Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

Denon DBP-2010 Vs PlayStation 3 Region B

من صحبتم رو کلی شروع میکنم و ممکنه یه خورده  از صدا و یه خورده از تصویری که دیدم بگم

از نظر سرعت لود دیسک  شک نکنید که پلی استیشن ۳ دقیقاْ  سرعتش ۲ برابر سرعت اجرای دستگاه دنون رو داشت. بعد از لود رفتم سراغ صحنه ای که همیشه دیوونشم و فیلم رو از جایی انتخاب کردم که تو تصویر بالا مشاهده میکنیدحدوداْ دقیقه 4:20 به بعد فیلم میشه OMAHA BEACH

تصویریکدستسرد و آبی همراه با حس دریازدگی :) کل تصویر پوشیده شده از نویزی که حال و هوای فیلم رو میبره تو صحنه های قدیمی و جنگ جهانی صحنه آبی و سرد و سادهوبیرنگیکهانگاردمدمهایصبح زود رو میزنه و موج دریا ی آتلانتیک که هنوز آبی رنگه و به خون آلوده نشده با کف سفیدش از روی موانع میگزره و در اینجا اولین مشکل پی اس ۳ خودش رو نشون میده . انگار یه لحظه فریم ها جا میمونند . دقیقاْ طوری که انگار با گوشی موبایل ۲۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری میکردیم یه خورده رنگها سر جای خودشون نیستند نمیدونم چطوری بگم رنگ ها بخوبی نمایش داده نمیشن با دقت کم مثل نقاشی با آبرنگ  نه با مداد رنگی. یه هاله ای که انگاری فیلم رو کدر کرده و دقت و دیتیل تصویر رو بعضی موارد به شدت پایین میاره!

تو سکانسه بعدی صحنه لرزش دست کاپیتان میلر(تام هنکس) رو نشون میده که از ترس نمیتونه درب قمقمه آب رو باز کنه باید بگم تو همین چند ثانیه اول که توی پی اس ۳ دیدم مهمترین فاکتوری که اثر منفی میگذاشت صدا روی این صحنه ها بود. چون خیلی وقتها صداها و موزیکهایی که روی فیلم میاد فیلم رو میتونه از زمین به آسمون بکشونه صدای بم و گرفته ای حاکم بر کل صحنه بود. در اینجا نویز تصویر به وضوح تو پلاسمای کورو دیده میشه از یه طرف همیشه  دون دون های خوده پلاسما:) و از طرفی تصویری که خواستن فیلم رو میل به تصویر جنگ جهانی دوم بکشونن و کابل و پلیر و همه اینا روی هم دخیل بودند کلاْ تصویر سرباز ریان جوری رستوریت شده تو بلوری که مرکز صحنه رو شما تو بعضی سکانسها پر نور تر از حاشیه ها میبینید. در مرکز پر تب و تابتر و در گوشه ها یه خورده  میل به تاریکی میزنه. کجا بودم ؟‌ صحنه دریا زدگی سربازا و بعد از اون پیاده شدن از قایق و درب قایق باز میشه و صدای  برخورد تیر به تن سربازهایی که دارن پیاده میشن خیلی منو راضی نکرد خیلی صدای گرفته و بم و بدون دیتیل فقط از مرکز و ۲ تا کانالهای جلو حس میشد ساب هم انگار کلاْ خاموشه.

صحنه ای که سربازها دارن پیاده میشن از قایقها  ۳-۴ بار دوربین به زیر آب میره و میاد بالا دقیقاْ نفس آدمی حبس میشه اصلاْ به دلم نشست همه صدا از کاناله سنتر میومد بیرون با یه گرفتگی بم و بدون دیتیل تو پی اس تمام قدرتش روی کاناهای فرونت و سنتره. خصوصا سنتر.  صدای گرفته و خیلی کم دیتیلی تو کل فیلم حاکم بود! بیشتر ازین نمیشه ازش توقع داشت هاله ای که روی تصویر فیلم پوشیده شده رو تو پی اس ۳ میشه راحت حس کرد و تو بعضی از صحنه هایی که دوربین با سرعت بیشتری در حرکته فریم ها یه کوچولو جا میمونند.

برم سراغ دنون

اجرای دیسک حدوداْ تا ۱دقیقه طول کشید ولی در پی اس حدوداْ ۳۰ ثانیه, اولین چیزی که منو جذب کرد صدا بود . یکباره صدا ازین رو به اون رو شد.  تو صحنه اول موج دریا با دقت از کانالهای فرونت چپ بعد سنتر و بعد کانال راست و بعد سوراندها به سرعت میچرخید و به موانع برخورد میکرد.حتی کانالهای سوراند در اینجا یه خودی نشون دادن دقت و وضوح تصویر تو کل صحنه بالا رفت حتی کف های سفید آب این دفعه بهم خورده نبودند و با دقت بیشتری دیده میشد. صحنه سرد و آبی رنگ اولین سکانس با موج سرد سنگین  دریا حال و هوای فیلم رو به شدت تغییر میداد تو دنون صدای  گرفته و تصویره بی دقت یکباره تبدیل به صدایی با قدرت و دیتیل زیبا و تصویری دقیق شد.  نویزهای تصویر خیلی کنترل شده سر جای خودشون نشستن اینبار وقتی درب قایق باز شد و سربازها خواستن پیاده بشن صدای تیرها از کانال چپ و سوراندها و بعد کاناله راست به سرعت در حرکت بودند ساب هم یه تکونی به خودش داد ایندفعه و حس میکردم اونجام. تو سکانسی که ۳-۴ بار دوربین داخل آب میره و سربازها دارن یکی یکی تیر میخورند و  غرق میشن در اینجا دنون یه سر و گردن بالاتر خودش رو نشون میده. نفس تو سینه آدم حبس میشه.

واقعاْ دم اسپیلبرگ گرم. بیخود نیست صدای این فیلم جایزه گرفته 

 دیگه شاهد اون هاله ای که کدر میکرد تصویر رو نبودم اینبار تو دنون شاهد فریم فریم شدن لحظه ای در حد میلی ثانیه که انگار هرتز تلویزیون خیلی پایین باشه رو ندیدم سرعت موج و همه چی بصورت سریع و بدون مشکل پیش میرفت. همه اینایی که گفتم به طول کشیدن اجرای بلوری دیسک تو دنون میارزید.

با تشکر از بهرنگ عزیز و همه دوستان ببخشید اگه خیلی ضعیف بود.

Player: Denon BD-2010 Region (B) & Ps3 Region B PAL 

Movie : Bluray DISC Saving Private Ryan Europe Edition

Amplifier : Yamaha Rx-V1900

Speakers 5.1 Floorstand : 2xFocal Chorus 716v

Center : 1xFocal CC700v

Surround : 2xChorus Focal 705v

Sub : 1xFocal SW700v

Cable:2xHDMI vandenHul Flat series

TV:PlasmaPioneerLX-5090Kuro

 

Farhad

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء