Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

Terminator Genisys Blu_ray Review

قسمت پنجم از سری فیلم های نابودگر با عنوان "پیدایش" یکی از فیلم های مهم سال 2015 در بین علاقمندان به سینمای اگشن بود. در این مطلب نسخه خانگی بلوری فیلم را بررسی می کنم.

تصویر: نابودگر 5 در نسخه خانگی در یک مورد من یاد فیلم های مثل Knowing و Resident Evil: Afterlife انداخت, و اون نبود گرین و نویز در تصویر این فیلم بود! به هیچ عنوان نمیشه در هیچ سکانسی از این فیلم گرین اذیت کننده و نویزهای پشه ای مسخره دید. البته به گفته مهندش تقوی عزیز هنوز هم Knowing یکی از منحصر بفردترین تصاویر بدون گرین در بین نسخه های بلوری دارد. و اصلا نمیشه نابودگر 5 از لحاظ وضوح و کنتراست با این فیلم مقایسه کرد, که اتفاقاً یکی از ضعف های نابودگر جدید همین وضوح و کنتراست پایین فیلم در اکثر صحنه هاست.

شاید عمق رنگ سیاه و نمایش خوب سایه های تصویر یکی دیگر از موارد مثبت تصویر فیلم باشد.

همچنین حجم بیت ریت تصویر در سکانس های اگشن که نیاز به بیت ریت بالا هست تا انسجام و وضوح صحنه ها حفظ شود به 28 مگابیت در ثانیه میرسید که بسیار ایده ال است.

 اگر از تمیز بودن تصویر از گرین و نمایش سایه های خوب در نابودگر جدید بگذریم, میرسیم به ضعف های مثل تاری تصویر که در بسیاری از سکانس ها به حدی زیاد میشه که کاملا تو ذوق میزنه و اذیت میکنه. به جزء در سکانس روی پل که کنتراست, جزئیات و شدت نور به اندازه کافی خوب است, در اکثر سکانس ها با تصویری کدر, جزئیات ضعیف و کنتراست نچندان خوب روبرو هستیم! در بهترین حالت جزئیات اشیاء و بافت پوست بسیار ملایم است, اینقدر ملایم که در طول فیلم حس نیاز به وضوح و جزئیات بیشتر من خسته کرد.

دقایقی کوتاه از نسخه سه بعدی فیلم هم تست کردم, مثل اکثر نسخه های سه بعدی خانگی تصویر فقط پرسپکتیو داشت و خبری از بعد سوم نبود.

صدا:

کار میکس صدای این فیلم توسط "گرگ راسل" بزرگ انجام شده است, کسی که من خیلی زیاد دوستش دارم. اما این جرات هم دارم و داشتم که بدون توجه به بزرگ بودن نام ها آنچه میبینم و می شنوم بنویسم. درست یا غلط نظر من این است.

فیلم در نسخه بلوری با دو سیستم دالبی Dolby Atmos و Dolby TrueHD 7.1 عرضه شده است. من فیلم با فرمت Dolby TrueHD 7.1 تست کردم, نهایت بیت ریت فیلم در پیک های سنگین تا 4 مگابیت بر ثانیه هم میرسید که میزان بسیار خوبی بحساب میاد و اصلا جایی برای ایراد گرفتن نمیزاره.

در قسمت پنجم نابودگر با یک صدای Dolby Atmos عظیم در کانال LFE روبرو هستیم. صدای که حسابی شمارو هیجان زده خواهد کرد, این فیلم بدرد سیستم های با ساب ووفرهای فسقلی 8 اینچی نمیخوره, این صدا برای سیستم های درست و حسابی ساخته شده تا بیننده را سرجاش میخکوب کنه. و در پیک های سنگین 7-8 سانتی دیافراگم ساب ووفر سیستم جا به جا کنه. افکت های فرکانس پایین در طول فیلم و به ویژه سکانس اتوبوس بروی پل بی نظیر افکتیو و سنگین هستن. منظورم از افکت های سنگین صداهای الکی لود نیست. این سکانس با نهایت علم و تجربه گرگ راسل صداگذاری شده و فوق العاده درخشان است فوق العاده درخشان.

 افکت ها بسیار کریستالی دقیق و با جریان لحظه ای سنگین در کانال های صدا شنیده میشن و یک پله از کیفیت دالبی خانگی فراتر هستن.

دیالوگ در کل بسیار واضح و قوی شنیده میشه و فقط در بعضی لحظات احساس میشه کمی عقب هست! اما اذیت کننده نیست.

کمی دوست داشتم صدا کانالیزه تر و قدرت DSP صدا قوی تر بود! افکت ها در جاهای از فیلم بین کانال ها گم میشدن! و حس چند بعدی و چند ده کاناله ایده ال در کانال های ساراند به من منتقل نمیشد.

در آخر باز برمیگردم به قدرت و کیفیت این فیلم در کانال LFE بی شک و بی شک Terminator Genisys یکی از رفرنس های تست ساب ووفر بحساب میاد و از این بابت از من تاج طلایی سایت میگیره. اما در کل حتی نمیتونم امتیاز کامل 5 ستاره به صدای این فیلم بدم! دوست داشتم قدرت DSP خیلی بهتری از این فیلم میشنیدم. اما نمیتونم ایراد بزرگی هم از صدا بگیرم و همچنان مبهوت کانال فرکانس پایین این فیلم هستم.

تصویر

 صدا

 

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء