Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

بررسی ساندبار Devialet Dione

 برند Devialet که در فارسی دویاله تلفظ می شود یک برند فرانسوی است که ادعای فعالیت 14 ساله در حوزه ی صدا را دارد و محصولات بسیار لوکس و گرانقیمت اعم از اسپیکر ، هدفون وایرلس و ساندبار را به بازار ارایه می دهد.

دویاله اخیرا یک مدل ساندبار به نام Dione را وارد بازار کرده است که این محصول وارد بازار ایران هم شده است. در این مطلب قصد دارم به بررسی این ساندبار لوکس و گرانقیمت بپردازم ؛ که آیا با توجه به ویژگی های دستگاه و کیفیت و صدایی که به شنونده ارایه می دهد ارزش خرید دارد یا خیر؟!

ابتدا جالب است بدانید که این دستگاه با این قیمت نجومی برای یک ساندبار، ساب ووفر جداگانه ندارد و حتی سازندگان این دستگاه یک ریموت کنترل ساده هم برای آن در نظر نگرفته اند. و شما برای انجام هر کاری باید از دکمه های تعبیه شده روی خود دستگاه استفاده کنید!!

فرانسوی ها کلا به طراحی مد شهرت دارند و به نظر می رسد که حتی در زمینه ی صدا هم فقط به ظاهر ، لوکس بودن و مد روز بودن دستگاه توجه کرده اند. و از آن جایی که یکی از نشانه های دنیای مد اندام است سازنده بهتر دیده شما حد اقل فعالیت راه رفتن بین محل نشستن تا دستگاه و بر عکس را انجام دهید که شاید اندک کمکی به تناسب اندام کاربر شنونده کرده باشد!

برای تست صدای موزیک و سینمایی از این منابع استفاده شده است :

موزیک راک متال "Nothing else matters"

موزیک پاپ "Your brown eyes"

فیلم " 13 ساعت سربازان بنغازی"

هر سه منبع در دو فرمت نرمال و مثلا دالبی اتموس ارایه شده توسط دستگاه تست شده اند.

در مورد صدای سینمایی در فرمت نرمال خبری از جزییات زیاد و وضوح صدا خصوصا در صدای دیالوگ ها نیست. فقط در همین حد است که شما در جریان داستان فیلم قرار بگیرید . نه هیچ چیز اضافه تری!

در فرمت دالبی اتموس صدا کمی لودتر و بلندتر و فقط در یک جهت ، در واقع به سمت شما پرتاب می شود تازه اگر در جای مورد نظر و مناسب برای شنیدن صدا نشسته باشید.

در مورد موزیک از نظر من این دستگاه در موزیک پاپ پرفورمنس بهتری نسبت به موزیک کلاسیک و راک_متال دارد. در موزیک راک جزییات موسیقی که شنیده می شود بسیار پایین است و صدا با ولوم بالا برای مدت کمی قابل تحمل است. و در فرمت دالبی اتموس در فرکانس های بالا دیگر شما صدای بیس ندارید و فقط یک صدای داب،داب از داخل دستگاه به گوش می رسد.

خوب است این را هم بدانید که این دستگاه هیچ کدام از فرمت های dts را پشتیبانی نمی کند.

و در پاسخ به سوالی که در ابتدای بررسی مطرح کردم که "آیا با توجه به ویژگی های دستگاه و کیفیت صدایی که به شنونده اریه می دهد، با این قیمت گزاف ارزش خرید دارد یا خیر؟!"

باید بگویم خیر!

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء