Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

پیشنهاد چند آمپلی فایر سینمایی

 yamahamarantzpioneerdenononkyo

این چند مدل آمپلی فایر سینمایی را یک یا چند بار تست کردم (البته تست فروشگاهی) و همگی کاملا مورد تایید من هستن. در مورد هر کدوم توضیحات بسیار کوتاهی میدم. این شما هستید که باید برید و بشنوید, و اگر امکان تست ندارید میتونید به تجربه شنیداری من اعتماد کنید.

یاماها مدل RX-V2060 یکی از خوب های کلاس متوسط رو به بالای یاماها بحساب میاد.  مجهز به پردازش Cinema DSP 3D است که واقعاً جواب میده. اکولایزر تصویر و 23 حالت DSP صدا با 9.2 کانال صدا با امکان پیکربنید 5.4.2 یا 7.1.2 با دیکدر Dolby Atmos و DTS:X و 140 وات قدرت حقیقی با جریان دهی بسیار خوب برای بلندگوهای ایستاده درست و حسابی و همچنین چیپ DAC شرکت ESS از دیگر شاخص های این مدل است.

RX-V2060 مدل توصیه شده سایت است.

Marantz SR6011 یکی از مدل های رو به بالای این برند دوست داشتنی بحساب میاد. (البته مدل مورد علاقه من SR7011 هست) مدل 6011 هم تمامی دیکدرها مثل Dolby Atmos و DTS:X دارد. مشخصه خوب آمپلی فایرهای سینمای مارانتز ارسال جریان خوب به کانال های ساراند است. یکم نیاز به ولووم بالا داره تا صدا اون میزان که من دوست دارم  جریان به بلندگوها ارسال کنه! اما در کل یکی از خوب های سینمایی بحساب میاد. ضمن این که مارانتز موزیک بسیار خوبی هم اجرا می کند.


پایونیر SC-LX801 یکی از مدرن ترین آمپلی فایرهای سینمایی موجود است. پایونیر در چند سال گذشته با ساخت آشغال های مثل سری تودوروکی و... اعتبارشو کمی و شاید کمی بیشتر از کمی بین علاقمندان سیستم های سینمایی خراب کرد! اما خوشبختانه پایونیر دوباره با محصولات برتر سری LX برگشت و بسیار هم با مهندسی حتی بهتر از قبل سری LX تولید می کند. بی شک آمپلی فایرهای سینمایی پایونیر پیجیده ترین تنظیمات صدا و تصویر در اختیار کاربر قرار می دهد. به این موضوع قبلا هم اشاره کردم, ستاپ مدل های برتر پایونیر بسیار پیچیده ست, این یکی از دلایلی که اکثراً نمیتونن از پایونیر صدای خوبی بگیرن! پایونیر برای این که صدای خوبی بده نیاز به کالیبراسیون پیجیده دارد. اگر کم تجربه هستید, دنن و یاماهارو پیشنهاد می کنم.

 دنن AVR-X4300 یکی از بهترین میانه قیمت های مورد تایید است. جریان دهی بسیار خوبی داره و اصلا مثل دو نسل قبل صداش تبل نیست. مشکل عدم بالانس بودن صدا بین سه کانال اصلی نداره و خیلی خوب به کانال های ساراند جریان ارسال می کند. منوهای نسبتاً دقیقی برای کالیبراسیون در اختیار کاربر قرار میده. مدار تصویر خوبی داره و تاثیرات منفی کمی بروی تصویر ایجاد می کند, برای یک میانه قیمت قابل قبول است. از تمامی فرمت های صوتی روز مثل  Dolby Atmos و DTS:X به اضافه فرمت Auro 3D که یک فرمت تخیلی و نچندان جالب هست (من شنیدم حرفی برای گفتن نداره)  نیز پشتیبانی می کند. 

دنن 4300 مدل توصیه شده سایت است.

اونکیو TX-RZ3100 یکی از مدل های برتر این برند است, اونکیو همیشه یکی از بهترین های صدای سینمایی بوده و هست. جریان دهی بسیار خوب از شاخص های این برند است. اونکیو در ساخت پاور ساپلای خیلی قوی است, و خیلی خوب جریان بالا و فشار بروی ترانزیستورهای قدرت مدریت می کند. صدای بالانس و جریان دهی بسیار خوب از شاخص های این برند است. اونکیو از مهندسی پایونیر در بخش صدا و تصویر استفاده می کند, تجربه حیرت انگیز پایونیر در بخش تصویر و مهندسی صدای بسیار خوب اونکیو, تولیدات مورد تاییدی را البته در مدل های برتر اونکیو ایجاد می کند. اونکیو در مدل های ارزان اصلا توصیه نمی کنم.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء