Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

Transformers 2 - Revenge of Fallen Blu-ray

ندیده و نشنیده میشه توقع داشت که برای یک همچین فیلمی همه چیز در نسخه ویدئوی خانگی بی عیب خواهد بود . واقعا هم همینطور بود . تصویر یکنواخت و خیلی خوبی رو در تمام مدت دو ساعت و بیست دقیقه میشه تجربه کرد . رنگها به طور عالی پرداخته شدن ، سطح رنگ سیاه عالی بود و فیلم تقریبا هر جا که نیاز بود گرین داشت ، اونم نه جوری که تو ذوق بزنه . نکته جالب این بود که تو صحنه هایی که غالب تصویر جلوه های ویژه بود و تحرک خیلی بالایی هم داشتن تصویر به مراتب درخشنده تر از صحنه هایی بود که عاری از تحرک و جلوه های ویژه بودن ! چیزی که بطور معمول بر عکسش باید اتفاق بیوفته و تو کارهای نسبتا قدیمی مثل فارست گامپ به وضوح مشخصه . البته بخش زیادی از موضوع بر میگرده به پیشرفت تکنولوزیک در زمینه تبدیل سورس های ویدئویی .

چند سکانس بی نظیر تو فیلم هست مثل صحنه نبرد داخل جنگل . این صحنه واقعا درخشش بی نظیری داره . رنگ سبز پس زمینه و جزئیات هم فوق العادن . اما صحنه های پایانی فیلم مخصوصا صحنه مربوط به رباتی که همه چیز رو می بلعید و بهتر از اون صحنه ای که از بالای هرم بزرگ گرفته شده انقدر جزئیات دارن که آدم سر گیجه میگیره . مثل این رو فقط تو صحنه های IMAX فیلم DARK KNIGHT دیده بودم . اونجا هم انقدر وضوح و جزئیات بالا بود که تو صحنه ای که نمایی از کل شهر رو نشون میده میشه تعداد پنجره های شهر رو شمرد ! اینجا هم همین اتفاق در مورد اجزای بدن روبات ها و تخته سنگهای اهرام بزرگ میوفته !

بیشتر فیلم به تعقیب و گزیر و زد و خورد میگذره اما چندجایی که کلوزآپ از صورت یا بدن بازیگر ها هست هم تصویر خوبه . اصولا اگه بشه گفت صحنه های بسته و محدود فیلم خوب هستن حتما میشه در مورد صحنه های باز با دید وسیع کلمه " معرکه " رو بکار برد . نمی خوام بی خود شلوغش کنم اما واقعا بعضی جاها تصویر برای قاب تلویزیون بزرگ بود ! واقعا تصویر داشت از تلویزیون می ریخت بیرون ... لذت واقعی رو کسایی بردن که این فیلم رو تو سینماهای خوب تماشا کردن بخصوص اینکه گویا ۲ - ۳ دقیقه صحنه IMAX هم داشته که من تو این نسخه ندارمش و مخصوص نسخه Big Screen Edition فیلم میشه . دیسک اول فیلم ، تمام و کامل مخصوص فیلمه و فقط یه ترک صوتی کامنتری توش هست ، نه ویوئوی مرتبطی نه حتی تیزر و تریلری . همه فضای خالی دربست خرج پیکسل های خود فیلم شده .

البته مثل قسمت اول فیلم شاید بشه تو بعضی از صحنه اغراق رو در کنتراست تصویر دید که شاید برای بعضی ها خوشایند نشه که البته میشه تا حدودی با کالیبره کردن تلویزیون اصلاحش کرد ، البته اگه معتقد به همچین ایرادی باشین !

مثل تصویر فیلم صدا هم فوق العاده بود . اگر بخواین کیفیت و قدرت سیستم صوتی تون رو به رخ کسی بکشین هیچ فیلمی بهتر از بلوری این فیلم پیدا نمی کنین . کانالیزه بودن صدا فوق العادست . صدای شلیک یا قدم برداشتن ربات ها یا به در و دیوار خوردنشون یا حرکت جنگنده ها و حتی ترمز کزدن ماشین ها همه و همه عالی کار شدن . من سیستم صوتی خیلی خوبی ندارم اما با این حال خیلی لذت بخش بود .تو صحنه های آرام و بدون زد و خورد هم جزئیات دقیق و به جاست و تغییر جهت صدا رو بخوبی می تونین بشنوین .

خود فیلم هم شاید به خوبی ( یا شایدم تازگی ) فیلم اول نباشه اما خب هر کسی میدونه وقتی سراغ همچین فیلمی چه چیزی عایدش میشه . تنها افسوسی که بعد از دیدن فیلم به دلم موند این بود که چرا نتونستم بخاطر خودخواهی چند نفر کج سلیقه ، مثل همه مردم دنیا ، یه شب پنج شنبمو خرج دیدنش تو سینما بکنم ...

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء