Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

پیشنهاد آمپلی فایر

 مدل AVR-1912 از دنن و VSX-922 از پایونیر دو مدل ارزان قیمت برای ورود به تجربه سینمایی خانگی هستند که من هر دو شنیدم, آمپلی فایرهای نیستند که من درگیر کنند! اما وظیفه دارم اگر خوبی تست کردم به شما نیز معرفی کنم حتی کوتاه. هر دو محصول در یک سیستم با مجموعه بلندگوی Focal Sib شنیدم.

 دنن و اکثر مجموعه D&M Holdings روش هرچی پول بدی آش میخوری تو دستور کارشون دارن! محصولات دنن همیشه همینطور بوده مدل گرون تر طراحی و کیفیت بالاتری داره, اما در تمام محصولات یک حد استاندارد شده خودش حفظ میکنه و در ارزون ترین محصولش کیفیت دنن در حد خودش نگه میداره. در های اند دنن از همه لحاظ های انده اینو شخصا بهش اعتقاد دارم و تجربش کردم.

پایونیر نه از یه کلاسی به پائین رسما محصول تولید نمیکنه کلاه برداری میکنه! کلا پایونیر همیشه چندتای محصول در کلاس زباله های الکترونیک داره! اما در کل من پایونیر دوست دارم همیشه پایونیر داشتم و دارم, و همیشه گفتم پایونیر ویدئو پلیر ساز بزرگی از لیزر دیسک ها تا امروز از بهترین های این صنعت بوده و هست.

صدای آمپلی فایر AVR-1912 دنن DSP خوبی داره و تا حدودی میتونه فضای ایجاد کنه که بیننده محل قرار گرفتن بلندگوهارو فراموش کنه. در پیک های لحظه ای کانال های صدارو گم نمیکرد و جریان افکت در کنترل آمپلی فایر بود. شاید اگر تو این کلاس صدای وحشی تری بشنویم خیلی بیشتر از صدا لذت می بریم. مدار تصویر 1912 خیلی دقیق تر از نسل قبلی عمل میکنه و کمتر روی سورس تاثیر داره که این خودش از ضعف های بزرگ دنن در نسل گذشته بود. دنن با سورس Ipod استریوی یک کلاس بالاتر از از سینما خانگی های تجاری داشت!  

VSX-922 پایونیر یک پله از دنن پایین تر بود, DSP دنن نداشت! اما جزئیات بیشتری در صدا تحویل میداد. جریان صدارو در ساراندها خیلی بهتر از مدل های هم کلاس قبلی کنترل می کرد. اما نسبت به دنن تو لحظه تخلیه جریان یکم ضعیف تر بود! VSX-922 در مدار تصویر مثل یک های اند بود! در این یکی پایونیر استاده و در این مدل ارزان نیز فوق العاده بود, اصلا نمیشه حظور آمپلی فایر پایونیر در مسیر تصویر احساس کرد. پایونیر در موزیک با سورس Ipod تفاوت چندانی با دنن نداشت, جزئیات خوبی تحویل میداد و مثل دنن موزیک با DSP پخش می کرد!

 در مورد وحشی بودن صدا در سیستم های سینمایی واقعا حسی که در تست های مختلف میشه درک کرد, آمپلی فایری که در پیک های سنگین جریان بالای تخلیه میکنه باعث میشه صدا تایمینگ درست داشته باشه. صدا بین کانال ها گم نشه. صدا از یک کانال به کانال دیگه کش نیاد. حجم صوتی سورس کامل اجرا کنه. فضای DSP کیپ نگه داره. در ولوم های پایین صدا شل و بی حس نباشه که اکثرا در موارد ارزان قیمت همینطور هست. جریان دهی بالا و DSP قوی و دقیق اصلی ترین شاخص های یک آمپلی فایر سینمایی خوب است.

 حتما این دو آمپلی فایر ویژگی های برتری نسبت به هم کلاس های خود داشتن که من اینجا معرفی کردم.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء