Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

AVR-1611

نسل جدید آمپلی فایرهای دنون با امكان پشتیبانی از HDMI 1.4 است.

چیزی كه خیلی دوست داشتم كمپانی های مطرح سازنده A/V Receivers به سمت آن حركت كنند, كم كردن كارت های صدا و تصویر در محصولات بود, در تحلیل یاماها RX-767 نیز بهش اشاره كردم. دنون از پیشگامان این سبك سازی بود. دنون از بلوری پلیر مدل 2500BT شروع كرد, 2500 مدل مرجع دنون بود كه فقط یك خروجی HDMI و یك ورودی LAN داشت, در یك مطلب دیگه هم بهش اشاره كردم. این منطقی سازی را دنون متوقف نكرد و در آمپلی فایرهای سبك و میانه قیمت نسل جدید خود ادامه داده است, یاماها هم دقیقا این رویه را شروع كرده و نتیجه خوبی هم از نظر من گرفت, تا جای كه من تست كردم در مدل جدید آمپلی فایر این كمپانی كاملا كم شدن مدارات صدا و تصویر در بهبود مخصوصا تصویر مشهود بود.

1611 دنون با قیمت زیر 400 یورو رقیب جدی برای آمپلی فایرهای هم کلاس دیگر کمپانی ها خواهد بود. 

كیفیت ساخت بدنه دستگاه زیبای و ظرافت مدل های بالا را ندارد, اما اصلا جای هم برای ایراد گرفتن نمیزاره, تو همین كلاس كمپانی های مطرح دیگر محصولاتی به مراتب ضعیف تر از دنون تولید كردند, در صورتی كه همین 1611 با این امكانات و قیمت پائین ساخت خوبی دارد.

 صدای ۱۶۱۱ را من روی استریو با یك جفت بلندگوی (Magnat Quantum) شنیدم, Magnat یك بلندگو ساز آلمانی است, برای صدای افكت سنگین و موزیك POp ارزش های زیادی داره, برند اورجینالی هست, یعنی تمام قطعات بلندگو ساخت خود كمپانی است, این ویژگی را خیلی از بلندگو سازهای آلمانی دارند, خوب یا بد متكی به فناوری خارجی نیستند. این مدل Magnat یك Bookshelf- 2WAY بود. صدای موزیك جالبی داشت! عمق صدای كه ایجاد میكرد خیلی بیشتر از سایز درایور و كابینت بلندگو بود. بلندگوهای Magnat قدرت صدای بالا با پرتاب صدای شدیدی دارند, اصلا نمیشه از فاصله نزدیك صدای این برند را شنید, فوق العاده صدای فركانس بالای داره, تو سری Quantum 1009 تا 75.000HZ هم ظاهرا میتونه پخش كنه! حتما میدونید گوش انسان فركانس های بالای 20,000HZ را نمیشنود.كلا بلندگوی جالبی هست برای یک POp Music استریو. 

برای صدای 5.1 دنون 1611 یك پكیج بلندگوی satellite جم جور پیشنهاد كردم.

دنون همیشه در آمپلی فایر های دیجیتال خود از پردازشگرهای تصویر عالی استفاده كرده, كمتر مدلی از آمپلی فایرهای دیجیتال دنون را میشود اسم برد كه روی خروجی HDMI مشكلی ایجاد كنند, این یكی از ویژگی های بود كه از زمان اضافه شدن HDMI به آمپلی فایرهای دیجیتال باعث شد دنون برتری نسبتا خوبی در مدل های ارزان از دیگر كمپانی ها داشته باشد. پایونر هم انصافا در مدل های ارزان و متوسط پردازشگرهای تصویر دقیق و قوی دارد. همه اینها بر میگرده به تجربه كمپانی ها در ویدئو پلیر ساز بودن.

در نسل جدید رسیورهای دیجیتال شاهد هستیم در ارزان ترین مدل ها مثل همین 1611 دنون ما منوهای كاملی برای انواع تنظیمات صدا داریم! چیزی كه تا دو یا سه سال پیش این میزان امكانات را فقط روی مدل های مرجع داشتیم, اما امروز در ارزان ترین ها مدل ها شاهد امكانات نرم افزاری كاملی روی محصولات هستیم.

AVR-1611 آمپلی فایر نیست كه من بخوام اینجا از صداش تحلیل بنویسم, بیشتر نظرم روی ساختار كم حجم و منطقی محصول است, چیزی كه در فناوری صدا و تصویر وضوح بالا امروزه نیاز داریم, در محصولات Reference استفاده از شاسی های ضخیم و قطعات سنگین كاملا منطقی است, كمپانی ها بابت پولی كه برای یك محصول Reference از مشتری میگیرند باید بالاترین كیفیت در قطعات و طراحی های دقیق را در یك كامپوننت گران قیمت انجام بدهند, اما برای یك محصول 1000 دلاری و كم تر امكان این نیست كه از قطعاتی با آلیاژ خالص و بالاترین بازدهی استفاده كنند, در عوض برای جلب مشتری انواع ورودی و خروجی های صدا و تصویر را بدونه طراحی دقیق و قطعات با كیفیت به یك آمپلی فایر اضافه می كنند تا جلب نظر كند! این روش غلط را دنون و دیگر كمپانی های درست حسابی با امكانات نرم افزاری جایگزین كردند.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء