Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

اعلام نتایج نظر سنجی فیلم های دیده شده در سال91

اعلام لیست تجهیزات استفاده شده برای نظر سنجی فیلم های سال 91

 عزیزان لیست تجهیزات مورد تست دوستانی که در نظر سنجی شرکت کرده بودند  بصورت فایل اکسل ضمیمه مطلب می باشد. لیست بر اساس اطلاعات داده شده توسط دوستان تنظیم شده و ممکن هست اشتباه های تایپی نیز چاشنی لیست شده باشد. پیشاپیش عذر خواهی می کنم.

با توجه به تعداد نفرات کم و همینطور تنوع تجهیزات امکان استنتاج یک منطق بر اساس نوع تجهیز و امتیاز های داده شده برای فیلم ها نبود.

 استفاده اکثر دوستان از کابل های مرغوب یک نکته مثبت می باشد که می توان از لیست استخراج کرد.

تجهیزات مورد استفاده آقای برزین که چندین بار از طرف دوستان مورد سوال قرار گرفته بود نیز می تواند برای دوستان جالب و همینطور دارای نکات آموزنده ای نیز باشد.

اما به نظر من بزرگترین نتیجه گیری مثبتی که از لیست  تجهیزات دوستان میشود گرفت این است که داشتن و دیدن فیلم اورجینال هیچ ربطی به تجهیزات مورد استفاده ندارد. و هر کس با یک پلیر ساده نیز می تواند فیلم اورجینال خریداری کرده و فیلم ببیند. هر کس که فکر می کند شخصی  این فیلم ها رو خریداری می کند که بایستی دارای تجهیزات های اند باشد کافی است به لیست تجهیزات افرادی که در این نظر سنجی شرکت کرده بودند نگاه بیاندازد.

 

 دانلود از مدیافایر component list 91

دانلود ار فورشیرد component list 91

بروزرسانی ۲۶/۱۲/۹۱


دوستان عزیز همانطور که مستحضر هستید نظر سنجی فیلم های دیده شده در سال 91 از تاریخ 20 بهمن ماه شروع شد و بمدت 1 ماه ادامه داشت و در این مدت اکثر دوستان و خوانندگان ثابت وبلاگ در آن شرکت کردند. لازم می باشد از کلیه دوستانی که در نظر سنجی شرکت کردند بشخصه تشکر کنم.

همانطور که میشد حدس زد نتایج بسیار جالبی از نظرسنجی استخراج گردید. که کلیه نتایج را در زیر مشاهده می فرمایید:

1- در این نظر سنجی 16 نفر مخاطب و دو نفر نویسنده اصلی وبلاگ یعنی آقایان برزین و تقوی شرکت کردند.

2- مجموع  فیلم های که کلیه دوستان به نظر سنجی ارسال کردند بالغ بر367 عدد می باشد  که با توجه به اشتراک بعضی از فیلم ها در لیست های دوستان در کل 133 عنوان فیلم در نظر سنجی مورد بررسی قرار گرفت.

3- تعداد  77 فیلم  از 133 فیلم حداقل از طرف دو نفر مورد بررسی و امتیاز دهی قرار گرفته است و مابقی یعنی 56 فیلم فقط از طرف یکی از دوستان ارسال شده است و کسی نظری در مورد فیلم مذکور نداشته است.

4- فیلم هایThe amazing spider man   , Dark night trilogy  , Resident evil 5 , Avengers  به ترتیب با 12 , 12 , 11 , 9  نفر ارسال کننده بیشترین اشتراک را در مجموع لیست های دوستان داشتند.

5- در میان فیلم های که بیشترین اشتراک را در لیست دوستان داشت فیلم Resident evil 5  با امتیاز 10 برای صدا و تصویر از رقبایش جلوتر می باشد.

6- همچنین در میان فیلم های که بیشترین اشتراک را در لیست دوستان داشت فیلم The amazing spider man   با امتیاز 8.7  بیشتر از سایرین مورد پسند دوستان از بابت خود فیلم شده است.

7- همینطور در میان فیلم هایی که بیشترین اشتراک را در لیست دوستان داشت فیلم Dark night trilogy  دارای کمترین امتیاز می باشد.

تعداد زیاد فیلم های ارسال شده واقعا من را تحت تاثیر قرار داد و بسیار از این بابت خوشحال شدم که دوستان علاوه بر فیلم هایی که گاهی در این وبلاگ بررسی میشه و یا به عنوان رفرنس معرفی میشه نیز فیلم هایی بر اساس علاقه خود انتخاب کرده و هزینه کرده و لذت برده اند و خودشان  به تنهای به  کشف دنیای جدید پرداخته اند.

بخاطر این موضوع من هم کلیه فیلم های ارسالی دوستان رو لیست کرده و آن را ضمیمه مطلب کرده ام و نظر آقای برزین و تقوی رو نیز در ستون انتهایی لیست  ذکر کردم که دوستان بتوانند نظراتشون رو با نظرات آقای برزین و تقوی مقایسه کنند.( با اجازه دوستان اسامی کوچک آنها در لیست ذکر شده است.) همانطور که قبلا نیز گفته شد اختلاف نظر با آقای برزین یا سایر دوستان دلیل بر شناخت اشتباهی از صدا و تصویر نمی باشد.

 دوستان عزیز بصورت خلاصه می توانم از امکانات این لیست ضمیمه که بصورت فایل اکسل میباشد به موارد زیر اشاره کنم:

1- می توانید تعداد فیلم ها و نظرات خودتان و سایر دوستان بخصوص آقایان برزین و تقوی را برای هر فیلم ملاحظه بفرمایید.

2- از تعداد فیلم های ارسالی هر یک از دوستان که زیراسم آنها یادداشت شده است آگاه شوید.

3- در ستون مربوط به آقای برزین فیلم های که با رنگ نارنجی مشخص شده اند، فیلم هایی هستند که  توسط ایشان برای نظر سنجی فیلم های سال 91 ارسال شده اند و فیلم های که با رنگ آبی مشخص شده اند  نظرات ایشان  برای فیلم های دوستان می باشد که حتما ایشان در سال های قبل ملاحظه فرموده اند.

4- در ستون عناوین فیلم ها هر فیلم دارای یک لینک از سایت آمازون آمریکا برای فیلم مربوطه می باشد . البته  تولید و یا نسخه  خاصی انتخاب نشده است ولی شما وارد صفحه ای می شوید که با عنوان فیلم در فرمت  بلوری می باشد.

5- در ستون IMDB شما علاوه بر اینکه از امتیاز فیلم آگاه می شوید می توانید مستقیما به صفحه مربوطه فیلم در سایت IMDB دسترسی پیدا کنید و در صورت تمایل اطلاعات بیشتری از فیلم دریافت کنید و یا تریلر آن را مشاهده بفرمایید.

6- در ستونhome theater  شما می توانید لینک نقد ها و ریووهای مربوط به هر فیلم که در وبلاگ سینمایی خانوادگی  مورد بررسی قرار گرفته است را داشته باشید. همچنین در این ستون اسامی افرادی که فیلم مورد نظر را بررسی کرده بودند نیز ذکر شده است.

7- در ستون میانگین امتیاز ها نیز شما میانگین امتیاز های هر فیلم را مشاهده خواهید کرد و در ستون کناری آن تعداد نفراتی که به فیلم مذکور امتیاز داده بودند ذکر شده است. بدیهی است میانگین امتیازهای فیلمی که بیشترین نفرات برای آن نظردهی کرده اند ازاعتبار بالاتری نسبت به فیلم هایی که کمترین شرکت کننده را داشتند برخورداراست.

8- همانطور که قبلا نیز گفته بودم این لیست تا حدود نسبتا زیادی شما را برای خرید های بعدی ویا تکمیل آرشیوتان راهنمایی خواهد کرد.

 اما از ایرادات لیست می توانم به موارد زیر اشاره کنم:

1- اشتباه های احتمالی تایپی و آدرس دهی غلط لینک ها و جا انداختن بعضی از فیلم های دوستان علی رغم چک های چند باره اشاره کنم که از چشمان تیز بین دوستان جا نخواهد ماند. جا داره همین جا عذرخواهی از این بابت انجام دهم.

2- تعدادی از فیلم ها که دارای سه گانه و یا مجموعه بودند و بعضی از دوستان به یکی از قسمت های مجموعه اشاره کرده بودند و بعضی از دوستان به کل سه گانه و یا مجموعه اشاره کرده بودند که در نهایت بمنظور جلوگیری از افزایش نچندان جالب لیست کلیه امتیازهای دوستان در عنوان سه گانه فیلم و یا مجموعه کامل آن یادداشت شده است. (البته برای دو مجموعه استثناء قایل گردیده است)

3- بعضی از دوستان که برای بعضی از سه گانه ها امتیاز جداگانه برای هر قسمت فرستاده بودند امتیاز میانگین قسمت ها در نظر گرفته شده و در لیست ذکر شده است. و تعداد 1 فیلم برای ارسال کننده در نظر گرفته شده است. باز جا داره از دوستانی که با دقت فراوان برای هر قسمت از مجموعه نظراتشون را ارسال کرده بودند تشکر ویژه بکنم.

4- همچنین ستون امتیاز میانگین لیست فیلم ها دارای یک اشکال نچندان کوچک می باشد و آن اینکه بعضی از دوستان فیلم هایی که در سال 91 دیده و برای ما ارسال کرده بودند سایر دوستان آنها را در سال های قبلی مشاهده کرده بودند و به همین خاطر بعضی از امتیاز های میانگین برای فیلم ها فاقد اعتبار لازم می باشد. بدین منظور برای تکمیل کردن این لیست در صورت صلاح دید دوستان پیشنهاد می کنم  این لیست هر سه ماه یکبار بروز شود تا امتیاز های میانگین از اعتبار بیشتری برخوردار باشند.

حتما نظرتون را در این مورد اعلام بفرمایید.

لیست تجهیزاتی که دوستان مورد استفاده قرار داده بودند در مطلب بعدی ارایه خواهد شد.

یک مطلب مهم  دیگری که از این نظر سنجی می توان استنتاج کرد این می باشد که کلیه دوستان این وبلاگ به اهمیت داشتن فیلم ارجینال پی برده اند و دوست دارند دیدن فیلم مورد علاقه شان را به یک تفریح بزرگ و فراموش نشدنی تبدیل کنند.

 جا دارد اینجا یک مطلب رو از خاطرات شخصی خودم بیان کنم که گاهی دوستان من از اینکه برای فیلم های اورجینال هزینه می کنم تعحب می کنند و می گویند که پول هات رو هدر می دی و یا اینکه با پول یک فیلم می توانی 10 فیلم کپی بخری ! چرا این کار رو می کنی؟ اوایل در جواب  سعی در لیست کردن دلایل فنی صدا و تصویر داشتم  که متاسفانه گاهی هم نمی تونستم دوستانم رو که خوشبختانه و یا بدبختانه دارای تحصیلات بالا نیز می باشند رو قانع کنم. اما الان هر کس از من در مورد هزینه برای فیلم های اورجینال سوال میکنه در جواب میگم که فیلم های کپی و دانلودی مثل فست فود می مونه شاید خوشمزه، سریع، ارزون و وسوسه انگیز  باشه اما برای چشم هام و گوش هام و شعورم ضرر داره با اینکه گاهی خودم نیز از این محصولات استفاده می کنم اما مثل خوردن فست فود بعدش عذاب وجدان می گیرم اما داشتن و دیدن فیلم اورجینال همانند رفتن به  بخش وی آی پی یک رستوران معتبر و باکلاس می باشد که دارای غذا های خوشمزه نیز می باشد با اینکه شما چندین برابر یک فست فود هزینه می کنید اما لذت رفتن و بودن در آن رستوران و مزه غذاهای آن همیشه در خاطرتان باقی خوهد ماند.

باور بفرمایید بعد از زدن این مثال اکثر دوستام قانع می شوند.

در آخر نیز فیلم هایی که در عید قرار هست ببینم رو ذکر می کنم و از دوستان می خواهم که در قسمت نظرات نیز فیلم هایی که قرار هست در عید ببینند رو نیز لیست بفرمایند.

اما لیست فیلم هایی  که قرار هست درعید ببینم :

1- مجموعه کامل رزیدنت اویل (تحویل سال نو با زامبی ها )

2- مجموعه سه گانه بت من

3- 007 (شرمنده دوستان فست فودش رو قبلا دیدم و الان عذاب وجدان دارم)

در دانشگاه استادی داشتم که همیشه ضرب المثل "سنگ بزرگ علامت نزدن هست " رو میگفت به همین خاطر من هم نمی خواهم چیزی به این لیست اضافه کنم.

باز جا داره از آقای برزین که محیط کاملا دوستانه و پر از احترام متقابلی را برای دوستداران صدا و تصویر ایجاد کرده اند تشکر کنم

همچنین  پیشاپیش عید نوروز را به کلیه دوستان و خانواده محترمشان تبریک و تهنیت عرض می کنم و امیدوارم سال آینده سالی پر از سلامتی و شادی و خوشبختی برای همه باشد.

با تشکر

رضا مقدم

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء