Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

بررسی Godzilla Minus One

 

داستان این فیلم در ژاپن پس از جنگ جهانی دوم روایت می‌شود. ژاپن در حال تلاش برای بازسازی خود است که ناگهان با ظهور یک هیولای غول‌پیکر به نام گودزیلا مواجه می‌شود. این هیولا نه تنها باعث ویرانی می‌شود، بلکه نمادی از ترس و ناامیدی مردم ژاپن در آن دوران است.

نسخه Kaleidescape این فیلم حدود هفت ماه پیش منتشر شد, و من در روز عرضه نسخه ی 4K HDR فیلم را بروی سرور کِلایدِسکوپ شخصیم دانلود کردم, و داسنان تست های دیوانه بار من بروی این فیلم شروع شد...! بارها خواستم در مورد صدا و تصویر این فیلم بنویسم, اما نمی دونستم چطور میشه حس تجربه صوتی این فیلم را در قالب کلمات منتقل کرد!

تصویر: 4K HDR

میشه گفت اکثر نماهای مهم که از گودزیلا می بینیم به صورت POV (point of view)  تصویر برداری شده است. (زمانی که دوربین به جای چشم بیننده، از دید یک شخصیت خاص فیلمبرداری می‌کند به عبارت دیگر، ما همان چیزی را می‌بینیم که بازیگر می‌بیند, POV گفته می شود, این تکنیک به بیننده اجازه می‌دهد تا بیشتر در داستان غرق شود و با شخصیت همذات‌پنداری کند.)

فیلم دیجیتال فیلمبرداری شده و با استاندارد Dolby Vision و HDR10 گریدینگ شده است. نتیجه در هر لحظه و از هر جنبه ارائه بصری این فیلم قابل قبول است. در طول فیلم رنگ ها شبیه به یک فیلم خبری قدیمی است که حال و هوای ژاپن ویران شده پس از جنگ و افسردگی عمومی را منتقل می کند.

 درخشان ترین صحنه های فیلم از نگاه من, نور آبی فلس های گودزیلا و درخشش نور در نفس اتمی گودزیلاست.

صدا: Dolby Atmos

 گودزیلا منفی یک:صدایی که وحشت را فریاد می‌زند...

صداها از هر گوشه‌ ای به سویتان هجوم می‌آورند. انگار که گودزیلا از بالای سر، پشت سر و حتی زیر پایتان به شما حمله‌ور شده است. این حس حضور فیزیکی هیولا، وحشت را به عمق وجودتان تزریق می‌کند.
هر قدم گودزیلا، هر برخورد او با ساختمان‌ها، زمین را به لرزه می‌اندازد و این لرزش را به طور مستقیم در بدن‌تان حس می‌کنید. انگار که خودتان در مرکز تخریب های مهیب قرار گرفته‌اید. صدای غرش گودزیلا آنقدر قدرتمند و عمیق است که انگار هوا از ریه‌هایتان خارج می‌شود. این صدا، وحشت را به اعماق وجودتان می‌کشاند و شما را به لرزه درمی‌آورد.

کانال LFE در فیلم "گودزیلا: منفی یک" به عنوان یک سلاح مخفی عمل می‌کند و تجربه سینمایی را به سطحی کاملاً جدید ارتقا می‌دهد. این کانال با تولید فرکانس‌های پایین و عمیق، لرزش‌هایی را در بدن شما ایجاد می‌کند که گویی خودتان در مرکز زلزله‌ای مهیب قرار گرفته‌اید. هر قدم گودزیلا، هر برخورد پای او با زمین، با لرزش‌های عمیقی در کانال ساب ووفر همراه است که به طور مستقیم بر روی بدن شما تاثیر می‌گذارد. این لرزش‌ها، حس حضور فیزیکی هیولا را به شدت افزایش می‌دهند و شما را به دل ماجرا می‌کشد.

ضربه های عمیق و قدرتمند ساب ووفر، ضربان قلب زمین را تقلید می‌کنند و حس وحشت و هیجان را به اوج می‌رسانند. کانال ساب ووفر به شما اجازه می‌دهد که به صورت عمیق با گودزیلا ارتباط برقرار کنید. شما می‌توانید ضربان قلب او را احساس کنید، غرش‌های او را در عمق وجودتان حس کنید و قدرت بی‌حد و حصر او را درک کنید.

غرش جت ژاپنی در دل غرش هیولا: صدای هواپیما کوچک ژاپنی در گودزیلا منفی یک را تصور کنید که در دل یک نبرد حماسی بین گودزیلا و ارتش قرار گرفته‌اید. غرش هیولا و ناگهان، صدای گوش‌خراش یک هواپیمای کوچک جنگی فضای نبرد را می‌شکافد. این ترکیب صداها، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای مخاطب خلق می‌کند. صدای حرکت جت ژاپنی از کانال سارند سمت چپ و حرکت به سمت گودزیلا نفس را در سینه حبس می کند!

صدای انفجار اتمی در این فیلم، چیزی فراتر از یک صدا است. این صدا، غرشی جهنمی است که روح را می‌لرزاند و قدرت تخریب عظیم این سلاح را به نمایش می‌گذارد. با شنیدن این صدا، زمین می‌لرزد و ساختمان‌ها پودر می شوند. صدای انفجار اتمی در فیلم "گودزیلا منفی یک"، یکی از آن صداهایی است که به راحتی از ذهن پاک نمی‌شود. این صدا، به عنوان یک عنصر کلیدی در فیلم، به مخاطب یک تجربه سینمایی فراموش‌نشدنی از SPL واقعی را هدیه می‌دهد.

موسیقی متن فیلم با صداهای محیطی به شکلی بی‌نظیر ترکیب شده و یک سمفونی از وحشت و هیجان را خلق می‌کند. هر نت موسیقی، هر ضرب آهنگی، شما را به اعماق داستان می‌کشاند.

 صدا در این فیلم نه تنها به عنوان یک ابزار برای ایجاد هیجان و ترس استفاده شده است، بلکه به عنوان یک شخصیت اصلی در داستان عمل می‌کند

در کل، صدای دالبی اتموس در فیلم "گودزیلا: منفی یک" یک تجربه صوتی نفس‌گیر را برای حس ترس و هیجان به ارمغان می آورد.

حاضری این هیجان را تجربه کنی؟

تصویر نسخه Kaleidescape

صدا Dolby Atmos

موارد مرتبط:

GODZILLA - Blu-ray

نظرات   

 
0 #61 پاسخ: بررسی Godzilla Minus OneSia7 در تاریخ: پنج شنبه 20 دی 1403 ، ساعت 07:10 ق ظ
نقل قول از بهرنگ:
نقل قول از Sia7:
درود جناب برزین وقت خوش
یک راهنمایی میخواستم ازتون
قصد خرید دستگاه مگنتار رو دارم تا جایی که تحقیق کردم بین مدل 800 و 900 در تصویر تفاوتی وجود نداره
اما در مورد صدا میخواستم کمک کنید تا متوجه بشم در کاربری 80 درصد سینمایی و 20 درصد موسیقی با توجه به استفاده چیپ پیشرفته 9028 در مدل 900 هم در صدای دیجیتال و هم در صدای آنولوگ نسبت به مدل 800 تا چه میزان تفاوت وجود دارد و با این توضیحات و اختلاف قیمت بین دو دستگاه پیشنهاد شما چیست؟
سپاس از توجتون


پیشنهاد یا نظری ندارم.

اوه، پس چالش سخت برام سخت تر شد
ممنون
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #62 پاسخ: بررسی Godzilla Minus OneSia7 در تاریخ: پنج شنبه 20 دی 1403 ، ساعت 08:10 ق ظ
نقل قول از بهرنگ:
نقل قول از Sia7:
درود جناب برزین وقت خوش
یک راهنمایی میخواستم ازتون
قصد خرید دستگاه مگنتار رو دارم تا جایی که تحقیق کردم بین مدل 800 و 900 در تصویر تفاوتی وجود نداره
اما در مورد صدا میخواستم کمک کنید تا متوجه بشم در کاربری 80 درصد سینمایی و 20 درصد موسیقی با توجه به استفاده چیپ پیشرفته 9028 در مدل 900 هم در صدای دیجیتال و هم در صدای آنولوگ نسبت به مدل 800 تا چه میزان تفاوت وجود دارد و با این توضیحات و اختلاف قیمت بین دو دستگاه پیشنهاد شما چیست؟
سپاس از توجتون


پیشنهاد یا نظری ندارم.

فهمم از این موضوع چطور آیا درست هست؟ در رابطه با عملکرد در زمان پخش فیلم و استفاده از خروجی های صدا و تصویر hdmi تمام پردازش از طريق چیپ مدیاتک انجام میشه که در هر دو مدل یکسان هست و تفاوت در پخش آنالوگ و استفاده از دک ایجاد میشه
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+1 #63 پاسخ: بررسی Godzilla Minus Oneبهرنگ در تاریخ: پنج شنبه 20 دی 1403 ، ساعت 08:10 ق ظ
نقل قول از Sia7:
نقل قول از بهرنگ:
نقل قول از Sia7:
درود جناب برزین وقت خوش
یک راهنمایی میخواستم ازتون
قصد خرید دستگاه مگنتار رو دارم تا جایی که تحقیق کردم بین مدل 800 و 900 در تصویر تفاوتی وجود نداره
اما در مورد صدا میخواستم کمک کنید تا متوجه بشم در کاربری 80 درصد سینمایی و 20 درصد موسیقی با توجه به استفاده چیپ پیشرفته 9028 در مدل 900 هم در صدای دیجیتال و هم در صدای آنولوگ نسبت به مدل 800 تا چه میزان تفاوت وجود دارد و با این توضیحات و اختلاف قیمت بین دو دستگاه پیشنهاد شما چیست؟
سپاس از توجتون


پیشنهاد یا نظری ندارم.

فهمم از این موضوع چطور آیا درست هست؟ در رابطه با عملکرد در زمان پخش فیلم و استفاده از خروجی های صدا و تصویر hdmi تمام پردازش از طريق چیپ مدیاتک انجام میشه که در هر دو مدل یکسان هست و تفاوت در پخش آنالوگ و استفاده از دک ایجاد میشه

آفرین...
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #64 پاسخ: بررسی Godzilla Minus OneSia7 در تاریخ: پنج شنبه 20 دی 1403 ، ساعت 08:10 ق ظ
نقل قول از بهرنگ:
نقل قول از Sia7:
نقل قول از بهرنگ:
نقل قول از Sia7:
درود جناب برزین وقت خوش
یک راهنمایی میخواستم ازتون
قصد خرید دستگاه مگنتار رو دارم تا جایی که تحقیق کردم بین مدل 800 و 900 در تصویر تفاوتی وجود نداره
اما در مورد صدا میخواستم کمک کنید تا متوجه بشم در کاربری 80 درصد سینمایی و 20 درصد موسیقی با توجه به استفاده چیپ پیشرفته 9028 در مدل 900 هم در صدای دیجیتال و هم در صدای آنولوگ نسبت به مدل 800 تا چه میزان تفاوت وجود دارد و با این توضیحات و اختلاف قیمت بین دو دستگاه پیشنهاد شما چیست؟
سپاس از توجتون


پیشنهاد یا نظری ندارم.

فهمم از این موضوع چطور آیا درست هست؟ در رابطه با عملکرد در زمان پخش فیلم و استفاده از خروجی های صدا و تصویر hdmi تمام پردازش از طريق چیپ مدیاتک انجام میشه که در هر دو مدل یکسان هست و تفاوت در پخش آنالوگ و استفاده از دک ایجاد میشه

آفرین...

سپاس استاد ، پایدار باشید
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+5 #65 پاسخ: بررسی Godzilla Minus Oneطهمورث در تاریخ: پنج شنبه 20 دی 1403 ، ساعت 03:10 ب ظ
برند مگنتار همان اوپو است در پوسته جدید
حتی منوی دستگاه همچنان منوی پلیرهای اوپو است.
ارزش خرید داره اگر تجربه اوپو نداشتید.
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+4 #66 پاسخ: بررسی Godzilla Minus Oneستار در تاریخ: پنج شنبه 20 دی 1403 ، ساعت 04:10 ب ظ
نقل قول از طهمورث:
برند مگنتار همان اوپو است در پوسته جدید
حتی منوی دستگاه همچنان منوی پلیرهای اوپو است.
ارزش خرید داره اگر تجربه اوپو نداشتید.


درسته جناب طهمورث
دوتا برادر هستن که قبلا برای اوپو کار میکردن و الان این شرکت در فرانسه ثبت کردن. ماژول ها هم تولید همان شرکت چینی که برای اوپو تولید میکرد.
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+1 #67 پاسخ: بررسی Godzilla Minus Oneآقای رنگو در تاریخ: پنج شنبه 20 دی 1403 ، ساعت 04:10 ب ظ
نقل قول از Sia7:
درود جناب برزین وقت خوش
یک راهنمایی میخواستم ازتون
قصد خرید دستگاه مگنتار رو دارم تا جایی که تحقیق کردم بین مدل 800 و 900 در تصویر تفاوتی وجود نداره
اما در مورد صدا میخواستم کمک کنید تا متوجه بشم در کاربری 80 درصد سینمایی و 20 درصد موسیقی با توجه به استفاده چیپ پیشرفته 9028 در مدل 900 هم در صدای دیجیتال و هم در صدای آنولوگ نسبت به مدل 800 تا چه میزان تفاوت وجود دارد و با این توضیحات و اختلاف قیمت بین دو دستگاه پیشنهاد شما چیست؟
سپاس از توجتون


با توجه به وارد کننده که از بانه هست و عدم خدمات و وجود قطعات واقعا ریسکی هست خرید این برند تازه وارد.
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #68 پاسخ: بررسی Godzilla Minus Oneمهران در تاریخ: پنج شنبه 20 دی 1403 ، ساعت 04:10 ب ظ
مگنتار پلیر بسیار خوبی اما با مشکل بزرگ عدم پشتیبانی از صدای MLP مواجه هست که رسما امکان دیکد کردن فایل های دالبی اتموس بروی فایل MKV به کاربر نمیده!
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #69 پاسخ: بررسی Godzilla Minus OneSia7 در تاریخ: پنج شنبه 20 دی 1403 ، ساعت 06:10 ب ظ
نقل قول از طهمورث:
برند مگنتار همان اوپو است در پوسته جدید
حتی منوی دستگاه همچنان منوی پلیرهای اوپو است.
ارزش خرید داره اگر تجربه اوپو نداشتید.

ممنونم از راهنماییتون
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #70 پاسخ: بررسی Godzilla Minus OneSia7 در تاریخ: پنج شنبه 20 دی 1403 ، ساعت 06:10 ب ظ
نقل قول از مهران:
مگنتار پلیر بسیار خوبی اما با مشکل بزرگ عدم پشتیبانی از صدای MLP مواجه هست که رسما امکان دیکد کردن فایل های دالبی اتموس بروی فایل MKV به کاربر نمیده![/quotتم[quote name="مهران"]مگنتار پلیر بسیار خوبی اما با مشکل بزرگ عدم پشتیبانی از صدای MLP مواجه هست که رسما امکان دیکد کردن فایل های دالبی اتموس بروی فایل MKV به کاربر نمیده!

نه، من تست گرفتم هیچ مشکلی نداره اجرا میکنه، دستگاه در زمان شروع در حالت pcm هست، باید به بیت استریم تنظیم بشه، چیزی نیست از اجراش برنیاد
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+1 #71 پاسخ: بررسی Godzilla Minus Oneمهران در تاریخ: پنج شنبه 20 دی 1403 ، ساعت 06:10 ب ظ
نقل قول از Sia7:
نقل قول از مهران:
مگنتار پلیر بسیار خوبی اما با مشکل بزرگ عدم پشتیبانی از صدای MLP مواجه هست که رسما امکان دیکد کردن فایل های دالبی اتموس بروی فایل MKV به کاربر نمیده![/quotتم[quote name="مهران"]مگنتار پلیر بسیار خوبی اما با مشکل بزرگ عدم پشتیبانی از صدای MLP مواجه هست که رسما امکان دیکد کردن فایل های دالبی اتموس بروی فایل MKV به کاربر نمیده!

نه، من تست گرفتم هیچ مشکلی نداره اجرا میکنه، دستگاه در زمان شروع در حالت pcm هست، باید به بیت استریم تنظیم بشه، چیزی نیست از اجراش برنیاد


امکان نداره فایل صوتی MLP در قالب True hd
پخش کنه!
اشتباه میکنید
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+11 #72 پاسخ: بررسی Godzilla Minus Oneآرتین در تاریخ: دوشنبه 24 دی 1403 ، ساعت 10:10 ق ظ
بنظرم نوبتی هم باسه نوبت یک مطلب جدبد از خانم دکتر یوسفی
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+1 #73 پاسخ: بررسی Godzilla Minus OneSia7 در تاریخ: دوشنبه 24 دی 1403 ، ساعت 10:10 ق ظ
درود خدمت دوستان
دیشب شوروم های اند مجموعه اکوستیک و آقای محمدپور بودم ‌واقعاً چقدر خوش ذوق و سلیقه چه محیط لذت بخش و حرفه ای فراهم آوردن که نشان احترام به مشتریست،، در مجموع در کنار فضاسازی، تفکیک هر بخش و ایجاد سالن سینمایی و همینطور آکوستیک سازی محیط یک تجربه و کمک به افراد علاقمند این حوزه هست در بازاری که اکثر دوستان با فلش، صدا برای مشتری تست میگیرن، وجود همچین فردی با ارزش و واجب حمایت هست
خلاصه دیشب تهران نبودیم ، رفتیم نمایشگاه های اند مونیخ :)
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+7 #74 پاسخ: بررسی Godzilla Minus Oneبهرنگ در تاریخ: دوشنبه 24 دی 1403 ، ساعت 10:10 ق ظ
نقل قول از Sia7:
درود خدمت دوستان
دیشب شوروم های اند مجموعه اکوستیک و آقای محمدپور بودم ‌واقعاً چقدر خوش ذوق و سلیقه چه محیط لذت بخش و حرفه ای فراهم آوردن که نشان احترام به مشتریست،، در مجموع در کنار فضاسازی، تفکیک هر بخش و ایجاد سالن سینمایی و همینطور آکوستیک سازی محیط یک تجربه و کمک به افراد علاقمند این حوزه هست در بازاری که اکثر دوستان با فلش، صدا برای مشتری تست میگیرن، وجود همچین فردی با ارزش و واجب حمایت هست
خلاصه دیشب تهران نبودیم ، رفتیم نمایشگاه های اند مونیخ :)


بله جناب محدپود ار خوش ذوق ترین فروشندگان ایران هستند
کارشون خیلی درسته
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+3 #75 پاسخ: بررسی Godzilla Minus Oneستار در تاریخ: جمعه 28 دی 1403 ، ساعت 02:10 ق ظ
نقل قول از آرتین:
بنظرم نوبتی هم باسه نوبت یک مطلب جدبد از خانم دکتر یوسفی


بسیار موافقم
نقل قول | گزارش به مدیر
 

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء