Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

Zappiti نیامده رفت!

Zappiti رسماً اعلام ورشکستگی کرد, به طوری که مدیر این کمپانی در مصاحبه ای گفته است مدت 8 ماه بود که نمی توانستیم حقوق عقب افتاده کارمندانمان را پرداخت کنیم. و متاسفانه کارمندانمان شرکت را ترک کرده اند. ایشون گفتن تا جای ممکن سرورها را خاموش نخواهیم کرد, تا کاربرانی که فیلم های را بروی سرورهای ما بارگزاری کرده اند همچنان به فیلم ها دسترسی داشته باشند, اما به زودی سرورهای دانلود فیلم های جدید را برای همیشه خاموش خواهیم کرد.

در مورد پشتیبانی از دستگاه های گرون قیمت این برند نیز اشاره کرده تا پایان گارانتی ها به تعهد خود عمل می کنیم, و بعد از آن سعی می کنیم قطعات مورد نیاز را برای سرویس و نگهداری فراهم کنیم!

از چند وقت دیگه دستگاه های Zappit در سایت eBay برای کلکسیون خرید و فروش میشن.

Zappiti یک کمپانی سازنده مدیا پلیر و استریم آنلاین فیلم است (یا بهتر بگیم بود) که امکان استریم و دخیره محتوای صدا و تصویر نزدیک به سورس اصلی را به کاربر می دهد. درست مثل کمپانی kaleidescape این کمپانی هم با خرید نسخه های قانونی فیلم ها از کمپانی های سازنده و دخیره آن بروی دیتا سنترهای خود, امکان استریم فیلم ها را با کیفیت اصلی (در حال حاظر +HDR10 و دالبی ویژن و صدای دالبی ادموس و dts-X را به کاربر می دهند) همچنین سرورهای شخصی با ظرفیت های مختلف تا 168 ترابایت تولید می کنند که کاربر می تواند ظرفیت این سرورها را بسته به نیازخود افزایش دهد, کاربر این سرویس ها باید برای هر فیلم بسته به کیفیت مورد نظر هزینه ای که کم هم نیست را پرداخت کند تا امکان دانلود فایل اصلی فیلم بروی سرور شخصی آماده شود, برای فیلمی مثل Avatar: The Way Of Water کیفیت 4K +HDR10 من 25 دلار پرداخت کردم و برای Fast X هم همین قیمت را پرداخت کردم و در اعضای این قیمت برای آواتار فایل 102 گیگابایتی و برای Fast X در حدود 78 گیگابایت دیتا دیریافت کردم, همانطور که می دانید دیسک های UHD بلوری 100 گیگابایتی هستند و حدود 60 تا 70 گیگابایت برای فیلم,20 تا 25 گیگ صدا و مقداری هم برای پشت صحنه ها و مصاحبه ها که اکثرا اچ دی هستن اختصاص پیدا می کند. کمپانی kaleidescape در مواردی از ظرفیت فیزیکی فیلم هم دیتای بیشتری به فیلم اختصاص می ده که برای ویدئوفایل لذت بخش است.

  پس از آن فیلم به لیست اصلی فیلم ها اضافه می شود, که به راحتی می توانید فیلم را بروی مدیاپلیر بسیار حرفه ای و قدرتمند خود کمپانی kaleidescape اجرا کنید.

همچنین امکان ریپ کردن دیسک های دی وی دی, بلوری و UHD بلوری بروی استورج این دستگاه ها ایجاد شده است, تا آرشیو دیجیتال از فیلم های که بروی دیسک های فیزیکی در دسترس دارید هم فراهم شده باشد. که باید آن دستگاه را جدا خریداری کنید.

این نبرد Zappit در برابر kaleidescape من یاد جنگ blu_ray  در برابر HD-DVD در سال 1996 میلادی انداخت, این Zappit هم درست مثل HD-DVD از ابتدا محکوم به شکست بود, کمپانی که با کمتر از 5 سال سابقه کاری آمده بود kaleidescape که بیست سال است در زمینه انتقال فایل های سینمایی تجربه دارد را شکست دهد یا رقیبش بماند!

جالبه کمی در مورد کمپانی kaleidescape بدانید:

این کمپانی سالها پخش کننده نسخه های سینمایی بوده است, این یعنی خود سینماداران فیلم مستقیماً از کمپانی سازنده نمی گرفتند, بلکه این kaleidescape بوده که فیلم در اختیارشون قرار میداده! در واقع گارانتی سالم رسیدن و تهیه نسخه پشتیبان برای سالن های آمریکای شمالی بر عهده این کمپانی بوده است.

جتالب تر این که kaleidescape نسخه های اکران شخصی فیلم نیز خودش در اختیار بازیگران و کارگردانان معروف هالیوود قرار میداده تا قیل از اکران عمومی و حتی خصوصی در منزل شخصیشون فیلم را ببیند, اما نکته جالب تر اینجاست که فیلم توسط یک نماینده شرکت بروی هارد دیسکی در داخل کیف ضد گلوله به منزل آقا یا خانوم بازیگر یا کارگردان یا هر گردن کلفتی در هالیوود برده می شود, و شخص ناظر همراه بازیگر یا گارگردان فیلم را تماشا می کند و در آخر هارد را تحویل گرفته و به شرکت بر می گرداند!

آخرین باز ظاهرا یک نسخه از اوپنهایمر به همراه ناظر کمپانی فرستادن تا فیلم در منزل تام کروز به نمایش دربیاد! فکرشو کنید طرف لجندری سینمای اگشن هالیووده یکیو میفرستن بره خونش, بشینه کنار دست تام کروز اون فیلم ببینه, طرف فیلم برداره بیاد بیرون!

 کلام آخرم: امیدوارم دوستان ایرانی و علاقمند به سیستم های سینمایی خانگی در هر کجای دنیا که هستند اشتراک و دستگاه های Zappit را خریداری نکرده باشند.

خوش باشید

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء