Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

چند خبر

بعنوان یکی از اعضای خانواده برند فوق محبوب Focal خیلی تعجب می کنم وقتی دوستی ایمیل میزنه و سوال میکنه من شنیدم یا بهم گفتن که توئیتر بلندگوهای فوکال میسوزه! یا فوکال ناحیه باس خوبی نداره و یا.....از این برچسب های احمقانه!

من هیچ دخالتی در سیستم کاری بازار های فای ایران نه کردم نه تجربه ای ازش دارم و نه خواهم کرد, فقط میخوام به عنوان کسی که شاید یکم از این برند شناخت دارم, دوستانم این برند دارن, دوستان دوستانم این برند دارن و یک جورای باهاش زندگی می کنم, یک توصیه برای دوستانی که این برند میفروشن یا میخرن داشته باشم تا هم بهترین صدارو ازش بگیرن و هم احتمال آسیب دیدن درایورهای این بلندگو به حداقل برسه.

مهم ترین نکته در ستاپ بلندگوی فوکال انتخاب آمپلی فایر برای این بلندگو است, بلندگوهای فوکال حتی در سری 700 که پایین ترین سری این برند هستن, نیاز به جریان دهی خوب آمپلی فایر دارن تا به صدای واقعیشون نزدیک بشن, صدای بد فوکال در چه حالتی شنیده میشه, وقتی که هرچقدر وولوم صدارو بالا میبرید تفاوت بین صدای ووفرها با میدباس و توئیتر بیشتر حس میشه, در شرایطی که فوکال خوب درایو نشه هرچقدر وولوم بالاتر بره فرکانس های میانی (میدرنج) عقب تر میرن و ناحیه باس و های فرکانس ها جلوتر میان و صدا لحظه به لحظه جیغ تر, خشن تر و فوروارد تر میشه!

برای استیبل در صدای بلندگوی فوکال و نسوختن "بسیار بعید" توئیتر نباید از آمپلی فایرهای که جریان دهی خوبی ندارن استفاده کرد, که مجبور بشید برای صدای کیپ تر و احتمالا باس قوی تر وولم صدارو تا آخر زیاد کنید! منظورم همون آمپلی فایرهای جیغ جیغوی ارزونی هست که بعضی از فروشنده ها به مشتری هاشون پیشنهاد میدن! غافل از این که مشتری هاشون با من مشورت میکنن :)

 

دوستداران مجموعه فوق محبوب "Game of Thrones" منتظر ریلیز کامل این مجموعه با صدای Dolby Atmos باشند. HBO با انتشار این خبر اعلام کرد این اولین قدم به سمت عرضه آثار بیشتری از سریال های این شبکه با صدای دالبی ادموس است.

تا پایان سال 2015 در حدود 170 عنوان سینمایی با صدای دالبی ادموس وارد نمایش خانگی خواهد شد.


 

دیگه "Tracy Chapman" نیازی به معرفی یا تعریف من نداره! اگر سبک بلوز دوست دارید, و همچنین رکورد کارها براتون اهمیت داره حتما نسخه های HDCD این خواننده آمریکایی به صورت اورجینال خریداری کنید. (البته میدونم داستان اصل یا کپی خریدن در این سایت به پایان رسیده, و اصلا در کلاس مخاطب این سایت نسخه های دانلودی یا کپی نیست, این فقط بعنوان اشاره گفتم)

آلبوم "Telling Stories" محصول سال 2000 یکی از کارهای Chapman بحساب میاد که سبک بلوز خالص تری نسبت به دیگر کارهاش میشه در بین تراک ها شنید. تراک 7 این کار برای دموهای که برای دوستانتان دارید حتماً توصیه می کنم, ازش بسیار لذت خواهید برد.

اگرم براتون سوال پیش آمده که HDCD چیه؟! فرقش با سی دی های عادی در تعداد خطوط کوانتیزه بیشتره, نسخه های عادی 16 بیت تعداد خطوط کوانتیزه دارن و اچ دی سی دی ها 20 بیت.


 

کمپانی یاماها سه مدل جدید از سری AVENTAGE برای حفظ بازار برتر آمپلی فایرهای سینمایی خود مجهز به دالبی Atmos و DTS-X روانه بازار کرده است
مدل های :

RX-A3050

RX-A2050

RX-A1050

یاماها در هر سه مدل جدید از آخرین فناوری های صدای سینمایی مثل دالبی Atmos و DTS-X در بالاترین سطح طراحی این کمپانی استفاده کرده است, در هر سه مدل از دکدر صدای وضوح بالا ساخت خود یاماها و چیپ های بسیار مدرن و مشهور DAC ESS SABRE استفاده شده است.

یک بار دیگر جنگنده های AVENTAGE یاماها عملیاتی شدند

 

خوش بگذره

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء