Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

Living Voice Avatar II

living voice

بلندگوی Living Voice Avatar II توسط دوست خوبم جناب آقای گمینی که برای دوستان سایت کاملا شناخته شده هستند, از ایتالیا وارد ایران شده است, قرار بوده مدل OBX-RW که کراس اور خارجی هم داره به ایران بیاد, که هنوز نیامده! روزی که من صدای این بلندگو شنیدم در حال Break-in شدن بود. برای تست این بلندگو چند آمپلی فایر و سورس مختلف هم آورده شده بود. که بهترین و مناسب ترین آمپلی فایر برای این بلندگو دو تا Audio Note 22 واتی مونو بود. و یک سوپر آمپلی فایر آکوفیض که فوق العاده ست.

این بلندگو با سورس Densen B-410XS ستاپ شده است, صدای آنالوگ تر و دقیق تر از این سورس دیجیتال نشنیدم! ساخت و صداش هر دو بی نظیره.

 صدای Avatar II بیشتر از هر چیز بسیار راحت و آرام بود, این مهم ترین شاخص صدای این بلندگو است, خیلی نمیشه در مورد صداش صحبت کرد یا بررسی های که روی سوپر برندهای دیگر میشه نوشت از صدای این بلندگو نوشت, Avatar II صدای بلندگوهای قدیمی با درایورهای کاغذی با کابینت های ساده میده, انگار که چهل سال پیشه و داری با سورس آنالوگ ریل و بلندگوی JBL L100 صدا می شنوی! ووکال و میدرنج این مدل با این که خیلی هم کار نکرده و به حالت پایدار نرسیده اما درخشان و جذاب بود, یکی از بهترین میدرنج های که میشه با یک بلندگوی دو راهه شنید همین Living Voice هست. این مدل با این که درایورهای باس آنچنان با کیفیتی نداره, و جنس بدنه هم از Particle board (نئوپان) هست اما بنظر من بهترین متریال برای بلندگوهای با جنس صدای Avatar II همین نئوپان و درایورهای ساده کاغذی است. دیافراگم کاغذی حساسیت بالایی به فرکانس های پایین و بم داره و میتونه در وولوم پایین خوب فضارو لود کنه.

بنظرم نباید بلندگوهای مثل Avatar II و هم کلاس هاشو در فضاهای که فاصله شنونده با بلندگو بیشتر از 4.5 متر هست قرار داد, این بلندگو تا 50 وات و کمتر با آمپلی فایرهای لامپی خیلی خوب صدا میده و صداش کنترل شده است, اما اگر فضا بزرگ باشه باید وولوم بالاتری به بلندگو بدید, که این باعث میشه صدای این بلندگو از کنترل خارج بشه و یکدستی صدا بهم بریزه!

Living Voice بلندگوی نیست که من بخرم, اما اگر صدای احساسی و آرام با میدرنج و ووکال زیبا دوست دارید حتما صداشو بشنوید.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء