Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

پیشنهاد چند کامپوننت

چند کامپوننت برای بهترین سیستم سینمایی خانگی معرفی می کنم.

بلندگوهای مورد تایید:

برای شروع, سری 700 فوکال یکی از گزینه های خوب بحساب میاد.

سری 800 و 900 برای افکت و موزیک خوب اگر درست ستاپ بشه بسیار جدی توصیه می کنم.

فوکال با آمپلی فایر یاماها و دنن و فقط با سری های بالا ستاپ کنید, فوکال جریان بالا میخواد تا خوب صدا بده.

MISSION یکی از گزینه های گردن کلف بحساب میاد و برای ستاپ سینمایی و پاپ موزیک ها  توصیه می کنم. میشن با سری های بالای آمپلی فایر دنن ستاپ کنید.

سری گلد مانیتور آدیو با آمپلی فایر دنن صدای خوبی میده و میتونه گزینه دوست داشتنی باشه.

Klipsch Reference یکی از بهترین های صدای سینمایی بحساب میاد و از پیشنهادات اصلی من هست. با Rotel,  پایونیر, دنن و یاماها سری بالا خوب صدا میده و توان تحمیل پیک های سنگین مثل بلندگوی میشن داره. مخصوصاً با Rotel و یاماها بهترین صدارو میشه ازش گرفت.

جامو مثل همیشه یکی از مهمترین بلندگوهای ارزون قیمت من بحساب میاد, و خیلی جدی برای یک شروع ارزون مورد تایید توصیه می کنم.


آمپلی فایر:

مثل همیشه یاماها در راس پیشنهادات من قرار داره.

از مدل RX-A840 تا RX-A3040 توصیه می کنم. برای یک شروع قوی مدل RX-A1040 ایده ال من هست.

دنن از مدل AVR-X2100W به بالا توصیه می کنم, مدل ایده ال برای یک شروع قوی مدل AVR-X4100W است.

پایونیر از مدل VSX-924 به بالا توصیه می کنم, مدل مناسب برای یک شروع خوب مدل SC-2022-K است. سری های بالای پایونیر LX با Klipsch Reference توصیه می کنم.


 بلوری پلیر:

تنها سه برند مورد تایید من هستند, بدون هیچ جای بحثی

OPPO, PIONEER, DENON


کابل  HDMI:

این مطلب برای درک بهتر انواع کابل HDMI مطالعه کنید.

برای یک شروع قوی مانستر کیبل اصل توصیه می کنم, سری 2000 ایده ال است.

کابل رفرنس من WireWorld است, مطلب مربوط به شاخص های این کابل مطالعه کنید.

اگر سیستم های اند سینمایی دارید WireWorld برای HDMI توصیه می کنم.

AudioQuest یکی دیگه از محبوب های من است و باز برای سیستم های های اند توصیه می کنم.


کابل بلندگو:

 برای سیستم های درست و حسابی, سری راکت AudioQuest بسیار توصیه می کنم. مطلب مربوط به این کابل مطالعه کنید.

برای سیستم های های اند کابل سری نقره WireWorld جدی توصیه می کنم, کابلی که خودم تو مدار دارم. مطلب مربوط به این کابل مطالعه کنید. کابل بسیار گرون قیمتی , اما ارزش سیستم شمارو حتما داره.


نمایشگر:

تاکید من روی برند یا مدل در نمایشگرها نیست, و همیشه در بهبود تصویر و کالیبراسیون نوشتم و خواهم نوشت. اما اگر بخوام چند نمونه پیشنهاد کنم.

سامسونگ مدل 65HUC9990 چند وقتی هست برای سیستم سینمایی خودم گرفتم, و بعد از بارها و بارها کالیبراسیون میتونم بگم ازش راضی هستم و شاخص های خوبی در تصویر برام داره.

ال جی مدل 55UB85000 GI منزل دوستی کالیبره کردم, و تصویرش من راضی کرد و جا برای توصیه من داره.

اطلاعی از مدل و کیفیت سونی, شارپ و توشیبا ندارم.

سری های جدید LCD LED پاناسونیک خارج از ایران در حالت نمایشگاهی دیدم و خیلی خوشم اومده, بنظر میتونه یکی از انتخاب های دوست داشتنی باشه.

راستش دوست ندارم برند یا مدل توصیه کنم! بنظرم بحث سر مدل نمایشگر شبیه به کل کل گوشی موبایل هست. من میتونم روش های درست کالیبراسیون آموزش بدم, کمپانی ها امروزه اینقدر خوب هستن که نمیشه گفت برتری با برند خاصی هست.


 اگر بخوام یه توصیه کلی به دوستانی که دنبال سیستم سینمایی درست و حسابی هستن داشته باشم, مثل همیشه عادت به خرید نسخه های اورجینال فیلم هست, با نسخه ISO کپی از نت و این داستان ها نمی تونید تجربه خوبی از صدا و تصویر داشته باشید, به این دوستان که دنبال خرید سیستم سینمایی هستن اما قیمت نسخه های اورجینال براشون قابل هضم نیست, توصیه جدی می کنم پولشون جای بهتری خرج کنن.

نظرات   

 
+5 #1 دوران در تاریخ: دوشنبه 20 بهمن 1393 ، ساعت 07:11 ب ظ
سلام
ممنون جناب برزین عالی بود :-)
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+4 #2 مهران در تاریخ: دوشنبه 20 بهمن 1393 ، ساعت 10:11 ب ظ
سلام
ممنون برای پست عالیتون
فقط یکم قیمت کامپوننت ها بالا نیست؟
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+6 #3 بهرنگ در تاریخ: دوشنبه 20 بهمن 1393 ، ساعت 10:11 ب ظ
نقل قول از مهران:
سلام
ممنون برای پست عالیتون
فقط یکم قیمت کامپوننت ها بالا نیست؟


سلام

اول پست نوشتم بهترین سیستم :)
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+2 #4 فرهاد در تاریخ: دوشنبه 20 بهمن 1393 ، ساعت 10:11 ب ظ
سلام

اتفاقاً پیشنهاد های بسیار خوبی بودن باید دوستان متوجه جدی بودن تصویر و صدا بشن و درک کنند به قول استاد با قوطی پلاستیک نمیشه به صدا و تصویر مطلوب رسید.
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+2 #5 علی در تاریخ: دوشنبه 20 بهمن 1393 ، ساعت 10:11 ب ظ
با سلام خدمت حناب برزین عزیز


مطالب شما خیلی مسقیم بیان میشه. لطفا کمی بیشتر در مورد توصیه هاتون توضیح بدید.
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+6 #6 بهرنگ در تاریخ: دوشنبه 20 بهمن 1393 ، ساعت 11:11 ب ظ
نقل قول از علی:
با سلام خدمت حناب برزین عزیز


مطالب شما خیلی مسقیم بیان میشه. لطفا کمی بیشتر در مورد توصیه هاتون توضیح بدید.


سلام

من روی تک تک پیشنهاداتم فکر می کنم, تست می کنم, و تجربه می کنم. هیچ پیشنهاد و توصیه ای از روی حدس و گمان عنوان نمی کنم.

یه شما اطمینان میدم برای هر توصیه کمتر از یک صفحه A4 نکته نوشتی ندارم, اما سعی می کنم به جای حدس زدن و نوشتن خودم تست کنم و یک راه درست نشون بدم.

من در رابطه هام و زندگیم هم به قول شما مستقیم هستم! شاید, میتونه, احتمال داره یا ممکنه تو زندگی من معنی نداره! چرا چون فلسفه ای خوندم که تمام این شایدهارو درش یاد گرفتم, درس شایدها و احتمالات و (بحث) به من مستقیم بودن یاد داده.

این روش نوشتن من, ولی به هیچ عنوان فقط این روش نوشتن وجود نداره. حتما کامل تر و بهترش هم هست.

:)
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+9 #7 محمدرضا در تاریخ: دوشنبه 20 بهمن 1393 ، ساعت 11:11 ب ظ
سلام استاد

یه چیزی برام عجیبه و اون این که چرا موزیک های های فیدلیتی برای تست پیشنهاد نمیدین! به عنوان مثال این کاری که از کریس جونز گفتین تست کردین عالی بود! الان معرفی فیلم دارین ولی معرفی موزیک نه!! لطف کنین مارو از کارهای فوق العاده محروم نکنین، با تشکر
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+5 #8 بهرنگ در تاریخ: سه شنبه 21 بهمن 1393 ، ساعت 12:11 ق ظ
نقل قول از محمدرضا:
سلام استاد

یه چیزی برام عجیبه و اون این که چرا موزیک های های فیدلیتی برای تست پیشنهاد نمیدین! به عنوان مثال این کاری که از کریس جونز گفتین تست کردین عالی بود! الان معرفی فیلم دارین ولی معرفی موزیک نه!! لطف کنین مارو از کارهای فوق العاده محروم نکنین، با تشکر


سلام

ایده خوبی، بروی چشم انجام میشه :)
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+4 #9 محمدرضا در تاریخ: سه شنبه 21 بهمن 1393 ، ساعت 02:11 ق ظ
نقل قول از بهرنگ:
نقل قول از محمدرضا:
سلام استاد

یه چیزی برام عجیبه و اون این که چرا موزیک های های فیدلیتی برای تست پیشنهاد نمیدین! به عنوان مثال این کاری که از کریس جونز گفتین تست کردین عالی بود! الان معرفی فیلم دارین ولی معرفی موزیک نه!! لطف کنین مارو از کارهای فوق العاده محروم نکنین، با تشکر


سلام

ایده خوبی، بروی چشم انجام میشه :)

متشکرم - منتظریم
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+7 #10 رضا مقدم در تاریخ: سه شنبه 21 بهمن 1393 ، ساعت 10:11 ق ظ
با سلام
با تشکر از بهرنگ عزیز بابت این مطالب بسیار مفید
بشخصه کل سیستم و همینطور مینی های فای خودم را با توصیه ایشون گرفتم و بسیار راضی و از داشتن آنها لذت میبرم
فقط یقول بهرنگ عزیز کسی که نمی خواهد برای فیلم و موزیک اورجینال هزینه بکند نباید پول هایش را برای داشتن سیستم های پیشنهادی خرج بکند
بشخصه می گویم (با توجه به تجربه)هیچ چیز فیلم و موزیک ارجینال نمی شود و کاملا اختلاف ها مشهود هست.
البته باز میگم برای نهایت لذت بردن از صدا و تصویر سیستم های فوق با فیلم و موزیک ارجینال پیشنهاد میشه وگرنه هر کسی با هر وسیله ای می تونه و فرمت می تونه تجربه ای از صدا و تصویر داشته باشه
باز تشکر از بهرنگ عزیز
و باز شرمنده از همه به خاطر عدم ارایه مطلب
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+2 #11 مهران در تاریخ: سه شنبه 21 بهمن 1393 ، ساعت 07:11 ب ظ
نقل قول از رضا مقدم:
با سلام
با تشکر از بهرنگ عزیز بابت این مطالب بسیار مفید
بشخصه کل سیستم و همینطور مینی های فای خودم را با توصیه ایشون گرفتم و بسیار راضی و از داشتن آنها لذت میبرم
فقط یقول بهرنگ عزیز کسی که نمی خواهد برای فیلم و موزیک اورجینال هزینه بکند نباید پول هایش را برای داشتن سیستم های پیشنهادی خرج بکند
بشخصه می گویم (با توجه به تجربه)هیچ چیز فیلم و موزیک ارجینال نمی شود و کاملا اختلاف ها مشهود هست.
البته باز میگم برای نهایت لذت بردن از صدا و تصویر سیستم های فوق با فیلم و موزیک ارجینال پیشنهاد میشه وگرنه هر کسی با هر وسیله ای می تونه و فرمت می تونه تجربه ای از صدا و تصویر داشته باشه
باز تشکر از بهرنگ عزیز
و باز شرمنده از همه به خاطر عدم ارایه مطلب


کاملا با فرمایش اقای مقدم موافق هستم
من هر دو سیستم کپی و دانلود و اورجینال تجربه کردم.

کپی به هر شکل غیر قابل دفاع است.
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+2 #12 علی هوشمند در تاریخ: سه شنبه 21 بهمن 1393 ، ساعت 07:11 ب ظ
اقای بهرنگ جان عزیز درود برشما
قربان اگرنظروزینتان را درخصوص نمایشگرهای سری جدید فلیپس بفرمایید بسیار ممنون می شویم.بعداز3سال آزمون وخطا درخصوص سیستم های فای بالاخره گمشده خودرا اینجا پیدا کردیم. ما دیگه عمرا تا شما دستگاهی را تایید نکنید طرفش بریم.اما اگر حمل بر جسارت نباشه به نظر میرسه علمی تراز برندهای سامسونگ وال جی طراحی وتولید شده اند.
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #13 علی هوشمند در تاریخ: سه شنبه 21 بهمن 1393 ، ساعت 07:11 ب ظ
راستی قربان دستوراتتان درخصوص استقرار صحیح بلندگوها موبه مواجرا گردید.
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+6 #14 بهرنگ در تاریخ: سه شنبه 21 بهمن 1393 ، ساعت 07:11 ب ظ
نقل قول از علی هوشمند:
اقای بهرنگ جان عزیز درود برشما
قربان اگرنظروزینتان را درخصوص نمایشگرهای سری جدید فلیپس بفرمایید بسیار ممنون می شویم.بعداز3سال آزمون وخطا درخصوص سیستم های فای بالاخره گمشده خودرا اینجا پیدا کردیم. ما دیگه عمرا تا شما دستگاهی را تایید نکنید طرفش بریم.اما اگر حمل بر جسارت نباشه به نظر میرسه علمی تراز برندهای سامسونگ وال جی طراحی وتولید شده اند.


درود بر شما

فیلیپس دوست دارم اما یه مشکل بزرگ و همیشگی داره! محصولات فیلیپس یا عالی یا بسیار بد.
یادم در نمایشگاه IFA 1999 زمانی که نمایشگرهای CRT رواج داشت. فیلیپس و گراندیک بطور مشترک یه پلاسما تولید کرده بودن صرفاً برای نمایشگاه آن سال, الان اگر عکسشو ببینید فکر می کنید تازه ساخته شده!
هیچ وقت هم وارد بازار نشد به دلیل قیمت بسیار بالا.

برند خوبی اگر تولید خوبی داشته باشه.

در مورد علمی بودن, اتفاقاً علم نمایشگرها در حال حاظر دست کره ای هاست, همین اپل ای مکی که الان جلوی من هست از پنل ال جی استفاده کرده! اینقدر هم میگن اپل اپل صفحه ال جی درش استفاده شده! چرا سونی, پاناسونیک یا شارپ استفاده نکرده؟

داستان برند انکیو که بلوری جی وی سی مونتاژ میکنه با لوگوی انکیو 4 برابر قیمت مفروشه. فروشنده انکیو هم جی وی سی مسخره میکنه!

علم نمایشگرها در حال حاظر دست ال جی و سامسونگ هست.
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+3 #15 بهرنگ در تاریخ: سه شنبه 21 بهمن 1393 ، ساعت 07:11 ب ظ
نقل قول از علی هوشمند:
راستی قربان دستوراتتان درخصوص استقرار صحیح بلندگوها موبه مواجرا گردید.


من در کنارتان هستم :)
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #16 علی هوشمند در تاریخ: سه شنبه 21 بهمن 1393 ، ساعت 08:11 ب ظ
قربان شما که می فرماییدال جی وسامسونگ پس دیگه جای هیچ بحثی نمی ماند.ممنون روی مدل سامسونگی که درپست ارسالی پیشنهاددادید تمرکزخواهیم کرد.فقط یک نکته اینکه ازلحاظ کیفیت قطعات بیرونی نمایشگرهای این دوبرند. مثل قاب جلووعقب ویا پورت های پشت دستگاه به نظر میرسد نسبت به مدل های قدیمی 3 یا4سال قبل افت کرده است واین .این حس را به ادم منتقل می کند که لابد پنل داخلی هم ازلحاظ سخت افزاری دچارافت کیفیت گردیده .
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+4 #17 بهرنگ در تاریخ: سه شنبه 21 بهمن 1393 ، ساعت 09:11 ب ظ
نقل قول از علی هوشمند:
قربان شما که می فرماییدال جی وسامسونگ پس دیگه جای هیچ بحثی نمی ماند.ممنون روی مدل سامسونگی که درپست ارسالی پیشنهاددادید تمرکزخواهیم کرد.فقط یک نکته اینکه ازلحاظ کیفیت قطعات بیرونی نمایشگرهای این دوبرند. مثل قاب جلووعقب ویا پورت های پشت دستگاه به نظر میرسد نسبت به مدل های قدیمی 3 یا4سال قبل افت کرده است واین .این حس را به ادم منتقل می کند که لابد پنل داخلی هم ازلحاظ سخت افزاری دچارافت کیفیت گردیده .


نه من هیچ وقت نمیگم این یا اون، من سونی، پاناسونیک شارپ توشیبا تی سی ال، ال جی، سامسونگ به یک اندازه دوست دارم، همگی خوب هستن.
قبلا سونی داشتم، بعد شد پایونیر و الان سامسونگ، فردا یک برند دیگه.

کیفیت قطعات برای بازار رقابتی شاید کم کنن ولی در مدل های های اند نه، مجموع یک ساخته محصول های اند میکنه.
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+2 #18 علی در تاریخ: سه شنبه 21 بهمن 1393 ، ساعت 09:11 ب ظ
جالب بود قربان ما تابحال فکر می کردیم عبارت ها اند مخصوص تجهزات صوتی است .پس سیستم های تصویری هم های اند دارند چقدر جالب . به هرحال ماکه جز تشکرکاری ازمون برنمی یاد ممنون.از اطلاع رسانی .این کاربی توقع شما فقط یک اسم داره.... انهم((( عشق))))
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+4 #19 بهرنگ در تاریخ: سه شنبه 21 بهمن 1393 ، ساعت 10:11 ب ظ
نقل قول از علی:
جالب بود قربان ما تابحال فکر می کردیم عبارت ها اند مخصوص تجهزات صوتی است .پس سیستم های تصویری هم های اند دارند چقدر جالب . به هرحال ماکه جز تشکرکاری ازمون برنمی یاد ممنون.از اطلاع رسانی .این کاربی توقع شما فقط یک اسم داره.... انهم((( عشق))))


لطف داری عزیز

های اند یه برچسب شده که روی هر محصولی که در اوج طراحی, کیفیت قطعات و طراحی قرار بگیره میخوره
:)
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+2 #20 علی هوشمند در تاریخ: چهارشنب 22 بهمن 1393 ، ساعت 12:11 ق ظ
این را می خواهم بجای شما بنویسم
درعاشقی گریز نباشدزسوزوساز
استاده ام زشمع مترسان زآتشم
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+1 #21 پویا در تاریخ: چهارشنب 22 بهمن 1393 ، ساعت 05:11 ق ظ
نقل قول از رضا مقدم:
با سلام
با تشکر از بهرنگ عزیز بابت این مطالب بسیار مفید
بشخصه کل سیستم و همینطور مینی های فای خودم را با توصیه ایشون گرفتم و بسیار راضی و از داشتن آنها لذت میبرم
فقط یقول بهرنگ عزیز کسی که نمی خواهد برای فیلم و موزیک اورجینال هزینه بکند نباید پول هایش را برای داشتن سیستم های پیشنهادی خرج بکند
بشخصه می گویم (با توجه به تجربه)هیچ چیز فیلم و موزیک ارجینال نمی شود و کاملا اختلاف ها مشهود هست.
البته باز میگم برای نهایت لذت بردن از صدا و تصویر سیستم های فوق با فیلم و موزیک ارجینال پیشنهاد میشه وگرنه هر کسی با هر وسیله ای می تونه و فرمت می تونه تجربه ای از صدا و تصویر داشته باشه
باز تشکر از بهرنگ عزیز
و باز شرمنده از همه به خاطر عدم ارایه مطلب


من هم با آقای مقدم موافقم
ما همگی سیستم به پبسنهاد آقای برزین خریدیم و راضی هستم.

منتظر مطالب با ارزش شما هم هستیم
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #22 رضا در تاریخ: جمعه 14 فروردين 1394 ، ساعت 05:01 ب ظ
سلام.....من میخوام ست جامو 426 رو با درایور یاماها 377 ست کنم حدود سه میلیون هزینه داره....می خوام نظرتونو بگید و اگه پیشناد دیگه ایی دارید بگید...ممنون
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+1 #23 بهرنگ در تاریخ: جمعه 14 فروردين 1394 ، ساعت 06:01 ب ظ
نقل قول از رضا:
سلام.....من میخوام ست جامو 426 رو با درایور یاماها 377 ست کنم حدود سه میلیون هزینه داره....می خوام نظرتونو بگید و اگه پیشناد دیگه ایی دارید بگید...ممنون

سلام

منظورتون پکیج بلندگوی 426 جامو با آمپلی فایر یاماها هست؟
بله مناسبه
آمپلی فایر دنن x1000 هم مناسب هست
نقل قول | گزارش به مدیر
 

ارسال نظر