Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

نگاهی به Pioneer UDP-LX500

تا زمان انتشار این پست افراد کمی در دنیای صدا و تصویر صاحب UHD پلیر پایونیر LX500 هستند, خودم هم به احتمال زیاد این مدل یا برادر بزرگترش LX800 خواهم خرید, تا به امروز فقط یک بررسی درست و معتبر از این پلیر در یکی از سایت های معروف صدا و تصویر آلمانی ازش خوندم, که در ادامه بخش های ازش را براتون ترجمه می کنم.

با بررسی های که انجام دادیم, تصمیم گرفتیم نسخه 4K فیلم Kingsman را برای تست در این پلیر انتخاب کنیم. نمایشگری که انتخاب کردیم مدل برتر پاناسونیک سری FZW بود که از بهترین OLED های بازار بحساب میاد. فیلمی که انتخاب کریدم دارای صحنه های تاریک زیادی است که فقط یک پنل OLED کالیبره شده از پس نمایش رنگ ها و سایه های تصویر آن برمیاید.

در ابتدا باید بگم پلیر پایونیر -LX500 بسیار بیشتر از قیمتش می ارزه, و برای هر علاقمندی به سیستم های سینمای خانگی جذاب خواهد بود.

این دستگاه تصاویر 4K HDR را بسیار نرم و پایدار پخش می کند, تصاویر در نور کم نویز دیجیتال بسیار کمی دارد و جزئیات فوق العاده نمایش داده می شود, صحنه های شهر لندن که در فیلم نمایش داده می شود, بروی نمایشگر پاناسونیک بسیار واقعی تر از آنچه قبلا از این فیلم دیده بودیم مشاهده میشد, حتی میشد کمتریم انعکاس های نور را در تصویر دید که در تست های قبلی از این فیلم این انعکاس های ضعیف به این وضوح نمایش داده نشده بود. پلیر پایونیر دقیق ترین جزئیاتی که تا به حال از این فیلم دیده بودم را نمایش میداد, جزئیات پوست و سوژه ها به حدی دقیق و نرم دیده می شد که من را در لحظاتی از حال و هوای تست خارج می کرد و فقط غرق در جزئیات تصویر میشدم. پایونیر قوی ترین پلیر با قیمت متوسط است که قدرت نمایش چنین جزدیات دقیقی را از تصویر را دارد.

 برای تست نسخه استاندارد بلوری فیلم Skyfall را انتخاب کردیم:

در ابتدای شروع فیلم در شهر استانبول با تصویری که نزدیک به نسخه ی 4K است مواجه شدیم و به این باور رسیدیم که پایونیر LX500 تصاویر فول اچ دی را با کمی تفاوت در جزئیات بسیار نزدیک به 4K نمایش می دهد. در نسخه استاندارد بلوری "اسکای فال" پایونیر قدرت بی نظیر خود در نمایش جزئیات و کنتراست خیره کننده را به نمایش می گذارد, جزئیات بسیار دقیق است و بافت پوست هنرپیشه کاملا دقیق و در بالاترین کیفیت تمام اچ دی قرار دارد. وضوح و عمق رنگ عالیه و در صحنه های سریع فیلم پایونیر تصویر را همچنان نرم و روان پخش می کند.

کیفیت صوتی پایونیر بسیار قابل قبول و عالیست, صدا با وضوح کامل در سکانس های شلوغ شنیده می شود, قدرت و دینامیک صدا بسیار بالاست و کاملا حس یک پلیر شماره 1 را دارد. پایونیر LX500 در صدا هم مثل تصویر بی عیب و کاملا مطابق با سلیقه علاقمندان به سینمای خانگی کار می کند.

پایونیر LX500 نتیجه یک مهندسی عالی از یک برند عالیست, که با سازگاری با تمام فرمت های صدا و تصویر موجود در مارکت و با قیمتی نسبتاً ارزان بهترین UHD پلیر در کلاس خودش بحساب میاد و ما پایونیر را برای این مهندسی بی عیب و نقص ستایش می کنیم.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء