Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

هفتاد سال با آنکیو

هفتاد سال با آنکيو

داشتم تو سایت ONKYO میگشتم که دیدم یه صفحه اختصاصی برای هفتادمین سال تاسیسش اضافه کرده که از سال 1946 تا 2016 محصولات یونیک شو گذاشته و توضیحات کوتاهی در مورد هر کدوم داده. من اصلا نمی دونستم آنکیو سال 1955 تلویزیون هم ساخته, خیلی جالب بود! تو بخشی که محصولات 1995 تا 2005 معرفی کرده یه عکس از Marine Theater گذاشته، من یه کاتالوگ از آنکیو دارم که به طور اختصاصی این سالن معرفی کرده و پوستر همین سالن وسط اون کاتالوگ هست, اینم برام جالب بود.

آنکیو یکی از سه ضلع صنعت صدای سینمایی ست و همیشه در این صنعت پیشگام بوده و در کیفیت صدای سینمایی از بهترین هاست. آنکیو در ساخت آمپلی فایر های سینمایی از هیچ برندی در طراحی استفاده نکرده و همیشه یکی از رفرنس های صدای سینمایی بوده است.

اما در بخش تصویر نمیتونم بگم همیشه درخشان بوده, ساخته های درخشانی در سری Integra مثل مدل های "DV-S939" و "DV-SP1000E" داشته که من شخصاً مدل 939 تجربه کردم, دی وی دی پلیر فوق العاده ای بود, اما حتی این دو مدل هم ساخت خود آنکیو نبودن و از روی دو مدل برتر DENON ساخته شده بودن. مدل S939 آنکیو ساخت دنن بود, که خود دنن با نام تجاری 3910 عرضه می کرد. و مدل SP 1000E که آخرین ویدئو پلیر های اند آنکیو بود باز هم ساخت دنن, که خود دنن با عنوان تجاری 3930 عرضه می کرد. تراشه قدرتمند "SX T2LF" ساخت HQV روی این پلیر بود.

البته این تراشه قدرتمند ترین تراشه ای نبود که دنن در ویدئو پلیرهاش ازش استفاده کرده بود, مدل افسانه ای A1XVA که در آمریکایی شمالی با عنوان 5930CI عرضه شد, مجهز به تراشه SX T2 1000 ساخت Silicon Optix بود که به طور اختصاصی در کانادا ساخته میشد. پلیری که اگر کیفیت و عظمت دوتا OPPO 105D روی هم بزاریم باز هم به 5930CI نزدیک هم نمیشن.

 آنکیو از سال 2006 و جنگ بین فرمت Blu-ray با HD-DVD و اشتباهی که در انتخاب فرمت HD-DVD انجام داد, تقریباً از گردونه رقابتی ویدئو پلیرها خارج شد. مدنی از پایونیر امتیاز مونتاژ دو مدل ارزون قیمت دی وی دی و بلوری پلیر خرید که موفقیتی براش نداشت. تا سه چهار سال پیش که یک مدل بلوری پلیر با نام تجاری DV-BD 606 وارد بازار کرد, که دستگاه افتضاحی بود. و پارسال مدل SP809 عرضه کرد, که من هم در همین سایت بررسیش کردم, هنوز هم مدل برتر آنکیو هست. فکرم می کنم در ساخت این مدل از 3313 دنن استفاده کرده, بلوری دنن 3313 را هم من بررسی کردم که این مدل برتر دنن هم از من امتیاز خیلی بالای نگرفت! پلیر خوبی اما به قیمت انتظار بیشتری ازش داشتم.

بلوری پلیر مدل BD-SP353 را هم آنکیو داره از مدل تجاری پایونیر BD-170 که مدل های 180 و 100 هم از همین مدل پایونیر میسازه تولید میکنه, که باز نشان دهنده هوش آنکیو هست که اگر در کاری صاحب فناوری نیست, از برندهای درجه یک و مدل های شناخته شده اون برندها استفاده میکنه.

این هم میدونستید آنکیو همیشه بهترین تولید کننده پکیج های سینمایی بوده؟

به هرحال آنکیو از بهترین های صنعت صدای سینمایی بحساب میاد و همیشه یکی از مرجع های صدای سینمایی بوده و برند مورد علاقه من هست.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء