Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

Onkyo BD-SP809 Quick Review

آنکیو سالهاست دیگه از لیست ویدئو پلیرسازهای مطرح خارج شده, انصافاً هم هیچ وقت از بهترین ها نبوده اما به ضعیفی چند سال اخیر هم نبوده! بعد از تجاری سازی کاملا ناموفق چند سال پیش که اومد از پایونیر و پاناسونیک کیت خرید و به شکل احمقانه ای مونتاژ کرد! مدتی کاملا فراموش شد. تا اخیرا که مدل SP809 معرفی کرده که عنوان بهترین بلو-ری پلیر این کمپانی یدک می کشد, این مدل یکی از دوستان به قیمت 500 پوند خریداری کردند! امروز دستگاه آورده بود پیش من تا نگاهی بهش بندازم و نظرم در موردش بگم. پلیر ظاهر خیلی خوبی داره, پنل آلومینیومی برس خوره زیبا, با سایز بسیار مناسب که نطرتون جلب میکنه!

فیلم تست Pirates of the Caribbean با کابل Wireworld Ultraviolet 7 که از بهترین های تست پلیر بحساب میان.

سینی دیسک نسبتاً بی سر و صدا بود که این خیلی خوبه, بعد از بارگذاری دیسک پلیر شروع کرد به برسی چند موضوع که خوب الان باید چی کار کنم؟! 25 ثانیه بعد....اوووووووووووه نه باید دیسک لود کنم! و اینطور بود که با سلام و صلوات فیلم رفت تو منوها! سرعت لود پلیر فاجعه بود.

یکی از ورودی های نمایشگر من مخصوص تست, یه کالیبراسون سریع روی پلیر انجام دادم و رفتم تا ببینم SP809  چی برای گفتن داره! خوشبختانه پلیر دو خروجی HDMI داشت, دیگه به هیچ عنوان پلیرهای که یک خروجی HDMI دارن مورد قبول نیست! دوران تاثیر گذاری مسخره آمپلی فایرها روی تصویر تمام شده. در اولین نگاه پلیر خودشو اصلا های اند معرفی نکرد, در سکانس مبارزه در غار اون درخشش رنگی که انتظار داشتم و روی آپو دیده بودم روی این پلیر نداشتم, عمق رنگ ها نرمال بود نه بیشتر از یک پلیر عالی تجاری اگر تجاری عالی داشته باشیم! کنتراست تصویر خوب بود اما اصلا نمیشد با بهترین ها مقایسه کرد, فقط خوب بود. جزئیات سوژه ها یکم بهتر از کنتراست بود, نمیتونم بگم تصویر 809 بور بود اما اون عمق تصویری که دوست داشتم بهم نمیداد, تمام شاخص های مهم تصویر در حد نرمال بود.

صدای این پلیر چیزی بیشتر از تصویر نبود, شاخص ترین ویژگی صدا دیالوگ جوندار و جلو بود, افکت ها نسبتاً کانالیزه بود, در بعضی صحنه های آشنا حس کش اومدن و گیجی افکت هارو میشد شنید که برای کلاس الکی که پلیر در آن قرار داشت خوب نبود! وضوح صدا در حد نرمال بود و نمیشه گفت شمارو تحت تاثیر قرار میداد.
در صدا هم باید بگم چیزی بیشتر از یک پلیر تجاری خوب نبود.

در کل آنکیو SP809 بیشتر از چیزی که انتظار داشتم ظاهر نشد! بنظرم بیشتر کابینت بود تا کیفیت اجرا در کلاس میانه قیمت ها


تصویر

صدا

طراحی و ساخت

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء