Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

نظر سنجی در مورد فیلم های دیده شده در سال 1391-92

مهلت شرکت در "نظر سنجی فیلم های دیده شده در سال ۱۳۹۱" به پایان رسیده است. با تشکر بسیار از دوستانی که در این نظر سنجی شرکت کردند. نتیجه نظر سنجی در روزهای آینده در ویلاگ ثبت خواهد شد.

بروزرسانی ۲۱/۱۲/۹۱


دوستان مدت آشنایی من با وبلاگ  سینمای خانوادگی و همینطور جناب آقای برزین و مخاطبین بسیار تیز بین و حرفه ای و همینطور بسیار نازنین آن به یک سال نمی رسد. اما می تونم بگم آشنایی من با این وبلاگ و نکته نظرات آن نقطه عطفی در سواد و دانش من در زمینه صدا و تصویر ایجاد کرده است و حتی نحوه لذت بردن از صدا وتصویر را برای من تغییر داده است. من به جرات می توانم بگم یکی از بزرگترین تفریحات زندگی من دیدن یک فیلم با تصاویر محسور کننده و صدای جادویی آن می باشد. اما همانطور که معروف می باشد مسیر رسیدن به هدف بیشتر از خود هدف لذت را دارد در مورد دیدن یک فیلم به عنوان هدف نیز دقیقا می تونم  به طی مراحل لذت بخش دیگری نیز اشاره کنم. هنگامی که شما نقد و محتوای فیلم را می خوانید اشتیاق در شما ایجاد می شود بعد از آن در صورت وجود داشتن ریوو مسایل فنی از جمله صدا و تصویر شما انتظارات خودت را از فیلم درک میکنی و وقتی یک تریلر از فیلم  مورد نظر را ببینید دیگر صبر شما لبریز شده است و مثل بچه های 3 و4 ساله بی تابی خواهید کرد وهیچ کسی و هیچ بهونه ای نمی تونه شما را از بدست آوردن و دیدن فیلم روی سیستم خودتان محروم سازد. شاید هم خودتان بخواهید دنیای جدید را به روش خودتون کشف کنید.

 در ضمن شما هر وقت که خواستید می تونید صدا ها و تصاویری که برای شما لذت بخش می باشد را بارها ببینید و بشنوید. و حسن این تفریح نیز در این می باشد که یک بار مصرف نمی باشد این احساسی را که من گفتم مطمئن هستم خیلی از دوستان درک کرده اند.

در این دوره زمونه ای  که مشکلات از هر طرف بر زندگی فشار وارد می کنند و ذهن ها مشوش و وجود ها پر از استرس می باشد من برای خود دنیایی بسیار کوچکی دارم همانند سرزمین پریها در فیلم سفید برفی که به آن پناه می برم و با توجه به شرایط روحیم گاهی تصاویر زیبا و آسمان آبی وصاف و گاهی آسمان طوفان زده و تاریک و موجودات عجیب قریب می بینم گاهی صداهای محسور کننده و گاهی صداهای دیوانه کننده می شنوم، با اینکه انتخاب با من هست اما اجازه می دم من را به  دنیای خودشان ببرند و من را در مخلوطی از احساسات غرق کنند. هر موقع خسته از این سرخوشی ازخروجی  47 اینچ آن وارد خانه خودم می شوم آماده برای یک روز دیگر می باشم و خدا را شاکر به خاطر این دنیای کوچک.

راستی چرا من قبلا از داشتن چنین تفریحی محروم بودم ؟؟ علت آن برای من الان مشخص می باشد. برای داشتن این تفریح باید کلیه مقدمات آن فراهم باشد تا بتوان لذت برد. و کلید اصلی این امکانات فیلم ارجینال می باشد.

خود من چقدر از این فیلم های کپی و پرداه ی خریده بودم وبجای لذت بردن فقط اعصاب خورد کنی مطلق بود. پس من راه را اشتباه رفته بودم. خوشحال ام تونستم مسیر درست را پیدا کنم و برای خودم یک تفریح اساسی داشته باشم. شاید دوستان این جملات را اغراق آمیز تلقی بفرمایند اما این حرف ها عین یک حقیقت می باشد.

با توجه به هدف این وبلاگ که آموزش و تربیت چمشها و گوشها می باشد بهتر می باشد ما نیز به سهم خود به عنوان مخاطب در تشویق سایر افراد به وارد شدن به دنیا صدا و تصویر بکوشیم و راه درست را نشان بدهیم.

دوستان با توجه به صحبتی که با آقای برزین داشتم تصمیم گرفتیم ما مخاطبین لیست فیلم های که امسال مشاهده کردیم را با توجه به امتیاز های صدا و تصویر  که کاملا بر اساس نظر خودمان می باشد را به آقای برزین ارسال کنیم. سپس از این جمعیت آماری اطلاعات بسیار مفیدی را می توان اخراج کرد.

اولا اینکه فیلم ها با توجه به امتیاز های کسب کرده رفرنسی برای سایر دوستان خواهد بود. و در صورتی که افرادی که قصد خرید دارند می توانند اولویت های خرید خود را مدیریت کنند.

دوما می توان نظرات خودمون را با میانگین نظرات مقایسه کنیم.

سوما با توجه به اینکه نطرات آفای برزین نیز برای فیلم ها بصورت جداگانه ارایه خواهد شد می توان اختلاف نظر خودمان را در صدا و تصویر با کسی یک حرفه ای در این زمینه می باشد را مقایسه کرد. صد البته اختلاف نظر با آقای برزین لزوما بمعنی درک ناقص و یا اشتباهی از فیلم نمی باشد. جندین بار آقای برزین گفته اند صدا و تصویر سلیقه ای می باشد.

همچنین دوستان می توانند کمپوننت های که استفاده می کنند را نیز لیست کنند. شاید بتوان به رابطه ای از امتیاز های داده شده با کمپوننت های استفاده شده رسید.

همینطور فیلم های که کمترین استقبال را نیز داشتند مشخص خواهد شد و می تواند دوستان را از صرف هزینه بی مورد برحزر داشت:

برای این منظور باید:

1-لیست فیلم هایی که در سال 91 دیدید را اعلام کنید (لزوما نباید تولید سال 91 و 2012 باشد)

2-به صدا و تصویر و همچنین خود فیلم ازصفر تا ده امتیاز بدهید.(امتیاز دهی از 10 باعث می شود دقت آمار بالاتر برود)

3-کمپوننت های خود را بترتیب تی وی- بلوری پلیر- آمپ – اسپیکر – کابل اعلام کنید

4-با توجه به اینکه هدف این میباشد که نتیجه کار را حداکثر در عید مطالعه بفرمایید لطفا تا  ۲۰ اسفند لیست های خود را به آقای برزین ارسال کنید.

5-با توجه به اینکه در یک آمار گیری هر چه قدر تعداد نفرات بیشتر باشد دقت بالاتر می رود از کلیه دوستان مخاطب خواسته می شود در این نظر سنجی شرکت کنند حتی با یک فیلم .

6-با توجه به اینکه آقای برزین هر روز به چندین ایمیل جواب گو هستند لطفا در موضوع نامه کلمه نظر سنجی را اعلام فرمایید.

7-یک توضیح غیر ضروری هست که می خواستم یادآوری کنم لطفا فیلم هایی را لیست بفرمایید که اورجینال باشند.

در آخر امید دارم این نظر سنجی بنحوی که برازنده این وبلاگ می باشد انجام گردد و چاپ شود در این صورت می توان گفت مخاطبین قدر زحمت های آقای برزین را که در 5-6 سال کشیده اند می دانند. همینطور کاملا مشخص می باشد مخاطبین این وبلاگ دوستاران واقعی صدا وتصویر می باشند.

با تشکر

رضا مقدم

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء