Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

تحلیل ها

Wharfedale Reva 2 Review

Wharfedale Reva 2

 

My review sample Reva 2 speakers comes in beautifully crafted cabinets in many layers of hand finished lacquer in high gloss piano rosewood
Absolutely beautiful and top quality, aesthetically pleasing to look at it, also I’m afraid of touching with my bare hands because I do not want to put finger prints all over the beautiful cabinets (white gloves included)

Very well done Wharfedale because my significant other said Reva 2 is most beautiful speaker ever come to my listening room, Also Thanks for not up-charging high quality glossy piano finished cabinets because many manufacturers will add a few hundred dollars for such high quality. In this price point most bookshelf speakers have lesser quality of craftsmanship. I do like the look and build quality of Reva 2 speakers “Solid Five Stars” for build quality

Out of the box sounded a little muffle but it goes away after a day of playing time, I let them break in for 5 days straight streaming Pandora 24 hour non stop. After 100+ Hours of playing time I sit down and started serious listening section with my music selection by playing Heavy Metal, Jazz, Soul, Pop and many different genre of music
Overall sound is very good, most standout sound quality is midrange, as far as I have experience with many other speakers in this price range Reva 2 is one of the best in class for that part of music. Tonally accurate, correct timing and presence of richness in overall musical range with 3D like sound stage in my system, definitely must audition against Sonus Faber Venere 1.5 and or many other similarly priced bookshelf speakers

Highs are detail, accurate with good extension, convincingly good, true to source but I would love a little more spacious instrumental notes but I can love for what it is because midrange so good that sometimes I think of Reva 2 as Harbeth P3ESR for budget conscious audiophiles, Bass response is truly good for the size as well, nice and tight quality bass response from 5” drivers but subwoofer is a must for the people who craves deeper bass notes

These speakers are easier to place in the room, it can even put in the bookshelf thanks to ‘Slot-Loaded Distributed Port’ or I call it “down firing port”, which I think is really great design that I can place them pretty much anywhere as I wish and sonically pleasing to listen to but may sound dark with some recording, so carefully paring with associated equipments will results in very fine sounding pair of audiophile grade musical speakers for the people with smaller room to enjoy their music. I can listen Reva 2 speakers for many hours without getting fatigue and not genre sensitive speakers because I can throw any type of music and it will sound great with all kinds of music

Reva 2 is sonically pleasing and truly worth recommending to a friend

Pros: High End Quality Finished, Musical Midrange, Good Bass Response
Cons: Need A Little More Punch

Highs:⭐️⭐️⭐️⭐️
Mid-Range: ⭐️⭐️⭐️⭐️
Bass: ⭐️⭐️⭐️⭐️
Sound Stage:⭐️⭐️⭐️⭐️
Price: ⭐️⭐️⭐️⭐️

زندگی نامه کاری "گرک پی راسل"

 	 SEE RANK Greg P. Russell

گرگ پی راسل کار خود را در استودیو T.T.Gدر سال 1977 به عنوان دستیار مهندس صدا و از چند برنامه برجسته تلویزیونی آغاز کرد. این برنامه ها شامل " قایق عشق, فرشتگان چارلی, جزیره فانتزی" و چندین نمایش تلویزیونی دیگر بود.

در سال 1981 "راسل" به استودیوی "Evergreen" رفت و در آنجا با هنرمندان زیادی از جمله "Neil Diamond" و بسیاری دیگر از بزرگان موسیقی همکاری کرد.

در سال 1983 راسل از مهندسی صدا به علاقه واقعی خود که میکس صدای فیلم بود بازگشت. گرگ در آن سالها به عنوان نفر اول برای استودیو B&B فعالیت می کرد. وی در مدتی که در این استودیو کار می کرد, بیش از 55 سریال و فیلم سینمایی را صدا گذاری و میکس کرد. که برای دو کار نامزد دریافت جایزه EMMY شد. و در نهایت برای سریال "Hairspray " اثر "John Waters" موفق به دریافت جایزه اول EMMY برای میکس صدا شد.

اما شروع موفقیت های گرگ از سال 1988 و با همکاری با استودیوی  هالیوودی عظیم "برادران وارنر" شروع شد. گرگ در اولین سال شروع فعالیت خود در استودیو وارنر موفق به نامزد اسکار برای فیلم "باران سیاه" اثر "ریدلی اسکات" شد. گرگ در مدت فعالیت خود برای استودیوی برادران وارنر فیلم های  بسیار مهمی از جمله  "Star Trek IV و The Bodyguard" را میکس صدا کرد.

در سال 1995 گرگ به استودیوی سونی رفت, و در آنجا موفق به کار بروی برخی از بزرگترین و پرفروش ترین فیلم های آنزمان هالیوود شد. که برای تعدادی از آنها نامزد اسکار صدا هم شد. فیلم های تجاری و بسیار مهمی مثل

The Rock, Con Air, Armageddon, The Mask of Zorro, The Patriot, Pearl Harbor, Spider-Man, Spider- Man 2

که برای تمامی این عناوین نامزد جایزه اسکار در بخش میکس و ادیت صدا نیز شده است. همچنین فیلم هیجانی جاسوسی SALT و مجموعه فیلم های بسیار پرطرفدار "Transformers" از دیگر فیلم های مهمی هستن که گرگ پی راسل میکس صدای آنها را انجام داده است. و برای قسمت سوم ترانسفورمرز "Dark of the Moon"  نامزد جایزه اسکار هم شد.

(به گفته خود گرگ راسل قسمت سوم ترانسفورمرز یکی از پیچیده ترین فیلم های بوده که تا به آن تاریخ میکس و صداگذاری کرده است, این فیلم اولین فیلم گرگ بوده که با صدای 7.1 کانال صداگذاری شده است)

Technicolor

گرگ در سال 2012 به عنوان اولین نفر برای کمپانی "Technicolor" یکی از بخش های پس از تولید کمپانی پارامونت که وظیفه ی ضبط ,میکس و تنظیم تصویر تولیدات این کمپانی را بر عهده دارد مشغول به کار شد. از مهم ترین فیلم های که گرگ در استودیو Technicolor کار کرده است میشه به سری فیلم های ترانسفورمرز و بیست و سومین قسمت از مجموعه فیلم های جیمز باند با نام "اسکای فال" اثر "Sam Mendes" اشاره کرد, که برای اسکای فال هم موفق به نامزدی اسکار بهترین میکس صدا شد.

گرگ پی راسل پس از 32 سال فعالیت و همکاری با بزرگترین استودیوها و کارگردانان هالیوود, و صداگذاری و میکس بیش از 200 فیلم و سریال و 16 بار نامزدی اسکار که در کارنامه خود دارد. به عنوان پرافتخار ترین و مورد احترام ترین مهندس صدا در صنعت فیلم سازی هالیوود شناخته شده است.

منبع: IMDb

قصر صدا و تصویر در چین

 palace

این پست برای 5 یا 6 سال پیشه و در وبلاگ سایت منتشر شده بود, که بعد از انتقال به سایت htcenter.ir امکان لود شدن عکس های این پست وجود نداشت, با این که عکس ها و دموها کمی قدیمی هستن, اما بنظرم جالب اومد دوباره به روزشون کنم, چرا که ارزش دوباره دیدن شدن دارن حداقل برای ایده گرفتن از دموها جالب هستن. 120 عکس از این قصر در ادامه مطلب ببینید:

جعبه گشایی B&W 803 D3 (ویدئو)

 

الکترا 1038 بعد از 200 ساعت

خوب تا به امروز که 19 مهر 1395 هست بلندگوی فوکال "Electra 1038 Be" بیشتر از 200 ساعت کار کرده است. در مدتی که بلندگوها Break In میشدن, هوای تهران کمی سرد و گرم شد! من سعی کردم هوای سالن در حدود 20 درجه ثابت نگه دارم, شب ها که یکم سرد میشد (چند شب) یکم شوفاژ باز میکردم, و در طی روز که منزل نبودم سیستم با وولوم پایین روشن میزاشتم تا کار کنه, و در ساعتی که منزل بودم و سیستم تهویه هم روشن بود اما من پای سیستم نبودم! به بلندگوها جریان میدادم تا دمای سیستم ثابت نگه دارم. (چند باری هم بروی افکت فیلم شوک های سنگینی به بلندگوها وارد کردم که اصلا کار حرفه ای نبود!)

در این مدت و با تست های مختلف بروی الکترا روند خوبی در اجرای نت ها شنیدم, اکثر تست هارو با دستگاه Diapason انجام میدادم. بعد از حدود 40 ساعت کارکرد دقت اجرای نت ها بالاتر رفت و به ایده ال این کلاس قیمتی نزدیک تر شد. در ساعات ابتدایی کارکرد صدا در نت های پایین یکم گیج میزد و های نت ها کاور میشدن, با کارکرد بیشتر و در ساعاتی که سیستم کاملاً  Warm Up میشد, وضعیت اجاری نت های پایین هم بهتر میشد, الان هم که بنظرم زمان کارکرد اولیه بلندگوها کامل شده است, با توجه به وضعیت بهتر برق در اواخر شب و مدت زمان شروع به کار سیستم که از ساعات ابتدایی شب هست صدا در ساعات پایانی شب در بهترین حالت قرار دارد.

بعد از 100 ساعت کارکرد, بیشترین تغییر در میزان Coherency فرکانس های پایین, متوسط (به ویژه) و بالا شنیده میشد. از این جا بود که برای من کم کم لذت بردن از صدا شروع شد. با گذشت 150 ساعت کارکرد تونالیتی صدا بالاتر رفت و از دارکنس ناحیه میدرنج کم میشد. و بیشتر و بیشتر بین نواحی فرکانسی یک دستی و ارتباط ایجاد میشد.

بخش مهمی از تغییرات و واکنش های مثبت صدا در الکترا بعد از 150 ساعت شروع شد, تا قبل از این تایم با تعویض کابل از "AudioQuest" جدید (که بعداً ازش می نویسم) با "Wireworld" تمام نقره تغییرات صدا بیشتر در نواحی پایین صدا محسوس بود, اما هرچقدر به زمان Break In کامل نزدیک تر میشدیم, واکنش ها به تعویض کابل حساس تر و در فرکانس های مختلف وسیع تر شنیده میشد. و من بیشتر به تفاوت های صدا با دو نوع کابل موجود پی میبردم.

الان که 200 ساعت کارکرد کامل شده, میزان Bloat در نت های پایین بسیار کم شده و من نت های پایین خیلی Rich تر و با چسبندگی بیشتر می شنوم. و اصلا حالت سیال و بی هویت ابتدایی در نواحی پایین صدا نمی شنوم.

الان که دارم این مطلب می نویسم کابل AudioQuest در مداره و دارم صدا می شنوم, صدا با تعریف من Neutral و بسیار یکدست شنیده میشه, اينتروال های بین هر Ferret بسیار دقیق هستن و حتی با گوش غیر حرفه ای من عالی شنیده میشن و من دارم از صدای فوکال الکترا 1038 لذت میبرم و فکر می کنم با توجه به قیمت و کامپوننت های موجودی که دارم صدای خوبی از این بلندگو می شنوم.

خوش بگذره

ورود اعضاء