Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری
کمپوننت های مورد استفاده:
TV: LG 47LM76100
PLAYER: PIONEER LX55
AMP: DENON 1912
SPEACKERS: FOCAL SIB AND CUB
HDMI CABLE: Monster M 2000
کفشدوزک های نازنین به مقدار لازم
Real Steel Blu-ray در تصویر
اجازه بدهید حرف آخر رو اول بزنم تصویر فیلم واقعا بسیار عالی می باشد. فیلم پر از صحنه های گرم، روشن و درخشان و پر از جزییات می باشد. در صحنه های روز اصلا گرینی مشاهده نکردم اما در برخی از صحنه های شب گرین خیلی ریزی قابل مشاهده بود که اصلا تو ذوق بیننده نمی زد حتی شاید بهتر هست بگویم که خوب شده کارگردان این انتخاب را کرده است. قابل ذکر می باشد که جزییات در صحنه های شب نیز بخوبی کار شده است.
باور بفرمایید در فیلم صحنه هایی از طبیعت و یا برخی مناظر محیط شهری می باشد که بقدری با وضوح و جزییات بالاست که گاهی احساس می کردم دارم به یک مستند نگاه می کنم. صحنه های فیلم بین صحنه های شب و روز رد و بدل می شوند و هر موقع صحنه های شب جایشان رو به صحنه های روز می دادند احساس می کردم واقعا صبح شده و احساس سرزندگی به من دست می داد. واقعا کارگردان در انتخاب و سوییج بین صحنه ها موفق عمل کرده است.
جزییات بدنه روبات ها بسیار عالی کار شده است و بیننده کاملا با بافت و اجزای بدن ربات ها ارتباط برقرار می کند. البته باید ذکر کنم که کلیه رباتها واقعا برای فیلم ساخته شده اند و واقعیت دارند و فقط برای جان دادن به ربات ها از تکنیک capture motion استفاده شده است.
جزییات صورت بازیگر ها نیز علی رغم اینکه صحنه های کلوز آپ در فیلم خیلی نمی باشد اما بسیار عالی می باشد.
صحنه های جلوه های ویژه مربوط به مبارزه ربات ها بسیار باور پذیر می باشد و بیننده متوجه جلوه های کامپیوتری نمی شود. البته باید قبول کرد که حرکات ربات ها با توجه به تکنیک capture motion بسیار نرم تر از میزان لازم و واقعیت حرکت یک ربات صورت پذیرفته است.
تنها ایرادی که می توانم به فیلم در تصویر بگیرم صحنه های استادیوم برزگ می باشد که وقتی از زاویه دور تماشاگران را نشان می داد کاملا کامپیوتری و مصنوعی بودن تصویر مشخص می شد و صحنه های مربوطه، دارای کمترین وضوح تصویر بوده و کپی شدن تصاویر تماشاگران توی ذوق بیننده می زند که بسیار بهتر از این می توانستند استادیوم تخیلی و تماساگران آنرا رو طراحی کنند.
امتیاز من به تصویر اگر ایراد آخری را لحاظ نکنم و ارفاق برای فیلم قائل بشوم کامل میباشد.
Real Steel Blu-ray در صدا
فیلم مناسب افرادی هست که دوستدار صدا و افکت های فرکانس پایین می باشند و دوست دارند از ساب سیستمشان کار بکشند. و همینطور فیلم را با صدای بلند گوش کنند. بشخصه فیلم را در 65 درصد بلندی سیستم خودم شنیدم. فرمت صدا DTS HD 7.1 می باشد.
کلیه کانال های سیستم صوتی فعال می باشد و شنونده در دریایی از صدا و افکت های صوتی غرق می شود. واقعا که چقدر کانال LFE در این فیلم فعال هست. البته بنظر من می توانستند DSP بهتری برای فیلم طراحی بکنند.
فیلم پر از صداهای برخورد فلزات به همدیگر هست و انصافا افکت های مناسبی برای برخورد دو ربات که از فلز ساخته شده اند انتخاب شده است. صدای تخریب ربات ها و افکت ها کاملا متناسب با صحنه های تخریب طراحی شده است.
موزیک متن فیلم نیز بسیار زیر پوستی کار شده و بسیار زیبا. همینطور گاهی آهنگ های بسیار ریتمیک نیز در فیلم شنیده می شود که بسیار هیجان انگیز می باشند مخصوصا آهنگ های مربوط به رقص ربات (اتم) و همینطور تصاویر مربوط به آن بسیار زیبا بوده و بیننده دوست دارد جای کودک فیلم باشد تا بتواند با یک ربات غول پیکر برقصد.
دیالوگ های فیلم بسیار شفاف می باشند و احتیاجی به تغییر ولوم در حین تماشای فیلم نمی باشد.
اما از ایراد صدا در فیلم نیز باید به صحنه هایی اشاره کنم که از افکت های صدا زیاده از حد استفاده شده است. به عنوان مثال به افکت های صوتی در METAL VALLEY (محل ربات های اسقاط شده) اشاره کنم که افکت های صوتی بجز افکت های صوتی مربوط یه رعد و برق کاملا اضافی می باشد و من بشخصه لزومی ندیدم.
در سه مطلب گذشته سعی کردیم شما را با روش های اولیه کالیبراسیون تا آشنایی با دیسک های کالیبره و اصول درست کالیبره کردن نمایشگرها آشنا کنیم, در این قسمت با روش کار آپشن های دیسک های کالیبراسیون آشنا می شوید.
انتخاب دیسک کاملا با شماست و در نتیجه کار هیچ تفاوتی وجود ندارد. "Disney World of Wonder" جدیدترین نسخه ریلیز دیزنی است که آپشن های سرگرم کننده جالبی همراه دیسک ارائه شده است.
برای کالیبره ابتدا باید نمایشگر Warm up کنید, حداقل ۲۰ دقیقه روشن بودن برای پلاسماها و ویدئو پروژکتورها توصیه می شود. نور محیط باید در ایده ال ترین شرایط تنظیم شود, بیش از حد روشن و یا تاریک بودن محیط در نتیجه نهایی تاثیرگذار است.
برای هر پلیر و کابل باید جداگانه نمایشگر را کالیبره کرد. نمیشه روی یک پلیر و کابل نمایشگر را کالیبره و تنظیمات در ورودی های دیگر اعمال کنید! به همین دلیل نمیشه از تنظیمات کالیبراسیون دیگران استفاده کرد و یا در اینترنت دنبالش بگردید! مگر در مواردی که نمایشگر, پلیر و کابل یکی باشند و کالیبراتور نیز کار خود را بلد باشد! که باز لذت کالیبراسیون جای خود را دارد.
به این دلیل از کلمه تصویر استفاده می کنم چرا که آپشن های دیسک های کالیبره عکس نیستند! و در هر ثانیه ۲۴ بار نمایش داده می شوند و اگر تصویر را ثابت کنید مشاهده می کنید که تصاویر کارایی خود را از دست میدهد.
با افزایش روشنایی نوارهای خطای تصویر در یک یا دو طرف سلول ها نمایان می شود. و با کم کردن روشنایی نوارها محو می شود تا جای که سلول های خاکستری سیاه و سلول های سفید خاکستری می شود. در بهترین وضعیت باید نوارهای خطا محو شود و سیاه عمیق داشته باشید بدون تاثیر سیاهی بر سلول های سفید و خاکستری کردن آنها. (تصاویری که برای تنظیم نور و گاما استفاده می شوند فرکانس پائینی دارند و فقط شبیه به تست های کنتراست هستند و در لحظه نمایش درگیر شدت کنتراست نمی شوند و ثابت می مانند) به سلول ها توجه کنید, در بهترین حالت سلول های سیاه و سفید عمق و خلوص رنگ خود را حفظ می کنند.
با کم کردن نور و گاما برای رسیدن به کنتراست بالا مشاهده خواهید کرد تفکیک رنگ خاکستری کم می شود و به سمت سیاهی میرود! در این حالت نمایشگر قادر به نمایش سایه های تصویر نیست! تصویر زیر یکی از بهترین ها برای کنترل میزان سایه ها در تصویر است.
میزان Sharpness بیش از حد در لبه های سوژه ها ایجاد نویز می کند که بصورت دندانه شدن تیزی ها دیده می شود! در این تصاویر از نوارهای تست "Multiburst" استفاده می شود, نوارها در فرکانس های بالا نازک می شوند و با کم شدن تیزی تصویر بین نواهای بخش نازک سایه ایجاد می شود و با افزایش تیزی تصویر سایه ها کم شده و نوارها با تفکیک بالاتر دیده می شوند. میزان Sharpness بستگی به سورس مورد استفاده دارد, اگر روی بلوـری کالیبره می کنید از Sharpness بالا استفاده کنید و بروی منابع ضعیف تر از تیزی کمتر استفاده کنید, Sharpness خیلی بالا میزان نویز تصویر افزایش میدهد که برای منابعی غیر از بلوـری چندان جالب نیست.
برای کار با این آپشن فیلترهای رنگ قرمز, سبز, آبی وجود دارد,(در نسخه Disney World of Wonder فقط نسخه آبی وجود دارد و در DVE HD Basics هر سه فیلتر موجود است) روش کار با این آپشن بدین شکل است که بعد از انتخاب یکی از آپشن های Color Decoder یکی از فیلترهای رنگ جلوی چشمتان قرار بدید, اگر فیلتر قرمز انتخاب کرده باشید باید دو ردیف رنگ دیگر را سیاه ببینید, ردیف قرمز از قسمت پائین با وضوح و عمق رنگ کامل میبینید و با افزایش رنگ نمایشگر سلول های بیشتری درگیر می شود, بهترین حالت در سلول صفر است, باید از سلول صفر به پائین میزان رنگ مشابه داشته باشید و بالاتر از عدد صفر را کم رنگ تر و ترکیب شده با سیاه ببینید. برای کسانی که به رنگ های گرم علاقه دارند! تا ٪۵+ هم ایده ها است و رنگ ها اشباع نمی شوند, با درگیر شدن سلول بالاتر رنگ قرمز اشباع می شود. "در نمایشگرهای جدید سه فیلتر قرمز, سبز و آبی برای تست و تنظیم میزان اشباع رنگ روی دیسک های کالیبراسیون بدون نیاز به قرار دادن فیلتر رنگ روبروی چشم قرار داده شده است." فیلترهای که روی نمایشگرها قرار دارد خیلی دقیق تر و با خطای دید کمتر امکان تنظیم اشباع رنگ را برای کاربر ایجاد می کنند. تصویر زیر نمونه دیگر از Color Decoder است.
تصویر زیر مربع های چشمک زن هستند که میزان اشباع رنگ و هماهنگ بودن رنگ های مختلف در دل دیگر رنگ ها نشان می دهد. این آپشن نیز در شکل های مختلف روی دیسک های کالیبره وجود دارد. به لبه های هر نوار رنگ توجه کنید, در حالت اشباع رنگ در لبه های هر ردیف پف کردگی و ترکیب در هم دیده می شود.
این تصویر یکی از زنده ترین آپشن های دیسک های کالیبره است, به محض انتخاب, بسته به کنتراست نمایشگر سلول ها درگیر می شوند و قدرت کنتراست و عمق سیاهی نمایشگر را نشان می دهند. با افزایش کنتراست خواهید دید چگونه سلول ها در هم حل می شوند و بخشی از تصویر سیاه جوهری می شود. این تست با آپشن کنترل سایه های تصویر اشتباه نگیرید.
راهی تا کالیبراتور حرفه ای شدن نیست!
لینک ها:
بعد از ورود پیکربندی جدید Imm Sound کمپانی Dolby سیستم جدید و پیشرفته تری را با عنوان Dolby Atmos معرفی کرده است. در این پیکربندی هم از کانال های سقفی استفاده شده است, با یک تفاوت بزرگ و آن افزایش تعداد کانال های ساراند با امکان فعال سازی هر کانال بطور جداگانه است, که بسیار جالبه. البته برای داشتن صدای کامل Dolby Atmos مثل صدای Imm Sound باید فیلم برای این سیستم صدا گذاری بشود. البته Dolby Atmos امکان سازگاری مجازی با فرمت های رایج ۵.۱ و ۷.۱ کانال دارد. این سیستم امکان ترکیب از ۲ تا ۶۲.۲ کانال صدا را دارد. کانال های تعریف شده برای تجهیزات صدای Dolby Atmos به ترتیب: 62.2 - 22.2 - 11.1 - 7.1 - 5.1 کانال است.
پیکربندی های جدید آینده نزدیک تمام سالن های پیشرفته سینماست. در Imm Sound و مخصوصا Dolby Atmos صدای DSP کاملا جاشو به صدای حقیقی میده که باید تجربه جالبی باشد.
به احتمال خیلی زیاد پیکربنده سقفی بلندگوها وارد سینمایی خانگی هم خواهد شد, نگاهی بندازید ببینید وضعیت سقف اتاق نمایش شما چطور است آیا میشه بلندگوهای سقفی در سالن نمایش شما نصب کرد؟
کمپوننت های مورد استفاده:
TV: LG 47LM76100
PLAYER: PIONEER LX55
AMP: DENON 1912
SPEACKERS: FOCAL SIB AND CUB
HDMI CABLE: Monster M 2000
برای این تحلیل و ریوو نسخه آلمان این فیلم را در اختیار داشتم. که دارای دو عدد دیسک بلوری می باشد که در یک دیسک هم نسخه سه بعدی فیلم و هم دوبعدی آن موجود است و در دیسک دوم پشت صحنه های فیلم و سایر موارد وجود دارد.
همانطور که می دانید این فیلم یک بازسازی از سری مرد عنکبوتی هست، در صورتی که ملت خود را آماده دیدن قسمت 4 این مجموعه می کردند دوباره به خانه اول برگشتند. و بایستی دوباره تا سال 2014 صبر کرده و قسمت دوم این مجموعه را دید. از این بابت میشود یک ضعف برای این فیلم در نظر گرفت. بازیگر قسمت های قبل Tobey Maguire که من بسیار دوست داشتم در این سری کنار گذاشته شده است. البته در دیسک دوم دلایل این تغییر را توضیح دادند که برای من زیاد قابل قبول نبود.
The amazing spiderman blu-ray در تصویر 2بعدی
من فیلم رو دوبار دیدم باور بفرمایید مورد خاصی که تو ذوق بیننده بزند رو مشاهده نکردم البته هر بار هم با کمی وسواس و عینک بد بینی نگاه کردم اما هر چه گشتم کمتر یافتم. به این موضوع هم اعتراف کنم که هر دو بار هم در فیلم غرق شدم و از فیلم لذت بردم و ایراد پیدا کردن از تصویر و صدا را فراموش کردم.
اکثر تصاویر فیلم دارای رنگ های گرم می باشد و جزییات از تمام صحنه ها وارد خانه شما می شود و از این همه جزییات لذت می برید. فیلم دارای صحنه هایی می باشد که در شب اتفاق می افتد اما باز هم جزییات وجود دارد.
شفافیت صحنه ها هم مثال زدنی است. در رنگ ها هم زیاد اغراق نشده است تنها می تونم بگم همه چی از تمیزی برق می زند که شاید این اغراق باشد باید چند تا جا گرد و خاک خورده باشد. بسیار دوست داشتم پنچره آسمانخراشی که اسپایدر من به روی آن می پرد کمی گرد و خاک داشت اینطوری باور پذیرتر میشد.
صحنه های جلوه های ویژه باور پذیر می باشند تخریب ها نسبتا قابل قبول می باشند البته بنظرم باز میشد بهتر از این باشد.
صورت بازیگر ها دارای جرییات قابل قبولی می باشد البته صحنه های کلوزاپ در فیلم زیاد نیست و بنظرم جزییات در این فاصله قابل قبول می باشد البته باز هم جای بهتر شدن داشت.
موارد دیگری که شاید بتوان گفت باز هم بهتر می توانست باشد به لانگ شات های فیلم اشاره کنم.که می توانست شارپ تر از تصاویر موجود باشد.
واقعا نمی توان ایراد بزرگی به فیلم از بابت تصویر وارد کرد و واقعا خیلی دوست دارم نسخه 4k فیلم رو ببینم و تغییرات را با این نسخه مقایسه کنم. حتما در صورت رسیدن نسخه 4k شما را در جریان قرار خواهم داد.
امتیاز من به تصویر دو بعدی
The amazing spiderman blu-ray در تصویر سه بعدی
به جرئت می تونم بگم یکی از بهترین فیلم های سه بعدی بود که دیدم. واقعا از سه بعدی فیلم لذت بردم. تصاویر در عمق بسیار مناسب قرار داده شده بود و حس سه بعدی بخوبی به بیننده منتقل می شود. اگر انتظار بیرون آمدگی تصویر را دارید بهتون بگم که در دو یا سه صحنه اونهم نه خیلی چمشگیر شاهد این موضوع خواهید بود. اما مطمئن باشید از سه بعدی فیلم بیشتر از دوبعدی آن لذت خواهید برد که این بسیار ارزشمند است چون در کمتر فیلمی این حس بشما منتقل می شود. واقعا به عنوان یک فیلم سه بعدی رفرنس می توانید رو این فیلم حساب باز کنید.
امتیاز من یه سه بعدی بودن فیلم
The amazing spiderman blue-ray در صدا
نسخه ای که من برای ریوو در اختیار داشتم برای آلمان بود و صدای انگلیسی آن دالبی دیجیتال بود و جالب اینکه دوبله و صدای ترکی استانبولی آن نیز دالبی دیجیتال بود و فقط زبان آلمانی آن بصورت dts بود. باور بفرمایید لذت دیدن این فیلم برای من که مسلط به زبان ترکی استانبولی هستم چند برابر شد و دیگر خط به خط زیر نویس ها رو دنبال نمی کردم. واقعا دیدن فیلم بدون خواندن زیر نویس ها چه لذتی دارد. البته برای بار دوم به زبان انگلیسی به فیلم گوش دادم.(امیدوارم انتظار نداشته باشید به زبان آلمانیش هم گوش می دادم)
می تونم بگم هر چه قدر در زمینه تصویر توانستم بگم از این هم بهتر میشد اما در زمینه صدا نتوانستم. کلیه کانال ها فعال هستند مخصوصا کانال های ساراند که واقعا از داشتن سیستم 5.1 لذت کافی خواهید برد. انتقال صدا از کانال های ساراند به یکدیگر بسیار زیبا و شنیدنی از کار در آمده است. هر کانال صدا عملکرد مستقل داشته و dsp بسیار دقیقی روی فیلم کار شده است. کانال lfe هم شاید نتوان گفت بسیار ملموس هست اما بسیار به داشتن صدای خوب کمک کرده است. دیالوگ ها بسیار شفاف و تمیز بوده، موسیقی زیبای متن بسیار عالی بر روی فیلم نشسته است و افکت های بسیار مناسب برای صحنه ها انتخاب شده است. در تخریب ها صدا کاملا با حجم تخریب رابطه مستقیم داشته و صدا در تخریب ها هم دارای جزییات می باشد. انتقال صدا از کانال های فرانت به کانال های ساراند بسیار شنیدنی است. بطور خلاصه می تونم بگم که واقعا در زمینه صدا سنگ تمام گذاشته اند.
قسمت تخریب در مدرسه که ناگهان وارد کتابخانه می شوند و صدای فیلم از گوش مسئول کتابخانه (استن لی -پیر کمیک بوک ) که موسیقی کلاسیک می شنود شنیده می شود و ادامه صدای تخریب ها بعد از رفتن مسیول کتابخانه بسیار زیبا کار شده است.
امتیاز من به صدا
در نهایت فیلم را به همه دوستداران کمیک استریب و همچنین دوست دارن فیلم های اکشن توصیه می کنم. بنظر بهتر از این نمی توان یک بعد از ظهر کسل کننده جمعه را به ساعاتی هیجان انگیز و دلپذیر تبدیل کرد البته می توانید برای چندین بعد از ظهر روز های جمعه تان روی این فیلم حساب باز کنید.
رضا مقدم
کیت سازی ۱۰ سالی هست بین کمپانی ها رواج زیادی پیدا کرده! روش کار بدین شکل که کمپانی های بزرگ چینی تولیداتی بر مبنای آخرین فناوری های موجود برای محصولات صوتی و تصویری انجام میدن, محصولی تولید میشه از تست های مختلف عبور میکنه اصلاحات بروی آن صورت میگیره و آماده عرضه به کمپانی های مختلف می شود. برندی اگر قصد تولید بعنوان مثال ویدئو پلیری داشته باشه فقط کافی کابینت محصول طراحی کنه, برد اصلی, تغذیه و حتی دیسک درایو در کمپانی های در چین با کیفیت بالا آمادست! برند خریدار طرح منوها و هرآنچه باید نرم افزاری به محصول خام اضافه شود در اختیار تولید کننده انبوه قرار میده و محصول نهایی تحویل میگیره. در مواردی که محصول نهایی گران قیمت باشه در کمپانی مرجع مونتاژ میشه و در نهایت از تست ها و استانداردهای آن برند عبور کرده و وارد بازار میشه و در موارد ارزان محصول کاملا سفارشی تولید میشه و هیچ وقت آن دسته از محصولات ارزان قیمت رنگ کمپانی که آرم آن کمپانی بر خود دارند نمی بینند.
برندهای غولی مثل:
Goldmund
Kenwood
Sherwood
Yamaha
Pioneer
Onkyo
JVC
همگی در دوره ای کیت های آماده مونتاژ کردند و می کنند.
داستان Goldmund که براتون تعریف کردم! صاحب این کمپانی یک مولتی میلیونر سوئیسی که فقط با جت خصوصیش در حال سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس تا محصولات مزین به طلا شده به صاحبان نفت این کشورها "بندازه"
Sherwood که یکی از اون برندهای که همیشه یه چندسالی از دنیا عقب! الان آخرین مدل بلوری پلیر این شرکت ۴ سال پیش توسط شرکت های کره ای تولید میشد!
یاماها در مدل های کیت های آماده مونتاژ کرده و میکنه! دی وی دی پلیر مدل S-540 یاماها یکی از محصولات خوب و بسیار پرفروش این شرکت بود, کاملا ساخت یک شرکت چینی و به سفارش یاماها بود. بعدا مدل S-1500 خودش تولید کرد و همچنین دو مدل رفرنس S-2500 و S-2700 که در زمان خودش عالی بودند. الانم در بلوری پلیرهاش از بردهای آماده ساخت چین استفاده میکنه. یاماها در دوره ای که کاملا محصولات اورجینال تولید می کرد کمی از برندهای هم کلاس و حتی تجاری عقب بود و بیشتر تمرکز بر کیفیت ساخت و قطعات داشت! که واقعا هم عالی بودن. یادم زمانی که از منوهای گرافیکی در اکثر دی وی دی پلیرهای استفاده میشد منوهای یاماها OSD بود!
پایونیر پرچم دار مونتاژ کیت های آمادست! به همان اندازه که محصولات اورجینال تولید کرده کیت های آماده به اسم خودش مونتاژ کرده و میکنه! تنها تفاوت پایونیر در این که طراح همیشه خودش بوده, و فقط کیت آماده با طراحی خودشو تحویل میگیره. و تا جای که من اطلاع دارم هیچ وقت در مدل های Elite و LX کیت سازی نکرده.
جالب زمانی که پایونیر محصولاتش ساخت خودش بود Onkyo از پایونیر کیت میخرید و با اسم خودش تولید می کرد! Onkyo کمپانی که پلیرهای مثل ۹۸۹ و مدل فوق العاده ۱۰۰۰ تولید کرده. زمانی که تجاری سازی سوده شد از پایونیر کیت خریده و وقتی پایونیر شروع به مونتاژ کیت کرد از ال جی کیت خرید!
Kenwood هیچ وقت ویدئو پلیر ساز نبوده! صوتی سازم هم نبوده! چند سالی هم هست از ال جی کیت دی وی دی و بلوری میخره! من نمیدونم کنوود بلندگو ساز که نبوده پلیرسازم که نبوده, یعنی بوده ولی در سطح کوچه بازاری! ولی انصافا لوازم خانگی ساز خوبیه ما محصولاتشو داشتیم خیلی خوب بودن.
جی وی سی هم در حال حاظر در پلیرهاش از ال جی کیت مونتاژ میکنه.
دنیایی صدا و تصویر خیلی عجیبه, برندهای غولی که اصلا کسی نمیتونه فکرشو بکنه به شرکت های کره ای وابسته هستند! سونی از سامسونگ پانل ال سی دی میخرید! یه دوره ای هم پانل پلاسمارو از Fujitsu میخرید. تا ۱۰-۱۵ سال پیش وقتی محصولات صوتی و تصویری باز میکردی با قطعاتی از توشیبا, جی وی سی, سونی هیتاچی و... مواجه بودی. الان فقط شرکت های جدید چینی میبینی که توانستند دقیق ترین و پرقدرت ترین در دنیا باشند.
دیگه دوران طرف داری از برندها قبول کنید تموم شده خیلی سال تمام شده. دیگه سونی و پاناسونیک پشت درهای بسته محصول تولید نمی کنند. امروز صحبت طراح محصولات نه کمپانی سازنده. در صدا دیدیم وقتی طراحی از کمپانی جدا شده در مواردی چه بلای بر سر آن برند آمده! در تصویر دیدیم کمپانی های غولی مجبور شدن از فناوری کمپانی های خیلی جوان تر استفاده کنند, چرا که پشت این کمپانی ها ایده های از طراحانی بوده که در آن کمپانی قدیمی نبوده. بلندگوی مارتن چند درصد ساخت این کمپانی؟ فقط کابینت, از درایورها تا قطعات کراس اور تا کابل و حتی پست های پشت بلندگو از برندهای مختلف, این طراح این بلندگو که از ترکیب این قطعات فوق مرغوب صدای با جنس صدای مارتن تولید کرده است.
از برندهای که دارید ناامید نیشید! امروزه نتیجه کار مهمه! تا چند سال پیش کسی کمپانی OPPO در دی وی دی پلیر سازی نمیشناخت, امروز بلو-ری پلیرهاش رفرنس تست نمایشگرهاست.
Steelbook UK
Combo Pack U.S
من قبلا هم در مورد تفاوت تصویر نسخه های اروپا با آمریکا صحبت های کردم. خودم هم آنچنان از نسخه های اروپایی خوشم نمیاد, شاید با تولیدات آلمان در مواردی رابطه بهتری داشته باشم, اگر اهل فیلم باشید (نسخه اورجینال) حتما تایید می کنید که آلمان بهترین در اروپاست. شکی نیست که آلمان بهشت (Steelbook) اگر دوست داشته باشید؟ اگر هم ندارید که...! تو این سری آخری یه نسخه Steelbook انگلیسی Skyfall گرفتم, مشکل اینجاست که من کلا در مقابل بعضی نسخه ها کنترل ندارم و برمیدارم :) از نظر طراحي قاب کار جالبي, جز اون علامت های ریتینگ زشت روی دیسک ها و اون لوگوی مسخره بلوری که خیلی بد بود!
نسخه دی وی دی Skyfall , UK که شامل این کار هم میشه فرمتش NTSC در صورتی که باید PAL باشه که عجیب بود! و در ابتدای ریلیز بحث های در نت راه انداخت! گفته شد اشتباه چاپی, بعد از تست مشخص شد واقعا NTSC بعد گفتند شاید استاندارد جدید اروپاست! خلاصه نمیدونم! صحبت سیستم پال شد این هم بگم سیستم رنگ پال یک آلمانی با نام "والتر بروخ" در آلمان غربی اختراع کرد, بعد از استاندارد شدن سیستم پال در آلمان غربی آلمان شرقی سیستم سکام انتخاب کرد, فقط برای این که مردم آلمان شرقی برنامه های آلمان غربی نگاه نکنند.
حالا اصلا به این موارد کاری نداریم! فیلم دیده بودم خوشم نیومده بود! تحلیلشوم هم نوشته بودم و یکی از بهترین های سال در صدا و تصویر معرفی کرده بودم اما نسخه UK تصویر ضعیف تری نسبت به نسخه U.S داره! رنگ که چند درجه آبکی شده! از گرمایی رنگ نسخه U.S خبری نیست! "مشکل بعضی از نسخه های UK همین رنگهای سرد و كنتراست پائين تر نسبت به نسخه U.S " مشکل دیگه کنتراست ضعیف تر بود! که در سکانس های شب تصویر کمی بوره و گرمای رنگ های غلیظ نمی بینید!در سکانس ابتدای شانگهای کنتراست و جزئیات در حد متوسطی بهتون میده. تصویر نسخه UK جزئیات کمتری در کلوزآپ ها و در شات های گسترده داره! در آخر فیلم وقتی ۰۰۷ روی بام ساختمان MI6 ایستاده و نمایی از لندن میبینیم پنجره ها و خطوط روی ساختمان ها جزئیاتی به خوبی نسخه U.S ندارن! تصویر Smooth و خبری از جزئیات برجسته نیست! در سکانس های شب این حالت رو به کدر بودن تصویر میره! ملایم شدن بافت تصویر باعث شده اون گرین ظریفی که در نسخه U.S وجود داره در نسخه UK در تصویر حل بشه و دلیل یک درجه وضوح کمتر در نسخه UK که اجازه نمیده اون گرین ظریف خودشو جدا از بافت تصویر نشان بده. من اگر این تصویر در تست نسخه U.S میدیدم میگفتم تصویر Skyfall روی بلوری خوب و قابل قبول بود.
اگر به تصویر نسخه آمریکایی ۵ ستاره دادم به نسخه انگلیسی ۴ ستاره میدم.
لازم بگم انصافا هم نسخه های خوب UK خیلی زیاده و کارای بد خیلی کم, و من نسخه های UK کم نمیگیرم.
کمپوننت های مورد استفاده:
TV: LG 47LM76100
PLAYER: PIONEER LX55
AMP: DENON 1912
SPEACKERS: FOCAL SIB AND CUB
HDMI CABLE: Monster M 2000
شاید بتوان نوشتن نقد و ریوو در مورد فیلمی رو که تا لحظه دیدن فیلم هیچ اطلاعات و ریووی در مورد آن خوانده نشده رو جزو سخت ترین کارها دونست شاید هم بتوان گفت که بهترین وضعیت باید اینگونه باشد تا منتقد تحت تاثیر ریوو و یا نقد فرد دیگری قرار نگیرد.
من تا لحظه دیدن این سه گانه خوشبختانه هیچ یک از قسمت های آن را حتی با وجود اینکه هر قسمت از این سه گانه با کلی حاشیه و هیجان ارایه گردیده بود و در بسیاری از جمع های دوستانه مورد نقد و بررسی قرار می گرفت را ندیده بودم. تنها بازخورد من از فیلم داشتن صدای ضعیف مجموعه بود که از نظر سنجی فیلم های سال 91 این وبلاگ بدست آورده بودم.
در کل برای خود من جالب یود که من با وجود احساس تمام نشدنی کنجکاویم در مورد فیلم، حتی نسخه های فست فودی (کپی یا دانلودی) فیلم رو در طی این سالها ندیده بودم.
در نهایت تمام سعی خودم رو انجام دادم تا از پیش داوری در مورد صدای فیلم اجتناب کنم.
Batman Begins:
کارگردان : Christopher Nolan
نویسنده: (Bob Kane (characters), David S. Goyer (story), Christopher Nolan(screenplay
بازیگران: Christian Bale, Michael Caine, Liam Neeson
فرمت صدا : Dolby True hd 5.1
رتبه در IMDB :8.3
ژانر : ماجراجویی ،اکشن و درام
فیلم ها و سریال های متفاوتی راجع به بتمن ساخته شده و هرکدام از آنها بتمن متفاوتی را نشان دادند، رفتار هایی که از بتمنی تقریباً شاد تا بتمنی سردرگم متفاوت است. نکته جالب این است که داستان خلق همه این بتمن ها از یک کمیک بوک الهام گرفته شده است که بیش از 70 سال عمر دارد و در تمامی آنها پدر مادر بروس وین جلوی چشم آن بخاطر یک جیب زنی ساده کشته شده اند. این اتفاق برای هر بچه ی 9 ساله ای می تواند آن قدر تاثیر گذار باشد که زندگیش را کاملاً عوض کند. برادران نولان که از بچگی با کامیک های بتمن بزرگ شده بودند و عاشق نیمه ی تاریک این شخصیت بودند با دیدن سری فیلم های دهه 90 بتمن و فاجعه ای که در آخر رقم خورد بگونه ای که آخرین فیلم نامزد 11 تمشک طلایی بود!!؛ تصمیم گرفتند که به عنوان یک طرفدار به داستان بتمن نگاه کنند و ببینند که چه فیلم نامه ای قدرت جذب طرفداران بتمن و حتی عموم مردم را دارد، فیلم نامه ای که بتواند نشان بدهد بروس وین یک بیمار روانی نیست و به اصطلاح چه تغییری باید شکل بگیرد که این شخصیت قابل درک بشود.
نتیجه ی این همفکری دو برادر عالی بود و این نتیجه را در نیمه اول فیلم مشاهده می کنیم. آنها با دیدن بقیه آثار بتمن به این نتیجه رسیدند که باید به دشمن های بتمن بیشتر از بیش توجه خاصی شود.
اولین قسمت مجموعه در سال 2005 ارایه شد و توانست هم در گیشه و هم در جذب نظرات منتقدین موفق عمل کند.
و اما تصویر در Batman Begins:
بصورت بسیار خلاصه می تونم بگم قابل قبول می باشد.
رنگ بندی سکانس های فیلم متنوع می باشد و باعث خستگی بیننده نمی شود.
شما گرمای ویلای بت من و سرمای محیط کوهستان و نمناکی غار بت من را در صورتتان احساس خواهید کرد و در این زمینه تلاش کارگردان در انتقال احساس موفق بوده است.
صحنه های کلوزآپ از جزییات متوسطی برخوردار می باشد و بافت و جزییات صورت بازیگر ها به صورت کامل مشخص نمی باشد. فیلم در لانگ شات ها نسبتا موفق تر می باشد و شما می توانید از صحنه های واید شفاف لذت ببرید. بعضی از صحنه ها واقعا پر از جزییات و بعضی از صحنه ها دارای نویز می باشد.
صحنه های ویژه و کامپیوتری نسبتا موفق بوده و باورپذیر می باشند جز پرش ماشین بت من که مصنوعی بودن آن کمی توی ذوق می زند.
می تونم بگم تصویر این قسمت شما را در تصمیم گیری دچار مشکل خواهد کرد.
صدا در Batman Begins
علی رغم اجتناب از پیش داوری در مورد صدا می توانم بگم صدا در این قسمت جالب نمی باشد. با توجه به اینکه فیلم صحنه های اکشن کمی نسبت به زمان فیلم دارد متاسفانه حتی در این صحنه های اکشن نیز از افکت ها لازم برای صدا بهره برده نشده است. انتقال صدا در کانالهای صدا تقریبا وجود ندارد. در کل فقط کانال های فرانت و سنتر فعال می باشد و کانال های ساراند خیلی کم فعال هستند. در چند قسمت به نظر من ایراد های فاحشی هم شنیده می شد که برای کسی که فیلم را در سیستم 5.1 می بیند می تواند قابل ملاحظه باشد.
یک مثال ساده که می تونم به آن اشاره کنم صدای بسته شدن در زندان در اوایل فیلم در صورتی که دوربین به روبرروی در اشاره دارد از کانال فرانت شنیده می شود که بایستی از کانال ساراند چپ شنیده شود.
حتی کانال lfe نیز حرفی برای گفتن نداشته و باعث افزایش هیجان فیلم نمی شود.
در کل برای افرادی که برای صدا وسواس دارند فیلم پر از ایردات می باشد. حجم صدا و افکت ها مناسب با حجم تخریب ها نمی باشد.
به نظر من فیلم می تونست با DSP خوب و بهره گیری از افکت های لازم بسیار دلپذیرتر باشد.
اما در زمینه موزیک متن فیلم می تونم بگم که مناسب فیلم بوده و کاملا بر روی فیلم نشسته است و هر چقدر شما صدای فیلم را بلند می کنید همان قدر از موزیک متن فیلم لذت بیشتری می بینید.
دیالوگ فیلم کمی فقط کمی گنگ می باشد و می توانست کمی واضحتر و با دامنه بیشتری ارایه شود.
امتیاز من به فیلم از 10 :7
امتیاز من به تصویر
امتیاز من به صدا
The Dark Knight
کارگردان : Christopher Nolan
نویسنده: Jonathan Nolan (screenplay), Christopher Nolan(screenplay)
بازیگران: Christian Bale, Heath Ledger, Aaron Eckhart
فرمت صدا : dolby True hd 5.1
رتبه در IMDB :9
ژانر : ماجراجویی ،اکشن و درام
می تونم بگم بعد از دیدن فیلم کلی تحت تاثیر آن بودم بر خلاف فیلم اول که دیالوگ های نسبتا خسته کننده ای داشت و کمتر صحنه های اکشن داشت در این قسمت واقعا جذب صحنه های اکشن و حتی دیالوگ های رد و بدل شده قرار گرفته بودم و زمان طولانی فیلم اصلا خسته کننده نبود. قسمت دوم این سه گانه در سال 2008 اکران گردید و توانست موفقیت بسیار زیادی را کسب کند.
تصویر در The Dark Knight
فیلم برداری توسط دوربین های Imax چیزی برای گفتن نمی گذارد. در سکانس اولیه فیلم شما تحت تاثیر وضوح و شفافیت صحنه می شوید و حتی تمیزی هوای آسمان نشان داده شده شما را تحت تاثیر قرار می دهد. اینجا می خواهم از اصطلاح آقای برزین استفاده کنم و بگم ذره بین ها تون رو در بیاورید و از جزییات لذت ببرید.
فیلم اکثرا دارای صحنه های گرمی میباشد و بیشتر صحنه ها در روشنایی روز می باشند و شما از جزییات دیده شده در صحنه ها لذت می برید. البته باید ذکر کنم که جزییات در صحنه های تاریک نیز وجود دارد.
صورت های بازیگر ها در سکانس های کلورآپ زیاد پردیتل نمی باشد اما از قسمت اول سه گانه بهتر می باشد. صحنه های کامپیوتری بسیار باور پذیر می باشند و حس مصنوعی در کمتر صحنه ای وجود دارد. البته من در بعضی از صحنه های تاریک در اواخر فیلم کمی گرین مشاهده کردم که نبودش بهتر از بودنش بود.
تقریبا صحنه ای نبود که برای من آزار دهنده باشد و کیفیت تصویر این قسمت بسیار بهتر از قسمت اول می باشد. و اعتقاد دارم کمتر کسی می توان پیدا کرد که از تصاویر این فیلم لذت نبرده باشد.
صدا در The Dark Knight
همانطور که تصویر در این قسمت ارتقا بالایی یافته صدا نیز ارتقا بالای یافته است. اما علی رغم ارتقا صدا هنوز فیلم دارای ایرادات نه چندان کوچکی می باشد.
یکی از بزرگترین ضعف های فیلم رو می تونم به DSP ضعیف آن اشاره کنم. شناور بودن صدا و انتقال صدا از کانال های فرانت به ساراند در کمتر صحنه ای از انفجار ها شنیده می شود. همچنین یکی دیگر از ایرادهای فیلم استفاده کمتر از افکت های لازم اشاره کنم. صدای انفجار های عظیم دارای جزییات نیست و فقط حجم دارد. در صحنه های برخورد ماشین ها و تصادفات از صدای مناسب استفاده نشده است.
اما باز موزیک متن فیلم همچنان تاثیر گذار می باشد و بیننده را با فیلم همراه می کند و احساس بیننده را بر می انگیزد.
امتیاز من به فیلم از 10 :9
امتیاز من به تصویر
امتیاز من به صدا
در ویرایش مطلب امتیاز رو از 3.5 به 3 کاهش دادم
The Dark Knight Rises
کارگردان : Christopher Nolan
نویسنده: Jonathan Nolan (screenplay), Christopher Nolan(screenplay)
بازیگران: Christian Bale, Gary Oldman, Tom Hardy
فرمت صدا : DTS hd 5.1
رتبه در IMDB :8.6
ژانر : هیجانی ،اکشن
حقیقت امر بعداز دیدن فیلم احساس نسبتا خوبی داشتم و از اینکه 164دقیقه پشت تلویزیون نشسته بودم (البته دو تلفن نه چندان کوتاه نیز به زمان اضافه کنید) پشیمان نبودم البته منظورم بیشتر در مورد داستان فیلم می باشد و کاملا میشود احساس کرد فیلم توسط نولان ساخته شده است. در ضمن این فیلم در سال 2012 اکران گردید.
تصویر در The Dark Knight Rises
می تونم بگم بعد از دیدن 2 قسمت اول از این مجموعه انتظار بالایی در زمینه تصویر از قسمت سوم داشتم که نمی تونم بگم برآورده شد.
گرین نه چندان مناسب در برخی صحنه ها آزار دهنده است (خوشبختانه این سکانس ها کمتر می باشد). طبق معمول صورت های بازیگر ها از جزییات بالایی بر خوردار نیست هلیکوپتر بتمن بسیار مصنوعی از آب در آمده و باور پذیر نمی باشد.
اما صحنه هایی که کاملا مشخص می باشد با دوربین IMAX گرفته شده کاملا پر از جزییات و شفاف و واضح می باشد و بیننده از دیدن آن لذت می برد. انصافا صحنه های سرقت هواپیما و انفجار زمین فوتبال از بهترین صحنه های کار شده در این سه گانه می باشد.
غالب رنگ فیلم کمی به سردی می زند تا کلا هم احساس سرما و هم ناامنی القا گردد. به جرات می تونم بگم در انتخاب رنگ صحنه های این سه مجموعه کارگردان بسیار موفق عمل کرده است.
صدا در The Dark Knight Rises
با توجه به اینکه فرمت صدا DTS بود انتظار بالایی در ارتقا صدا داشتم که در این زمینه نیز آرزو هام بر باد رفت.
همانند هر سه قسمت ضعف در استفاده نکردن از افکت های مناسب و همچنین DSP ضعیف و نا هماهنگی بلندی صدای دیالوگ ها با بلندی صدای موزیک متن و افکت ها که شما را مجبور می کند مدام با دکمه های صدای کنترلر آمپ ور بروید در فیلم مشاهد می شود.
صدای انفجار ها و شلیک ها بجر در چند مورد بسیار ضعیف کار شده و شما بیشتر صدای خفه و بدون جزییاتی رو در شلیک ها می شنوید. صدای هلیکوپتر بتمن بسیار مصنوعی می باشد و اصلا ابهت لازم را ندارد.
تنها بخش از لذت بردن در زمینه صدا در این سه گانه موزیک متن بسیار زیبا و مناسب فیلم می باشد که واقعا به جا در فیلم استفاده شده است.
امتیاز من به فیلم از 10 :8
امتیاز من به تصویر
امتیاز من به صدا
کمی از حاشیه های این سه گانه
1- صدای بتمن و بروس وین هر دو توسط کریستین بیل اجرا شده است و از دستگاه خاصی استفاده نشده است که این امر باعث آسیب زدن به تار های صوتی بازیگر شده است
2- قسمت دوم سه گانه در دو بخش بهترین بازیگر مکمل مرد و بهترین تدوین صدا برنده اسکار می شود.
3- بازگر ژوکر هیت لیچر به خاطر اینکه در نقش شوکر بهتر ظاهر شود خودش را یک ماه در یک اتاق هتل زندانی می کند و با تمرین های بسیار، ژوکری را بازی می کند که تا بحال مشابه نداشته است. همچنین خودکشی این بازیگر نیز بعد از مدت کمی به حواشی فیلم افزود.
در آخر می تونم به پکینگ بسیار زیبا این سه گانه نیز اشاره کنم که داری یک کتابچه بسیار با کیفیت همراه با عکس های این سه گانه نیز می باشد دیسک های فیلم ها در اسلیپی که بسیار زیبا طراحی شده است قرار گرفته اند.
بر خلاف فیلم که گاهی خشن ظاهر می شود جنس کاور و اسلیپ بسیار لطیف و نرم می باشد و شما کاملا کیفیت کار ارایه شده را احساس می کنید.
همچنین دو عدد دیسک بلوری نیر به عنوان SPECIAL FEATURES در پک موجود می باشد که می توان برای آن وقت گذاشت (بیشتر بدرد علاقمندان داستانهای کمیک بتمن می خورد ) که البته من فقط قسمت های مربوط به تکنولوژی های مورد استفاده را با دقت نگاه کردم و بقیه را بسیار سریع ریوو کردم. تمامی این قسمت ها بصورت HD می باشند. بنظر من می تونستند بهتر از این عمل کنند.
در نهایت حتما دیدن این سه گانه را به دوستداران داستان های کمیک توصیه می کنم تا دنیا و داستانی جدید از این ابر قهرمان را ببینند. البته توصیه می کنم دقت و وسواس را در زمینه صدا را کنار بگذازند تا لذتشون کمتر نشود.
رضا مقدم
KEF مدل LS50 به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس کمپانی تولید کرده است. طراح کابینت این مدل آقای "Mark Dodd" هستند. LS50 به علت ابعاد صدای که داره میشه ازش برای های فای خانگی هم استفاده کرد. در این مدل از درایو ارتقاء داده شده Uni-Q استفاده شده که فقط در مدل Blade که از سری های اند KEF هست از این درایور استفاده شده است. ساختار درایو Uni-Q با سری Q تفاوتی نداره فقط کیفیت آلیاژ بکار رفته و دقت ساخت در کلاس های اند قرار دارد.
LS50 یکی از اون Two-way های که تا صداشو نشنوید نمیتونید باور کنید از یک کابینتی با این سایز صدای با این ابعاد گسترده شنیده بشه! درایو Uni-Q امکان حرکت های فیزیکال خیلی بالای برای جا به جای هوای داخل کابینت نداره و فقط با طراحی خاص کابینت که میشه از این درایو Mid Bass, باس خوبی شنید طراحی که خیلی عالی برای LS50 انجام شده است. LS50 امپدانس و حساسیت نسبتا بالای داره اما خیلی هم خوش درایو نیست و بیشتر از اونی که فکر کنید جریان میخواد تا درایو بشه. کلان KEF جریان خوب میخواد تا بشه ازش صدای خوب گرفت!
در کابینت LS50 از یک پورت رفلکس باس منحصربفرد استفاده شده که در مرکز مجرای پورت از فوم ضخیم قابل انعطاف استفاده شده است که در پیک های سنگین فوم متناسب با حجم هوا منبسط می شود و حجم پورت افزایش پیدا میکنه در این حالت جریان هوا بدون برگشت به داخل کابینت و ایجاد رزونانس از کابینت تخلیه میشه. طراحی پورت باسی با امکان تغییر ضخامت ایده بسیار هوشمندانه که مشکل تداخل فرکانس پائین و متوسط در این بلندگو به حداقل رسانده است.
صدای LS50 فوق العاده زنده ست, میدونید که من از صدای حسی بدم میاد! صدای Emotional برای شو بسیار عالیه اما من دوست ندارم! به دلایلی که قبلا درباره موزیک گفتم. ابعاد صدای این بلندگو یکی از بهترین های بوده که در این سایز کابینت و درایور شنیدم! صدای واید با پرتاب بالا در یک پوشش فرکانسی کامل جزئیات کاملی به شنونده میده. واید بودن فول فرکانسی این بلندگو place در فضای اتاق راحت کرده و با کمی زاویه دادن به بلندگوها میشه sweet spot اتاق تغییر داد. اکثر بلندگوهای Two-way مشکل place و محدود بودن sweet spot دارن که این بلندگو همانطور که گفتم به دلیل پرتاب صدا و همچنین واید بودن موج از دیافراگم بلندگو سختی پیدا کردن بهترین نقطه صدارو کمنر کرده.
یکی از ویژگی های عالی این بلندگو Refinement که در محدوده فرکانس میانه و بالا داره, بطوریکه حضور بلندگو حس نمی کنید, صدا در بعضی فرکانس ها خشن نمیشه و لبه پیدا نمیکنه, خش صدا با صدای ساز شنیده میشه و بلندگو چیزی از صدا کم یا زیاد نمیکنه, ارزشمند ترین ویژگی که کامپوننت ها میتونند داشته باشد همین Neutrality , کافی یک طراح فقط با این دید محصولی طراحی کنه, مطمئن باشید در طراحی های متوسط با Neutrality بالا پاسخ های خیلی بهتری خواهید گرفت تا از طراحانی که ذهن رنگی دارند و میخوان با صدای خاص خودشون مطرح کنند! و این وسط فقط موزیک که قربانی ذهنیت طراح میشه.
صدای LS50 تصویر Soundstage عالی داره, البته با تست های که من کردم تصویر کامل از فضای اجرا یکم محدود بود! و اگر کمی عقب میرفتم فضای اجرا تبدیل به یک استریو خوب میشد. تا فاصله ۲ متر خیلی خوب جای هر ساز و فاصله آنها از هم قابل تشخیص بود و با عقب رفتن حس صدای زنده کمتر میشد و همانطور که گفتم یک استرویو خوب میشد شنید. تا این حد هم برای بلندگوی با این ابعاد عالی بحساب میاد.
ووکال در درایور Uni-Q عالی و در LS50 رفرنس بود! طراحی این درایو از حنجره انسان الگو گرفته شده, تولید طیف وسیعی از فرکانس ها تنها از یک یونیت. این با بلندگوهای فول رنج مسخره اشتباه نگیرید! صدای ووکال LS50 نه Emotion بود و نه Flat این همون ویژگی که من درگیر درایور Uni-Q کرده! خودش رنگی نداره, نه حسی به صدا میده و نه چیزی ازش میگیره و نه صدارو رنگی گرم میکنه و نه انرژی به صدا میده, این میشه صدای خارج از دنیایی تجاری و همون چیزی که هر آوازه خوان و نوازنده ای دوست داره. صدای که در بلندگوهای که من دوست دارم مثل , Kharma , B&W, Marten شنیده می شود. البته نه همه مدل هاشون!
اگر برای اتاق نشیمن خودتون دنبال یک بلندگوی وفادار به صدا و زیبا هستید حتما LS50 بشنوید.
همچنین این بلندگو وزن زیادی نداره و خیلی راحت میتونید از کشورهای اطراف بخرید و مسافری وارد کنید.
سونی تایید کرده ۱۵ عنوان فیلم بروی بلوری های 4K در ماه ژوئیه و همزمان با عرضه دو مدل از نمایشگرهای ۵۵ و ۶۵ اینچی Ultra HD ارائه خواهد کرد. برای شروع ۱۰ عنوان اسکن شده برای 4K و پنج عنوان برای ماه آینده منتشر خواهد شد.
تعدادی از عنوان ها 4K تصویر برداری شدن, اسکن برای نمایش 4K شدن و همچنین با رزولوشن کمتر برای 2K و 1080P استاندارد بلوری اسکن شده اند.
سونی اعلام کرده تمام این عنوان ها در بلوری پلیرها و نمایشگرهای 1080P قابل اجرا هستند. پیشنهاد سونی برای تماشای این دیسک ها در نمایشگرهای Ultra HD و گفته شده کیفیت رنگ در این دیسگ ها شمارو شگفت زده خواهد کرد.
به گفته سونی اگر نسخه بلوری "Ghostbusters" دیده باشید, تفاوت کیفیت این فیلم در نسخه اسکن شده 4K تجربه اي متفاوت خواهد بود.
خوب این فیلم ها فقط سورس 4K دارند و تصویری که روی این دیسک های ۵۰ گیگابایتی عرضه میشه 1080P استاندارد بلوری های فعلی هستند. "downscaled" نسخه های 4K به استاندارد 1080P در نسخه های دیگری مثل مستند های "Baraka" و "Samsara" هم انجام شده است. هنوز باید برای ديسك هاي بلوری که روزلوشن 4K در خود جاي بدن و همچنين بلوري پليرهای كه امكان نمايش تصاوير وضوح فوق العاده بالا داشته باشند منتظر ماند.
خوشحال با افتخار اعلام کنم زین پس آقایان (رضا مقدم و طاهر) از نویسندگان اصلی وبلاگ هستند. این انتخاب با مشورت دوست عزیزم جناب آقای تقوی انجام شده است.
برای دو عزیز آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم بتوانند پاسخگوی لطف شما مخاطبین محترم باشند.
موفق باشید
خوشحالم نتیجه رای گیری بهترین مخاطب سال ۱۳۹۱ که با رای شما عزیزان انتخاب شده است با ۲۴۸ رای جناب آقای "رضا مقدم" اعلام کنم.
شخصا به ایشان تبریک عرض می کنم و امیدوارم همچون سال گذشته با علاقه و پشتکار مثال زدنی خود این مسیر درست صدا و تصویر ادامه بدهند.
جا داره از دوست عزیزم جناب آقای طاهر برای زحماتی که در سال گذشته برای بیشتر دانستن ما کشیدند بسیار تشکر کنم و امیدوارم باشم در سال جدید نیز همراه ما باشند.
همچنین از تمامی دوستانی که در بخش مخاطبین فعال بودند هم تشکر می کنم و امیدوارم بیشتر شاهد مطالب شما عزیزان باشیم.
همینطور می توانید نتیجه رای گیری "نظر شما درباره عملكرد سال گذشته وبلاگ چيست؟" در زیر مشاهد کنید. امسال تعداد رای های داده شده در هر دو نظر سنجي بیش از دو برابر سال گذشته بود!
امیدوارم بتوانم ذره ای از لطف شما همراهان همیشگی جبران کنم.
با تشکر از تک تک شما عزیزان