Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

سوال و جواب ها

در بسیاری از وب سایت های مطرح در صدا و تصویر, انتشار برخی از سوالات مخاطبین و پاسخ مدیر سایت کار رایجی است. در این پست برخی از سوالاتی که بیشتر از طرف مخاطبین به من ایمیل شده است, همراه با جواب ها منتشر می کنم. در اکثر موارد سعی کردم صرفاً سوال و جواب انتخاب کنم.  "لطفاً تا جای ممکن سوالاتتون بصورت کامنت در آخرین پست سایت قرار بدید, شاید سوال شما با دیگر دوستان نیز مشترک باشد" متشکرم

 سوال: آمپلی فایر سینمایی دستی ستاپ کنیم یا با میکروفون همراهش؟

جواب: ابتدا با EQ ستاپ کنید, سپس با توجه به توان آمپلی فایر و بلندگوها شدت db دستی کم یا زیاد کنید. هیچ وقت به Distance که توسط آمپلی فایر تنظیم شده است دست نزنید. به سه مطلب مرتبط مراجعه کنید. کالیبراسیون صدا, کالیبراسیون صدا بخش 2, کالیبراسیون صدا بخش 3

سوال: چقدر میتونیم به نظراتی برمبنای برتری درایورهای هورن و یا Manger اعتماد کنم. چقدر در صدای واقعی تاثیر دارند. و آیا خرید منگر کار درستی برای من هست؟

جواب: صدای واقعی جزء ساز وجود نداره, هرآنچه هست تخیل ما از صداست. (هرکی برداشت حقیقی بودن خودشو از صدا داره) در مورد درایورهای منگر هم بهت توصیه می کنم از لیست برندهای که میشناسی حذفش کن, بخریش خیلی زود مجبورمیشی بفروشی به همونی که ازش خریدی.

سوال: بهترین کابل HDMI برای یک مبتدی که اولین سیستم مورد تایید شمارو خریده کدوم برند هست.

جواب: مانستر کیبل اصل

سوال: کدوم برند سینمایی خانگی زیر دو میلیون تومن توصیه می کند.

جواب: هیچ کدوم, پس اندازش کن.

سوال: با توجه به کم بود جا شما کدوم برند برای sound bar پیشنهاد می کنید.

جواب: بهتره از برند خود تلویزیون انتخاب کنید, یاماها اولین سازندشه, نمیدونم بهترینش هم هست یا نه.

 سوال: ویدئو پروژکتور مناسب برای سینمایی خانگی بخوام چقدر باید هزینه کنم و کدام برند بخرم

جواب: پروژکتور بخش بسیار حساس و البته گران قیمتی که به هیچ عنوان نباید از انواع ارزون قیمتشو انتخاب کرد, همچنین نیاز به تجربه تصویری زیادی داره و حتما باید توسط کابل و کامپوننت ها سطح بالا پشتیبانی بشه و از همه مهم تر نیاز به کالیبراسیون بسیار حرفه ای داره که با افزایش دقت تصویر کالیبراتور حرفه ای تری هم نیاز داره. اگر کم تجربه هستید اصلا توصیه نمی کنم

 سوال: بهترین بلوری پلیر از نظر شما کدام برند است

جواب: در حال حاظر, آپو و پایونیر

سوال: آیا میتونم فوکال سری الکترا برای سینمایی خانگی سطح بالا استفاده کنم

جواب: بله حتما, مجموعه سینمایی خوبی فوکال از سری الکترا تنظیم کرده است.

سوال: بهترین و بدترین برند ساب ووفر معرفی کنید

جواب: بهترین SVS و JL Audio بد به اون شکل که اسم ببرم نیست! شاید همین آشغال های تجاری

 سوال: من مشکل عمق تصویر سه بعدی دارم. چطور میتونم تصویر فیلم سه بعدی به جای عمق برجسته کنم. تی وی من پانا هست روی ال جی هم تست کردم نشده.

جواب: چیزی به اسم سه بعدی واقعی خانگی نداریم, اسمی داریم اما بعد سومی وجود نداره. (نسخه های لنتیکولار حقیقی تر بودن) سه بعدی در IMAX تجربه کنید. این یک بازی تجاری بود که تا یکی دو سال پیش جواب میداد. اما دیگه نه. در نمایشگاه های اخیر هم شاهد بودیم خبری از این بازی احمقانه نبود.

سوال: میشه آمپلی فایری معرفی کنی که لامپی نباشه ولی گرمای صدای لامپ داشته باشه قیمت برام مهم نیست

جواب: صدای گرم و سرد نداریم! لامپ در بهترین شرایط ساخت و مرغوب ترین قطعات محدود میشه به سه حلقه فرکانسی که در اکثر ساخته های حتی معتبر باز یکی از این حلقه ها ضعیف هستند. من لامپ بطور کلی رد نمی کنم و صداهای موزیکال خوبی از لامپ شنیدم اما همگی بسیار گران بودن. اگر گرمای صدا برات اهمیت داره پولتو جای بهتری خرج کن.

سوال: JBL بلندگوی موزیکالی هست

جواب: در مدل های تجاری به هیچ عنوان, برای پارتی کردن ساخته شدن, حتی برای سیستم های درست و حسابی سینمایی توصیه نمی کنم. بحث مدل های های اند جی بی ال جداست.

سوال: آیا میتونم روی درایورهای فول رنج حساب کنم

جواب: یک دیافراگم کاغذی یا هر جنسی چطور درام باس اجرا میکنه؟ با انعکاس کابینتی! بهترین درامرها و پیانیست ها صحبت از بی اند دبلیو ناتیلوس 800 می کنند. بیشتر صدای ساز گوش کنید خودتون متوجه میشید.

سوال: ببخشید با این اوصاف نظرتون در مورد هورن چیه

جواب: هورن از کمپرسور تا دهانه خروجی چندین مرحله بازتولید کنندست, تک درایور هورن در کنار درایور باس فول فرکانسی ست. البته باز بستگی به هورن داره. هورن خوب که کم هم هست همیشه از بهترین های موزیک بحساب میاد.

سوال: نظرتون در باره ساخته های آقای عارف چیه میشه بهش اعتماد کرد

جواب: ایشون از دوستان من هستند, از لحاظ کیفیت و حرفه ای بودن در ساخت بله صد در صد اصلا نیازی به تعریف من نیست, ساخته هاشون کاملا مشهوده, در مورد صدا من نشنیدم.

سوال: سی دی های 20 هرتزی چه تفاوتی با انواع عادی دارن

جواب: موزیک های بیس هستن و بیشتر در کشورهای  آمریکایی جنوبی طرفدار دارن

سوال: بلوری های انگلستان تایید می کنید

جواب: در مواردی رنگ دستکاری میکنن, بستگی داره نمیتونم بگم بله یا نه. این مطلب بخونید. نگاهی به نسخه UK بلوري Skyfall

سوال: دالبی دیجیتال پلاس تفاوتش با دیگر انواع دالبی چیه

جواب: یک نسخه فشرده شده با بیت ریت بالا طراحی شده برای استریم فیلم با حداکثر 6 مگابیت در ثانیه است.

سوال: تلویزیون منحنی چقدر با فلت تفاوت داره. آیا ارزش خرید دوباره تی وی دارد

جواب: بعد از یکی دو روز چشم بهش عادت میکنه. اگر قصد تعویض نمایشگر دارید بله بهتره نوع منحنی بخرید اما اگر نمایشگر فعلی مشکلی از لحاظ تصویر از هر لحاظ نداره نه به هیچ عنوان توصیه نمی کنم. مدل های منحنی چیزی به تجربه دیداریتون اضافه نمیکنه.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء