Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

Yamaha CD-S3000

Yamaha  CD-S3000

 سورس زیبای یاماها S3000 در ستاپ بلندگوی Living Voice Avatar II که در این پست ازش نوشتم به همراه آمپلی فایر لامپی Audio Note و کابل های اينتركانكت Clear Reflection از Cardas دمو است. بی شک یاماها 3000 یکی از زیباترین سورس های موجود در بازار بحساب میاد, طراحی و ظاهر کلاسیکش با دقت فوق العاده ای طراحی و ساخته شده است, هرچقدر از نزدیک به اجزای این سورس دقت کنید بیشتر ازش خوشتون میاد. واقعاً زیباست. فقط هم زیبایی ظاهری نداره, ساخت و متریال و مهندسی درجه یکی هم در ساختش استفاده شده است.

یکی از نکات بنظرم مهم در ساخت سورس های درست و حسابی مکانیزم دیسک است, بی سر و صدا بودن Disc Tray در باز و بسته شدن, که من خیلی روی این موضوح حساس هستم, سورس های صدا و تصویری که سینی دیسکشون با سر و صدا باز و بسته میشن واقعاً حالمو بد میکنن! مکانیزم دیسک یاماها 3000 کاملا بی صداست, یاماها با استفاده از چهار ضربه گیر بروی سینی دیسک صدای افتادن دیسک وقی که پیکاپ پایین میاد و دیسک از استابلایزر جدا میشه رو با کمک این ضربه گیرها میگیره و شما اون صدای افتادن دیسک بروی سینی دیسک اصلا نمی شنوید, که حس خیلی های اند و خوبی به کاربر میده. خود سینی هم کاملا بی سر و صدا باز و بسته میشه, در کل S3000 یاماها مکانیزم دیسک کاملا قابل اعتماد و خوبی داره.

صدای این سورس با کابل بالانس و آمپلی فایر لامپی بی نظیر Audio Note خیلی خوب کنترل شده بود, اصلا حس یاماها بودن بهتون نمیده, انگار که صدا دوررگه ژاپنی اروپایی هست, همون حسی که سورس های آکوفیض به شنونده میدن, فقط این بار یک های فای ساز مثل یاماها اون حس به شما انتقال میده. صدا اصلا دیجیتال نیست و بیشتر حس یک سورس بسیار گران قیمت اروپایی داره, (البته این یاماها هم اصلا ارزون نیست) با این که داشتم صدارو با آمپلی فایر لامپی میشنیدم و یک بلندگوی کاملا حسی در مدار بود, اما صدا کاراکتر نداشت, و در تراک های شلوغ صدا تاریک نمیشد و شفافیت و Smoothness کاملا انتقال میداد. برای یک های فای ساز ژاپنی این هارمونیک و تونال در صدا و در Time Domain های مختلف ساختار صدارو حفظ کردن ایده آل بود.صدای سورس یاماها گرم نبود اما شیرین بود, و این همون نکته مثبت این سورس بود که من دوست داشتم. سورس های ژاپنی در کلاس های فای کمی صدای کیریستالی و Mechanical دارن, که همین دو نکته منفی باعث میشه در لحظه ی اول شنونده از فضای شنیداری پرت کنه بیرون, اما یاماها 3000 صدای شیرین و با دینامیک ایده ال داشت. که حس های اند به شما میده, نه یک های فای ژاپنی که باید صدای جیغ و کریستالی داشته باشد.

این هم نباید فراموش کنیم که این سورس با یک آمپلی فایر لامپی گراند رفرنس و کابل بسیار درجه یک ستاپ شده بود, من نمیدونم اگر این سورس بیاد در سیستم من قرار بگیره, باز هم میتونه این شاخص های مثبت داشته باشه یا نه تبدیل به یک سورس های فای ژاپنی مثل هم رده های دیگه ژاپنی میشه!

در کل اگر دنبال سورس دیجیتالی هستید که بسیار درجه یک ساخته و مهندسی شده باشه, و با آمپلی فایرهای لامپی هم صدای با دامنه فرکانسی کامل و صدای که گرم نیست اما شیرن و با جزئیات هست بهتون بده هستید, حتما یاماها S3000 تست کنید.

پ.ن: کابل ها اينتركانكت سری Clear Reflection بود, که من به اشتباه بالانس Clear Beyond نوشتم! تصحیح شد.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء