Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

غیره

جعبه گشایی SVS PB16-Ultra

SVS PB16-UltraSVS PB16-Ultra inside

سالن فیلارمونی الب هامبورگ

فیلارمونی الب هامبورگ

زندگی نامه کاری "گرک پی راسل"

 	 SEE RANK Greg P. Russell

گرگ پی راسل کار خود را در استودیو T.T.Gدر سال 1977 به عنوان دستیار مهندس صدا و از چند برنامه برجسته تلویزیونی آغاز کرد. این برنامه ها شامل " قایق عشق, فرشتگان چارلی, جزیره فانتزی" و چندین نمایش تلویزیونی دیگر بود.

در سال 1981 "راسل" به استودیوی "Evergreen" رفت و در آنجا با هنرمندان زیادی از جمله "Neil Diamond" و بسیاری دیگر از بزرگان موسیقی همکاری کرد.

در سال 1983 راسل از مهندسی صدا به علاقه واقعی خود که میکس صدای فیلم بود بازگشت. گرگ در آن سالها به عنوان نفر اول برای استودیو B&B فعالیت می کرد. وی در مدتی که در این استودیو کار می کرد, بیش از 55 سریال و فیلم سینمایی را صدا گذاری و میکس کرد. که برای دو کار نامزد دریافت جایزه EMMY شد. و در نهایت برای سریال "Hairspray " اثر "John Waters" موفق به دریافت جایزه اول EMMY برای میکس صدا شد.

اما شروع موفقیت های گرگ از سال 1988 و با همکاری با استودیوی  هالیوودی عظیم "برادران وارنر" شروع شد. گرگ در اولین سال شروع فعالیت خود در استودیو وارنر موفق به نامزد اسکار برای فیلم "باران سیاه" اثر "ریدلی اسکات" شد. گرگ در مدت فعالیت خود برای استودیوی برادران وارنر فیلم های  بسیار مهمی از جمله  "Star Trek IV و The Bodyguard" را میکس صدا کرد.

در سال 1995 گرگ به استودیوی سونی رفت, و در آنجا موفق به کار بروی برخی از بزرگترین و پرفروش ترین فیلم های آنزمان هالیوود شد. که برای تعدادی از آنها نامزد اسکار صدا هم شد. فیلم های تجاری و بسیار مهمی مثل

The Rock, Con Air, Armageddon, The Mask of Zorro, The Patriot, Pearl Harbor, Spider-Man, Spider- Man 2

که برای تمامی این عناوین نامزد جایزه اسکار در بخش میکس و ادیت صدا نیز شده است. همچنین فیلم هیجانی جاسوسی SALT و مجموعه فیلم های بسیار پرطرفدار "Transformers" از دیگر فیلم های مهمی هستن که گرگ پی راسل میکس صدای آنها را انجام داده است. و برای قسمت سوم ترانسفورمرز "Dark of the Moon"  نامزد جایزه اسکار هم شد.

(به گفته خود گرگ راسل قسمت سوم ترانسفورمرز یکی از پیچیده ترین فیلم های بوده که تا به آن تاریخ میکس و صداگذاری کرده است, این فیلم اولین فیلم گرگ بوده که با صدای 7.1 کانال صداگذاری شده است)

Technicolor

گرگ در سال 2012 به عنوان اولین نفر برای کمپانی "Technicolor" یکی از بخش های پس از تولید کمپانی پارامونت که وظیفه ی ضبط ,میکس و تنظیم تصویر تولیدات این کمپانی را بر عهده دارد مشغول به کار شد. از مهم ترین فیلم های که گرگ در استودیو Technicolor کار کرده است میشه به سری فیلم های ترانسفورمرز و بیست و سومین قسمت از مجموعه فیلم های جیمز باند با نام "اسکای فال" اثر "Sam Mendes" اشاره کرد, که برای اسکای فال هم موفق به نامزدی اسکار بهترین میکس صدا شد.

گرگ پی راسل پس از 32 سال فعالیت و همکاری با بزرگترین استودیوها و کارگردانان هالیوود, و صداگذاری و میکس بیش از 200 فیلم و سریال و 16 بار نامزدی اسکار که در کارنامه خود دارد. به عنوان پرافتخار ترین و مورد احترام ترین مهندس صدا در صنعت فیلم سازی هالیوود شناخته شده است.

منبع: IMDb

قصر صدا و تصویر در چین

 palace

این پست برای 5 یا 6 سال پیشه و در وبلاگ سایت منتشر شده بود, که بعد از انتقال به سایت htcenter.ir امکان لود شدن عکس های این پست وجود نداشت, با این که عکس ها و دموها کمی قدیمی هستن, اما بنظرم جالب اومد دوباره به روزشون کنم, چرا که ارزش دوباره دیدن شدن دارن حداقل برای ایده گرفتن از دموها جالب هستن. 120 عکس از این قصر در ادامه مطلب ببینید:

جعبه گشایی B&W 803 D3 (ویدئو)

 

هفتاد سال با آنکیو

هفتاد سال با آنکيو

داشتم تو سایت ONKYO میگشتم که دیدم یه صفحه اختصاصی برای هفتادمین سال تاسیسش اضافه کرده که از سال 1946 تا 2016 محصولات یونیک شو گذاشته و توضیحات کوتاهی در مورد هر کدوم داده. من اصلا نمی دونستم آنکیو سال 1955 تلویزیون هم ساخته, خیلی جالب بود! تو بخشی که محصولات 1995 تا 2005 معرفی کرده یه عکس از Marine Theater گذاشته، من یه کاتالوگ از آنکیو دارم که به طور اختصاصی این سالن معرفی کرده و پوستر همین سالن وسط اون کاتالوگ هست, اینم برام جالب بود.

آنکیو یکی از سه ضلع صنعت صدای سینمایی ست و همیشه در این صنعت پیشگام بوده و در کیفیت صدای سینمایی از بهترین هاست. آنکیو در ساخت آمپلی فایر های سینمایی از هیچ برندی در طراحی استفاده نکرده و همیشه یکی از رفرنس های صدای سینمایی بوده است.

اما در بخش تصویر نمیتونم بگم همیشه درخشان بوده, ساخته های درخشانی در سری Integra مثل مدل های "DV-S939" و "DV-SP1000E" داشته که من شخصاً مدل 939 تجربه کردم, دی وی دی پلیر فوق العاده ای بود, اما حتی این دو مدل هم ساخت خود آنکیو نبودن و از روی دو مدل برتر DENON ساخته شده بودن. مدل S939 آنکیو ساخت دنن بود, که خود دنن با نام تجاری 3910 عرضه می کرد. و مدل SP 1000E که آخرین ویدئو پلیر های اند آنکیو بود باز هم ساخت دنن, که خود دنن با عنوان تجاری 3930 عرضه می کرد. تراشه قدرتمند "SX T2LF" ساخت HQV روی این پلیر بود.

البته این تراشه قدرتمند ترین تراشه ای نبود که دنن در ویدئو پلیرهاش ازش استفاده کرده بود, مدل افسانه ای A1XVA که در آمریکایی شمالی با عنوان 5930CI عرضه شد, مجهز به تراشه SX T2 1000 ساخت Silicon Optix بود که به طور اختصاصی در کانادا ساخته میشد. پلیری که اگر کیفیت و عظمت دوتا OPPO 105D روی هم بزاریم باز هم به 5930CI نزدیک هم نمیشن.

 آنکیو از سال 2006 و جنگ بین فرمت Blu-ray با HD-DVD و اشتباهی که در انتخاب فرمت HD-DVD انجام داد, تقریباً از گردونه رقابتی ویدئو پلیرها خارج شد. مدنی از پایونیر امتیاز مونتاژ دو مدل ارزون قیمت دی وی دی و بلوری پلیر خرید که موفقیتی براش نداشت. تا سه چهار سال پیش که یک مدل بلوری پلیر با نام تجاری DV-BD 606 وارد بازار کرد, که دستگاه افتضاحی بود. و پارسال مدل SP809 عرضه کرد, که من هم در همین سایت بررسیش کردم, هنوز هم مدل برتر آنکیو هست. فکرم می کنم در ساخت این مدل از 3313 دنن استفاده کرده, بلوری دنن 3313 را هم من بررسی کردم که این مدل برتر دنن هم از من امتیاز خیلی بالای نگرفت! پلیر خوبی اما به قیمت انتظار بیشتری ازش داشتم.

بلوری پلیر مدل BD-SP353 را هم آنکیو داره از مدل تجاری پایونیر BD-170 که مدل های 180 و 100 هم از همین مدل پایونیر میسازه تولید میکنه, که باز نشان دهنده هوش آنکیو هست که اگر در کاری صاحب فناوری نیست, از برندهای درجه یک و مدل های شناخته شده اون برندها استفاده میکنه.

این هم میدونستید آنکیو همیشه بهترین تولید کننده پکیج های سینمایی بوده؟

به هرحال آنکیو از بهترین های صنعت صدای سینمایی بحساب میاد و همیشه یکی از مرجع های صدای سینمایی بوده و برند مورد علاقه من هست.

دقایقی با بابی مک‌ فرین

فکر می کنم این کلیپ 3 دقیقه ای از "بابی مک‌ فرین" خواننده , آهنگ ساز و نوازنده جاز آمریکایی اینقدر با ارزش هست که براش یک یا شاید چندین پست اختصاصی و تکراری در سایت منتشر کنم. مک‌ فرین در برنامه "World Science Festival" در حضور سه نورولوژیست (عصب‌شناس) و یک مهندس صدا نشان میده که چطور میشه نحوه ارتباط برقرار کردن مغز با موزیک بدون آمادگی قبلی نشان داد. این کار مک فرین فوق العاده ست از این جهت که به بیننده ها و نورولوژیست ها ثابت میکنه که چطور میشه ذهن به سمت نت ها "بدون آمادگی قبلی"هدایت کرد. وقتی مک فرین با جفت پا بر روی کلاویه های فرضی میپره و صدای نت هارو درمیاره, تماشاگران دقیقاً سر تایم نت میگیرن و تقلید میکنن. و به تدریج محل هر نت یاد میگیرن و در ادامه بدون این که صدای نت بشنون صدای هر نت تقلید میکنن, وقتی مک فرین میره به سمت نت های بم صدای تماشاگران هم بم و با حرکت به سمت نت های بالا صدای تماشاگران هم بالا میره. (البته تماشاگران این برنامه با تماشاگران برنامه.... فرق میکنن)

همین فقط  خواستم بگم اگر یه موزیک خوب یه نوازنده خوب بزنه میشه بخش موسیقایی مغز به سمت درست هدایت کرد. وگرنه که همه بلدن به جای بابی مک‌ فرین روی کلاویه ها "جفتک چارکش" بندازن, ملتم براش جیغ بکشن.

 

دمو و درون بینی Esoteric Grandioso

بی شک Esoteric یکی از برندهای صداست که چه از لحاظ طراحی و چه کیفیت قطعات و ساخت یکی از بهترین ها و شاید بهترین سوپر های اند ساز است.

های اند بودن با دست ساز بودن تفاوت دارد, خیلی برندهای دست ساز هستند اما های اند نیستند! مثل ASR که با این که دست سازه اما از ارزان قیمت ترین قطعات استفاده می کنه. و فقط با کمک طراحی بسیار خاصی که داره یکی از موزیکال ترین آمپلی فایرها است.

 Esoteric در کنار Accuphase و Krell از بی نظرین ترین سوپر های اندها بحساب میان. در ادامه تصاویر مربوط به دمو و درون بینی سری جدید Grandioso ببینید.

گرگ پی. راسل

Greg P. Russell" بنیانگذار شرکت CEO یکی از بزرگترین کمپانی های صدا در هالیوود است. گرگ راسل در سالهای اخیر با کمپانی فوق رفرنس "Technicolor" کار می کند. تا امروز بیش از ۲۰۰ فیلم هالیوودی کار کرده و ۳۰ سال تجربه صدا گذاری دارد. ۱۶ بار کاندید اسکار شده است. راسل همکاری نزدیکی با کارگردان بزرگ هالیوود مانند مایکل بی داشته و دارد, که شروع این همکاری از فیلم "The Rock" است. تقریبا تمام فیلم های عظیم مایکل بی راسل صدا گذاری کرده است. صدای فیلم "Pearl Harbor" هیچ وقت نمیشه فراموش کرد! Pearl Harbor در اسکار ۲۰۰۱ نامزد چهار جایزه بود, بهترین ویرایش صدا, بهترین صدا گذاری, بهترین جلوه های ویژه و بهترین موزیک متن که راسل جایزه بهترین صدا را از این فیلم دریافت می کند.

راسل در ساخت صدای ۵.۱ و ۷.۱ کانال یکی از استادان هالیوود بحساب میاد. راسل فیلم  "Transformers- Dark of the Moon" که اولین فیلم مایکل بی با صدای 7.1 بود صدا گذاری کرد. و خیلی هم به صدای این فیلم افتخار می کند. گرگ راسل در مصاحبه هاش همیشه تاکید زیادی به نتیجه صدا در سیستم های سینمای خانگی دارد و خودش نیز یکی از علاقه مندان سینمایی خانگی است.

در مصاحبه ای ازش سوال میشه آیا شما سینمایی خانگی خیلی عالی دارید؟

و او پاسخ میده بله من جدید ترین مدل پروسسور دنن ۷.۱ کانال دارم. با بلندگوهای B&W و آمپلی فایر ۲۰۰ واتی Aragon در تمام کانال ها. و در ادامه به پروژکتور سونی  با پرده نمایش ۱۱۰ اینچی  و صندلی های سینمایی اشاره می کند که با استاندارد سینماهای بین المللی تطابق دارد‬. 

 در مورد بلو-ری Skyfall خیلی به صدای محیطی دربرگیرنده شنوده با جزئیات بالا و موزیک فیلم اشاره کرده که حتی میشه نت های موسیقی در این کار شنید. راسل در کارهای موفقی که انجام داده تاکید زیادی به کانالیزه بودن صدا و مخصوصا در کانال های ساراند دارد, در اکثر مصاحبه هاش تاکیدش بر حرکت افکت ها بین کانال هاست. صدای هواپیماهای فیلم Pearl Harbor هیچ وقت نمیشه فراموش کرد! و یا صدای بی نظیر فیلم "Transformers: Revenge of the Fallen" که یکی از اصلی ترین رفرنس های تست خودم است اشاره کرد.

یک مصاحبه از راسل میخوندم که میگفت در اکثر سیستم های سینمای خانگی تفکیک درستی در کانال های ساراند نیست!

من فکر میکنم این ضعف که واقعاً در اکثر سیستم های درست حسابی هم هست به آکوستیک و مخصوصا DSP آمپلی فایر برمیگردد. دلیل پویا نبودن صدا در کانال های ساراند اگر خود فیلم این مشکل نداشته باشه فقط به دلیل تاثیر آکوستیک و تداخل موج صدا در هم بوجود میاد و بعد قدرت DSP که تا چه حد بتونه این فضا ایجاد کنه و نگه داره. در خیلی از سیستم ها دلیل پویا نبودن صدا ضعف در DSP است. صدا تا یک جای میاد و یکدفعه انگار صدا میوفته! صدای سرپا و جون دار فقط به قدرت سیستم و آکوستیک نیست, DSP خیلی مهم است.

 در ادامه مطلب یک ویدئو از گرگ راسل ببینید که در باره صدا در قسمت چهارم ترانسفورمرز صحبت می کند:

چند آنباکسینگ

 

ATOHM GT3 HD

آنباکسینگ و درون بینی MOON NEO 230D+250I

 

ورود اعضاء