Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

Skyfall Blu-ray Review

"Skyfall" جدیدترین قسمت از مجموعه James Bond امروز تماشا کردم و نکاتی از صدا و تصویر فیلم نوشتم که اینجا با شما به اشتراک میزارم. من از فیلم های ۰۰۷ خوشم نمیاد! از این سه قسمت آخری که "Daniel Craig" بازی کرده بیشتر خوشم اومده و بنظرم این مامور ۰۰۷ واقعی میاد. در هر صورت از فیلم های که دوست ندارم زیاد نمی تونم بنویسم! یعنی چیزی برای نوشتم ندارم. پس میرم سراغ صدا و تصویر که برام خیلی جذاب تر هستند.

تصویر: یکی از بهترین های امسال در کنار The Avengers قرار میگیره! دوباره مجبور شدم بگم ذره بین هارو بردارید و سلول های پوست و لایه های اجسام بزرگ تر ببینید. این همون تصویری که من دوست دارم, دستکاری نشده و همه چیز در خدمت واقعیت قرار دارد. رنگ های طبیعی, نورپردازی فوق العاده در تمام صحنه ها. طبیعی بودن رنگ در تمام صحنه های داخلی و خارجی فیلم. کنتراست عالی در صحنه های خارجی و همچنین سکانس های شبانه. بافت پوست و پارچه فوق العاده دقیق و واضح. به هیچ عنوان تصویر الکی Bold نیست حتی در کلوزآپ ها. نور و رنگ در خدمت تصویره از فضای های لندن تا استانبول و شانگهای در تمام لوکیشن ها واقعیت فضارو نمایش میده شما فقط جزئیات تمام اچ دی به این تکنیک های فوق العاده تصویر برداری اضافه کنید نتیجه میشه استانداردی در اندازه های حقیقی های اند سینمایی . در Skyfall یک گرین بسیار ریز در تمام فیلم همراه تصویر هست که اصلا اذیت کننده نیست و خیلی هم به حال و هوای فیلم میاد, گرینی که فقط از فاصله نیم متری نمایشگر دیده میشه! من به شما اطمینان میدم از روی مبل راحتی شما اصلا محسوس نیست و شما فقط از تصویر لذت می برید. جالبه که این گرین در منوی فیلم هم به همون شکل و سایز وجود داره! در کل از تصویر این فیلم نمیشه ایراد گرفت.

صدا: DTS-HD Master Audio 5.1 امضای "Greg P. Russell" خیلی مشخص پای این فیلم زده شده! در بعضی صحنه ها یاد شاهکار "Pearl Harbor" افتادم, همون حرکت های صدا بین کانال ها بدون گم شدن یا قطع افکت بین مسیر! صدای بین کانال ها جریان داشت و دست به دست میشد. صدای حرکت موتور سیکلت ها در شهر استانبول خیلی دقیق صدا برداری و تدوین شده و نتیجه فوق العاده ست, حرکت موتورها در فضاهای بسته حس قدرت و انرژی که در فضا رها میشد حس می کردم.

دوربین در اکثر صحنه های اگشن نزدیک سوژه ها قرار داره, یعنی جای که شما ایستادی این نزدیک بودن دوربین و صدا سازی فوق العاده جزئیات فوق العاده ای در صدا به شما میده, در صدای شلیک ها حرکت های مکانیکی داخل اصلحه میشد شنید!

موزیک فوق العاده فیلم, کاملا متفاوت از کارهای که امسال شنیده اید. زیبایی تنظیم افکت ها و موزیک در این فیلم فقط باید شنید تا درک کرد, در تمام صحنه های اگشن موزیک تنها خود یکی از هیجانات فیلم نیست, در لحظاتی به تاثیر بیشتر افکت های لحظه ای نیز کمک می کند. جزئیاتی که از ارکستر شنیده میشه واقعا بی نظیره, شاید اگر خیلی از آلبوم های موزیک این رکورد داشتن خیلی بیشتر ازشن لذت می بردیم. در سکانس های در اوج اگشن فیلم صدای سالن ارکستر لندن حس می کردم! فوق العاده بود.

دیالوگ قوی و شفاف به تمام جزئیات صدا اضافه کنید.

سکانس شانگهای و درگیری در بالای برج واقعا عالی بود. شدت جریان هوا در محیط و ضربه های که شلیک ها میزدند و خرد شدن شیشه ها دقیقا همون های بود که راسل در مصاحبش در باره صدای فیلم گفته بود. صدا, موزیک و دیالوک در Skyfall عالی و اصلا جای برای ایراد گرفتن نمیزاره.

بلوری فیلم حتما پیشنهاد میدم, بافت تصویر خیلی خوبی برای تست سیستم داره و اگر با تصویر فیلم آشنا بشید خیلی خوب میتونید با این فیلم تفاوت هارو در پلیرها, کابل ها و نمایشگرها متوجه بشید.

 تصویر

 صدا

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء