Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

Snow White and the Huntsman Blu-ray Review

کمپوننت های مورد استفاده:

TV: LG 47LM76100

PLAYER: PIONEER LX55

AMP: DENON 1920

SPEACKERS: FOCAL SIB AND CUB

  HDMI CABLE : Monster 2000

کارگردان : Rupert Sanders 

نویسنده : Evan Daugherty

بازیگران: Kristen StewartChris Hemsworth ,Charlize Theron

فرمت صدا :dts hd master 7.1

رتبه در imdb: 6.2

ژانر : ماجراجویی ،اکشن و درام                         

وقتی اسم فیلم رو شنیدم بی اختیار یاد دوران کودکی و داستان سفید برفی و 7 کوتوله افتادم و وقتی فیلم رو می دیدم یاد بچگی خودم و داستان هایی که پدربزرگ مرحومم برای من تعریف می کرد افتادم. مطمئنا هر کسی فیلم رو ببینه منظور من رو درک خواهد کرد. فیلم معجونی از شخصیت های ارباب حلقه ها – اناکارینا – هری پارتر رو داره و تک تک صحنه ها برای بیننده آشنا می باشد.

 فیلم کاملا داستان خطی و نسبتا کندی داره و بیننده کاملا می تواند علاوه بر دنبال کردن داستان به مسایل فنی فیلم نیز توجه و دقت کند. من برای نوشتن این ریوو، فیلم رو دوبار دیدم و بار اول با صدای 50 درصدی سیستم و بار دوم با 60 درصدی سیستم.

اما سفید برفی در تصویر :

سفید برفی در تصویر کاملا شما شگفت زده خواهد کرد و اصلا از تصویر فیلم خسته نخواهید شد. با توجه به اینکه این فیلم اولین تجربه کارگردان می باشد کارگردان کاملا صحنه های فیلم رو نقاشی کرده است. فضا های مورد استفاده در فیلم دارای گوناگونی زیادی می باشد و محیط های گرم و سرد در فیلم بتناوب عوض می گردند. از رنگ های سرد و خاکستری برف و جنگل تاریک تا جنگلی سرسبز و محل زندگی پریها و همجنین لشکری حمله ور با لباس های رنگین در ساحل تا موجودانی از جنس شیشه یا بلور سیاه رنگ همگی چشم بیننده رو از رنگ اشباع خواهند کرد.

کلوزاپ های فیلم پر از جزییات بوده و بیننده کاملا به صورت های بازیگر ها احاطه کامل دارد. همچنین لانگ شات های فیلم نیز بسیار زیبا و شفاف و شارپ از کار در آمده است.

اما کاش همه چی به این خوبی بود. گرین شما را در بعضی از صحنه های که در شب و یا تاریکی فیلم برداری شده اذیت می کند. البته گاهی گرین در صحنه های که در روز نیز می باشد مشاهده می گردد. و همچنین بعضی از صحنه ها داری جزییات و  شفافیت لازم نیست و باعث دلسردی می شود.

رنگ سبز در سرزمین پری ها بسیار غلو شده و کاملا حس مصنوعی بودن به بیننده دست می دهد همچنین رنگ سفید برف و رنگ قرمز خون در اول فیلم.

اگر بخواهم از لحاظ تصویر مقایسه ای با فیلم های مشابه ای که قبلا دیدم بکنم می تونم به قسمت دوم ارباب حلقه ها اشاره کنم.

در کل با اینکه نمی توان تصویر فیلم رو بعنوان رفرنس در نظر گرفت. اما می توان گفت تصویر نسبتا قابل قبولی دارد.

صدا در سفید برفی

بار اول که فیلم رو دیدم فقط موزیک متن فیلم من رو تحت تاثیر قرار داده بود و از افکت ها ناراضی بودم اما بار دومی که فیلم رو دیدم افکت ها رو در حد قابل قبول دیدم (شنیدم)

با توجه به اینکه فیلم داستانی و حماسی می باشد شما می توانید موسیقی های لذت بخشی رو در فیلم بشنوید و هیجان رو در خودتون احساس کنید من از موسیقی های متن فیلم بسیار لذت بردم، تمامی کانال ها فعال بوده و شما خود رو وسط یک کنسرت احساس خواهید کرد.

اما بلعکس و متاسفانه در مورد افکت های صدا نمی تونم همچنین چیزی بگم. افکت های بسیار زیبا و تاثیر گذار رو در فیلم نمی شنویم و اگر هم باشد بسیار کم می باشد. با توحه به اینکه فیلم صحنه های زد و برخورد کم نداره اما صدا های مناسب درگیری ها در فیلم مشاهده نمی شود. با توجه به اینکه فرمت صدای فیلم DTS.7.1 می باشد اما کانال های ساراند زیاد فعال نیستند و فیلم از  ظرفیت افکت های مناسب استفاده نکرده است. در مورد صدا های درگیری با موجوداتی که از شیشه ساخته شده بودند اصلا از ظرفیت های لازم استفاده نشده بود. و شنونده فقط یک سری صدا های بم بی مربوط می شنود. فقط افکت های جنگل تاریک برای من راضی کننده بود.

اما بلوری فیلم داری دو نسخه  extended , theatrical  می باشد که تفاوت زیادی باهم ندارند و کلا با همدیگر 5 دقیقه تفاوت دارند.

همچنین شما می توانید کلی اکسترا در فیلم مشاهده کنید همگی با کیفیت اچ دی بوده و واقعا برای خود دنیایی می باشند و بیشتر شبیه کشف جزیزه ناشناخته می باشد. حتما برای دیدن این موارد وقت بگذارید.

برای من قسمت نما های  360 درجه ای از صحنه های فیلم بسیار جالب توجه بود

امتباز های من به فیلم

خود فیلم6.5 از 10

تصویر  3.75 از 5 (باور کنید بین 4 و 3.75 مردد بودم و تصمیم راحتی نبود)

صدا 4 از 5 (موسیقی های زیبای متن واقعا من رو تحت تاثیر قرار داد و ایراد های افکت ها رو پوشش داد)

دیدن این فیلم رو برای آخر هفته خود می توانید در نظر بگیرید و هر از چند گاهی ببینید تا شما برای نوه تان ورژن جدید سفید برفی را تعریف نمایید.

با تشکر

رضا مقدم

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء