Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

اخبار

Zappiti نیامده رفت!

Zappiti رسماً اعلام ورشکستگی کرد, به طوری که مدیر این کمپانی در مصاحبه ای گفته است مدت 8 ماه بود که نمی توانستیم حقوق عقب افتاده کارمندانمان را پرداخت کنیم. و متاسفانه کارمندانمان شرکت را ترک کرده اند. ایشون گفتن تا جای ممکن سرورها را خاموش نخواهیم کرد, تا کاربرانی که فیلم های را بروی سرورهای ما بارگزاری کرده اند همچنان به فیلم ها دسترسی داشته باشند, اما به زودی سرورهای دانلود فیلم های جدید را برای همیشه خاموش خواهیم کرد.

در مورد پشتیبانی از دستگاه های گرون قیمت این برند نیز اشاره کرده تا پایان گارانتی ها به تعهد خود عمل می کنیم, و بعد از آن سعی می کنیم قطعات مورد نیاز را برای سرویس و نگهداری فراهم کنیم!

از چند وقت دیگه دستگاه های Zappit در سایت eBay برای کلکسیون خرید و فروش میشن.

Zappiti یک کمپانی سازنده مدیا پلیر و استریم آنلاین فیلم است (یا بهتر بگیم بود) که امکان استریم و دخیره محتوای صدا و تصویر نزدیک به سورس اصلی را به کاربر می دهد. درست مثل کمپانی kaleidescape این کمپانی هم با خرید نسخه های قانونی فیلم ها از کمپانی های سازنده و دخیره آن بروی دیتا سنترهای خود, امکان استریم فیلم ها را با کیفیت اصلی (در حال حاظر +HDR10 و دالبی ویژن و صدای دالبی ادموس و dts-X را به کاربر می دهند) همچنین سرورهای شخصی با ظرفیت های مختلف تا 168 ترابایت تولید می کنند که کاربر می تواند ظرفیت این سرورها را بسته به نیازخود افزایش دهد, کاربر این سرویس ها باید برای هر فیلم بسته به کیفیت مورد نظر هزینه ای که کم هم نیست را پرداخت کند تا امکان دانلود فایل اصلی فیلم بروی سرور شخصی آماده شود, برای فیلمی مثل Avatar: The Way Of Water کیفیت 4K +HDR10 من 25 دلار پرداخت کردم و برای Fast X هم همین قیمت را پرداخت کردم و در اعضای این قیمت برای آواتار فایل 102 گیگابایتی و برای Fast X در حدود 78 گیگابایت دیتا دیریافت کردم, همانطور که می دانید دیسک های UHD بلوری 100 گیگابایتی هستند و حدود 60 تا 70 گیگابایت برای فیلم,20 تا 25 گیگ صدا و مقداری هم برای پشت صحنه ها و مصاحبه ها که اکثرا اچ دی هستن اختصاص پیدا می کند. کمپانی kaleidescape در مواردی از ظرفیت فیزیکی فیلم هم دیتای بیشتری به فیلم اختصاص می ده که برای ویدئوفایل لذت بخش است.

  پس از آن فیلم به لیست اصلی فیلم ها اضافه می شود, که به راحتی می توانید فیلم را بروی مدیاپلیر بسیار حرفه ای و قدرتمند خود کمپانی kaleidescape اجرا کنید.

همچنین امکان ریپ کردن دیسک های دی وی دی, بلوری و UHD بلوری بروی استورج این دستگاه ها ایجاد شده است, تا آرشیو دیجیتال از فیلم های که بروی دیسک های فیزیکی در دسترس دارید هم فراهم شده باشد. که باید آن دستگاه را جدا خریداری کنید.

این نبرد Zappit در برابر kaleidescape من یاد جنگ blu_ray  در برابر HD-DVD در سال 1996 میلادی انداخت, این Zappit هم درست مثل HD-DVD از ابتدا محکوم به شکست بود, کمپانی که با کمتر از 5 سال سابقه کاری آمده بود kaleidescape که بیست سال است در زمینه انتقال فایل های سینمایی تجربه دارد را شکست دهد یا رقیبش بماند!

جالبه کمی در مورد کمپانی kaleidescape بدانید:

این کمپانی سالها پخش کننده نسخه های سینمایی بوده است, این یعنی خود سینماداران فیلم مستقیماً از کمپانی سازنده نمی گرفتند, بلکه این kaleidescape بوده که فیلم در اختیارشون قرار میداده! در واقع گارانتی سالم رسیدن و تهیه نسخه پشتیبان برای سالن های آمریکای شمالی بر عهده این کمپانی بوده است.

جتالب تر این که kaleidescape نسخه های اکران شخصی فیلم نیز خودش در اختیار بازیگران و کارگردانان معروف هالیوود قرار میداده تا قیل از اکران عمومی و حتی خصوصی در منزل شخصیشون فیلم را ببیند, اما نکته جالب تر اینجاست که فیلم توسط یک نماینده شرکت بروی هارد دیسکی در داخل کیف ضد گلوله به منزل آقا یا خانوم بازیگر یا کارگردان یا هر گردن کلفتی در هالیوود برده می شود, و شخص ناظر همراه بازیگر یا گارگردان فیلم را تماشا می کند و در آخر هارد را تحویل گرفته و به شرکت بر می گرداند!

آخرین باز ظاهرا یک نسخه از اوپنهایمر به همراه ناظر کمپانی فرستادن تا فیلم در منزل تام کروز به نمایش دربیاد! فکرشو کنید طرف لجندری سینمای اگشن هالیووده یکیو میفرستن بره خونش, بشینه کنار دست تام کروز اون فیلم ببینه, طرف فیلم برداره بیاد بیرون!

 کلام آخرم: امیدوارم دوستان ایرانی و علاقمند به سیستم های سینمایی خانگی در هر کجای دنیا که هستند اشتراک و دستگاه های Zappit را خریداری نکرده باشند.

خوش باشید

16 ساله شدیم...

 

http://htcenter.ir/images/HomeTheaterCenter/other/logo_%20copy.png

20 شهریور 1386 تا 20 شهریور 1402 

16 ساله شدیم...

هوش مصنوعی

سوالی دارید بپرسید

سلام خدمت همه همراهان محترم سایت


در این حدوداً سه ماهی که هیچ پستی در سایت منتشر نشده است؛ چند باری خواستم در قالب یک مطلب دورهمی کمی با هم گپ بزنیم؛ اما هیچ انگیزه ای برای نوشتن نداشتم. (البته دوستان حسابی سنگ تمام گذاشتن و هرآنچه سوال در بخش نظرات داشتن را ایمیل کردن!) با صحبتی که با سرکار خانوم دکتر یوسفی داشتم، تصمیم گرفتیم این پست را منتشر کنیم تا اگر مخاطبین محترم سوال در زمینه صدا و تصویر دارند زیر این پست مطرح نمایند.
به امید بهترین ها برای سرزمین و هموطنانمان

15 ساله شدیم...

http://htcenter.ir/images/HomeTheaterCenter/other/logo_%20copy.png

20 شهریور 1386 تا 20 شهریور 1401

15 ساله شدیم...

Auro-3D نیامده رفت!

فرمت صدای Auro-3D در سال 2005 توسط آقای Wilfried Van Baelen مهندس صوت, تهیه کننده موزیک و سینما معرفی شد, و در همان ابتدا مورد حمایت هولدینگ D&M که کمپانی های بزرگی مثل DENON و Marantz از زیر مجموعه های همین هولدینگ هستند, قرار گرفت. در ابتدا هم دنن و مرنتس در چند مدل آمپلی فایر رده بالا خود یک به روزرسانی 200 دلاری برای اجرای فرمت Auro-3D قرار دادند. که اصلا موفق نبود.

سال 2006 کمپانی بزرگ Barco که از بهترین سازننده های ویدئو پروژکتورهای حرفه ای هست, امتیاز این فرمت صوتی را خریداری کرد, و قرار شد در پروژه های سینمایی هالییود از این فرمت صوتی استفاده شود.

اما یک مشکل بزرگ وجود داشت, و آن پیکربندی متفاوت این فرمت در مقایسه با دالبی اتموس و دی تی اس ایکس بود. پس نیاز به استودیوهای میکس خاص با تجهیزات و پیکربندی Auro-3D بود و همچنین کاربران خانگی نیز می بایست از پیکربندی این فرمت در اتاق های سینمایی خود استفاده می کردند, که این یعنی باید از فرمت های محبوب و رایج دالبی اتموس و دی تی اس ایکس چشم پوشی می کردند! فرمت های که در حال حاظر تقریباً تمام فیلم ها با این دو استاندارد صوتی عرضه می شود.

Auro-3D محدود شد به چند فیلم و چند دیسک دمو که در شوها و نمایشگاه ها دمو شدند.

کمپانی های فیلم سازی برای استفاده از یک فرمت صوتی در فیلم هاشون باید به کمپانی صوتی مرجع پول پرداخت کنند, وقتی نه استودیوهای زیادی برای میکس یک فرمت صوتی وجود داشته باشد و نه کاربران خانگی استقبالی از آن فرمت صوتی از خود نشان بدهند! نتیجه می شود ورشکستگی یک کمپانی و فرمت صوتی آن, اتفاقی که برای کمپانی Auro-3D افتاد, و این کمپانی رسماً اعلام ورشکستگی کرد.

از همان ابتدا هم کاملا واضح بود این فرمت با پیکربندی کاملا متفاوتی که دارد محکوم به شکست است.

من 8 سال پیش و در ابتدایی ورود این سیستم به نمایش خانگی در این مطلب گفتم که امیدی به موفقیت این فرمت نیست.

مطالب مرتبط:

DTS:X Pro

14 ساله شدیم...

http://htcenter.ir/images/HomeTheaterCenter/other/logo_%20copy.png

20 شهریور 1386 تا 20 شهریور 1400

14 سال شد که با هدف آموزش و به اشتراک گذاشتن تجربیاتمان از صدا و تصویر، بی چشم داشت مالی، محترم و مستمر در کنار شما همراهان سایت بودیم و خواهیم بود.
سپاس از همراهی شما عزیزان
ارادتمند شما
بهرنگ برزین

افسانه ی دی وی دی...

بی شک فرمت دی وی دی ویدئو در تاریخ نمایش خانگی جاودان خواهد ماند, دی وی دی پلیرها برای اولین با در سال 1996 در ژاپن و در دسامبر 1997 در آمریکای شمالی و سپس کل دنیا عرضه شد و برای اولین بار تجربه ی صدا و تصویر سینمایی را به خانه ها آورد. اولین فیلمی هم که بروی فرمت دی وی دی عرضه شد فیلم Twister (گردباد) بود. فرمت دی وی دی پرچم دار اولین ها در صنعت نمایش خانگی است, اولین فرمت نمایش خانگی با نسبت تصویر واید اسکرین 16:9 صدای AC3 دالبی دیجیتال 5.1 کانال و رزولوشن 720 × 576 که در زمان خودش و با توجه به نمایشگرهای آن زمان کیفیت بالایی بحساب می آمد. دی وی دی ویدئو ها شکل فیلم دیدن های کسالت آور نوار های VHS را تبدیل به هیجان تصاویر واید اسکرین  و صدای سینمایی 5.1 کانال کرد.

در آماری که هفدهم اکتبر 2020 همین چند روز پیش از پنجاه خرده فروش فیلم در آمریکا گرفته شده است فروش دی وی دی ویدئو ها 60.7 درصد فیلم های بلوری استاندارد 33.6 درصد و UHD بلوری ها تنها 5.8 درصد گزارش شده است! این آمار بالای فروش فیلم های دی وی دی در زمانی که نمایش خانگی دارد به سمت 8K و رزولوشن آینده سینماها به سمت 16K پیشرفت می کند بسیار عجیب و نشان از عمق نفوظ این فرمت در بین عام جامعه ی آمریکایی با توجه به داشتن بزرگترین شبکه های استریم فیلم و مجهزترین سالن های سینما در جهان است.

از سال 2006 به بعد فرمت دی وی دی برای ما علاقمندان به سینمایی خانگی جاشو به فرمت بلوری داد و چند سالی هم هست که داریم بروی دیسک های UHD بلوری فیلم میبینیم. اولین تجربه ی UHD بلوری ها برای من این دستگاه آشغال سامسونگ UBD-K8500 بود و ادامه پیدا کرد با تجربه ی دستگا ها مختلف تا به امروز, برای ما دی وی دی خاطره ی اولین هیجان صدای سینمایی در خانه است, فکر می کنم همگی شما همراهان سایت وقتی به آرشیو فیلم هاتون سری میزنید فیلم های دی وی دی قدیمی که در انتهایی قفسه های فیلم جا خوش کردن براتون خاطرات تست های هیجان انگیزی از صدای 5.1 کانال دابی دیجیتال و در برخی نسخه ها صدای dts و در آواخر عمر دی وی دی ها نسخه ی دی وی دی Extended فیلم ارباب حلقه ها با صدای dts-es 6.1 کانال را یادآور هستن, که هیچ وقت بروی بلوری و سیستم های وضوح بالای امروزی آن لذت و هیجان را تجربه نکردیم.

خوش باشید

13 ساله شدیم

http://htcenter.ir/images/HomeTheaterCenter/other/logo_%20copy.png

20 شهریور 1386 تا 20 شهریور 1399

13 ساله شدیم...

!Disney Killing 4K Blu_ray

 مدتی پیش کمپانی فیلم سازی "والت دیزنی" اعلام کرد که از این تاریخ به بعد این کمپانی و زیر مجموعه های آن عنوان های کاتالوگ را بروی دیسک های بلوری 4K عرضه نخواهند کرد! و فقط عنوان های کاتالوگ بروی سرویس اینترنتی اختصایی Disney+ قرار خواهند گرفت. همانطور که حتما اطلاع دارید کمپانی "فاکس قرن بیستم" غول فیلم سازی هالیوود هم به دیزنی تعلق دارد, و پیرو این تصمیم هیچ کدام از عنون های کاتالوگ این کمپانی نیز بروی دیسک های فیزیکی 4K عرضه نخواهد شد! البته فاکس اعلام کرده برخی از فیلم های خاص مثل "آواتار" و برخی از فیلم های جیمز کامرون بروی دیسک بلوری 4K عرضه خواهند شد.

 سیاستی که دیزنی پیش گرفته شباهت عجیبی به سیستم " گیم پس" ماکروسافت دارد, دیزنی یکسری از عنوان های پرطرفدار بروی Disney+ قرار میده و شما برای تماشای نسخه های 4K غیر واقعی مجبور هستید پول بدید سروس دیزنی پلاس بخرید تا به عنوان های مورد نظرتون دسترسی داشته باشد. در صورتی که شما صاحب هیچ کدام از این عنوان ها نیستید و فقط تا زمانی که اشتراک دارید به فیلم مورد علاقتون دسترسی خواهید داشت. بحث مجموعه دارها و لذت داشتن نسخه های فیزیکی فیلم ها هم خودش یک بحث جداست.

به تازگی هم دیزنی اعلام کرده 30 دلار بدید و فیلم جدید "مولان" بروی دیزنی پلاس قبل از عرضه  نسخه ی فیزیکی 4K تماشا کنید! چرا باید سی دلار بدید روی نمایشگر خانگی فیلمی ببینید که تا دو ماه آینده میتونید مبلغی کمتر برای خرید نسخه ی فیزیکی با کیفیت و محتویات بیشتر بپردازید و صاحب فیلم بشید؟!

کسی که روی گیم پس بازی میخره, کسی که پول به دیزنی میده برای خرید نسخه ی فیلمی هیچ وقت صاحب اون فیلم نیست, و فقط تا زمانی که از اون سرویس اشتراک داره به اون فیلم یا بازی دسترسی دارد. حالا "فن بوی" های ایکس باکس حمله نکنن! آره بابا کنسول شما ۱۲ ترافلاپس قدرت پردازشی داره. شما خوبید...(فقط بازی ندارید بازی کنید)

این که در آینده استریم فیلم حتی برای ویدئوفایل ها جای دیسک های فیزیکی خواهد گرفت به هیچ عنوان دور از ذهن نیست و اتفاق خواهد افتاد. اما فروش آنلاین فیلم قبل از عرضه ی نسخه ی فیزکی و یا قرار دادن عنوان های کاتالوگ صرفا بروی بستر VOD ها از نظر من کلاه برداری و سوء استفاده از مخاطب فیلم هاست.

نظر شما چیست؟

Weiss در ایران

من صدای DAC وایس یک بار در های اند مونیخ شنیدم, ولی بلعکس خیلی از صداهای که در های اند شنیده میشه انقدر تاثیر گذار بود که شاخص های مثبت صداش در ذهنم بمونه...

خیلی خوبه که یک برند درست و حسابی و به معنای واقعی حرفه ای وارد ایران شده, از اون مهم تر این که توسط یه آدم حرفه ای و کار درست وارد ایران شده است.

یکی از ویزگی های DAC وایس این که بازی مسخره های فای متوقف میکنه و اجازه میده صاحب وایس از موزیک لذت ببره, وایس با بلندگوهای خیلی معمولی صدای میده که ذهن شنونده دیگه دنبال عوض کردن سیم, بلندگو و... نمیره.

من فکر می کنم اگر وایس وارد مدار خیلی از ستاپ های ایران بشه تا 80 درصد از مشکل صداهای فوروارد, تاریک و خسته کننده اکثر ستاپ های گرون داخلی برطرف خواهد شد.

Amir Audio Ltd

ورود اعضاء