Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

بلندگوی mbl چگونه ساخته می شود

mblmblmbl

در صنعت صدای های اند فقط یک برند واقعاً دست ساز وجود دارد که میشه به عنوان گراند مستر یا رفرنس واقعی معرفیش کرد, و اون کمپانی آلمانی mbl است. محصولات این ابر کمپانی در بخش کامپوننت های صدا شامل پری آمپلی فایر, آمپلی فایر, مبدل دیجیتال به آنالوگ و سی دی ترانسپورت و همچنین بلندگوهاست که کاملا با دست ساخته و مونتاژ می شوند. در واقع این برند تنها کمپانی در زمینه صداست که بلندگوهاش کاملا دست ساز است, از ساخت درایورها تا مونتاژ همگی توسط مهندس های این برند مثل یک اثر هنری در آتلیه ساخته می شود و نه خط تولید کارخانه.

سری رفرنس 101 X این برند که کاملا سفارشی ساخته می شود, 500.000 دلار قیمت دارد, همین بلندگو با دو پاور آمپلی فایر, یک پری آمپلی فایر و سورس دیجیتال ساخت این کمپانی قیمت برابر با 1 میلیون دلار دارد!

اگر در نمایشگاه های اند مونیخ شرکت کرده باشید, حتما صف های طولانی که در مقابل اتاق دموی این برند تشکیل می شود را دیدین و یا خودتون هم در این صف گاهی تا 2 ساعت منتظر شدید تا نوبتتون بشه و صدای این برند میلیون دلاری بشنوید. اگر هنوز صداشو نشنیدین, بهتون توصیه می کنم در ادامه مطلب دو ویدئو از مراحل ساخت بلندگوی رفرنس Omnidirectional (همه جهته) mbl که توسط برنامه جهانی "How It's Made" پخش شده است را ببینید:

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء