Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

زندگی نامه کاری "گرک پی راسل"

 	 SEE RANK Greg P. Russell

گرگ پی راسل کار خود را در استودیو T.T.Gدر سال 1977 به عنوان دستیار مهندس صدا و از چند برنامه برجسته تلویزیونی آغاز کرد. این برنامه ها شامل " قایق عشق, فرشتگان چارلی, جزیره فانتزی" و چندین نمایش تلویزیونی دیگر بود.

در سال 1981 "راسل" به استودیوی "Evergreen" رفت و در آنجا با هنرمندان زیادی از جمله "Neil Diamond" و بسیاری دیگر از بزرگان موسیقی همکاری کرد.

در سال 1983 راسل از مهندسی صدا به علاقه واقعی خود که میکس صدای فیلم بود بازگشت. گرگ در آن سالها به عنوان نفر اول برای استودیو B&B فعالیت می کرد. وی در مدتی که در این استودیو کار می کرد, بیش از 55 سریال و فیلم سینمایی را صدا گذاری و میکس کرد. که برای دو کار نامزد دریافت جایزه EMMY شد. و در نهایت برای سریال "Hairspray " اثر "John Waters" موفق به دریافت جایزه اول EMMY برای میکس صدا شد.

اما شروع موفقیت های گرگ از سال 1988 و با همکاری با استودیوی  هالیوودی عظیم "برادران وارنر" شروع شد. گرگ در اولین سال شروع فعالیت خود در استودیو وارنر موفق به نامزد اسکار برای فیلم "باران سیاه" اثر "ریدلی اسکات" شد. گرگ در مدت فعالیت خود برای استودیوی برادران وارنر فیلم های  بسیار مهمی از جمله  "Star Trek IV و The Bodyguard" را میکس صدا کرد.

در سال 1995 گرگ به استودیوی سونی رفت, و در آنجا موفق به کار بروی برخی از بزرگترین و پرفروش ترین فیلم های آنزمان هالیوود شد. که برای تعدادی از آنها نامزد اسکار صدا هم شد. فیلم های تجاری و بسیار مهمی مثل

The Rock, Con Air, Armageddon, The Mask of Zorro, The Patriot, Pearl Harbor, Spider-Man, Spider- Man 2

که برای تمامی این عناوین نامزد جایزه اسکار در بخش میکس و ادیت صدا نیز شده است. همچنین فیلم هیجانی جاسوسی SALT و مجموعه فیلم های بسیار پرطرفدار "Transformers" از دیگر فیلم های مهمی هستن که گرگ پی راسل میکس صدای آنها را انجام داده است. و برای قسمت سوم ترانسفورمرز "Dark of the Moon"  نامزد جایزه اسکار هم شد.

(به گفته خود گرگ راسل قسمت سوم ترانسفورمرز یکی از پیچیده ترین فیلم های بوده که تا به آن تاریخ میکس و صداگذاری کرده است, این فیلم اولین فیلم گرگ بوده که با صدای 7.1 کانال صداگذاری شده است)

Technicolor

گرگ در سال 2012 به عنوان اولین نفر برای کمپانی "Technicolor" یکی از بخش های پس از تولید کمپانی پارامونت که وظیفه ی ضبط ,میکس و تنظیم تصویر تولیدات این کمپانی را بر عهده دارد مشغول به کار شد. از مهم ترین فیلم های که گرگ در استودیو Technicolor کار کرده است میشه به سری فیلم های ترانسفورمرز و بیست و سومین قسمت از مجموعه فیلم های جیمز باند با نام "اسکای فال" اثر "Sam Mendes" اشاره کرد, که برای اسکای فال هم موفق به نامزدی اسکار بهترین میکس صدا شد.

گرگ پی راسل پس از 32 سال فعالیت و همکاری با بزرگترین استودیوها و کارگردانان هالیوود, و صداگذاری و میکس بیش از 200 فیلم و سریال و 16 بار نامزدی اسکار که در کارنامه خود دارد. به عنوان پرافتخار ترین و مورد احترام ترین مهندس صدا در صنعت فیلم سازی هالیوود شناخته شده است.

منبع: IMDb

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء