Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

چند خبر

دمیس روسس، خواننده سرشناس یونانی در سن ۶۹ سالگی در بیمارستانی در آتن درگذشت.
بیش از ۶۰ میلیون آلبوم او در سراسر جهان فروخته شده است.
او برای ترانه‌هایش در دهه‌ های ۷۰ و ۸۰ میلادی از جمله "برای همیشه و همیشه" و "خداحافظ و وقتی که دوستت دارم" شهرت داشت.
دمیس روسس در میان ایرانیان هم شهرت فراوانی داشت و در سال ۱۳۵۷ به تهران هم سفر کرده بود.
او کار حرفه‌ای خود را از ۱۷ سالگی با نواختن گیتار در گروه آیدلز آغاز کرد.

با من بيا در طول جاده ای كه عشق جاری است


بد نیست چند عنوان بلو-ری بهتون پیشنهاد کنم

یکی از عنوان های جدید بروی بلوری  "Teenage Mutant Ninja Turtles" است, که نسخه کمبو پک دو بعدی این کار پیشنهاد می کنم, این کار شامل چهار ماسک نینجا های فیلم میشه که بصورت یک فولدر جدا روی اسلیپ فیلم قرار گرفته و داخلش چهارتا ماسک قرار داره. نسخه بلوری این فیلم A/Vبسیار خوبی داره و حتما میتونه در تست های سیستم سینمایی شما براتون لذت بخش باشه. در ضمن این دومین فیلم بروی بلوری با صدای Dolby Atmosبعد از Transformers: Age of Extinction  است.

(البته نمیدونم هنوز آمازون در ادیشن های جدید, این کار با فولدر ماسک عرضه میکنه یا نه)

فیلم Fury از کارهای که خیلی تعریفشو شنیدم, و فکر میکنم (شاید) A/V خوبه داشته باشه.

47 Ronin با این که از فیلم های مورد علاقه من بحساب نمیاد, اما نمیشه از A/V خوب و مخصوصاً صدای این کار گذشت.

Captain America: The Winter Soldier یکی از اون کارای بود که میشه گفت تصویر فوق العاده ای روی بلوری داره, و حتما جذابیت های زیادی میتونه بروی نمایشگر (کالیبره شده) شما براتون داشته باشه, تو صدا هم مخصوصاً در LFE عالی بود.


امیدوارم  یاماها "بخش مربوط به سیستم های سینمایی" در ایران یک وارد کننده حرفه ای پیدا کنه, که اگر این اتفاق بیفته منبطور جدی ازش حمایت خواهم کرد.

فعلا مدیر فروشگاه آکوستیک به من اطلاع دادن سری کامل آمپلی فایر های سری AVENTAGE یاماها از پایین ترین تا بالاترین مدل موجود دارند.

بروز رسانی 2/11/93


يکي از خبرهای مهم نمايشگاه امسال CES 2015 در دنيايی سيستم های سينمای خانگي مربوط به کمپاني پاناسونيک بود,  پاناسونيک براي اولين بار در CES 2015 نسل جديد بلوری پليرهای 4K حقيقی معرفي کرد، اين يکی از اون محصولاتی بود که خيلی به موقع و با جدی شدن نمايشگرهای UHD معرفی شد, و اين بار نوبت پاناسونيک بود تا خود را به عنوان اولين عرضه کننده بلوري پليرهاي حقيقي 4K در تاريخ سيستم هاي صدا و تصوير ثبت کند.

در نمايشگاه CES 2006 اولين گردهمايی توليدکنندگان بلوری پليرها با معرفي نسل جديد مديايی خانگي با وضوح بالا به طرفداران سيستم های سينمايي خانگي بود. و بعد از 9 سال و در ابتدايي سال 2015 نسل جديد پليرهای UHD اين بار توسط پاناسونيک معرفی شد. در يکی دو سال اخير توليد پليرهای با امکان Upscal  رزولوشن وضوح بالا به 4K داغ شده و کمپانی های بزرگي در زمینه تولید دیجیتال ویدئو پلیرها مثل آپو و پايونير توليداتی در اين زمينه داشته اند, که صرافاً يک بازي تجاری است, و بايد منتظر معرفي پلوری پليرهای 4K حقيقی از طرف اين کمپاني ها باشيم.

استاندارد فعلي فشرده سازی بروي ديسک های بلوری با کدکت MPEG-4/AVC - H.264 و ماکزيمم نرخ بيت ريت 40Mbps تعريف شده است. در فرمت جديد فشرده سازی برای ديسک های بلوری 4K از کدکت جديد H.265 با نرخ بيت ريت تا 100Mbps استفاده شده است! تصور کنيد رزولوشن 3,840 در 2,160 با بيت ريتی در حدود 60 تا 80 مگابيت در ثانيه! در مديا پلير 4K سوني که خودم يک نمونه ازش دارم, نرخ بيت ريت به 35 تا 40 مگابيت در ثانيه ميرسه, اما نسخه فيزيکي يک فيلم با رزولوشن حقيقی 4K کجا و آن نسخه های ذخيره شده روي هارد ديسک کجا.

کمپانی Marten امسال با یک دموی کاملا متفاوت در CES 2015 حاظر شد, مارتن در این دوره بلندگوی "Coltrane Tenor" با آمپلی فایر لامپی "KR Audio VA910"  سورس آنالوگ "Hanss T-60" و کابل "PranaWire" دمو کرده بود. این اولین بار در چند سال اخیره است که مارتن با کابلی غیر از جورما دمو داشته است! سنت شکنی امسال مارتن خیلی هم براش بد نبوده و به گفته کسانی که دموی امسال مارتن شنیدن بلعکس مونیخ 2014 صدا خوب و شنیدنی بوده است.

لیست کامپوننت های دموی CES 2015 مارتن به شرح زیر است:

Marten Coltrane Tenor Loudspeaker
Hanss T-60 Belt Driven Turntable
Hanss Equipment Rack
Durand Talea II Tonearm
Ortofon Winfeld Cartridge
KR Audio P130 Pre Amplifier w/MC Phono
KR Audio VA910 Mono Block Amplifiers
Oyaide MTB-6 R-1 Power Distribution
Acoustic Revive RTP-2 Ultimate Power Distribution
Langerton MCB amp stands
All cables from PranaWire


       

What Hi-Fi Sound And Vision UK - Awards 2014

Home Cinema Choice - Xmas 2014

Sound & Vision - November 2014

Hi-Fi Choice - December 2014


کمپانی dts هم در CES 2015 با یک فرمت صوتی جدید با نام dts-x حاظر شد, به گفته dts این فرمت جدید فرمت های رایج 5.1 و 7.1 کانال بصورت مجازی تا 13.1 اجرا می کند. سیستم معرفی شده توسط کمپانی dts درست مثل Auro-3D کمپانی دالبی کانال های مجازی سقفی ایجاد می کند! به گفته dts توسط فرمت جدید سه لایه صوتی در محیط ایجاد می شود, لایه اول کانال های اصلی صدا بروی زمین, لایه دوم کانال های سقفی نمونه گیری شده از کانال های اصلی و یک کانال T که با نام "VoiceofGod" نامیده می شود تشکلیل شده است. dts درست مثل دالبی الگوریتم طراحی فرمت dts-x موزیک معرفی کرده و تاکید بعدی را بر فیلم گذاشته است.

اینم یک عکس از یکی از اتاق های آزمایشگاه کمپانی dts


مثل همیشه از دوستانی که در صدا و تصویر تجربه دارند و به نوشتن هم علاقه مند هستند, دعوت می کنم با ما همکاری کنند. سایت نیازمند نویسنده  های اند, های فای, سینمایی و تجاری است. نمونه مطالب خود را برای من ارسال کنید, شاید شما یکی از نویسندگان سایت باشید.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء