Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

پیشنهاد دو بلندگوی کلاس متوسط

 اولین پیشنهادم برای داشتن بلندگوهای یک سیستم سینمایی مورد تایید من سری 800 از کمپانی فرانسوی Focal است. فوکال به عنوان یکی از شرکت های سازده مادر در اروپا نه تنها برای خود, بلکه برای چندین برند فوق های اند مثل "ویلسون اودیو " بزرگ و چند برند دیگر کار طراحی, مهندسی ساخت و ساخت درایورهای مختلف را انجام میدهد.

سری 800 فوکال بلندگوهای هستند با توان تحمل جریان های بالا و مقاومت در برابر پیک های لحظه ای بسیار سنگین که به بلندگو وارد می شود. صدا در این سری "در صورتی که جریان خوبی دریافت کند" از پایین ترین وولوم صدا تا بالاترین آن محدوده فرکانسی نسبتاً یکدستی دارد, در وولوم های 3/4 که حد بسیار بالایی بحساب میاد و حرکت پیستونی دیافراگم های بلندگو تا 70 درصد خود میرسد صدای سری 800 کاملا پایدار و با کمترین اعوجاج و درهم رفتن فرکانس های مختلف اجرا می شود. به همین دلیل شما در این سری از پایین ترین وولوم صدا تا بالاترین به راحتی می توانید فرق بین صدای ووفرهارو با میدباس و توئیتر تشخیص بدید. که این به معنی اوج مهندسی صدای فوکال در این کلاس میانه قیمت است.

من شناخت خوبی روی فوکال دارم, و به راحتی میتونم از مدل های بوک شلف تا ایستاده چند راهی سری 700-800-900 را برای بهترین سیستم های سینمایی پیشنهاد بدم. سری 800 جوابشو در تمام مدل هاش در صدای سینمایی و های فای مورد تایید پس داده است.

بهتره که فوکال با آمپلی فایرهای دنن و یاماها ستاپ کنید. اگر از یاماها استفاده می کنید, برای کنترل ناحیه بالای فرکانسی از کابل های چند رشته ای با میزان نقره کم استفاده کنید. یکی از بهترین کابل ها برای ستاپ فوکال با یاماها کابل Transparent مدل MusicWave است, کابلی ست که با قیمت بسیار مناسب قدرت بالایی در کنترل هیجانات یاماها بروی فوکال را دارد.

حتما صدای مدل های مختلف فوکال در مجموعه TSRA group بشنوید.

 پیشنهاد بعدی بلندگوهای سری SX از MISSION  است. در طراحی سری SX به صدای سینمایی بسیار اهمیت داده شده است, استفاده از بلندگوهای بزرگ در کانال مرکز اهمیت این سری در صدای سینمایی چندین برابر کرده است. کاملا مشخصه طراحان این سری تاکید جدی بروی مجموعه های سینمایی میشن داشته اند. که همین مسئله باعث میشه سری SX از بهترین های میانه قیمت و شاید ارزان قیمت بازار بحساب بیاد. همچنین اگر دنبال بلندگوی فوق العاده در پاپ موزیک ها هستید! و علاقمند به حجم بالای صدا در فرکانس های پایین ( البته از نوع درست ) هستید میشن در تجربه شنیداری من همیشه یکی از بهترین ها بوده است.

توصیه من برای میشن استفاده از آمپلی فایرهای دنن در انتخاب اول و در انتخاب بعدی مدل های برتر یاماها با کابل های رشته ای با خلوص مس بالا است.

حتماً صدای SX میشن در مجموعه آکوستیک بشنوید.


 

مجموعه آکوستیک هم اطلاع دادن, سری جدید آمپلی فایر های سری V یاماها رسیده, تمامی مدل های این سری مثل: RX-V379 - RX-V479 - RX-V579 - RX-V679 - RX-V779 در انبار شرکت موجود است. حتما موقع خرید بگید از طرف سایت هستید, تا از خدمات ویژه استفاده کنید.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء