر خود رسیدند هم، شانسی دوباره پیدا می‌کردند. در موارد بسیاری، رویداد بلک فرایدی آنلاین یک هفته کامل طول می‌کشید و آن را با عبارات (Cyber Monday) و (Cyber Week) توصیف می‌کنند.


 من هم در هفته حراج های "جمعه سیاه" بیشتر فیلم میخرم, امسال هم چند عنوان بلوری4K در لیست سفارشاتم قرار دادم, که اینجا با شما به اشتراک میزام ( این عنوان های که اینجا میزارم بیشتر برای من جنبه تست صدا و تصویر دارن) نسخه های انتخابی من در بیشتر عنوان ها 4K هستن. اگر هنوز تصمیم به خرید 4K بلوری پلیر را ندارید, خرید نسخه های بلوری استاندارد هم بسیار مورد تایید هستن. شروع جمعه سیاه امسال از (دوشنبه 4 آذر) است. توصیه می کنم در طول هفته حراج بزرگ لینک زیر را هر روز چک کنید:

https://www.blu-ray.com/deals/

عنوان های زیر را برای تست صدا و تصویر بروی سیستم های درست و حسابی سینمایی خانگی توصیه می کنم:

Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw صدا  و تصویر 4.5 ستاره

Godzilla: King of the Monsters صدا 5 ستاره تصویر 4 ستاره

Jurassic World 5-Movie Collection

Spider-Man: Far from Home صدا و تصویر 5 ستاره

John Wick: Chapter 3 صدا 5 ستاره تصویر 4 ستاره

Alita: Battle Angel صدا و تصویر 5 ستاره

Mortal Engines تصویر 5 ستاره صدا 4.5 ستاره

Aquaman صدا و تصویر 5 ستاره

Ready Player One صدا تاج طلایی تصویر 5 ستاره

Crawl صدا و تصویر 5 ستاره

Aladdin تصویر 5 ستاره صدا 3.5 ستاره

The Meg تصویر 5 ستاره صدا 5 ستاره

Hellboy 2019 صدا و تصویر 4.5 ستاره

اگر شما هم پیشنهادی برای خرید دارید در بخش نظرات عنوان کنید, من هم اگر چیزی به لیستم اضافه شد اینجا هم قرار میدم:

من و بسیاری از همراه هان قدیمی سایت از اقا "داوود" خرید می کنیم, یک اعتماد و دوستی قدیمی بین ما برقرار است. شما میتونید از ایشون و یا هر سایت یا منبع دیگری خریدهای جمعه سیاه انجام بدید, مهم استفاده از نسخه های اصلی فیلم و موزیک است.

ایمیل آقا داوود جهت سفارش: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

دیسک کالیبراسیون Spears & Munsil

مجموعه "Spears & Munsil" نسخه ی بلوری UHD دیسک های کالیبراسیون خود را به تازگی وارد بازار کرده است. من هم به عنوان یک علاقمند به صدا و تصویر این دیسک توسط دوست خوبم آقا داوود از آمازون سفارش دادم, و چند وقتی هست که دارم از این دیسک در دورهمی های آموزشی و برای تست های خودم ازش استفاده می کنم. دیسک جدید با عنوان Spears & Munsil UHD HDR Benchmark مناسب پنل های 4K و بلوری پلیرهای 4K است.

همانطور که دوستان حرفه ای سایت اطلاع دارن دیسک های Spears & Munsil از حرفه ای ترین نوع دیسک های کالیبراسیون است و پترن های آن توسط "SMPTE" یا Society of Motion Picture and Television Engineers " انجمن مهندسان تصویر برداری و تلویزیون تایید شده است.

من این دیسک برای دوستانی که تجربه ای در زمینه کالیبراسیون دارند توصیه میکنم.

دوستان آماتور بهتره از دیسک های "Disney WOW" استفاده کنند. البته اگر حرفه ای باشید این دیسک هم پترین های بسیار پیچیده و مناسب کاربران حرفه ای دارد.

دیسک Spears & Munsil UHD HDR Benchmark برای رسیدن به بهترین تنظیمات بروی Dolby Vision و HDR بسیار بهیه شده و کاربردی است. مخصوصاََ دوستانی که ویدوپروژکتورهای مجهز به HDR و دالبی ویژن دارند, دیسک جدید Spears & Munsil در تنظیمات دقیق و رسیدن به بالاترین پتانسیل پروژکتورها بهشون بسیار کمک خواهد کرد.

موارد مرتبط:

کالیبراسیون ابتدایی تصویر

کالیبراسیون تصویر-بخش دوم

کالیبراسیون تصویر - بخش سوم

کالیبراسیون تصویر بخش چهارم

تفاوت تنظیمات تصویر با کالیبراسیون تصویر

دیسک کالیبراسیون Disney WOW

ISF Calibration

THX

JBL ARENA

JBL ARENA JBL كمپانی بلندگوساز مطرح آمریكای در سال 1946 میلادی توسط (James Bullough Lansing) تاسیس شد.

لانسینگ در ابتدا مدیر كمپانی Altec Lansing بود, که در سال 1941 كمپانی Altec را به آقای James Ling واگذار كرد, و تصمیم به تاسیس برند بلندگو سازی با نام تجاری JBL گرفت.

 لانسینگ طراح اولین بلندگوهای HORN در Altec بود, اولین بلندگوی هورن كه برای سالن های نمایش طراحی كرد مدل "75W5" مربوط به سال 1934 است, كه موفق به كسب جایزه Academy Awards شد, این بلندگوی غول پیكر به تنهای پشت پرده نمایش قرار میگرفت و به علت وضوح صدا و قدرت پرتاب صوت به انتهای سالن تجربه ای متفاوت را برای تماشاچیان آن سالها سینما ایجاد می كرد.

جی بی ال یکی از زیر مجموعه های غول صدای آمریکایی Harman/Kardon است, زیر مجموعه ی کمپانی هارمن بزرگانی مثل:

AKG

Infinity

Lexicon

Mark Levinson

JBL

Revel

و چندین برند بزرگ دیگر هستند...

یکی از بلندگوهای ارزان قیمت و بسیار مناسب یک شروع مورد تایید من با قیمتی که در شرایط بازار امروز هم هنوز قابل قبول است, سری "ARENA" از برند فوق محبوب JBL است.

سری ARENA به صورت 5.1 کانال با ساب ووفر اکتیو 10 اینچی در بازار تهران به راحتی در دسترس علاقمندان سیستم های سینمایی خانگی است, از شاخص های بلندگوهای اصلی این مجموعه "ARENA180" میشه به توان تولید فرکانس های بم زیر 40 هرتز, (باس سنگین) که بسیار ایده آل است و همجنین قدرت تولید فرکانس بالای 40 کیلوهرتز که دو برابر توان شنیداری انسان است اشاره کرد!

از لحاظ ساخت هم بسیار ظریف و با کیفیت به نسبت قیمتش طراحی و تولید شده است.

اما کجا سری ARENA را باید بشنویم؟

  

مجموعه ی خوش نام  آکوستیک پکیج کامل ARENA را در بهترین شرایط ممکن برای شما علاقمندان به صدا و تصویر در شوروم تازه تاسیس خود دمو کرده است. چرا باید ARENA و دیگر برندهای های اند صدا را در آکوستیک بشنوید:

به این دلیل که در آکوستیک شما در فضای آرام, صمیمی و معطر تشویق به شنیدن دوباره و دوباره سیستم ها می شوید, در شوروم های آکوستیک شما باید صدا گوش کنید (این یک اجبار است) سیستم ها در اختیار شما قرار میگیرن تا به هر اندازه و با هر وولم صدای که نیاز هست تا به درک درستی از صدا برسید صدا گوش کنید, فروشنده های آکوستیک فقط زمانی که نیاز به توضیح در مورد صدا و سیستم دارید کنار شما هستند, پس با خیال راحت موزیک مورد نظر خودتان را از بهترین سورس های موجود بشنوید.

در مجموعه ای آکوستیک می توانید صدا گوش کنید...

پیشنهاد خرید برای جمعه سیاه 2017

جمعه سیاه

عنوان هاي زير را شخصاً تست کردم, و به عنوان مرجع تست صدا و تصویر در خرید جمعه سیاه به شما هم توصيه مي کنم:

Wonder Woman صدا و تصوير 5 ستاره

Transformers: The Last Knight تصوير (رفرنس)

Power Rangers صدا و تصوير (رفرنس)

Guardians of the Galaxy Vol. 2 صدا و تصوير 5 ستاره

Spider-Man: Homecoming صدا و تصوير 4.5 ستاره

Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales صدا و تصوير (رفرنس)

The Mummy صدا و تصوير 4 ستاره

Kong: Skull Island صدا و تصوير 4.5 ستاره

The Fate of the Furious صدا و تصوير 5 ستاره

John Wick Chapter 2 صدا و تصوير 4 ستاره

The Great Wall (رفرنس در صدا و تصوير) تاج طلايي

Resident Evil: The Final Chapter صدا و تصوير 4.5 ستاره

xXx: The Return of Xander Cage صدا و تصوير 4.5 ستاره

La La Land صدا و تصوير 4.5 ستاره

Underworld: Blood Wars صدا 5 ستاره

War For The Planet Of The Apes صدا و تصویر 5 ستاره

Black Friday Deals

پیشنهاد چند آمپلی فایر سینمایی

 yamahamarantzpioneerdenononkyo

این چند مدل آمپلی فایر سینمایی را یک یا چند بار تست کردم (البته تست فروشگاهی) و همگی کاملا مورد تایید من هستن. در مورد هر کدوم توضیحات بسیار کوتاهی میدم. این شما هستید که باید برید و بشنوید, و اگر امکان تست ندارید میتونید به تجربه شنیداری من اعتماد کنید.

پیشنهاد چند سیستم سینمایی

این چند سیستم سینمایی که در زیر پیشنهاد می کنم در شرایط نسبتاً خوب شنیدم, و بنظرم همگی برای یک شروع مورد تایید من کاملا مناسب هستن. به این نکته هم توجه داشته باشید که پیشنهاد های من صرفاً از روی شنیدن نیست، من باید شرایط مخاطب ایرانی، و محدودیت های فروش و نبود برخی از مدل هارو هم در نظر بگیرم. اگر هم در مواردی سخت گیرانه رفتار می کنم، دلیلش این که به این اصل اعتقاد دارم که نداشتن بهتر از بد داشتن است.

kef R

اولین پیشنهاد من مجموعه بلندگوی کف سری R هست. با آمپلی فایر دنن:

بلندگوی مدل R900 برای کانال اصلی

بلندگوی مرکز R600c

بلندگوی ساراند اصلی و ساراند عقب مدل R100

ساراند های دو قطبی "Dipole" کف اصلا جالب نیست, نه صدای اقکتیو خوبی ازش شنیدم و نه بنظرم کف تخصصی در ساخت این نوع ساراند داره!

برای این سیستم دوتا ساب Q400 کف توصیه می کنم, به هیچ عنوان با بلندگوی R900 ساب تکی Q400 نمی تونم پیشنهاد بدم. ساب سری R هم بنظرم گرون میاد و خیلی هم شاخص های صداش با Q400 تفاوتی نداره.

 برای سیستم بالا آمپلی فایر سری 6000 دنن توصیه می کنم, من این پکیج با مدل AVR-X6300 شنیدم, که روی وولوم 2/4 خیلی خوب صدا میداد. پیشنهاد من برای این سیستم استفاده از مدل X7200 هست. شما بهتر از من میدونید که دنن در مدل های بالا (و بخصوص مدل پرچم دار) صدای کاملا متفاوت از دیگر مدل ها دارد. این سبک دنن است.

 جدیداً از کابل های برند QED خیلی خوشم اومده! مخصوصاً کابل اسپیکرهای بسیار جذابی در صدای سینمایی داره, ستاپ های کف همگی با کابل سری Performance شنیدم. نمیدونم این برند در ایران هست یا نه؟ برای من که برند جذابی در ستاپ های درست و حسابی سینمایی هست.


سیستم بعدی KEF که شنیدم و به شما هم پیشنهاد می کنم شامل:

بلندگوهای اصلی مدل R500

بلندگوی مرکز مدل R200

بلندگوی ساراند مدل R100

و دوتا ساب Q400

آمپلی فایر مناسب برای این پکیج, دنن X4300 و همچنین RX-A2060 یاماهاست که یکی از میانه قیمت های مورد علاقه من هم بحساب میاد. 


پکیج بعدیKEF یک ستاپ سبک با بلندگوی بوک شلف محبوب این روزهای دنیاست:

بلندگوی اصلی R300

بلندگوی سنتر R200

بلندگوی ساراند R100

و ساب ووفر Q400

آمپلی فایر مناسب برای این پکیج مدل میانی یاماها RX-A1060 هست. که با شدت db+2 برای درایو کف R300 انتخاب مورد تاییدی هست.


RUBICON

پیشنهاد بعدی که خودمم خیلی دوستش دارم, بلندگوی دالی سری RUBICON هست.

بلندگوی اصلی مدل پرچم دار RUBICON 8

بلندگوی مرکز RUBICON VOKAL

کانال های ساراند بوک شلف RUBICON 2

ساب ووفر E-12 F که برای این ستاپ حتماً باید از دو دستگاه استفاده شود.

آمپلی فایر پری و پاور یاماها CX-A5100 و MX-A5000 من فکر می کنم این ستاپ با آمپلی فایر دنن X7200 هم باید خوب صدا بده.

کابل های XLR که برای یاماها استفاده شده بود, سری رفرنس QED بود, که بنظرم خیلی خوب صدا میداد و فوق العاده سریع بود. QED یکی از کشفیات جدیدم هست که در آینده حتماً باید در سیستم خودم تجربش کنم.


یک صدای بسیار درخشان از دالی EPICON 8 با آمپلی فایر پری و پاور NAD مدل M12 و M22 شنیدم, که برای ستاپی در این رنج قیمت نمیشه گفت فوق العاده, اما بسیار دوست داشتنی بود, فکر می کنم دو بار بهش اشاره کردم. NAD صدای مورد علاقه من نیست, اما من به مهندسی این برند و این که میدونه چی میسازه احترام میزام. من میدونم وقتی NAD می شنوم, در بهترین حالت قراره یک صدا با جزئیات بالا, کاملا دیجیتال و سر زنده بشنوم. تکلیف شنونده با NAD مشخصه, من از برندهای که حتی از NAD هم عقب تر هستن, ولی میخوان صدای های اند آنالوگ شبیه سازی کنن واقعاً بدم میاد.


سیستم های سینمایی درست و حسابی نیاز به نسخه های بلوری اورجینال و درجه یک هم دارن:

بهتون "Rogue One: A Star Wars Story" پیشنهاد میدم, که قطعاً از صدا و تصویر این کار لذت خواهید برد (حتی اگر مثل من اصلا طرفدار مجموعه فیلم های جنگ ستارگان نباشید) من نسخه Target Exclusive DigiPack گرفتم, کلا از نسخه های Target خوشم میاد.

یکی دیگه از کارهای که میشه تا آخر دنیا از صداش نوشت, "Hacksaw Ridge" هست. باید بشنوید تا درک کنید. بهتر هست نسخه 4K خریداری کنید.


B&W 600

و اما بهترین ستاپ سینمایی نسبتاً ارزون قیمت که خودم خیلی دوستش دارم, سری 600 از برند فوق محبوب منB&W است. امسال بسیار به دنبال شنیدن سری Diamond بودم, در پست های قبل بهش اشاره کردم. اما برای شنیدن سری 600 هم وقت گذاشتم و یک ستاپ بسیار خوب ازش شنیدم, این ستاپ از سری 600 بی اند دبلیو مثل ستاپ های قبلی حسابی مورد تایید من هست. حتماً میدونید که من سالها برای صدای سینمایی سری 600 داشتم.

بلندگوی اصلی 683  S2 این مدل در تحمیل پیک های سنگین در رنج قیمت خودش و بسیاری از گران ترها بی رقیب هست.

بلندگوی مرکز HTM61 S2 این مدل یکی از بهترین سنترها در میانه قیمت هاست.

کانال های ساراند 686 S2

بی اند دبلیو ساراند دو قطبی DS3 میسازه, که من این سری داشتم و بنظرم از بهترین های این نوع ساراند است. یکم گرونه! اما اگر در ستاپی قرار بگیره, صدای سه بعدی فوق العاده ای ایجاد میکنه. مخصوصاً در پیکربندی های 5.1 بی نظیر عمل میکنه.

ساب ووفری که با ستاپ بالا شنیدم, مدل ASW610XP بود. ساب ووفر خوبیه با صدای که میشه در کلاس ساب ووفر به معنای واقعی قرارش داد. اما من صدای ساب ووفرهای بی اند دبلیو دوست ندارم! و بنظرم به اندازه پولی که میگیرن صدا نمیدن. من برای ستاپ بالا دوست دارم سابی مثل SVS PB-2000 تو مدار باشه. این مدل در اروزن قیمت های SVS بی شک و بی شک بهترین ساب ووفر در صنعت صداست. شک نکنید.

آمپلی فایر این سیستم در ستاپی که من شنیدم دنن AVR-X7200 بود. با db+2 برای سه کانال اصلی و db+1 در چهار کانال ساراند و db+2 در دو کانال سقفی, ملاحظه می کنید که بلندگوی که حسابی جریان میخواد تا خوب صدا بده. اگر سری 600 جریان خوب نگیره, صدای باس خشگ و ضربه ای میده, و فقط یه تیوتر ازش شنیده میشه! اما اگر جریان بگیره هم باس نرمی داره و هم صدای میدرنج و تیوترش فوروارد نمیشه و به گوش خوشایند شنیده میشه.

سری CM بی اند دبلیو هم جریان بالا میخواد تا خوب صدا بده, ظاهر این سری شمارو گول نزنه, برعکس ظاهر ظریف و دوست داشتنیش, به شدت بد درایو هست.

پیشنهاد خرید جمعه سیاه 2016

black friday
از ویکی‌پدیا

جمعه سیاه یا حراج جمعه (به انگلیسی: Black Friday) در آمریکا روز بعد از روز شکرگزاری است که عملاً آخرین جمعه ماه نوامبر به شمار رفته و آغاز آیین خرید برای کریسمس حساب می‌شود. در واقع جمعهٔ سیاه، یک روز تعطیل نیست، اما اکثر شرکتها این اجازه را به کارکنان خود می‌دهند که این روز را مرخصی گرفته و به خرید سال نو بپردازند. سالها است که این روز، شلوغترین روز برای فروشنده‌ها است. هر چند آمریکای شمالی محل اصلی رخداد این سنت است، اما همچون بسیاری از سنتهای دیگر این منطقه، این سنت نیز به کشورهای دیگر سرایت کرده است. این روز به قدری اهمیت دارد که فروشگاه‌ها قبل از ساعت ۴ صبح کار خود را آغاز کرده و مردم از همان زمان برای خرید به فروشگاه هجوم می‌آورند و باید تا قبل از آغاز شب خرید کرده باشند.

دوشنبه آنلاین (Cyber Monday)

رفته‌رفته با جا افتادن خریدهای اینترنتی، فروشگاه‌های آنلاین هم در رویداد بلک فرایدی حضور یافتند.  رقابت در صف‌های طولانی، پدیده‌ای متفاوت در کشورهای دیگر است. همانطور که مردم برای فیلم‌های معروف سینمایی، از چندین ساعت قبل با صندلی و تجهیزات کامل گذران وقت حاضر می‌شوند، در مورد بلک فرایدی نیز، این امر بسیار پررنگ‌تر بود. بسیاری از مردم فرصت ایستادن در صف‌های طولانی را نداشتند، و ترجیح آن‌ها این بود که روز عید شکرگزاری پیش خانواده خود باشند. فروشگاه‌های آنلاین، در دوشنبه بعد از شکرگزاری (پایان تعطیلات چهار روزه عید)، پیشنهاد‌های آنلاین جذاب خود را ارائه می‌دادند. بدین‌صورت، کسانی که موفق به حضور در بلک فرایدی نشده بودند، و یا دیر به پیشنهاد موردنظر خود رسیدند هم، شانسی دوباره پیدا می‌کردند. در موارد بسیاری، رویداد بلک فرایدی آنلاین یک هفته کامل طول می‌کشید و آن را با عبارات (Cyber Monday) و (Cyber Week) توصیف می‌کنند.


 من هم در هفته حراج های "جمعه سیاه" بیشتر فیلم و موزیک میخرم, امسال هم چند عنوان بلوری و سی دی در لیست سفارشاتم قرار دادم, که اینجا با شما به اشتراک میزام ( این عنوان های که اینجا میزارم بیشتر برای من جنبه تست صدا و تصویر دارن) نسخه های انتخابی من در بیشتر عنوان ها 4K هستن,( با این که قبلا تعدادی از این نسخه هارو به صورت بلوری عادی خریدم، اما دوست دارم نسخه 4K این فیلم هارو هم تجربه کنم) کمی قیمت بیشتری از نسخه های عادی بلوری دارن, اما بنظرم در سال جدید میلادی باید منتظر پلیرهای درست حسابی UHD بلوری باشیم. به همین دلیل بهتر است نسخه های 4K انتخاب کنید که هم شامل یک نسخه بلوری عادی و هم 4K هستن. البته اگر فعلا تصمیم به خرید نسل جدید بلوری پلیرها ندارید, خرید نسخه های بلوری استاندارد نیز بسیار مورد تایید هستن. شروع جمعه سیاه امسال از 21 نوامبر (دوشنبه 1 آذر) است. توصیه می کنم در طول هفته حراج بزرگ لینک های زیر را هر روز چک کنید:

http://www.blu-ray.com/deals/

http://www.blu-ray.com/

https://www.amazon.com/

خریدهای تستی من شامل عنوان های زیر است:

Teenage Mutant Ninja Turtles Out of the Shadows

Mission Impossible - Rogue Nation

The Huntsman Winter's War 4K

Independence Day Resurgence 4K

Resident Evil Afterlife 4K

Batman v Superman 4K

Bad Boys I & II

Captain America Civil War

Deadpool 4K

Mechanic Resurrection 4K

Star Trek Beyond 4K

Star Wars The Force Awakens 3D

The Jungle Book

The Legend of Tarzan 4K

The Shallows 4K

X-Men Apocalypse 4K

Warcraft 4K

Sicario 4K

Lone Survivor 4K

Oblivion 4K

Lucy 4K

Stalingrad

Blomkamp³

این چند عنوان هم SACD های تستی هستن:

Linn Super Audio Collection, Vol. 1

Audiophile Reference IV

Audiophile Sound of Mdg

این سه آلبوم از Lara Fabian در لیست قرار دادم.

Ma Vie Dans La Tienne

Wonderful Life

Essential

Diana Krall -Love Scenes

اگر شما هم پیشنهادی برای خرید دارید, در بخش نظرات عنوان کنید, من هم اگر چیزی به لیستم اضافه شد اینجا هم قرار میدم:

بلندگو تا 8 تومن

بلندگو تا 8 تومن

بلندگو تا 8 تومن

پیشنهاد بلندگوی درست حسابی دادن اونم تو قیمت های منطقی خیلی سخته, اگرم تو بازار ایران باشه که باز هم سخت تر میشه!

دو برند B&W و KEF بسیار مورد علاقه من هستن و سالها از هر دوی این برندها در کانال های اصلی و یا یکی از کانال های صدا استفاده کردم. امروز خوشبختانه هر دوی این برندها در ایران وارد شدن و به راحتی در دسترس علاقه مندان به های فای با قیمت بسیار منطقی قرار دارند.

بی اند دبلیو سری 600 و کف سری R بی شک از بهترین انتخاب های درست حسابی بازار ایران بحساب میان. دو مدل از دو سوپر برند بلندگوساز که اگر هم کسی از شما در موردشون سوال کرد مجبور نباشید دو ساعت براش توضیح بدید که یه برند اروپایی که در ساختش از درایورهای فلان شرکت استفاده شده است! و صداش به خوبی فلان بلندگوی شناخته شده ست, چرا که این دو برند خودشون از رفرنس های مقایسه صدا برای دیگر برندها در این کلاس قیمتی هستن.

من دو مدل بسیار عالی و مورد تاییدم از بی اند دبلیو مدل 683 S2 و کف مدل R700 به شما توصیه می کنم, بدون این که بخوام طومار بنویسم که این دو مدل چه ویژگی های در صداشون هست, پیشنهاد می کنم خودتون برید و با موزیک های که به گوش خودتون آشناست, و نه اون های که فروشنده براتون دمو میکنه, این دو برند و به ویژه این دو مدل گوش کنید و اگر صداشون دوست داشتید, توصیه می کنم در خریدشون شک نکنید.

چند عنوان بلوری تستی

چند عنوان بلوری برای تست سیستم این ماه انتخاب کردم که امیدوام شما هم حتماً اورجینال بخرید و ازشون لذت ببرید.

شروع می کنم با:

War of the Worlds

جنگ دنیاها یکی از خوب های دوران دی وی دی بود, چرا که در اون زمان دی وی دی با صدای dts کم پیدا میشد، و این فیلم یکی از بهترین هاش بود. البته در تصویر گرینی هم شماره یک بود.ها ها..... بلوری فیلم هم صدل DTS-HD Master Audio 5.1 با حجم بیت ریت بسیار بالا داره و هنوز هم از بهترین های تست صداست. یکی از بهترین لحظات جنگ دنیاها برای تست صدا دقایق اولیه فیلم و رعد و برق های قبل از خیزش هیولاها از زیر زمین است! بی نظیره..... فقط باید تستش کنید تا متوجه بشید چی میگم.

Lone Survivor

بی شک در حال حاظر رفرنس صدا در بین فیلم های جنگی بحساب میاد. هرآنچه باید از این فیلم بدانید در تحلیل نسخه بلوری فیلم نوشتم.

The Expendables 3

یکی دیگر از کارهای درجه یک در فرمت دالبی وضوح بالاست, که در صدا و تصویر هم یکی از خوب های سال گذشته بحساب میاد. به بررسی نسخه بلوری فیلم مراجعه کنید.

San Andreas

سن آندراس هم یکی از گزینه های بسیار موفق امسال در راضی کردن من در صدا و تصویر بود. بررسی بلوری فیلم بخوانید.

Terminator Genisys

قسمت جدید نابودگر هم یکی از خوب های صدای دالبی سال گذشته بود, مخصوصاً در کانال LFE عالی بود. تحلیل بلوری فیلم بخونید.

The Hunger Games

یکی دیگه از کارهای که در صدای dts فوق العاده ست, مخصوصاً در فرکانس پایین و تخلیه حجم بالای از افکت های سنگین در 4 کانال ساراند حسابی حالتون جا میاره. (قسمت های بعدیشو تست نکردم)

The Last Witch Hunter

آخرین شکاچی جادوگر یکی دیگه از کارهای جدیده که برای اولین بار در نسخه خانگی با فرمت DTS-X عرضه شده است. خود کمپانی dts بروی این فیلم خیلی تبلیغات کرده و یکی از دمو های امسال dts است.

Jurassic World

دنیایی ژوراسیک هم یکی از بهترین های امسال بود, که حتما از دیدن تصویر این فیلم بروی نمایشگر کالیبره شده لذت خواهید برد. بررسی کوتاهی از بلوری فیلم

Ant-Man

مرد مورچه ای یکی از کارهای کامیک خیلی خوب امسال بود, که در صدا و تصویر هم حرف های زیادی برای گفتن دارد. در صدا و در نسخه خانگی DTS-HD Master Audio 7.1 هست و یکی از خوب های تست سیستم بحساب میاد.

جالب بدونید این فیلم برای اولین بار با فرمت Dolby Cinema نمایش داده شده است. این سیستم به این معنی که وقتی سالن نمایشی مجهز به این سیستم است فیلم با دو فرمت Dolby Vision و Dolby Atmos نمایش داده می شود. درست مثل سیستم THX که تضمین میکنه فیلم با استاندارد صدا و تصویر این کمپانی آماده سازی شده است. Dolby Cinema هم یک نسخه به روز شده از THX است. (مطالب مربوط به Dolby Vision و Dolby Atmos مطالعه کنید)

یاماها سامورایی

پیشنهاد یک سیستم سینمایی ارزان و مورد تایید یکی از سخت ترین کارهای که من در این سایت انجام میدم. پیشنهاد بهترین ستاپ از بین بهترین کامپوننت ها برای من کار راحتی است, اما پیشنهاد یک سیستم ارزان که هم مورد تایید من و هم مناسب کاربران تازه وارد به دنیای سینمایی خانگی باشد بسیار سخت است. به همین دلیل در این چند سال پیشنهاد های ارزان زیادی برای شما نداشتم, دلایل زیادی هم برای این کار دارم, مثل نبود مدل های مناسب از برندهای مورد تاییدم و یا محصولاتی ضعیف که از نظر من بی ارزش بودن. اما این بار یاماها یکی از بهترین های من و شاید بهترین برند در صدای سینمایی با یک مجموعه بسیار با ارزش در کلاس قیمتی بسیار ارزان به بازار ایران آمده است تا خیال من را برای پیشنهاد سیستم های مناسب یک شروع خوب و ارزان راحت کند.

پکیج سینمایی خانگی سامورایی یاماها یکی از بهترین های بازار از هر لحاظ است, آمپلی فایر بسیار پر قدرت و کامل در پخش فرمت های وضوح بالای صدا و تصویر که مثل همیشه و دیگر ساخته های برتر یاماها حتی در ارزان ترین مدل نیز جنس صدای متفاوت یاماها را در خود دارد. بلندگوهای افکتیو با سایزی بسیار ایده ال در دو نوع سامورایی 1 و 2, ساب ووفری با صدای فراتر از تمام هم کلاس های دیگر موجود در بازار همگی یک پکیج بسیار ایده ال را برای یک شروع مورد تایید من ساخته است.

 در ضمن من مجموعه سینمایی سامورایی را در حدود سی دقیقه تست کردم, که زمان زیادی از طرف من برای همچین سیستمی بحساب میاد.

فروشگاه آکوستیک مجموعه سینمایی سامورایی یاماها را با قیمت و خدمات ویژه به مشتریانی که با ذکر اسم این سایت برای خرید مراجعه کنند عرضه می کند.

هدیه ویژه فروشگاه آکوستیک به خریداران مجموعه سینمایی سامورایی 2

ورود اعضاء