Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

تحلیل ها

YBA PASSION 430 Review

YBA مدت زیادی نیست وارد بازار محصولات های اند ایران شده است, اما در این مدت کوتان مورد استقبال خوب اودیو فایل ها قرار گرفته و کم کم داره جاشو در بین این دوستان باز می کند. خوشبختانه توسط یکی از فروشندگان مورد تایید و بسیار با سابقه های اند (هادی محمدپور) فروشگاه آکوستیک با خدمات  بسیار ویژه به مشتریان فروخته می شود.

سورس "PASSION 430" یکی از مدل های بالا و های اند این کمپانی فرانسوی بحساب میاد. ظاهر 430 ساده و بسیار شیک و های کلاس است. وزنی در حدود 12 کیلوگرم داره. با شاسی آلومینیومی تک لایه و کابینت خوش ساخت که باز هم می توانست بهتر و سنگین تر از این ساخته شود.

مکانیزم دیسک این سورس سفارشی و توسط کمپانی فیلیپس ساخته شده است. در صنعت صدا درایورهای ساخت TEAC و فیلیپس از بهترین ها هستند, بطوری که بهترین سازندگان سورس های بسیار گران از مکانیزم دیسک گردان این دو کمپانی استفاده می کنند. وقتی مکانیزم یکی از این دو کمپانی قلب سورس شماست خیالتون برای 10 سال کارکرد بی عیب و نقص راحت باشد.

 سورس PASSION 430 با مجموعه کابل AudioQuest و بلندگوی بسیار نازنین B&W ناتیلوس 805 شنیدم. 

من شناخت زیادی از این برند ندارم, و تعداد دفعاتی که این برند شنیدم کمتر از انگشتان یک دست است! اما یک دوستی در خارج از ایران دارم که این برند شنیده و ازش شناخت داره, دوستانی که در ابتدا از من در مورد این برند سوال میکردن خاطرشون هست من از قول این دوستم میگفتم فلانی گفته این صدارو داره. در مورد سورس YBA هم این دوست عزیز به من گفته بود که مدل های بالای این برند تایید میکنه و تاکید داشت جنس صداش آنالوگ است.

صدای این سورس که قیمتی در حدود 20 میلیون داره, نه میشه در کلاس میانه قیمت ها و نه های اند های گران ارزیابی کرد. سورس PASSION 430 در اولین دقایق شنیده شدن, حس صمیمی و گرمی به شنونده تحویل میده, نکته ای که برای یکی مثل من عدای آنالوگ در آوردن بحساب میاد, و اصلا امتیاز مثبتی نیست. YBA 430 در اولین دقایق همین حس به من داد. با گرم شدن سیستم که بیش از یک ماه از ستاپ کل سیستم گذشته بود و در این مدت هیچ یک از کامپوننت ها از برق کشیده نشده بودن و شب ها هم بروی آماده به کار قرار داشتن, صدا من آروم میکرد و من میتونستم با موزیک ارتباط دوستانه تری برقرار کنم. بعد از شنیدن چندتای تراک پلیر 430 حالت دفاعی اول من ازم گرفت و کمی من هول داد عقب تا راحت تر لم بدم و موزیک گوش کنم.

من تاکید جدی بروی نور و سکوت فضای شنیداری دارم, فضا باید Blind و آرام باشه تا بتونم با موزیک و حتی در تست های سینمایی با آنچه می شنوم و میبینم ارتباط برقرار کنم. من اصلا دوست ندارم گریل بلندگوهارو بردارم, کاملا به لذت و درک من از موزیک تاثیر منفی داره, نور کم و حتی تاریک دوست دارم, و دوست دارم در زمان تست فقط نمایشگر کامپوننت هارو ببینم, این در موزیک Body بهتر و در صدای سینمایی DSP مجازی بهتری در مغز ایجاد میکنه که خوشبختانه در زمان تست YBA این شرایط وجود داشت.

سورس YBA در خروجی RCA و coaxial هر دو در مدار بود و فقط کافی بود سوپیچ کنیم. صدای سورس PASSION 430 بلعکس اکثر سورس های هم کلاس بروی خروجی دیجیتال coaxial با کابل بی نظیر AudioQuest البته آنالوگ هم از همین برند بود, با جرات میگم فوق العاده زیبا بود! 430 با خروجی کواکسیال یک Presence نزدیک به آنالوگ با دقت بالا بروی فرکانس های میانه داشت, که وقتی سویچ میشد روی RCA وضوح و چسبندگی فرکانس های میانی به خوبی کواکسیال نبود. من ترجیح دادم ادامه شنیدن این سوری بروی کواکسیال ادامه داشته باشد.

صدای PASSION 430 به من اجازه میداد راحت بروی نت ها تمرکز کنم, و برای درک بهتر هر شاخص حواسم از شاخص های دیگه جدا نکنم. صدا بروی خروجی کواکسیال رزونانس اذیت کننده ای برای من نداشت. همین آرامش صدا به من اجازه میداد بیشتر متمرکز بشم روی شاخص های مثل کنترل نت ها در پیک ها بالا و کنترل بروی نت های که از صدا حذف میشه تا آنالوگ بیشتر به شنونده منتقل کنه. اشتباهی که خواسته یا ناخواسته بسیاری از سورس های بد برای کنترل صدای دیجیتال انجام میدن و نتیجه میشه صدای پر از جزئیات احمقانه و تجاری!

PASSION 430 در خروجی آنالوگ و دیجیتال, تاکید بر دیجیتال, ناحیه فرکانس پایین عالی و گسترده اجرا میکرد, به طوری که صدای ناتیلوس 805 با کمی ضعفی که در فرکانس پایین دارد, گسترده تر و حجیم تر شنیده میشد. در آنالوگ هم این عمق و گسترده بودن فرکانس های پایین کاملا حس میشد.

سورس YBA به شنونده کمک میکرد Sweetness بیشتری در صدا حس کند. صدای به گوش شیرین و دوست داشتنی میاد که در هیچ یک از نواحی فرکانسی اجرای Exaggerated نداشته باشد. اگر یکی از نواحی فرکانسی مخصوصاً میانه برای حس موزیکال بودن زیاد باشه در گوش کم تجربه در ابتدا شیرین میاد, اما همین صدا با بیشتر شدن تجربه شنیداری شروع به فوروارد شدن میکنه و شنونده خیلی زود از صدا خسته خواهد کرد. YBA خیلی خوب بالانس کنترل میکرد و هیچ نت ی را نمی نداخت یا بیش از حد کش نمیاورد.

 PASSION 430 در آنالوگ و دیجیتال نت هارو پولیش شده اجرا می کرد, و اصلا حس تندی و دینامیک اذیت کننده دیجیتال به شنونده نمیداد. مخصوصاً در میکرو نت های تمیزی ازش شنیده میشد. خیلی راحت می تونستم هر Scale  کامل بشنوم, در بین اينتروال ها انرژی اضافی که نزاره نت هارو بشنوم وجود نداشت در نتیجه تایمینگ خیلی خوب و دقیق اجرا و شنیده میشد.

بنظر من اگر Upstream خوبی در سیستم داشته باشیم خیلی از مشکلات صدا حل میشه, بلندگوها قابل تحمل تر میشن, آمپلی فایرها بهتر می تونن توانایی هاشون نشان بدن و از همه مهم تر ذهن داده های تمیزتری از صدا دریافت میکنه.

کلام آخر میتونم بگم سورس YBA PASSION 430 دوست داشتنی, موزیکال و جذاب بود.

صدا

طراحی و ساخت

DENON DCD-1520 Review

بعضی وقت ها دفتر تستم که نگاه می کنم, کلی مطلب و تست های انجام شده پیدا میکنم که در گذر زمان یا اینقدر قدیمی شدن که یه نسل جدید تر از اون دستگاه وارد بازار شده, و یا من ذهنیتم از شاخص های مثبت و منفی اون دستگاه کمرنگ شده و فقط خط خطی های از اون تست باقی مانده است. فیلم تست کردم و نشده ازش بنویسم, الان قسمت بعدش وارد نمایش خانگی شده!

خیلی دوست دارم همیشه محصولاتی در کلاس های مختلف قیمتی معرفی کنم و اگر تستشون کردم ازشون بنویسم. سورس دیجیتال دنن DCD-1520 نسل جدید و میانه قیمت دنن یکی از اونهاست, که دلم نیومد فراموشش کنم.

1520 یک میانه قیمت بسیار زیبا و خوش ساخته که برای اودیوفیل های تازه وارد به دنیایی صدا میتونه گزینه دوست داشتنی باشه. مثل همیشه وارد توضیحات کاتالوگی محصول نمیشم. جزئیات DCD-1520  در سایت رسمی دنن.

سورس 1520 توان کوانتیزه سیگنال دیجیتال به آنالوک با دقت 32 بیت و نرخ نمونه برداری 192 کیلوهرتز را دارد. که برای یک میانه قیمت عدد قابل ملاحظه ای است.

در مورد بیت ریت و فرکانس نمونه برداری در مطالب قبلی توضیح دادم, اینجا دوباره یک اشاره ساده کوتاه می کنم.

برای مدولاسیون یک مدیایی دیجیتال, نیاز به فرکانسی با عنوان نایکوئیست است.کیفیت داده های نهایی از دیسک بستگی به سرعت و دقت فرکانس نایکوئیست دارد, بعنوان مثال در سورس 1520 با دقت 32 بیت (نقطه های نمونه گیری) که هرچقدر بیشتر باشد موج ساخته شده نهایی به سورس اصلی نزدیک تر است, نمونه گیری می شود و با فرکانس 192 کیلوهرتز از نقطه های مشخص شده نمونه گیری می کند. فرکانس نمونه گیری با افزایش تعداد نقطه های نمونه گیری شده باید افزایش پیدا کند, سرعت کمتر در نمونه گیری می تواند نویز کوانتیزه در موج ایجاد کند. سرعت بیشتر نتیجه نهایی تمیز تری دارد. اما تمیزی سیگنال نهایی بستگی به دقت و طراحی چیپ پردازشگر داره و همیشه اینطور نیست که بیت ریت و فرکانس نمونه برداری بیشتر به معنی کیفیت بهتر خواهد بود.

دنن 1520 با درایور معروف این شرکت با عنوان SVH Loader مجهز شده است, که مثل همیشه یک ساخته با کیفیت و با دوارم است, اما همچون تمام دیسک درایورهای SVH سرعت لود کند و کمی اذیت کننده ای دارد. 1520 هم از این قاعده مستثنی نبود.

صدای 1520 نمیشه از کلاس قیمتیش بالاتر یا ضعیف تر عرض یابی کرد, صدای 1520 مثل دیگر سورس های دنن رفتار دیجیتالی داره و اصلا سعی نمیکرد خودشو آنالوگ نشون بده اما دیجیتال باشه, درست کاری که Marantz انجام میده! و همین شده ضعفی در این برند همزاد دنن. اما دنن در سورس های مخصوصاً های اند رفتاری کاملا دیجیتال داره که فقط سعی میکنه آنالوگ در ذهن شنونده بازسازی کنه. ولی به ساختار دیجیتال دست نمیزنه و سعی در مخفی کردن آن نداره. 1520 با کلاس میانه ای که داشت حس آنالوگ در داده های خود به من میداد, نت هارو با جنس صدای دیجیتال اجرا می کرد, فقط لبه های هر نت کمی تراش میداد تا گوش کمتر اذیت بشه و ذهن بتونه با صدا ارتباط برقرار کنه.

 من میتونستم Body  صدارو حس کنم و کمی حجم سازهارو احساس کنم و در ذهنم ازشون یک تصویر بسازم, مخصوصاً با چند تراکی که به گوشم آشنا نبود بیشتر تونستم تصویر صدای 1520 درک کنم.خوب بود و اجازه داد ذهنم آنچه سورس میخواست به من تحویل بده بگیره و درکش کنه. تا همین حد راضی کننده ست و برای سورس های دیجیتال زیر 5 تومن ایده آل است.

 1520 جزئیات بالای مثل هم کلاس های ژاپنیش به سمت شنونده پرتاب نمیکرد, با کمی تاکید و آشنایی که با موزیک داشت نهایت توانشو در اجرا نشون میداد. آرام بود و حس و حال موزیک با جزئیات دیجیتال خراب نمی کرد.

معمولا سورس های هم کلاس 1520حس و حال خاصی به موزیک نمیدن, یا خرایش میکنن یا اینقدر سعی در نمایشی کردنش دارن که رسماً گند میزنن به صدا. 1520 دنن این رفتار نشون نمیداد و باز هم سعی میکرد خودش رو از مجموعه سیستم جدا کنه و فقط وظیفه ای که داره انجام بده. میشد تاثیراتشو بروی صدا حس کرد اما اینقدر نبود که منو وادار کنه نکته منفی ازش بنویسم. شاید مثبت ترین نکته این سورس همین سعی در بی طرف بودنش هست که بسیاری از سورس های هم کلاسش انجام نمیدن.

 من فلسفه طراحی های فای دنن دوست دارم, همین که سعی در نمایشی کردن محصولاتش نداره یک امتباز مثبت  بحساب میاد و با این که جایگاه ویژه ای در صدای های اند با شناخت اکثریت نداره, یک قرن هست در جایگاهی محکم ایستاده و گاه خوب و بد این جایگاه از دست نداده است.

طراحی و ساخت

صدا

بررسی Audio physic classic 30

Audio physic classic 30 توسط یکی از دوستانم وارد ایران شده است, همان دوستی که بلندگوی JAMO C 809 دارن و من ازش براتون نوشتم.

بلندگو وقتی من شنیدم که چهار روز بود اومده بود جای جامو 809 قرار گرفته بود, و هنوز بوی نوی بلندگو نرفته بود.

بلندگوهای ایستاده Audio physic از کراس اورهای پیچیده ای استفاده میکنه و نیاز به شرایط خاصی برای Break-in شده دارن. برعکس خیلی از بلندگوها که با وولوم کم و کارکرد طولانی از حالت اولیه خارج میشن, این بلندگو نیاز به کمی جریان داره تا از حالت اولیه خارج بشه. اولین شوک باید حداقل 12 ساعت به این بلندگو بدید, اجازه بدید بلندگو در شرایطی که خودتون احساس می کنید درایورها جریان مناسبی دریافت میکنن کار کنه, اولین تغییر صدای این بلندگو در همین چند ساعت اولیه احساس می کنید. با گذشت زمان صدا یکپارچه تر میشه و بلندگو به صدا واقعیش نزدیک میشه.

بلندگوها در همون ستاپ جامو 809 قرار گرفته بود:

Kandy K2 Amplifier

Kandy K2 CD

کابل ها Cardas و از سری Cross بود

اولین شاخص مثبتی که در صدای این بلندگو شنیدم, حس آرامشی بود که صدا داشت, صدا به اندازه کافی جزئیات دیجیتال منتقل می کرد, حس خوشایند Bloom در فرکانس های بالا حس می کردم و گوشم از صدا لذت میبرد.

صدا در ناحیه میانی با Fluency در محیط جریان داشت, بلندگو اجازه نمیداد های فرکانسی بر میدفرکانسی سوار بشه, این همون اتفاق بدی که در اکثریت ارزون قیمت ها و یا گرون های بد شنیده میشه, در این بلندگو فرکانس های میانی روان و مستقل شنیده میشد. از کیفیت خوب میدباس بلندگو هم نمیشه گذشت, حس کندی و تنبلی که در بعضی از هم کلاس های این بلندگو می شنوم وجود نداشت, صداها بسیار سریع و با جزئیات خوبی پخش میشد. من بر این باور هستم این صدا با کارکرد بیشتر بهتر هم خواهد شد.

 صدای Audio physic بیشتر از این که به Neutrality بالای مثل سری ناتیلوس B&W نزدیک باشه Warmness به شنونده منتقل میکنه! اما نمیتونم بگم Neutrality صدا کم بود, یا من حس موزیکالیتی که دوست دارم ازش نگرفتم. صدا یکپارچه, ظریف و با حس پخش میشد.

با این که رکسان در وولوم بالا کمی به صدا دیستورشن و استرتس میده! اما با Audio physic خیلی خوب کنار اومده بود و صدا تمیز و با استرس کمی اجرا میشد.

 من در ابتدا فکر میکردم صدای باس Exaggerated شده ای باید از این بلندگو بشنوم! اما اشتباه می کردم, ناحیه پایین خیلی خوب همراه با موزیک کنترل میشد و تقریباً میتونم بگم ضربات فرکانس پایین خارج از موزیک و به صورت مصنوعی نشنیدم!

باز هم باید به اجرای ناحیه میدرنج این بلندگو اشاره کنم که حتماً با کارکرد بیشتر Bloom قشنگ تر خواهد داشت, تا همون جای که من شنیدم ووکال جلو و با پویایی خیلی خوبی اجرا میکرد, و من واقعا داشتم از صدای Chris Jones و آهنگ فوق محبوبم Long After You're Gone لذت میبردم.

جای که من نشسته بودم (که معمولا خودم انتخاب می کنم کجا بشینم) Soundstage در ناحیه فرکانس بالا و میانه خیلی خوب میشنیدم, در فرکانس پایین هم میتونست بهتر بشه که خوب با توجه به شرایط نچندان مناسب اکوستیک بد نبود. بنظرم بلندگوی قوی در ایجاد Soundstage است.

این دوستم خواننده اپرا هستند و همیشه باهم در تست صدا بحث تایمینگ داریم, Audio physic classic 30 توانایی خوبی در کنترل و اجرای اینتروال ها داشت, که میشه همون سکوت در صدا, اما بنظرم کمی در تکمیل Scale نت ها ضعیف بود! که من همونجا گفتم این میتونه با کارکرد بیشتر و خارج شدن سلف های کراس اور از حالت مغناطیسی بهتر بشه و به ایده ال من نزدیک بشه. تا همین جا هم خوب بود.

بنظرم این ستاپ خیلی دوست داشتنی شده و نباید بهش دست زد, البته اگر این دوست عزیز گوش بدن و هر بار که پاشو از ایران بیرون میزاره در برگشت یک جفت بلندگو با خودش نیاره!

خوشحالم Audio physic در ایران نماینده داره (اگر اشتباه نکنم شرکت جم با مدریت آقای راد نماینده رسمی این برند هستن) و من میتونم این بلندگو خوش صدارو پیشنهاد کنم.

صدا

طراحی و ساخت

DARBEE

 

 در نمایشگاه CES 2013 کمپانی OPPO فناوری جدیدی با عنوان DARBEE بروی دو نمونه 105D و 103D بلو-ری پلیرهاش معرفی کرد.

در معرفی اولیه این فناوری  آپو اعلام کرد تا شش برابر رزولوشن و کنتراست تصویر افزایش پیدا خواهد کرد! که در تست های واقعی که شخصاً انجام دادم به هیچ عنوان به عدد دو برابر هم نزدیک نشدم! اولین تجربه من با بلوری پلیرهای آپو با مدل 103 شروع شد, که در زمان عرضه نسل جدید پلیرهای آپو بود, بعد از ورود دو مدل مجهز به تراشه DARBEE  که در اصل همان پلیرهای 103 و 105 به روز شده بودند و با نام تجاری 103D و 105D وارد مارکت شدن تصمیم گرفتم مدل برتر 105D بگیرم, که تا به امروز عنوان بهترین بلوری پلیر از تمام Videophile ها در سراسر دنیا و شخص من به عنوان یک علاقمند گرفته است. بهترین بلو-ری پلیر

 در مدل های مجهز به DARBEE یک آپشن جدید در منوها وجود داره که میشه میزان تاثیر گذاری DARBEE بر تصویر کنترل کرد, که از 0 تا 120 درصد قابل تنظیم است, شخصاً شدت 80 درصد بهترین حالت در عملکرد این سیستم میدونم,شاید عدد 70 بهتر باشه, اما من کمی تصویر تیز دوست دارم, و روی 80 قرار میدم, شدت های بالاتر تصویر به سمت Bold شدن میبره.

همچنین خود پلیر چند دمو از عملکرد DARBEE به شما میده که هم روی تصویر ثابت و هم در حرکت عمل میکنه, به این صورت که میاد تصویر به دو بخش تقسیم میکنه, نیمی در مد نرمال و نیمی با تاثیرگذاری DARBEE جالب در حالت پخش هم این دمو اجرا میکنه, در دموی دیگر خط وسط تصویر شروع به جاروب کردن تصویر از چپ به راست و بلعکس میکنه, درست مثل یکی از آپشن های دیسک کالیبراسیون "Disney WOW: World of Wonder" که میدونم بسیاری از دوستان این دیسک دارند.

تاثیر سیستم DARBEE بروی تصویر افزایش روزلوشن, کنتراست و میزان شارپ بودن تصویر است, بافت سوژهارو به حد محسوسی (نه شش برابر ) افزایش میده, کنتراست رنگ بالا میبره و در درخشش رنگ ها تاثیر زیادی داره, بافت پوست بدون Bold شدن دقیق تر و شارپ تر نمایش میده, تیزی لبه های سوژه ها بدون حالت شانه ای بالا میبره, وضوح سوژه های دوردست افزایش میده, عمق رنگ سیاه با افزایش کنتراست بیشتر میکنه.

در کل سیستم DARBEE تاثیر محسوسی روی تصویر داره و نمیشه صرفاً یک لوگوی تبلیغاتی بحسابش آورد. حتما اگر قصد خرید بلو-ری پلیر آپو دارید به D نشانگر DARBEE در انتهای مدل دستگاه توجه کنید.

جدیدا هم چند نمونه اکسترنال از مدار DARBEE وارد مارکت شده که اصلا تاثیری که این مدار در خود پلیرهای آپو دارد نداشته و صرفاً تصویر Bold می کنند!

در دو تصویر زیر تاثیر سیستم DARBEE میبینید. تصویر اول تاثیر بروی رزولوشن وضوح کامل (Full HD) و تصویر دوم تاثیر بر رزولوشن استاندارد (SD) است.

DENON DBT-3313 Quick Review

اگر کمپانی دنن یکی از بهترین های سینمایی خانگی بدانیم, بی شک ویدئو پلیرهای این کمپانی یکی از ضلع های مثلث برتر در این صنعت  بحساب خواهد آمد. در این مطلب نگاهی دارم به 3313 بالاترین بلوری پلیر این شرکت.

شاسی 3313 تک لایه ست و در کلاس بالای قرار نمیگیره و تنها میشه گفت ساخت خوبی داره و قابل قبوله. برد تصویر و دیسک درایو دستگاه توسط روکش فلزی شیلد شده اما مدار صدای آنالوگ و بخش پاور آزاد هستند! دنن در تولیدات اخیرش برای کنترل قیمت حسابی صرفه جویی میکنه! که این اصلا خوب نیست.

3313 دو خروجی HDMI و یک جفت خروجی RCA آنالوگ صوتی دارد. فرمت های صوتی مثل DVD-A و SACD و دیگر فرمت های تصویر فشرده شده را هم پخش میکنه, به سایت محصول مراجعه کنید.

کابل تست AudioQuest از سری بسیار گران قیمت Diamond انتخاب کردم. مدتی بود با این کابل تستی انجام نداده بودم.

ویدئو پلیرهای دنن همانطور که قبلا هم گفتم مینیمال هستند, 3313 هم از این قاعده مستثنی نیست, تصویر ملایم و با جزئیات خوبی نمایش میده که نه مثل پایونیر شارپ و گل درشت هست و نه مثل آپو تصویر شارپ اما کنترل شده و دقیق نمایش میده, 3313 رنگ هارو کمی گرم نمایش میده که شاید با بعضی سلیقه ها این حرارت رنگ خوشایندتر باشه. البته در کالیبراسیون میشه کنترلش کرد و به حد مطلوب رساندش.

3313 عمق سیاه متوسطی داره, در صحنه های تاریک تصویر کمی بور میشه که این ضعف باعث شده کنتراست در صحنه های تاریک کم بشه, اگر این پلیر زیر یک میلیون قیمت داشت این عمق رنگ سیاه براش کاملا ایده ال میدیدم اما برای بهترین سورس دنن میتونم بگم کمی ضعیف ظاهر شد.

جزئیات سوژها ملایم و قابل قبول هستند و میشه از تصویری با دقت بالا لذت برد, اما نه اون تیزی و دقتی که من دوست دارم.

سوژه های سریع در تصاویر دو بعدی خوب رندر میشن اما در تصاویر سه بعدی با حجم بیت ریت بالا لگ های مختصری دیده میشه! که از ضعیف بودن بافرهای پروسسور است.

در صدای 3313 نیاز به کمی سرعت در انتقال افکت ها احساس میشه که این برمیگرده به طراحی این برند. صدای 3313 آرام و کانالیزه شنیده میشه, صدا وضوح خوبی داره و جزئیات خوبی تحویل شنونده میده اما اون میزان سرعت که برای صدای افکتیو لازم هست این پلیر نداره! سرعتی که مثلا پایونیر یا آپو در افکت های لحظه ای دارن 3313 نداره.

دیالوگ بسیار قوی و جلو شنیده میشه, مخصوصاً در سکانس های شلوغ دیالوگ بسیار خوب و تاثیر گذار است.

موسیقی فیلم بسیار خوب و با تفکیک بالا از افکت شنیده میشه که این یکی از امتیازهای ویدئو پلیرهای دنن هست.

از کندی عملکرد کنترل دستگاه هم نمیشه گذشت, چرا که در مواردی حسابی میره روی عصاب شما!

3313 دنن رقبای جدی مثل LX55 و BDP-450 پایونیر را در کنار خود دارد که با قیمت های بسیار ارزان تر کیفیت صدا و تصویر  بهتری ارائه می کنند.

نکته: امتیازهای که نویسندگان سایت به محصولات می دهند به نسبت قیمت و کیفیتی که در بخش های مختلف دارند.

طراحی و ساخت

 تصویر

 صدا

ورود اعضاء