Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

Marantz PM-11S3

اواخر سال 1390 بود که من مدتی در سفر کاری و خانوادگی بودم, در اون سفر فرصت شد چندتای سیستم جدید تست کنم و همچنین یک جفت بلندگوی Django مارتن همراه دوستم خریدم! در این پست چند عکس از روز خرید گذاشتم. در چند باری که برای شنیدن مارتن رفتیم یک بار این بلندگو با آمپلی فایر بسیار زیبا و دوست داشتنی Marantz PM-11S3 شنیدم, تاکید من برای خرید مارتن فقط موزیکال بودن این بلندگو نبود, مخصوصا که داشتم برای اولین بار صدای Django میشنیدم و اجرای ریتم این بلندگو خیلی برام مهم بود, در اجرای این بلندگو با آمپلی فایر ASR سورس MSB و اگر اشتباه نکن کابل Argento بود که این بلندگو تایید نهایی گرفت!

اما این بلندگو با Marantz PM-11S3 هم صدای خوبی میداد! انصافا که این آمپلی فایر جریان بالای میده و من ارکستر خوبی روی ولوم ۱.۴ از مارتن میشنیدم! PM-11S3 در وولوم های پایین از Structure صدا کم نمیکرد و لازم نبود ولوم بالا بره تا کل ساختار فرکانسی کامل بشه! با این که خیلی عالی در وولم پایین Django درایو میکرد اما احساس میکردی بخشی از نت های F3 تا C6 میفته! و باید وولوم کمی بالا میرفت تا ساختار موزیک کامل بشه! ضعفی که در صدای PM-11S3 شنیدم دارک بودن فرکانس های میانی بود! که با افزایش وولوم کمتر میشد! به نظر من Marantz در آمپلی فایرهای کلاس های اند از خازن های با ظرفیت بسیار بالا استفاده میکنه! بالا بودن ظرفیت خازن ها اجازه میده در وولوم های بالا دیستورشن صدا کم بشه ! واقعیت هم داره که همیشه Marantz در وولوم های بالا و پیک های سنگین دیستورشن کمتری نسبت به هم کلاس های خودش دارد. اما کمی دارک بودن صدای Marantz نکته ای که نمیشه ازش گذشت!حتما شنیدید که خیلی های اعتقاد دارند حتی در صدای ASR هم کمی دارک بودن احساس میشه!

مقایسه Marantz با آمپلی فایری مثل ASR در Refinement صدا اصلا کار درستی نیست! اما خوب گاهی بعضی مدل ها در شرایط تست های سخت و Structure کلی صدا اینقدر خوب جواب میدن که نمیشه ازشون گذشت. Django مارتن از نظر من یکی از بهترین ها در Coherent درایوری هست و Marantz PM-11S3 خیلی عالی این Coherent بالای Django حفظ می کرد.

یادآوری خوبی بود که این آمپلی فایر بهتون پیشنهاد بدم.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء