Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

DARBEE

 

 در نمایشگاه CES 2013 کمپانی OPPO فناوری جدیدی با عنوان DARBEE بروی دو نمونه 105D و 103D بلو-ری پلیرهاش معرفی کرد.

در معرفی اولیه این فناوری  آپو اعلام کرد تا شش برابر رزولوشن و کنتراست تصویر افزایش پیدا خواهد کرد! که در تست های واقعی که شخصاً انجام دادم به هیچ عنوان به عدد دو برابر هم نزدیک نشدم! اولین تجربه من با بلوری پلیرهای آپو با مدل 103 شروع شد, که در زمان عرضه نسل جدید پلیرهای آپو بود, بعد از ورود دو مدل مجهز به تراشه DARBEE  که در اصل همان پلیرهای 103 و 105 به روز شده بودند و با نام تجاری 103D و 105D وارد مارکت شدن تصمیم گرفتم مدل برتر 105D بگیرم, که تا به امروز عنوان بهترین بلوری پلیر از تمام Videophile ها در سراسر دنیا و شخص من به عنوان یک علاقمند گرفته است. بهترین بلو-ری پلیر

 در مدل های مجهز به DARBEE یک آپشن جدید در منوها وجود داره که میشه میزان تاثیر گذاری DARBEE بر تصویر کنترل کرد, که از 0 تا 120 درصد قابل تنظیم است, شخصاً شدت 80 درصد بهترین حالت در عملکرد این سیستم میدونم,شاید عدد 70 بهتر باشه, اما من کمی تصویر تیز دوست دارم, و روی 80 قرار میدم, شدت های بالاتر تصویر به سمت Bold شدن میبره.

همچنین خود پلیر چند دمو از عملکرد DARBEE به شما میده که هم روی تصویر ثابت و هم در حرکت عمل میکنه, به این صورت که میاد تصویر به دو بخش تقسیم میکنه, نیمی در مد نرمال و نیمی با تاثیرگذاری DARBEE جالب در حالت پخش هم این دمو اجرا میکنه, در دموی دیگر خط وسط تصویر شروع به جاروب کردن تصویر از چپ به راست و بلعکس میکنه, درست مثل یکی از آپشن های دیسک کالیبراسیون "Disney WOW: World of Wonder" که میدونم بسیاری از دوستان این دیسک دارند.

تاثیر سیستم DARBEE بروی تصویر افزایش روزلوشن, کنتراست و میزان شارپ بودن تصویر است, بافت سوژهارو به حد محسوسی (نه شش برابر ) افزایش میده, کنتراست رنگ بالا میبره و در درخشش رنگ ها تاثیر زیادی داره, بافت پوست بدون Bold شدن دقیق تر و شارپ تر نمایش میده, تیزی لبه های سوژه ها بدون حالت شانه ای بالا میبره, وضوح سوژه های دوردست افزایش میده, عمق رنگ سیاه با افزایش کنتراست بیشتر میکنه.

در کل سیستم DARBEE تاثیر محسوسی روی تصویر داره و نمیشه صرفاً یک لوگوی تبلیغاتی بحسابش آورد. حتما اگر قصد خرید بلو-ری پلیر آپو دارید به D نشانگر DARBEE در انتهای مدل دستگاه توجه کنید.

جدیدا هم چند نمونه اکسترنال از مدار DARBEE وارد مارکت شده که اصلا تاثیری که این مدار در خود پلیرهای آپو دارد نداشته و صرفاً تصویر Bold می کنند!

در دو تصویر زیر تاثیر سیستم DARBEE میبینید. تصویر اول تاثیر بروی رزولوشن وضوح کامل (Full HD) و تصویر دوم تاثیر بر رزولوشن استاندارد (SD) است.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء