Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

بازگشت افسانه پایونیر

 udp-lx500از اولین ویدئو پلیر جهان در سال 1983 تا به امروز کمپانی پایونیر همواره از بهترین و در سالهای بهترین ویدئو پلیر ساز صنعت نمایش خانگی بوده و هست. پایونیر بعد از ساخت دو مدل درخشان "BDP-LX88 و BDP-LX58"  مدتی بازار به رقبای مثل OPPO واگذار کرد! تا جای که حتی برندهای آشغالی مثل سامسونگ و ال جی بازار تجاری هارو در ساخت UHD پلیرها در دست گرفتند. برندهای بزرگی مثل پاناسونیک بعنوان یک ویدئو پلیر ساز خوب محصولاتی قابل قبولی را در بازار میانه قیمت ها وارد بازار کرد, و اخیرا هم مدل رفرنس "DP-UB9004" معرفی کرده, که اومده تا با اوپو 203 رقابت کنه! باید منتظر شد و دید آیا این مدل حرفی برای گفتن دارد, یا صرفاً یک UHD پلیر خوب از پاناسونیک بحساب میاد. سونی هم مثل همیشه در صنعت ویدئو پلیرسازها فعال است و محصولات نسبتاً با کیفیتی در مقایسه با سامسونگ و ال جی تولید می کند, اما همچنان مثل گذشته دارای ضعف های عجیب و غریبی در صدا و تصویر است!

در این دو سالی که در بازار UHD پلیرها منتظر برندهای مثل دنن و پایونیر بودیم, کمپانی پایونیر امروز و در فستیوال صدا و تصویر 2018 توکیو "OTOTEN" از دو محصول سری LX خود پرده برداری کرد, مدل UDP-LX800 و UDP-LX500 که البته در این فستیوال پایونیر فقط مدل UDP-LX500 را به نمایش گذاشت! و تنها به توضیحاتی در مورد مدل -LX800 اکتفاء کرد. این دو 4K پلیر پایونیر کاملا از پلتفرم موفق و قوی BDP-LX88 و BDP-LX58 استفاده کرده است, با این تفاوت که پلیرهای جدید پایونیر 4K بلوری پلیر هستند, استفاده از پلتفرم LX88 و LX58 بنظر من بسیار هوشمندانه و درست است, بی شک هر ویدئوفایلی که یکی از مدل های قبلی این پلتفرم داشته باشد, دوست خواهد داشت مدل جدید پایونیر را نیز بروی پلیر قبلی خود ست کند (از جمله خودم) پایونیر در مورد مشخصات فنی و حتی تاریخ عرضه این دو پلیر صحبتی نکرده است, تنها چیزی که مشخص شده است این که در ابتدا مدل UDP-LX500 وارد بازار جهانی خواهد شد! همین... باید منتظر ماند و دید UHD پلیرهای برند افسانه ی پایونیر باز هم می تواند یکی از اضلاع مثلث بهترین ویدئو پلیرها سازهای جهان باشد یا خیر.

موارد مرتبط:

  Pioneer BDP-LX88 & BDP-LX58

Pioneer BDP-450 Quick Review

Pioneer BDP-LX55 Review

MediaTek

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء