Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

بررسی اولیه آمپلی فایر یاماها A3050 و بلندگوهای سری 8 فوکال

سلام و عرض ادب و احترام به جناب برزین و همگی دوستان
مجموعه آمپ یاماها 3050 و بلندگوهای سری 8 فوکال که شامل جلو 836vw و سنتر 800vw  و سوراند 807v بود، به دستم رسید و واقعا از ساخت آمپ و مجموعه بلندگوهای فوکال غرق در لذت شدم، واقعا قابل مقایسه با بلندگوهای قبلی ام که جامو 606 بود، نبوده و از نظر کیفیت ساخت و صدا بی نظیر می باشند.
بلندگوهای این سری (vw) طبق گفته شرکت تسراگروپ نماینده فوکال و همچنین شرکت سازنده، از نوع ادیشن بوده و جنس درایوها به مانند سری بلندگوهای الکترا می باشد و واقعا به معنی واقعی کلمه، هنر زیبای طراحی و کیفیت ساخت در این مدل مشهود و عیان است.
بلندگوهای فوکال گرچه هنوز در ابتدای راه اندازی می باشد و به بخاطر کارکرد کم هنوز به پایداری لازم نرسیده اند اما طبق فرمایش شما، حجم صدا در ولوم های بالا بدون آشفتگی و بهم ریختگی می باشد که این نشان از کیفیت و اعتبار این برند می باشد.
بزرگی و وزن زیاد بلندگوهای سنتر و سوراند باعث تعجب و حیرت من شد ، انتظار نداشتم با چنین بلندگوهایی روبرو شوم و البته باعث خوشحالی است چرا که در لودهای بالای صدا، صدای قوی تر و با ثبات تری  دریافت خواهیم کرد.
اگر بخواهم از نظر اندازه و طراحی مجموعه سری 8 فوکال و سری قبلیم که 606 جامو بود، مقایسه کنم، چثه و طراحی این بلندگوها اصلا قابل قیاس با جامو نبوده و زیبایی و جذابیت، دو عنصر مشهود شرکت فوکال است. گرچه سری 606 جامو بقول جناب برزین بیشتر از پولی که از انسان میگیره، به آدم صدا تحویل میده، و فکر کنم در آینده گاهی دلم برای جامو 606 تنگ خواهد شد .
آمپ 3050 یاماها که خیلی شیک و مدرن است، با وزن بسیار زیاد خود و با کوهی از امکانات و ساپورت انواع فرمت های صدا و تصویر و طراحی بی نظیر دستگاه که با دیدن آن لب به تحسین شرکت سازنده خواهیم گشود، با 150w قدرت (8 اهم ) مناسب ستاپ کردن این سری بلندگوها انتخاب شد که واقعا هم انتخاب بجا و شایسته ای بود. همانطور که گفته بودید تفاوت در اجرای فرمت های صدا مانند دالبی و dts و فرمت های صدای بلوری در این آمپ و آمپ قبلی که اونکیو 508 بود ، آشکار و واضح بوده و اونکیو در اجرای فرمت دالبی قوی تر بود که البته باعث تعجب من شد.
نصب و کالیبره بلندگوها نیز با توجه به سرعت و دقتی که از یاماها انتظار میرفت، با موفقیت صورت گرفت گرچه پیچیدگی های مخصوص به خود را داشت. نداشتن دفترچه راهنما بصورت کتابچه تنها نکته منفی بود که لازم است به آن اشاره کنم گرچه در سی دی همراه دستگاه بصورت فایل pdf موجود است.
موارد فوق گوشه ای از بررسی های اولیه بود که گفتم شاید مورد استفاده دوستان عزیز قرار گیرد.
در پایان خواستم از فرصت استفاده کرده و هم تشکری کرده باشم از جناب برزین عزیز بخاطر مشاوره و زحماتی که این مدت صبورانه پاسخگو بودند و همچنین از شرکت تسراگروپ بخاطر تخفیف های ویژه ای که در خرید بلندگوهای فوکال نسبت به بنده داشتند و زحماتی که بابت ارسال وسایل متحمل شدند ، نهایت تشکر را داشته باشم. و در آخر هم از جناب محمد پور از فروشگاه آکوستیک بخاطر همه مهربانی و محبتی که جهت خرید و ارسال آمپ یاماها و سایر ملزومات و تخفیف ها و ارسال هدایای ویژه ای که  در حق اینجانب داشتند، نهایت سپاس خود را اعلام می دارم.
کل مجموعه از هر دو فروشگاه با بسته بندی های خیلی عالی و بی نقص ارسال شد که این خود می تواند مهر تاییدی بر مشتری مداری این دو فروشگاه باشد.

استعلام قیمت دستگاههای ذکر شده از شهرهای دوبی و قطر توسط دوستان اینجانب نیز صورت گرفت که با توجه به اینکه مجموعه های عرضه شده توسط این دو فروشگاه در ایران با گارانتی عرضه می گردید، از نظر قیمتی کاملا به صرفه تر از کشورهای فوق الذکر بودند.
خرید موارد باقیمانده تجهیزات هم در ماههای آینده از همین دو فروشگاه صورت خواهد گرفت.
سپاسگزارم از استاد برزین و همه دوستان
حق یارتان

خرسند

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء