Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

تحلیل ها

زندگی نامه کاری "گرک پی راسل"

 	 SEE RANK Greg P. Russell

گرگ پی راسل کار خود را در استودیو T.T.Gدر سال 1977 به عنوان دستیار مهندس صدا و از چند برنامه برجسته تلویزیونی آغاز کرد. این برنامه ها شامل " قایق عشق, فرشتگان چارلی, جزیره فانتزی" و چندین نمایش تلویزیونی دیگر بود.

در سال 1981 "راسل" به استودیوی "Evergreen" رفت و در آنجا با هنرمندان زیادی از جمله "Neil Diamond" و بسیاری دیگر از بزرگان موسیقی همکاری کرد.

در سال 1983 راسل از مهندسی صدا به علاقه واقعی خود که میکس صدای فیلم بود بازگشت. گرگ در آن سالها به عنوان نفر اول برای استودیو B&B فعالیت می کرد. وی در مدتی که در این استودیو کار می کرد, بیش از 55 سریال و فیلم سینمایی را صدا گذاری و میکس کرد. که برای دو کار نامزد دریافت جایزه EMMY شد. و در نهایت برای سریال "Hairspray " اثر "John Waters" موفق به دریافت جایزه اول EMMY برای میکس صدا شد.

اما شروع موفقیت های گرگ از سال 1988 و با همکاری با استودیوی  هالیوودی عظیم "برادران وارنر" شروع شد. گرگ در اولین سال شروع فعالیت خود در استودیو وارنر موفق به نامزد اسکار برای فیلم "باران سیاه" اثر "ریدلی اسکات" شد. گرگ در مدت فعالیت خود برای استودیوی برادران وارنر فیلم های  بسیار مهمی از جمله  "Star Trek IV و The Bodyguard" را میکس صدا کرد.

در سال 1995 گرگ به استودیوی سونی رفت, و در آنجا موفق به کار بروی برخی از بزرگترین و پرفروش ترین فیلم های آنزمان هالیوود شد. که برای تعدادی از آنها نامزد اسکار صدا هم شد. فیلم های تجاری و بسیار مهمی مثل

The Rock, Con Air, Armageddon, The Mask of Zorro, The Patriot, Pearl Harbor, Spider-Man, Spider- Man 2

که برای تمامی این عناوین نامزد جایزه اسکار در بخش میکس و ادیت صدا نیز شده است. همچنین فیلم هیجانی جاسوسی SALT و مجموعه فیلم های بسیار پرطرفدار "Transformers" از دیگر فیلم های مهمی هستن که گرگ پی راسل میکس صدای آنها را انجام داده است. و برای قسمت سوم ترانسفورمرز "Dark of the Moon"  نامزد جایزه اسکار هم شد.

(به گفته خود گرگ راسل قسمت سوم ترانسفورمرز یکی از پیچیده ترین فیلم های بوده که تا به آن تاریخ میکس و صداگذاری کرده است, این فیلم اولین فیلم گرگ بوده که با صدای 7.1 کانال صداگذاری شده است)

Technicolor

گرگ در سال 2012 به عنوان اولین نفر برای کمپانی "Technicolor" یکی از بخش های پس از تولید کمپانی پارامونت که وظیفه ی ضبط ,میکس و تنظیم تصویر تولیدات این کمپانی را بر عهده دارد مشغول به کار شد. از مهم ترین فیلم های که گرگ در استودیو Technicolor کار کرده است میشه به سری فیلم های ترانسفورمرز و بیست و سومین قسمت از مجموعه فیلم های جیمز باند با نام "اسکای فال" اثر "Sam Mendes" اشاره کرد, که برای اسکای فال هم موفق به نامزدی اسکار بهترین میکس صدا شد.

گرگ پی راسل پس از 32 سال فعالیت و همکاری با بزرگترین استودیوها و کارگردانان هالیوود, و صداگذاری و میکس بیش از 200 فیلم و سریال و 16 بار نامزدی اسکار که در کارنامه خود دارد. به عنوان پرافتخار ترین و مورد احترام ترین مهندس صدا در صنعت فیلم سازی هالیوود شناخته شده است.

منبع: IMDb

YAMAHA NS-5000

در ادامه مطلب ببینید:

قصر صدا و تصویر در چین

 palace

این پست برای 5 یا 6 سال پیشه و در وبلاگ سایت منتشر شده بود, که بعد از انتقال به سایت htcenter.ir امکان لود شدن عکس های این پست وجود نداشت, با این که عکس ها و دموها کمی قدیمی هستن, اما بنظرم جالب اومد دوباره به روزشون کنم, چرا که ارزش دوباره دیدن شدن دارن حداقل برای ایده گرفتن از دموها جالب هستن. 120 عکس از این قصر در ادامه مطلب ببینید:

جعبه گشایی B&W 803 D3 (ویدئو)

 

الکترا 1038 بعد از 200 ساعت

خوب تا به امروز که 19 مهر 1395 هست بلندگوی فوکال "Electra 1038 Be" بیشتر از 200 ساعت کار کرده است. در مدتی که بلندگوها Break In میشدن, هوای تهران کمی سرد و گرم شد! من سعی کردم هوای سالن در حدود 20 درجه ثابت نگه دارم, شب ها که یکم سرد میشد (چند شب) یکم شوفاژ باز میکردم, و در طی روز که منزل نبودم سیستم با وولوم پایین روشن میزاشتم تا کار کنه, و در ساعتی که منزل بودم و سیستم تهویه هم روشن بود اما من پای سیستم نبودم! به بلندگوها جریان میدادم تا دمای سیستم ثابت نگه دارم. (چند باری هم بروی افکت فیلم شوک های سنگینی به بلندگوها وارد کردم که اصلا کار حرفه ای نبود!)

در این مدت و با تست های مختلف بروی الکترا روند خوبی در اجرای نت ها شنیدم, اکثر تست هارو با دستگاه Diapason انجام میدادم. بعد از حدود 40 ساعت کارکرد دقت اجرای نت ها بالاتر رفت و به ایده ال این کلاس قیمتی نزدیک تر شد. در ساعات ابتدایی کارکرد صدا در نت های پایین یکم گیج میزد و های نت ها کاور میشدن, با کارکرد بیشتر و در ساعاتی که سیستم کاملاً  Warm Up میشد, وضعیت اجاری نت های پایین هم بهتر میشد, الان هم که بنظرم زمان کارکرد اولیه بلندگوها کامل شده است, با توجه به وضعیت بهتر برق در اواخر شب و مدت زمان شروع به کار سیستم که از ساعات ابتدایی شب هست صدا در ساعات پایانی شب در بهترین حالت قرار دارد.

بعد از 100 ساعت کارکرد, بیشترین تغییر در میزان Coherency فرکانس های پایین, متوسط (به ویژه) و بالا شنیده میشد. از این جا بود که برای من کم کم لذت بردن از صدا شروع شد. با گذشت 150 ساعت کارکرد تونالیتی صدا بالاتر رفت و از دارکنس ناحیه میدرنج کم میشد. و بیشتر و بیشتر بین نواحی فرکانسی یک دستی و ارتباط ایجاد میشد.

بخش مهمی از تغییرات و واکنش های مثبت صدا در الکترا بعد از 150 ساعت شروع شد, تا قبل از این تایم با تعویض کابل از "AudioQuest" جدید (که بعداً ازش می نویسم) با "Wireworld" تمام نقره تغییرات صدا بیشتر در نواحی پایین صدا محسوس بود, اما هرچقدر به زمان Break In کامل نزدیک تر میشدیم, واکنش ها به تعویض کابل حساس تر و در فرکانس های مختلف وسیع تر شنیده میشد. و من بیشتر به تفاوت های صدا با دو نوع کابل موجود پی میبردم.

الان که 200 ساعت کارکرد کامل شده, میزان Bloat در نت های پایین بسیار کم شده و من نت های پایین خیلی Rich تر و با چسبندگی بیشتر می شنوم. و اصلا حالت سیال و بی هویت ابتدایی در نواحی پایین صدا نمی شنوم.

الان که دارم این مطلب می نویسم کابل AudioQuest در مداره و دارم صدا می شنوم, صدا با تعریف من Neutral و بسیار یکدست شنیده میشه, اينتروال های بین هر Ferret بسیار دقیق هستن و حتی با گوش غیر حرفه ای من عالی شنیده میشن و من دارم از صدای فوکال الکترا 1038 لذت میبرم و فکر می کنم با توجه به قیمت و کامپوننت های موجودی که دارم صدای خوبی از این بلندگو می شنوم.

خوش بگذره