Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

بررسی ابتدایی Pioneer UDP-LX800

چند وقت پیش و در  پست "کدام پلیر را انتخاب می کنید؟" خبر دادم که UHD پلیر پایونیر مدل UDP-LX800 سفارش دادم... چند روزی هست که برگشتم, و دارم این پلیر دوست داشتنی تست می کنم. در نگاه اول LX800 همان پلتفرم و ساخت بلوری پلیر پایونیر BDP-LX88 دارد. اگر کمی از دستگاه فاصله بگیرید و لوگوی روی سینی دیسک دستگاه نبینید, غیر ممکن که تشخیص بدید این بلوری پلیر LX88 است یا LX800 این که پایونیر به یک طراحی موفق و دوست داشتنی دست نزده را من دوست دارم... پایونیر به گرافیک و شکل منوهای LX800 هم دست نزده و همچون چند سال گذشته از همان زبان طراحی جدی و جذاب برای منوها و تنظیمات استفاده کرده است, که این آشنا بودن منوهای پایونیر برای کاربرای قدیمی و وفادار این برند نیز خوشایند است.

 شاسی LX800 دقیقاً مشابه LX88 سه لایه سنگین و بسیار محکم است, سیستم بی صدای سینی دیسک هم دقیقاً مشابه LX88 دقیق و بی صدا کار می کند, LX800 یکی از UHD پلیرهای های اند بازار بحساب میاد که در هنگام کار و اجرای دیسک بلوری 4K بسیار بی صدا کار می کند, دقیقاً به همان خوبی اوپو UDP-203 کار می کند. دیسک های UHD بلوری به نسبت نسخه های استاندارد بلوری و به دلیل متراکم بودن تراک های داده های دیجیتال چرخش سریع تری دارند, که این چرخش سریع تر باعث تولید صدا می شود, اگر با UHD پلیرهای سونی و برندهای کره ای کار کرده باشید متوجه میشید منظورم از صدا دار بودن و بی صدا بودن چیه!

در مورد کیفیت صدا و تصویر پایونیر UDP-LX800 هنوز زوده نظر قطعی بدم, دستگاه تازه باز شده و باید مدتی کار کنه تا به نقطه پایدار برسه... اما چیزی که میشه از تست های اولیه دیسک های پترن و تست با دیسک ها 4K و استاندارد بلوری از این پلیر دوست داشتنی گفت, این که کاملا با یک پلیر درست و حسابی و قدرتمند طرف هستیم, پلیری که به سادگی قدرت های مثل اوپو 205 به چالش میکشه, LX800 یکی از اون دیجیتال پلیرهای که در اجرای DVD تا بلوری استاندارد و البته UHD بلوری طراحی قوی و دقتشو در اجرای رزولوشن های مختلف نشان میده و کاربر حرفه ای در اجرای تمام آرشیو فیلم هاش از گذشته تا به امروز راضی و خوشحال نگه میداره.

 اولین شاخص در تصویر این پلیر Chroma رنگ آسیایی و آمریکایی پسند این پلیر است, همون شاخصی که ما ایرانی ها هم بسیار دوستش داریم, رنگ های گرم, درخشان و فوق العاده زنده و خیره کننده از شاخص ترین ویژگی های پایونیر LX800 است. من به عنوان یکی از طرفداران دیجیتال ویدئو پلیرهای سری های اند پایونیر که سالهاست دارم بهترین های این برند تجربه می کنم, در اولین تست های که از پلیر LX800 گرفتم متوجه شدم که طراحی این پلیر با آنچه از پایونیر میشناسیم بسیار متفاوت است! پایونیری که همیشه تصویر اروپایی پسندی داشته, و شاید یکی از نقدهای که بهش میشد کرومای رنگ ضعیف تر یا بهتر بگم نزدیک به واقعیت بودنش نسبت به دیگر برندهای ژاپنی مثل دنن بوده, حالا با یک طراحی کاملا مورد علاقه ویدئوفایل های آسیایی و آمریکایی وارد بازار شده است, پایونیر با سری جدید LX آمده تا جا پای اوپو و پاناسونیک بزارد...

در تست های که از اجرای صدای سینمایی بروی LX800 داشتم, متوجه شدم با یک پلیر قدرتمند و بسیار دقیق در بخش صدا طرف هستم, صدای باس بسیار شفاف و عمیق, صدای فوق العاده کانالیزه و با جزئیات خیره کننده در اجرای افکت ها و موزیک بسیار غنی و شفاف کاملا توانست من تحت تاثیر قرار بده.

بنظر من UDP-LX800 یک بلوری پلیر های اند درست و حسابی که بسیار هوشمندانه ساخته و عرضه شد, درست در زمانی که اوپو اعلام کرد دیگه تولیداتی نخواد داشت! دنن و اونکیو و مارانتز و حتی یاماها خط تولید بلوری پلیرهاشون جم کردن و بازار در سلطه سونی و کره ای ها قرار داشت, پایونیر با دو UHD پلیر بسیار جذاب وارد بازار رقابت با آشغال های کره ای و سونی که هیچ وقت بلوری پلیر ساز قوی برای بزرگان این صنعت نبوده شد.

 من پایونیر UDP-LX800 را به عنوان یک UHD پلیر رفرنس و مورد تایید بهتون پیشنهاد می کنم...

موارد مرتبط:

بازگشت افسانه پایونیر

نگاهی به Pioneer UDP-LX500

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء