Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

نگاهی به نسخه UK بلوري Skyfall

Steelbook UK

 Combo Pack U.S

من قبلا هم در مورد تفاوت تصویر نسخه های اروپا با آمریکا صحبت های کردم. خودم هم آنچنان از نسخه های اروپایی خوشم نمیاد, شاید با تولیدات آلمان در مواردی رابطه بهتری داشته باشم, اگر اهل فیلم باشید (نسخه اورجینال) حتما تایید می کنید که آلمان بهترین در اروپاست. شکی نیست که آلمان بهشت (Steelbook) اگر دوست داشته باشید؟ اگر هم ندارید که...!  تو این سری آخری یه نسخه Steelbook انگلیسی Skyfall گرفتم, مشکل اینجاست که من کلا در مقابل بعضی نسخه ها کنترل ندارم و برمیدارم :) از نظر طراحي قاب کار جالبي, جز اون علامت های ریتینگ زشت روی دیسک ها و اون لوگوی مسخره بلوری که خیلی بد بود!

نسخه دی وی دی Skyfall , UK که شامل این کار هم میشه فرمتش NTSC در صورتی که باید PAL باشه که عجیب بود! و در ابتدای ریلیز بحث های در نت راه انداخت! گفته شد اشتباه چاپی, بعد از تست مشخص شد واقعا NTSC بعد گفتند شاید استاندارد جدید اروپاست! خلاصه نمیدونم! صحبت سیستم پال شد این هم بگم سیستم رنگ پال یک آلمانی با نام "والتر بروخ" در آلمان غربی اختراع کرد, بعد از استاندارد شدن سیستم پال در آلمان غربی آلمان شرقی سیستم سکام انتخاب کرد, فقط برای این که مردم آلمان شرقی برنامه های آلمان غربی نگاه نکنند.

حالا اصلا به این موارد کاری نداریم! فیلم دیده بودم خوشم نیومده بود! تحلیلشوم هم نوشته بودم و یکی از بهترین های سال در صدا و تصویر معرفی کرده بودم اما نسخه UK تصویر ضعیف تری نسبت به نسخه U.S داره! رنگ که چند درجه آبکی شده! از گرمایی رنگ نسخه U.S خبری نیست! "مشکل بعضی از نسخه های UK همین رنگهای سرد و كنتراست پائين تر نسبت به نسخه U.S " مشکل دیگه کنتراست ضعیف تر بود! که در سکانس های شب تصویر کمی بوره و گرمای رنگ های غلیظ نمی بینید!در سکانس ابتدای شانگهای کنتراست و جزئیات در حد متوسطی بهتون میده. تصویر نسخه UK جزئیات کمتری در کلوزآپ ها و در شات های گسترده داره! در آخر فیلم وقتی ۰۰۷ روی بام ساختمان MI6 ایستاده و نمایی از لندن میبینیم پنجره ها و خطوط روی ساختمان ها جزئیاتی به خوبی نسخه U.S ندارن! تصویر Smooth و خبری از جزئیات برجسته نیست! در سکانس های شب این حالت رو به کدر بودن تصویر میره! ملایم شدن بافت تصویر باعث شده اون گرین ظریفی که در نسخه U.S وجود داره در نسخه UK در تصویر حل بشه و دلیل یک درجه وضوح کمتر در نسخه UK که اجازه نمیده اون گرین ظریف خودشو جدا از بافت تصویر نشان بده. من اگر این تصویر در تست نسخه U.S میدیدم میگفتم تصویر Skyfall روی بلوری خوب و قابل قبول بود.

 اگر به تصویر نسخه آمریکایی ۵ ستاره دادم به نسخه انگلیسی ۴ ستاره میدم.

لازم بگم انصافا هم نسخه های خوب UK خیلی زیاده و کارای بد خیلی کم, و من نسخه های UK کم نمیگیرم.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء