Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

Arcam UDP411

این بلوری پلیر Arcam UDP411 تکه ای همراه با این بود! یک شاهکار مهندسی از انگلستان! پلیری که شمارو مبهوت خود می کند. (کف می کنید)

 به غیر از ظاهرش که در پست آمپلی فایر در موردش صحبت کردیم و این هم شامل همون ها میشه.

عجیب ترین نکته ای که در نگاه اول نظرتون به خودش جلب میکنه چاپ اشتباه لوگوی شرکت دالبی و دی تی اس است! این اولین بلوری پلیر اونم در این کلاس نسبتاً گرون قیمت بود که میدیدم به جای لوگوی DTS-HD Master Audio مثل دی وی دی پلیرها فقط لوگوی dts چاپ شده بود! و در زیر لوگوی Dolby TrueHD عبارت دالبی پلاس چاپ شده است! ظاهراً طراحان این کمپانی فراموش کردن که بلوری از صدای lossless پشتیبانی میکنه, و سالهاست لوگوی dts روی هیچ بلوری پلیری حتی در ارزان ترین کلاس تجاری چاپ نمیشه! انگار چاپ شابلون جدید برای پنل جلوی بلوری پلیرها این کمپانی هزینه زیادی داشته! یا شاید کلا حالیشون نبوده.

برسیم به Dolby Digital Plus این فرمت با حداکثر نرخ نمونه برداری 6 مگابایت در ثانیه برای استریم فایل های ویدئویی با صدای بهتر از دالبی دیجیتال عرضه شد. و هیچ ربطی به بلوری پلیرها نداره! اکثر بلوری پلیرها از این فرمت برای فایل های بروی فلش و هارد دیسک پشتیبانی میکنن اما این فرمت لوگو نیست, که Arcam UDP411 از آن بروی پنل اصلی استفاده کرده است!

برسیم به پخش صدا و تصویری: در اولین برخورد با این پلیر تنها یاد یک برند خواهید افتاد, و اون DENON است! همون منوهای ساده کادربندی شده اکثر پلیرهای دنن در این هم استفاده شده بود. کندی عمل کرد کنترل دنن این هم داره, بوت نسبتاً کند دیسک بلوری در این هم هست. و بسیاری المان های دیگر که شمارو یاد دنن می ندازه. اگر دقت کرده باشید برندهای مطرح در مدل های برتر از یک نوع مواد در ساخت و صدا در سینی دیسک هاشون استفاده می کنند. جنس و صدای سینی دیسک 411 دقیقا شبیه به مدل 3313 دنن بود!

در مورد صدا و تصویر هم هرچی در تحلیل DENON DBT-3313 نوشتم در مورد Arcam UDP411 صادق است. من از این یکی اطلاع دقیق ندارم که از طراحی چه شرکتی استفاده کرده است, و فقط از روی طراحی منوها , سینی دیسک و جنس صدا و تصویر حدث میزنم از فناوری دنن استفاده کرده است.

و باز هم باید به تک خروجی HDMI در این پلیر اشاره کنم! با چه اعتماد به نفسی صدا و تصویری همزمان تحویل آمپلی فایری میدی که اصلا در کارش خوب نیست و خیلی برجسته کنتراست, جزئیات و بافت تصویر خراب میکنه. به جای خروجی آنالوگ بالانس, دوتا خروجی HDMI در بهترین پلیرت استفاده می کردی.

همین.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء