Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

شیلد در کابل HDMI ورژن 2.0

با تجربیاتی که من بعد از حدود چهار سال کار با کابل های مختلف ورژن 2.0 و 2.1 با سورس های 4K داشتم, به این نتیجه رسیدم که کابل های ورژن 2.0 به بالا باید شیلد چند لایه و مرغوبی داشته باشند. در تصاویر 4K HDR اگر فرکانس های بالا به خوبی محافظت نشه نویز پشه ای در لبه های سوژه ها اینجاد میشه که هیچ ربطی هم به سورس ندارد.

 به عنوان مثال کابل های HDMI فلت شیلد مناسبی برای ورژن 2.0 ندارند! کنترل سلامت سیگنال در پهنای باند بالای 18 گیگابیت نیاز به لایه های بهم پیچیده و چند لایه دارد که در کابل های فلت امکانش نیست. من تجربه های بسیار درخشانی با کابل های فلت Wireworld داشتم, اما همگی آن ها ورژن 1.4 بودند که من برای سورس بلوری ازشون استفاده می کردم. در تست های که از کابل Wireworld مدل Platinum Starlight 7 که مدت ها کابل رفرنس من بود و من بسیار این کابل را دوست دارم, بروی سورس 4K انجام دادم در منابع 4K STR و صدای 7.1 کانال نویزهای پشه ای به وضوح در لبه های تصویر دیده میشد که دلیلش عدم کنترل سلامت سیگنال کابل در فرکانس های بالاست. جالب بدونید که Wireworld در نسل جدید کابل های ورژن 2.0 و 2.1 از ساختار فلت استفاده نکرده, تا بتونه با شیلد های چند لایه سلامت سیگنال را در پهنای باند های تا 48 گیگابیت و فرکانس های بالا در تصاویر با گستره دینامیک بالا (دالبی ویژن و HDR) را کنترل کند.

من در حال حاظر از کابل wireworld مدل Silver Sphere که تنها کابل ورژن 2.1 با پهنای باند 48 گیگابیت واقعی است استفاده می کنم. این کابل از مس خالص با روکش نقره و سه لایه شیلد ویژه و کانکتور پوشش داده شده با طلایی 24 عیار واقعی ساخته شده است. در حال حاظر خیلی نمیتونم در مورد این کابل صحبت کنم چرا که برندهای دیگه مثل مانستر و AudioQuest یکی دیگه از کابل سازهای مورد علاقم, کابلی در کلاس Silver Sphere تولید نکردند.

بحث در مورد کابل های HDMI ورژن 2.1 هنوز خیلی زوده, چرا که نه سورس 8K داریم و نه فیلم 120 هرتزی...

نکته: در کابل های ورژن 2.0 و 2.1 جهت های اتصال کابل را حتما رعایت کنید.

موارد مرتبط:

چقدر پهنای باند نیاز است؟

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء