Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

کانال های گسسته صدا...


تبلیغات: مجموعه آکوستیک عرضه کننده محصولات صدا و تصویر های فای و های اند در ایران...


هیچ می دونستید شرکت های منتشر کننده نسخه های خانگی از صدای "Discrete" یا گسسته برای جا دادن یک فیلم کامل با صدای چند کاناله و تمامی اضافات همراه آن بروی یک دیسک استفاده می کردند!

این کار اولین بار شرکت "New Line Cinema" برای نسخه ی Extended Edition دی وی دی سه گانه "ارباب حلقه ها" انجام داد. این فیلم اولین دی وی دی با صدای dts-es 6.1 کانال بود, کمپانی نبو لاین برای انتشار نسخه Extended این فیلم نه تنها مجبور شد فیلم بروی دو دیسک عرضه کنه, بلکه برای اولین بار صدای 6.1 کانال گسسته را نیز بروی این فیلم اجرا کرد. کلکی که شاید کمتر کسی متوجه آن شد, حتی کسانی که سیستم سینمایی 6.1 کاناله داشتن نمی توانستند تشخیص بدن که کانال ساراند پشتی این فیلم به صورت گسسته و فقط در زمان های خاص وارد مدار می شود, و به صورت عادی در اکثر زمان های فیلم هیچ داده ای برای این کانال بروی دیسک ضبط نشده است.

کار بعدی که با صدای dts-es 6.1 کانال گسسته وارد مارکت شد, دی وی دی نسخه Signature گلادیاتور بود که توسط یونیورسال عرضه شد. در اون کارم کانال سارند عقب صدا فقط در سکانس نبرد ارابه ها وارد مدار میشد. یادم در زمان انتشار این کار من این فیلم تست می کردم و متوجه شده بودم که کانال ساراند عقب فقط در همین سکانس فعال می شود! اما دلیلشو نمی دونستم, در نت هم در اون زمان هیچ مطلبی در این مورد پیدا نمیشد. هیچ کمپانی هم نمیاد بگه یکی از کانال های صدا فقط در زمان های از قبل مشخص شده فعال میشه.

شاید هنوزم کمپانی ها برای جا دادن فیلم هاشون بروی دیسک های 50 و 100 گیگابایتی بلوری استاندارد و UHD از این تکنیک استفاده کنن! که البته خیلی بعیده امروزه با این تجهیزات پیشرفته و گوش های که بسیار حساس تر و حرفه ای تر از گذشته صداهارو میشنوه و تحلیل میکنه بشه این کلک هارو اجرا کرد.

نظر شما چیه؟ آیا تا بحال تفاوتی در صدای دالبی ادموس یا dts-X یک فیلم بروی بلوری استاندارد با UHD احساس کردین؟

نظرات   

 
0 #1 ستار در تاریخ: شنبه 01 تیر 1398 ، ساعت 01:04 ق ظ
سلام جناب برزین
این مطلب من یاد مطالب سالهای قبل انداخت که شما به جزئیات صدا و تصویر نسخه های خانگی فیلم ها میپرداختید :-)

نکته جالبی هم بود من نمیدونستم
متشکرم
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #2 مهرداد در تاریخ: دوشنبه 03 تیر 1398 ، ساعت 07:04 ق ظ
مطلب جالبی بود ولی من تجربه ای در این زمینه نداشتم
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+1 #3 بی نام در تاریخ: سه شنبه 04 تیر 1398 ، ساعت 03:04 ب ظ
اکثر ما ها هنوز اندر خم DTS-HD MA و FULL-HD هستیم.
تازه اگر کالیبراسیون درست باشه.

آیا آهنگ Nothing else matter گروه Metallica میتونه یکی از آهنگهای تست audiophile در استریو باشه ؟!
( صدای خش دار James Heatfield و نواختن گیتار و درام زیبا )
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
-4 #4 معین در تاریخ: سه شنبه 04 تیر 1398 ، ساعت 04:04 ب ظ
نقل قول از بی نام:
اکثر ما ها هنوز اندر خم DTS-HD MA و FULL-HD هستیم.
تازه اگر کالیبراسیون درست باشه.

آیا آهنگ Nothing else matter گروه Metallica میتونه یکی از آهنگهای تست audiophile در استریو باشه ؟!
( صدای خش دار James Heatfield و نواختن گیتار و درام زیبا )


بازگشت وحیدووووووو
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+1 #5 پارسا در تاریخ: چهارشنب 05 تیر 1398 ، ساعت 12:04 ق ظ
من روی دیسک ارباب حلقه ها دیده بودم میزد dts Discrete اما هیچ وقت متوجه نشدم چه فرقی بین این نوع با فیلم های که گسسته نیستن هست!

ممنون بابت این مطلب :-)
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
-7 #6 امید در تاریخ: چهارشنب 05 تیر 1398 ، ساعت 09:04 ب ظ
نقل قول از بی نام:
اکثر ما ها هنوز اندر خم DTS-HD MA و FULL-HD هستیم.
تازه اگر کالیبراسیون درست باشه.

آیا آهنگ Nothing else matter گروه Metallica میتونه یکی از آهنگهای تست audiophile در استریو باشه ؟!
( صدای خش دار James Heatfield و نواختن گیتار و درام زیبا )


اکثر ما نه شما.

احتمالا هنوز بلندگوهای سینما خانگی سونی به امپ دنون وصله ;-)
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+7 #7 حسین در تاریخ: پنج شنبه 06 تیر 1398 ، ساعت 12:04 ب ظ
نقل قول از امید:
نقل قول از بی نام:
اکثر ما ها هنوز اندر خم DTS-HD MA و FULL-HD هستیم.
تازه اگر کالیبراسیون درست باشه.

آیا آهنگ Nothing else matter گروه Metallica میتونه یکی از آهنگهای تست audiophile در استریو باشه ؟!
( صدای خش دار James Heatfield و نواختن گیتار و درام زیبا )


اکثر ما نه شما.

احتمالا هنوز بلندگوهای سینما خانگی سونی به امپ دنون وصله ;-)

الان به قول خودت با این جواب زدی این بنده خدا ترکوندی؟حس غرور بهت دست داد؟
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+7 #8 ارمان در تاریخ: جمعه 07 تیر 1398 ، ساعت 02:04 ب ظ
نقل قول از امید:
نقل قول از بی نام:
اکثر ما ها هنوز اندر خم DTS-HD MA و FULL-HD هستیم.
تازه اگر کالیبراسیون درست باشه.

آیا آهنگ Nothing else matter گروه Metallica میتونه یکی از آهنگهای تست audiophile در استریو باشه ؟!
( صدای خش دار James Heatfield و نواختن گیتار و درام زیبا )


اکثر ما نه شما.

احتمالا هنوز بلندگوهای سینما خانگی سونی به امپ دنون وصله ;-)

راستی چرا فرهنگ عده ای از ما به جای راهنمایی و کمک به هموطنانمان بر پایه تحقیر و کوچک کردن انها است؟
ایران چرااین شده است می بینیم؟
بیاید کمی هم از خودمان شروع کنیم! :-)
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+2 #9 اخوان در تاریخ: جمعه 07 تیر 1398 ، ساعت 06:04 ب ظ
کمپانی dts با همکاری که با IMAX شروع کرده و فرمت های جدیدی که عرضه کرده، دوباره بازار از دست دالبی میگیره.
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+1 #10 رضا در تاریخ: شنبه 08 تیر 1398 ، ساعت 09:04 ق ظ
سلام.اقا بهرنگ یک سوال داشتم..
امپلی فایرهای سونی سری es از نظر کیفیت صدا وساخت در سطح یاماها یا مرنتز یا دنون هستند یا درسطح پایونر یا پایین تر از اینها هستند..تشکر
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+2 #11 بهرنگ در تاریخ: شنبه 08 تیر 1398 ، ساعت 10:04 ق ظ
نقل قول از رضا:
سلام.اقا بهرنگ یک سوال داشتم..
امپلی فایرهای سونی سری es از نظر کیفیت صدا وساخت در سطح یاماها یا مرنتز یا دنون هستند یا درسطح پایونر یا پایین تر از اینها هستند..تشکر

سلام

آمپلی فایرهای که الان‌ میسازه تو کلاس خودش بسیار صدای خوبی داره، و با هم کلاس های مطرح به راحتی قابل رقابت هست.
مدل های قدیمیش هم خوب بود، ولی بیشتر روی قدرت تمرکز داشت تا صدا...
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+1 #12 رضا در تاریخ: شنبه 08 تیر 1398 ، ساعت 02:04 ب ظ
نقل قول از بهرنگ:
نقل قول از رضا:
سلام.اقا بهرنگ یک سوال داشتم..
امپلی فایرهای سونی سری es از نظر کیفیت صدا وساخت در سطح یاماها یا مرنتز یا دنون هستند یا درسطح پایونر یا پایین تر از اینها هستند..تشکر

سلام

آمپلی فایرهای که الان‌ میسازه تو کلاس خودش بسیار صدای خوبی داره، و با هم کلاس های مطرح به راحتی قابل رقابت هست.
مدل های قدیمیش هم خوب بود، ولی بیشتر روی قدرت تمرکز داشت تا صدا...

سلام..ممنونم
چون صدای یکی از قدیمی هایش فکر مال دهه80 یا 90 بود گوش خیلی عالی بود اون هم یک چیزی در حدود 40 سال پیش ساخته شده بود.اصلا فکرش نمی کردم چنین صدای عالی داشته باشد نسبت به این امپهای امروزی..فکر کنم مدل es555 بود...خیلی ممنون در مورد این امپهای سونی نظر مثبت دارید
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #13 حمیدرضا در تاریخ: دوشنبه 10 تیر 1398 ، ساعت 02:04 ق ظ
استاد برزین لطفا کمی در مورد تاثیر ساب ووفر بروی موسیقی کلاسیک هم بنویسد؛ آیا واقعا دارم که در ستاب کلاسیک ساب ووفر داشته باشیم؟
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+2 #14 بهرنگ در تاریخ: دوشنبه 10 تیر 1398 ، ساعت 02:04 ق ظ
نقل قول از حمیدرضا:
استاد برزین لطفا کمی در مورد تاثیر ساب ووفر بروی موسیقی کلاسیک هم بنویسد؛ آیا واقعا دارم که در ستاب کلاسیک ساب ووفر داشته باشیم؟


اینم مطلب مربوط به سوال شما :

htcenter.ir/.../...
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #15 فرزاد در تاریخ: جمعه 14 تیر 1398 ، ساعت 02:04 ق ظ
استاد برزین من دنبال کابل کربی اسپیکر هستم، میخواستم بدونم شما کابل کربنی توصیه میکنید؟
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+3 #16 بهرنگ در تاریخ: جمعه 14 تیر 1398 ، ساعت 02:04 ق ظ
نقل قول از فرزاد:
استاد برزین من دنبال کابل کربی اسپیکر هستم، میخواستم بدونم شما کابل کربنی توصیه میکنید؟


اصلا خوب نیست!
گند میزنه به صدا هیچ شاخص مثبت درست و حسابی هم نداره.
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #17 رضا در تاریخ: شنبه 15 تیر 1398 ، ساعت 12:04 ب ظ
سلام جناب برزین
میشه یه مقایسه ای بین بلوری ۲۰۵ اوپو و پایونیر ال ایکس ۸۰۰ داشته باشید؟
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+2 #18 بهرنگ در تاریخ: شنبه 15 تیر 1398 ، ساعت 12:04 ب ظ
نقل قول از رضا:
سلام جناب برزین
میشه یه مقایسه ای بین بلوری ۲۰۵ اوپو و پایونیر ال ایکس ۸۰۰ داشته باشید؟

سلام

اوپو 205 ندارم!
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #19 mahdi در تاریخ: یکشنبه 16 تیر 1398 ، ساعت 07:04 ق ظ
با سلام
جناب برزین در پلیرهایی که تست کردید Chroma Upsampling در رزولوشن 4K 60Hz 10Bit به صورت 4.4.4 ست میشود ؟
یا اینکه محدودیت رفرش ریت دارند ؟
چون کارتهای گرافیکی PC بسیار محدودیت در 4.4.4 10بیت دارند
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+2 #20 بهرنگ در تاریخ: سه شنبه 18 تیر 1398 ، ساعت 05:04 ق ظ
نقل قول از mahdi:
با سلام
جناب برزین در پلیرهایی که تست کردید Chroma Upsampling در رزولوشن 4K 60Hz 10Bit به صورت 4.4.4 ست میشود ؟
یا اینکه محدودیت رفرش ریت دارند ؟
چون کارتهای گرافیکی PC بسیار محدودیت در 4.4.4 10بیت دارند

سلام

بله به سادگی اجرا میشه!
روی ژنراتور تصویر در زمان کالیبراسیون تا ۱۴ بیت هم هیچ محدودیتی نداریم.

گرافیک کامپیوتر در بالاترین مدل، برای پردازش تصویر طراحی نشده.
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #21 mahdi در تاریخ: سه شنبه 18 تیر 1398 ، ساعت 10:04 ق ظ
نقل قول از بهرنگ:
نقل قول از mahdi:
با سلام
جناب برزین در پلیرهایی که تست کردید Chroma Upsampling در رزولوشن 4K 60Hz 10Bit به صورت 4.4.4 ست میشود ؟
یا اینکه محدودیت رفرش ریت دارند ؟
چون کارتهای گرافیکی PC بسیار محدودیت در 4.4.4 10بیت دارند

سلام

بله به سادگی اجرا میشه!
روی ژنراتور تصویر در زمان کالیبراسیون تا ۱۴ بیت هم هیچ محدودیتی نداریم.

گرافیک کامپیوتر در بالاترین مدل، برای پردازش تصویر طراحی نشده.


البته با توجه به محدودیت HDMI 2.0 در پهنای باند تا 18GB اصلا منطقی بنظر نمیاد که پلیری بتونه با پورت HDMI 2.0 در رزولوشن 4K با رفرش 60Hz با عمق رنگ 10Bit و کرومای 4.4.4 خروجی بده چون پهنای باند بیش از 18Gb خواهد شد .
جسارتا تا جایی که بنده در سایت های زیادی که تحقیق کردم ما 10 بیت رو در رزولوشن 4K و کرومای 4.4.4 رو با رفرش 24 , 25 و 30 خواهیم داشت .

مثل این جدول :



لینک
community.cedia.net/blogs/david-meyer/2018/05/16/hdmi-data-rates-for-4k-hdr
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #22 Reza-D در تاریخ: پنج شنبه 20 تیر 1398 ، ساعت 10:04 ق ظ
سلام بهرنگ عزیز
دو تا سوال

1 - استاد اینکه برخی از پنل‌ها از نظر سخت افزاری 8 بیتی هستن اما بصورت نرم افزاری 10 بیتی عمل می‌کنن (مثل هایسنس) برای بعضی برندها صدق میکنه یا تمام 10 بیتی‌ها همینطور هستن؟

2 - وقتی حتی در پنل 10 بیتی هم محدوده رنگ بیشتر از تعداد رنگ قابل تشخیص برای چشم انسانه؛ چه نیازی به ساخت پنل 12 بیتی هست؟
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #23 Reza-D در تاریخ: پنج شنبه 20 تیر 1398 ، ساعت 10:04 ق ظ
وات قدرت صداست و دسی‌بل فشار صوت. مثلا یک اسپیکر 100 وات قدرت داره و 80 دسی‌بل فشار صوتی تولید میکنه. با این حساب هر دو باید بلندی صدا رو نشون بدن دیگه. خب پس تفاوتشون چیه و هر کدوم دقیقا چه ویژگی صدا رو نشون میده؟
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+3 #24 بهروز در تاریخ: پنج شنبه 20 تیر 1398 ، ساعت 11:04 ق ظ
نقل قول از Reza-D:
وات قدرت صداست و دسی‌بل فشار صوت. مثلا یک اسپیکر 100 وات قدرت داره و 80 دسی‌بل فشار صوتی تولید میکنه. با این حساب هر دو باید بلندی صدا رو نشون بدن دیگه. خب پس تفاوتشون چیه و هر کدوم دقیقا چه ویژگی صدا رو نشون میده؟


نه دیگه. ببینید حساسیت یه چیزه و توان یه چیز دیگه. برآیند ایندو نشون میده یه اسپیکر در نهایت توان خودش چه تراز فشار صوتی را ارائه میده. مثال یه اسپیکر که شما گفتید 80 دسی بل حساسیت داره و 100 وات توان، در حداکثر توان خودش یعنی 100 وات میتونه 100 دسی بل شدت صدا ایجاد کنه. ولی اگر یه اسپیکر دیگه که حساسیت بالایی داره مثلا 105 دسی بل با همون 100 وات میتونه 125 دسی بل فشار صوتی ایجاد کنه. مثلا بلندگوی. این اعداد با در نظر گرفتن 1 متر فاصله از بلندگ
بعنوان مثال این بلندگو ببینید این بلندگو در فاصله 1 متری با 100 وات 125 دسی بل شدت صدا میده
klipsch.com/.../...

شاخص sensitivity نشون میده که بازده انرژی بلندگو چقدره یعنی چقدر از انرژی الکتریکی به انرژی صوتی تبدیل میشه
و توان یعنی اینکه اون بلندگو قبل از رسیدن به سرحد آسیب چقدر توان امپلیفایر را تحمل میکنه و تبدیل به صدا میکنه
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #25 Reza-D در تاریخ: پنج شنبه 20 تیر 1398 ، ساعت 06:04 ب ظ
نقل قول از بهروز:
یه اسپیکر که شما گفتید 80 دسی بل حساسیت داره و 100 وات توان، در حداکثر توان خودش یعنی 100 وات میتونه 100 دسی بل شدت صدا ایجاد کنه. ولی اگر یه اسپیکر دیگه که حساسیت بالایی داره مثلا 105 دسی بل با همون 100 وات میتونه 125 دسی بل فشار صوتی ایجاد کنه. این اعداد با در نظر گرفتن 1 متر فاصله از بلندگو

تشکر
این محاسبه چجوری انجام میشه؟ یعنی چطوری از رابطه وات و حساسیت به این برسیم که فشار صوتی خروجی بلندگو چقدر هست؟

و اینکه پس چرا برای معرفی قدرت یک اسپیکر اینقدر روی وات تاکید میشه؟ در حالیکه با توضیحات شما به نظرم میرسه حساسیت اسپیکر مهمتر باشه
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #26 Farzad در تاریخ: جمعه 21 تیر 1398 ، ساعت 07:04 ب ظ
به چند نکته در مورد شدت صدا اشاره کنم که طبق قوانین برای اینکه شدت صدا دوبرابر بشه یا هر 3 دسیبل نیاز داریم توان دو برابر بشه که خیلی ساده ست.
این اندازه گیری در فاصله ی یک متری انجام میشه اما بعد از اون به ازای هر متر 6 دسیبل کاهش انرژی یا فشار صوتی داریم ، به طور مثال اگر بلندگو 100 db شدت داره و ما در 4 متری قرار داشته باشیم صدای شنیده شده 82 db میباشد.
افسانه ای که الان ایجاد شده که میگن اگر به فلان بلندگو اینقدر وات بدیم 110 db صدا میگیریم یا قدرت را بیشتر کنیم 120 db و کلی حرف های بی پایه ، کلا عملی نیست!
درایوهای بلندگو یک حد مشخص برای ایجاد صدا دارند و مثلا ممکنه 105 یا 110 db بیشتر توان ایجاد فشار صوتی نداشته باشند و نمیشه همینطوری بیاییم بگیم 500 وات بدیم اینقدر فشار صوتی بگیریم مگر اینکه درایوها هورن باشند.
دوستی که میگه klipsch با 100 وات 125 db فشار صوتی داره عملا فقط چند پیک فرکانسی که معمولا فرکانس های 3 کیلوهرتز به بالا هست در اون شدت ایجاد میشه که 100 درصد دیستورشن هست و امکان اینکه مثلا در 40 هرتز اون شدت ایجاد بشه صفره و به صورت مطلق تو این شدت ها بالانس فرکانسی وجود نداره.
همگی اینها به واسطه ی اندازه گیری احمقانه ی 1 وات یا 2.83 ولت هست و بیشتر طراحان نادان از تاثیر کراس اوور که در ولتاژهای بالا ایجاد میکنه بی خبرند و بدترین حالتش طراحی باکس که بیشتر اوقات کوچیکه و یکم ولوم بالا میره صدای باس و مید خراب میشه چون محصول در آزمایشگاه با همان 1 وات طراحی شده!
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #27 Reza-D در تاریخ: شنبه 22 تیر 1398 ، ساعت 04:04 ق ظ
نقل قول از Farzad:
به چند نکته در مورد شدت صدا اشاره کنم که طبق قوانین برای اینکه شدت صدا دوبرابر بشه یا هر 3 دسیبل نیاز داریم توان دو برابر بشه که خیلی ساده ست.
این اندازه گیری در فاصله ی یک متری انجام میشه اما بعد از اون به ازای هر متر 6 دسیبل کاهش انرژی یا فشار صوتی داریم ، به طور مثال اگر بلندگو 100 db شدت داره و ما در 4 متری قرار داشته باشیم صدای شنیده شده 82 db میباشد.
افسانه ای که الان ایجاد شده که میگن اگر به فلان بلندگو اینقدر وات بدیم 110 db صدا میگیریم یا قدرت را بیشتر کنیم 120 db و کلی حرف های بی پایه ، کلا عملی نیست!
درایوهای بلندگو یک حد مشخص برای ایجاد صدا دارند و مثلا ممکنه 105 یا 110 db بیشتر توان ایجاد فشار صوتی نداشته باشند و نمیشه همینطوری بیاییم بگیم 500 وات بدیم اینقدر فشار صوتی بگیریم مگر اینکه درایوها هورن باشند.
دوستی که میگه klipsch با 100 وات 125 db فشار صوتی داره عملا فقط چند پیک فرکانسی که معمولا فرکانس های 3 کیلوهرتز به بالا هست در اون شدت ایجاد میشه که 100 درصد دیستورشن هست و امکان اینکه مثلا در 40 هرتز اون شدت ایجاد بشه صفره و به صورت مطلق تو این شدت ها بالانس فرکانسی وجود نداره.
همگی اینها به واسطه ی اندازه گیری احمقانه ی 1 وات یا 2.83 ولت هست و بیشتر طراحان نادان از تاثیر کراس اوور که در ولتاژهای بالا ایجاد میکنه بی خبرند و بدترین حالتش طراحی باکس که بیشتر اوقات کوچیکه و یکم ولوم بالا میره صدای باس و مید خراب میشه چون محصول در آزمایشگاه با همان 1 وات طراحی شده!

داداش لطفا رابطه وات و دسی‌بل رو بطور دقیق برام توضیح بده. اگه زحمتی نیست البته
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #28 Farzad در تاریخ: شنبه 22 تیر 1398 ، ساعت 08:04 ق ظ
Reza D گرامی به فرض بلندگوی شما با یک وات 90 دسیبل شدت صوت ایجاد میکنه حالا برای اینکه 3 دسیبل افزایش داشته باشیم قدرت مورد نیاز دو برابر میشه به این شکل:
93 دسیبل 2 وات
96 دسیبل 4 وات
99 دسیبل 8 وات
102 دسیبل 16 وات و الی آخر.
شدت صوت با توجه به محدودیت درایورهای بلندگو تا یک جایی ادامه پیدا میکنه و قرار نیست همینطور وات اضافه کنیم تا به DB صدا اضافه بشه و زودتر از اینکه بلندگو به نهایت توان دسیبلش برسه صدا خراب شده.
همگی اینها فرضه و در واقعیت یک اتفاق مابین ولتاژ و current یا جریان میوفته که باعثش کراس اوور بلندگو هست و میزان جریان عبوری کم میشه ولی ولتاژ تقویت کننده نه.
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #29 Reza-D در تاریخ: شنبه 22 تیر 1398 ، ساعت 01:04 ب ظ
نقل قول از Farzad:
Reza D گرامی به فرض بلندگوی شما با یک وات 90 دسیبل شدت صوت ایجاد میکنه حالا برای اینکه 3 دسیبل افزایش داشته باشیم قدرت مورد نیاز دو برابر میشه به این شکل:
93 دسیبل 2 وات
96 دسیبل 4 وات
99 دسیبل 8 وات
102 دسیبل 16 وات و الی آخر.
شدت صوت با توجه به محدودیت درایورهای بلندگو تا یک جایی ادامه پیدا میکنه و قرار نیست همینطور وات اضافه کنیم تا به DB صدا اضافه بشه و زودتر از اینکه بلندگو به نهایت توان دسیبلش برسه صدا خراب شده.
همگی اینها فرضه و در واقعیت یک اتفاق مابین ولتاژ و current یا جریان میوفته که باعثش کراس اوور بلندگو هست و میزان جریان عبوری کم میشه ولی ولتاژ تقویت کننده نه.

تشکر
فرزاد عزیز من می‌خوام این رو بدونم که وقتی روی اسپیکری نوشته شده 90 دسی‌بل و 100 وات؛ این دقیقا یعنی چی؟
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+1 #30 Farzad در تاریخ: یکشنبه 23 تیر 1398 ، ساعت 07:04 ق ظ
ببینید شرکت ها در مشخصات محصول یکسری پیشنهادها درج میکنند مثلا از حداقل وات مورد نیاز یا حداکثر توان تحمل یا میزان توانی که بلندگو در بلند مدت بدون صدمه میتونه کار کنه.
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #31 Reza-D در تاریخ: دوشنبه 24 تیر 1398 ، ساعت 05:04 ق ظ
نقل قول از Farzad:
ببینید شرکت ها در مشخصات محصول یکسری پیشنهادها درج میکنند مثلا از حداقل وات مورد نیاز یا حداکثر توان تحمل یا میزان توانی که بلندگو در بلند مدت بدون صدمه میتونه کار کنه.

فرزاد جان امکانش هست تلفنی با شما صحبت کنم؟
(البته با اجازه بهرنگ عزیز)
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #32 Reza در تاریخ: سه شنبه 25 تیر 1398 ، ساعت 11:04 ق ظ
سلام وقتتون بخیر
جناب برزین نظرتون در مورد سبک موسیقیClassical چیه؟ مثلا این آهنگ Ottmar Liebert - Santa Fe
من به شخصه حس میکنم موسیقی یعنی این مابقی فقط صداست.
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+1 #33 بهرنگ در تاریخ: سه شنبه 25 تیر 1398 ، ساعت 01:04 ب ظ
نقل قول از Reza:
سلام وقتتون بخیر
جناب برزین نظرتون در مورد سبک موسیقیClassical چیه؟ مثلا این آهنگ Ottmar Liebert - Santa Fe
من به شخصه حس میکنم موسیقی یعنی این مابقی فقط صداست.

سلام

بعید میدونم کسی به اندازه من در مورد موسیقی کلاسیک و اپرا مطلب فارسی نوشته باشه!

اگر مظالب دنبال کنید, متوجه نظرم در مورد موسیقی کلاسیک میشید :)
نقل قول | گزارش به مدیر
 

ارسال نظر