Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

بهترین بلو-ری پلیر

اولین بلوری پلیری که داشتم " یایونیر" بود, پایونیر تقریبا اولین تجربه خرید ویدئو پلیرهای درست و حسابی اکثر Videophile هاست, بعدا دنن به سیستم اضافه شد و آخرین انتخاب من OPPO بود. به جرات میتونم بگم در حال حاظر پایونیر, دنن و آپو پرچمداران صنعت ویدئو پلیرها هستند, و پایونیر از بهترین های گذشته این صنعت است. ( به نظر من) سونی در این رده بندی قرار نمیدم! چرا که پلیرهای سونی مشکل جدی صدا دارن! حتی مدل های های اند سونی افکتیو نیستند و یه جورای پیک های لحظه ای کات می کنند!
هر سه برند پایونیر, دنن و آپو ویژگی های خودشون در صدا و تصویر دارند و میتونم بگم صاحب کلاس خودشون هستند.

پایونیر همانطور که همیشه گفتم ویدئو پلیر ساز فوق العاده ای در صداست, صدای افکتیو و فوق العاده دینامیک از خصوصیات پلیرهای پایونیر است. تصویر هم در پایونیر یکی از بهترین هاست, جزئیات بالا, کمی Chromatic و برجسته از شاخص های تصویر پایونیر است.
پایونیر در محصولات جدیدش نسبت به دیگر برندهای مطرح این صنعت اجرا موزیک خوبی نداره! بلوری پلیرهای پایونیر موزیک افکتیو اجرا می کنند و انرژی اضافی در صدا دارند! فاجعه نیستند اما در های کلاس جالب هم نیستند.

دنن پلیر کمی مینیمال, صدای افکتیو خوبی داره اما با موزیک و دیالوگ هر بیننده به تحسین وادار می کند, صدای دنن کمی کانالیزه تر از پایونیر هست و تاکید خاصی روی موزیک و دیالوگ داره, افکت نسبت به پایونیر که پلیر وحشی بحساب میاد کمی خانومانه تر اجرا میکنه, اگر اجسام هم جنسیت داشتند من پایونیر مرد و دنن خانوم میدیم :)
دنن به عنوان یکی از بزرگان صنعت های فای فقط کافی از یکی از طراحان خودش بخواد یه نقشه ساده برای مدار صوتی ویدئو پلیرهاش بده, نتیجه میشه همین موزیکی که بلوری پلیرهای های اند دنن دارند, صدای گرم با جزئیات بالا و سوکوت های که فقط از دنن می شنوید.

آپو تصویری فوق العاده شارپ و برجسته ای داره, رنگ هارو عمیق و بدون اغراق نمایش میده, خطوط بی نظیر تمیز بدون نویز پشه ای و تیز نمایش میده, کنترل فوق العاده ای روی بیت ریت داره و نهایت پتانسیل دیسک اجرا می کند. پلیرهای آپو صدای افکتیو کانالیزه بسیار تاثیرگذاری اجرا می کنند و از خصوصیات این پلیر کنترل فوق العاده در فرکانس های صداست, به نحوی که دیالوگ, موزیک و افکت تعادل دارند و اصلا حس برجسته بودن بخشی از صدارو به بیننده نمیده. آپو صدا و تصویر در نهایت کنترل و پتانسیل آنچه روی دیسک هست اجرا می کند.

بلوری پلیرهای آپو تبدیل به یکی از سورس های Audiophile ها شده است! در تصاویر نمایشگاه های که براتون گذاشتم حتما آپو به عنوان سوری صدا در دموها دیدید؟! میدونم اصلا قابل باور نیست اما باور کنید مدل BDP-105 این کمپانی در حال حاظر یکی از رفرنس های صدا بحساب میاد! موزیک این پلیر شمارو حیرت زده می کند, این پلیر صدارو با پس زمینه فوق العاده سفید اجرا می کند, انرژی اضافی در صدا نیست و صدا به گوش فشار وارد نمی کند, صدای هیچ ویدئو پلیری به اندازه این مدل پخته تر و عمیق تر نیست! Ambience صدای این پلیر آنالوگ, آنالوگی نه به سمت ملایم شدن جزئیات صدا, تزئینات صدا آنالوگ با جزئیاتی شبیه به دیجیتال! و این برای یک ویدئو پلیر فوق العاده است.

در آخر اجازه میخوام از نظر شخصیم کمپانی OPPO به عنوان بهترین بلو-ری پلیر ساز تا به این تاریخ معرفی کنم.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء