Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

دقایقی با بابی مک‌ فرین

فکر می کنم این کلیپ 3 دقیقه ای از "بابی مک‌ فرین" خواننده , آهنگ ساز و نوازنده جاز آمریکایی اینقدر با ارزش هست که براش یک یا شاید چندین پست اختصاصی و تکراری در سایت منتشر کنم. مک‌ فرین در برنامه "World Science Festival" در حضور سه نورولوژیست (عصب‌شناس) و یک مهندس صدا نشان میده که چطور میشه نحوه ارتباط برقرار کردن مغز با موزیک بدون آمادگی قبلی نشان داد. این کار مک فرین فوق العاده ست از این جهت که به بیننده ها و نورولوژیست ها ثابت میکنه که چطور میشه ذهن به سمت نت ها "بدون آمادگی قبلی"هدایت کرد. وقتی مک فرین با جفت پا بر روی کلاویه های فرضی میپره و صدای نت هارو درمیاره, تماشاگران دقیقاً سر تایم نت میگیرن و تقلید میکنن. و به تدریج محل هر نت یاد میگیرن و در ادامه بدون این که صدای نت بشنون صدای هر نت تقلید میکنن, وقتی مک فرین میره به سمت نت های بم صدای تماشاگران هم بم و با حرکت به سمت نت های بالا صدای تماشاگران هم بالا میره. (البته تماشاگران این برنامه با تماشاگران برنامه.... فرق میکنن)

همین فقط  خواستم بگم اگر یه موزیک خوب یه نوازنده خوب بزنه میشه بخش موسیقایی مغز به سمت درست هدایت کرد. وگرنه که همه بلدن به جای بابی مک‌ فرین روی کلاویه ها "جفتک چارکش" بندازن, ملتم براش جیغ بکشن.

 

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء