Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

The Avengers Blu-ray Review

بدون هیچ مقدمه ای بریم ببینیم "The Avengers" روی بلو-ری چی برای گفتن داره. فیلم روی نسخه U.S تست کردم, اما عکس بالا مربوط به نسخه UK اسلیپ خوشگل تری نسبت به U.S داره عکس این نسخه گذاشتم. 

 و اما تصویر The Avengers روی بلو-ری

ذره بین هارو آماده کنید که این فیلم شمارو میبره به دنیایی جزئیات تصویر! از همین اول فقط میشه گفت تصویر در طول فیلم فوق العاده زیبا و واقعی! نزدیک نمایشگر بشید و با ذره بین جزئیات تماشا کنید! اطمینان داشته باشید فقط جزئیات می بینید, نویز دیجیتال؟ فکرشو هم نکنید! گرین؟ با ذره بین دنبالش بگردید. تصویر فوق العاده تمیز و رنگ ها فوق العاده طبیعی هستند که برای این ژانر فیلم باور کردنی نیست! جزئیات اشیاء فوق العاده نرم و طبیعی, در هیچ سکانسی جزئیات Bold شده نیست که حس طبیعی بودن از شما بگیره, حتی در کلوزآپ ها جزئیات تصویر فوق العاده طبیعی, در بافت پوست عرق کرده دختره یکی از طبیعی ترین جزئیات در تصویر وضوح بالا مشاهده می کنید, یادتون هست در تحلیل Resident Evil: Afterlife گفتم بعضی از کلورآپ ها نشان دهنده قدرت سیستم در نمایش بافت پوست نیست؟ در Terminator Salvation  همچین صحنه ای هست که به خواست کارگردان اینقدر Bold شده دیده میشه. اما تصویر Avengers در تمام طول فیلم Smooth با جزئیات فوق العاده کنترل شده و رنگ های حقیقی است.

 جزئیات ساختمان های شهر از نمای بالا فوق العاده بالاست! حتی در 2012 جزئیات ساختمان ها از نماهای بالا تا این حد دقیق نبود, البته بگذریم که در ۲۰۱۲ جزئیات تخریب ساختمان ها غیر قابل مقایسه با این فیلم بود, در بعضی از صحنه های Avengers انگار ساختمان ها گِلی هستن و فقط بعد از تخریب خاک دیده میشه! که این اصلا جالب نبود.

 از شات های کوتاهی که میشه گرین بسیار الکی در فیلم دید نمای ناوجنگی از بالاست که من نفهمیدم چرا خواسته به این نما گرین اضافه کردن! در اوایل فیلم و داخل مرکز کنترل هم کمی گرین بسیار ریز دیده میشه که اصلا اذیت کننده نیست و خیلی زود از شرشون خلاص میشیم.

 در هیچ سکانی مخصوصا تا اواسط فیلم که اکثرا در نماهای بسته و شب هستند سایه ها در سیاهی ترکیب نمیشه و یا تاریکی جزئیات سوژه هارو کم نمیکنه حتی در نبرد ابرقهرمانان در داخل جنگل با این که در تاریکی صورت میگیره اما ذره ای از جزئیات تصویر کم نمیشه, تصویر خیلی ملایم و درست مثل این هست که خودت ایستادی و صحنه هارو نگاه میکنی. فیلم هرچه به آخر نزدیک میشه  جزئیات تصویر دقیق تر و حقیقی تر می شود.

 کلام آخر تصویر "The Avengers" روی بلوری واقعا زیباست.

 از تصویر فوق العاده فیلم که بگذریم میرسیم به صدا. DTS-HD Master Audio 7.1 که بیشتر یک شوخی بی میزه بود!

 صدای فیلم در سکانسهای اگشن تا حدودی تحت تاثیر فیلم های Iron Man البته نه به اون خوبی هست.

 الان موندم از چی تعریف و از چی انتقاد کنم! واقعا صدای این فیلم بد بود! باور کردی نیست اما این فیلم در اکثر موارد صدای بدی داره! من به چندتای اشاره می کنم بقیشو خودتون برید و تست کنید. این فیلم در صدا برای من فقط یک علامت سوال !

DSP صدا در The Avengers اصلا خوب نیست و به همین دلیل صدا نمیتونه فضاهای فیلم به بیننده منتقل کنه! صدا کانالیزه و هر افکت در کانال خودش راحت شنیده میشه اما فضای حسی نداریم. از این خشک و بی روح بودن صدا بدتر کیفیت و وضوح افکت های صداست که در جاهای در حد دالبی دیجیتال ۴۴۸ کیلوبایت روی دی وی دی بیشتر نبود!

صدای تخریب ساختمان ابتدای فیلم اصلا خوب نیست و هیچ جزئیات و تاثیر افکتیوی در صدا نمی شنویم! سقوط هلکوپتر و کشیده شدن با پره های در حال گردش روی زمین به سمت دوربین انگار صدای دو کانال می شنوی! سکانس مبارزه در جنگل افکت های دیجیتال گنگ و بدون جزئیات بالا شنیده میشه, حتی در فرکانس های پائین مثل دو تکه شدن درخت LFE جالبی شنیده نمیشه! حرکت سوژه هارو گاهی اصلا در کانال ها احساس نمی کنید! خیلی از این صحنه انتظار بیشتری داشتم.

پیک های لحظه ای تکان دهنده در کل فیلم یک نمونه که روی من تاثیر بزاره و ازش بنویسم نداشتیم!

صدای پاره شدن فلز گرفته و با جزئیات کم شنیده میشه!

بعضی از افکت ها برای چهار کانال تنظیم شدن اما در بین کانال ها گم میشن و یا دقیق شنیده نمیشن!

صدای این فیلم تمرکز بسیار بالای در کانال مرکز داره, اکثر افکت ها, دیالوگ ها و موزیک فیلم در این کانال اجرا میشه اما ارتباط بسیار ضعیفی بین کانال مرکز مخصوصا با کانال های ساراند هست و در مواردی مثل همان سقوط هلکوپتر ابتدای فیلم و سقوط هواپیمای انتهای فیلم و نبود ارتباط بین کانال مرکز با چهار کانال ساراند صدا در وسط سالن قطع میشه و گفتم اصلا احساس فضای ۷.۱ کانال ندارید!

دیالوگ نسبتا خوب شنیده میشه اما هیچ جذابیت یا شاخص خاصی که بشه بهش اشاره کرد وجود نداشت.

در نبرد انتهای فیلم وضعیت صدا یکم بهتر میشه, یکم کانال های ساراند فعال تر شدن اما نه آنچنان که توقع دارید. در سکانس برخورد هالک با هیولای ماشینی و سر ته شدن هیولا چیزی جزء موزیک سنگین در کانال های ساراند نمی شنوید! همین موزیک بیجا در بسیاری از صحنه ها در کانال های ساراند شنیده میشه بدون آن که تاثیر خاصی در بیننده داشته باشد.

تاکید بیشتر من بر افکت های گنگ و گاهی شبیه به روحی که از کنار گوشتون رد میشه! ما اینجا از فیلم های گفتیم که افکت وضوح بالا برای هر کانال جداگانه ساخته شدن و نه فقط حرکت صدای در کانال ساراند که اینجا چهارتا هست! افکت های زیبای که در لحظه وارد کانال ساراند شده بیننده از جا میکنه و در همان کانال تغییر می کنند در فیلم های حتی ۵.۱ با دو کانال ساراند گاهی تو ساراند ها چه خبره و انگار نیمی از ماجرای فیلم در پشت سر در حال وقوع است به این میگن ایجاد فضای حقیقی فیلم در سالن. شما صدای این فیلم هم بشنوید!

 در اواخر فیلم میشد که لحظاتی سرم پایین بود و نکته برداری می کردم و فیلم در اوج اگشن و هیجان نبرد قهرمانان بود و من به صداها گوش می کردم اما آنقدر افکت ها بی روح و گنگ و با DSP ضعیف شنیده می شدند که من رغبت نمی کردم سرم بلند کنم و نمایشگر نگاه کنم! در طول فیلم این مسئله چندین بار تکرار شد! من داشتم یک اگشن عظیم با نیروهای خارق العاده تماشا می کردم با قدرت های که هر کدوم ساختمانی تخریب می کنند من باید عظمت صحنه هارو در صدا حس کنم. شاید به تعداد انگشت شماری صحنه های بود که میشد بگی بد نبود اما اصلا در حدی نبود که من هیجان زده کنه!

من به جرات میگم که صداسازی و صداگذاری The Avengers اصلا در حد این فیلم نیست! شما صدای این فیلم با هالک , ثور , و مرد آهنی مقایسه کنید خودتون متوجه افتضای صدای این فیلم خواهید شد.

 تصویر

  صدا

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء