Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

یکم بنویسم دورهم باشیم

برای آخرین مطلب این پست, براتون یک کلیپ از اجرای فوق العاده زیبای آهنگ Walking in the Air از "André Rieu" که همه میدونن اجرای کنسرت هاش بی نظیر است قرار میدم, که امیدوارم لذت ببرید.

 


   

اگر تست صدا و تصوير اولين سرگرمي من باشه, بي شک و بي شک ديدن مستند Top Gear سرگرمي جدي بعدي من است. ديگه همه داستان رفتن جرمي کلارکسون از بي بي سي و کنسل شدن ساخت فصل جديد اين برنامه ميدونن! اما باز جاي شکرش باقي فصل جديد اين برنامه با کمک آمازون پرايم در حال ساخت است. من توييتر جرمي کلارکسون, جيمز مي و ريچارد هاموند دنبال مي کنم, چند هفته اي هست تصويربرداري فصل جديد شروع شده و قراره در اولين برنامه لا فراري, مک لارن پي 1 و پورشه 918 سه تا از سوپر ماشين هاي هيبريدي با هم تست کنن.

مجموعه Top Gear چند قسمت هم به صورت نمايش خانگي داره که فقط روي دي وي دي و بلوري عرضه شده, مثل دو قسمت فوق العاده "The Perfect Road Trip" يا سفر جاده ای بي نقص, که کلارسون با هاموند ميرن در ايتاليا و با بهترين سوپر ماشين ها در زيبا ترين جاده هاي ايتاليا رانندگي ميکنن و کلي طنز و شوخي مخصوص اين دو نفر. و کلي ويژه برنامه هاي ديگه که من همشون دارم!

همين ديگه فقط خواستم بگم زمان های که پای تلویزیون هستم یکی از چیزهای که زیاد میبینم Top Gear است.


خبر جالب این روزها رسیدن به تاریخ "بیست و یکم اکتبر ۲۰۱۵" هست. تاریخی که در فیلم بازگشت به آینده "Back to the Future" برای ماشین زمان Bob Gale تنظیم شد! تاریخی که در فیلم تصور میشد امکان سفر در زمان امکان پذیر میشه! اما امروز که چهار روز هم از این تاریخ گذشته و احتمالا دنیا پیشرفته تر شده, هنوز استفاده از زباله به جای سوخت هم عملی نشده است چه برسه به سفر در زمان!

5 سال پیش دوست خوبم جناب مهندس تقوی برای 25 سالگی فیلم و عرضه نسخه بلوری, این مطلب درجه یک نوشتن "یک بحث ساده در مورد یه خبر ساده" که حتماً برای چندمین بار توصیه می کنم بخونیدش.

امسال یونیورسال به مناسبت سیمین سالگرد ساخت فیلم یه نسخه دیجی بوک خوشگل ازش عرضه کرد, که همزمان شدن تاریخ بیست یکم اکتبر 2015 با عرضه نسخه جدید بلوری تاثیر زیادی در فروش این نسخه داشته و تقریباً اکثر مجموعه دارها این کار خریدن و عکس هاشو در نت منتشر کردن. طبیعی منم از قبل این کار به دوست خوبم آقا داوود سفارش داده باشم :)

مهندس 5 سال گذشت! مخلصیم


امیر جان از مخاطب های خوب سایت مدتی دنبال یک ساب ووفر ارزون و با کیفیت قابل قبول بودن. منم با یکی از "دوستان فروشنده" در باره دو مدل یاماها و پایونیر مشورت کردم, که قرار شد تحقیق کنن و به من خبر بدن, که ظاهراً هر دوبار فراموش کردن! کاری ندارم... این اقا امیر با ساب مدل S-MS3SW پایونیر به توافق رسیدن. ظاهراً هم نمایندگی پایونیر این مدل فقط همراه با پکیج های بلندگوی سینمایی میفروشن! ایشون از فروشگاه آرش در پاساژی در خ جمهوری این مدل خریدن. طبق گفته ایشون درایور 12 اینچ با فوم ساراند ضخیم همراه با آمپلی فایر 200 واتی و کیفیت ساخت مناسب و از همه مهم تر حجم وولوم بسیار بالا و باس سنگین و عمیق از ویژگی های این مدل از پایونیر است. به توصیه امیر جان اگر بشه این ساب ووفر به صورت تک در بازار پیدا کرد گزینه خوبی برای دوستانی است که دنبال یک ساب خوش قیمت و پر قدرت میگردن.


 یه توضیحی در مورد روش تایید کامنت های سایت بدم, چون ازم سوال میشه چرا گاهی ما کامنت میزاریم و کمتر از یک دقیقه تایید میشه! و گاهی یک روز طول میکشه؟

سایت سه روش برای تایید نظرات داره, خود مدریت اصلی, ارسال نظرات به ایمیل مدیر و یا تایید در اپلیکیشن سایت. من از روش دوم که ایمیل هست استفاده می کنم, روش کارش اینجوری که وقتی نظری ثبت میشه سایت یک ایمیل برای مدیر ارسال میکنه که شامل نظر همراه با سه آپشن تایید, حذف و مسدود کردن ای پی کاربر است. من اکثرا وقتی خارج از منزل هستم موبایلم آنلاینه, وقتی نظری ثبت میشه یک ایمیل برای من ارسال میشه که من روی موبایل دریافت می کنم و اگر در شرایطی باشم که بتونم با موبایل کار کنم تایید می کنم, اگرم نیاز به پاسخ کوتاه باشه جواب میدم. گاهی من کامنت های تایید می کنم و جواب چندین ساعت بعد میدم! دلیلش این که در شرایطی نیستم که بتونم با موبایل کار کنم. نظر تایید می کنم که جم نشه و بعد در اولین فرصت جواب میدم. منزلم که هستم باز دیوایس های مختلف من آنلاین هست, مثلا من نشستم مثل اکثر زمان های استراحت در حال تست صدا و تصویر هستم! که یه نوتیفیکیشن میاد روی تبلت من, در لحظه من تایید می کنم یا جواب میدم. اینجوری که بعضی نظرات سریع و بعضی با تاخیر تایید و پاسخ داده میشن.


 یه چند عنوان فیلم دوست داشتنی برای تست صدا و تصویر پیشنهاد می کنم که حتماً تهیه کنید:

Jurassic World

San Andreas

Terminator Genisys

Furious 7

Mad Max: Fury Road

Insurgent


الانم جاتون خالی مسافرتم و کنار دوستان و خانواده :)

احتمالا هم میرم برای شنیدن B&W 802 D3 یا مدل های مشابه, تا ببینم چه ستاپی درست و حسابی میشه ازش پیدا کرد.


امروز رفتم یه گوشی Sony Xperia Z5 بخرم! بعد از انجام یکسری تست های بسیار حرفه ای..... مثل کیفیت دوربین و دیگر هیچ! اصلا باحاش حال نکردم, با Z3 خودم هیچ فرقی نکرده! چرا سونی نمیخواد کیفیت دوربین هاشو بهتر کنه!!!!! خود گوشی هم بنظرم ضخیم تر و سنگین تر شده, فقط حسگر اثر انگشت بهش اضافه کرده و تراشه اسنپدراگون 810 که بعد از 5 دقیقه کارکرد گوشی تو دست داغ میشه! اگر تست نکرده بودم شاید 700 یوروی پیاده شده بودم!


امشب کانال ZDF یه مستند از "Diana Damrau" خواننده آلمانی اپرا با صدای سوپرانو پخش کرد که فوق العاده بود! Diana در اجرای سخت ترین آثار بتهوون با "Anna Netrebko" رقابت جدی داره, که همیشه هم توانسته پیجیده ترین قطعات بتهوون بهتر از Netrebko اجرا که! (البته هر دو بی نظیر هستن) در این مستند Damrau میبرین زیر دستگاه سیتی اسکن, تا از تارهای صوتیش در هنگام اجرای نت های بالا تصویر برداری کنن. طبق چیزی که در این مستند نشون دادن Diana Damrau صاحب سریع ترین تارهای صوتی در بین خوانندگان اپراست. و کلی نکته و شگفتی های دیگه که تعریف کردنی نیست!

لینک یوتیوب زیر ضبط قطعه "Der Hölle Rache" سخت ترین قطعه بتهوون که Diana Damrau اجرا کرده ببینید چه نت های بدون کوچکترین حرکت اضافی در بدن اجرا میکنه, در آخر اینقدر فشار وارد میکنه که تمام خون بدن جم میشه تو صورتش. مو به تن شنونده سیخ میشه.
Der Hölle Rache' - Diana Damrau

واقعاً این ها کجان و یه خواننده جاز که صدای شبیه به ناله یا لالایی در میاره کجا! میدونید اگر به جای موزیک جاز با یه رکورد خوب کلاسیک و یا اپرا خیلی از ستاپ هارو تست کنید فرقی بین خیلی از بلندگوها و بسیاری از کامپوننت ها نیست؟ خیلی زیاد سعی می کنم حداقل برای مخاطب این سایت عادت تست صدا با موزیک های کلاسیک و اپرا جا بندازم. خیلی از بلندگوها و کامپوننت ها اگر با موزیک جاز شنیده نمیشدن, خریده هم نمیشدن.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء