Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

Warcraft 4K Blu-ray Review

Warcraft 4K Blu-ray

warcraft 4k blu-ray inside

این پست اولین بررسی نسل جدید بلو_ری های 4K Ultra HD در سایت htcenter.ir است. 

من این فیلم در تست تصویر 4K با پلیر UBD-K8500 سامسونگ و در تست صدا با پلیر های اند پایونیر BDP-LX88 بررسی کردم. حداقل اگر برای تست تصویر 4K فعلا پلیر درست حسابی ندارم! میتونم صدارو در یک پلیر مورد تاییدم تست کنم. این سامسونگ واقعاً در اجرای صدا ضعیف هست, به شکل احمقانه ای ضعیف است. بی شک در اجرای تصویر هم به همین اندازه نسبت به یک Ultra HD پلیر درست و حسابی ضعیف است. (کلاً ضعیف است) منم این پلیر در یک حراجی که نماینده سامسونگ در "دبی مال" برگزار کرده بود خریدم, اگر میدونستم باید اینقدر برای پلیرهای مورد نظرم صبر کنم! حداقل اون روز پاناسونیک میخریدم!

وار کرفت در نسخه استاندارد بلوری تصویر بسیار ایده آل و رضایت بخشی داره, رنگ های گرم, بدون گرین و کنتراست ایده آل و در سکانس های حتی لذت بخش, جزئیات سوژه ها عالی هستن و دینامیک رنج تصویر در صحنه های تاریک و روشن برای من رضایت بخش بود. اما در نسخه 4K کمپانی "یونیورسال" واقعاً بی توجهی کرده, و یکی از کارهای ضعیف خودشو در قالب بلوری Ultra HD عرضه کرده است. امسال کارهای ضعیف دیگری هم مثل "San Andreas" هم داشتیم که هرچقدر در نسخه بلوری استاندارد در بخش تصویر خوب بودن, بروی فرمت 4K ناامید کننده ظاهر شد! البته باز سن آندریاس تصویر بهتری از وار کرف در نسخه 4K داشت.

وار کرفت در نسخه 4K تصویری با کنتراست پایین و حتی ضعیف تر از نسخه استاندارد دارد, عمق رنگ سیاه ناامید کننده, جزئیات تصویر بد و در کل دارای تصویر کسل کننده و میشه گفت عصاب خورد کنی است. انگار پیکسل ها در نسخه 4K توی هم حل شدن, و یک پرده نازک هم کشیده شده روی تصویر! بی شک اگر از طرفداران این فیلم هستید, من نسخه بلوری استاندارد این فیلم به شما پیشنهاد می کنم.

صدای Dolby Atmos در وار کرفت یکی از کارهای بسیار معمولی دالبی بحساب میاد, و اصلا مشخصه خاصی برای هیجانی کردن یکی مثل من نداره! صدای به شدت متمرکز در سه کانال اصلی, بی روح و غیر افکتیو که در بهترین سکانس های فیلم که شامل جلوه های صدرصد دیجیتالی میشه, شما احساس می کنید چهار کانال ساراند هم در پشت سرتون دارید! صدای دیالوگ فیلم نسبتاً خوب شنیده میشه, اما در این بخش هم آنچنان دینامیک بالایی نداره, ولی اذیت هم نمیکنه. کانال LFE نسبتاً خوب کار میکنه و لود یا ضعف خاصی درش شنیده نمیشه, بدون تاثیرگذاری خاصی فقط در مدار هست و سعی میکنه کمی هیجیان به صدا بده.

در کل کاملا مشخصه صدا و تصویر فیلم وار کرف در نسخه عادی و 4K نتونسه من هیجان زده کنه, و همین دلیلی هست که من چیز زیادی برای نوشتن ازش نداشته باشم.

 امسال نسخه های خیره کننده در Ultra HD بلوری ها داشتیم, فیلم های مثل Deadpool , Lucy , X-Men Apocalypse , Batman v Superman که همگی در کیفیت و مشخصات تصویر 4K HDR فوق العاده بودن, اما این وار کرفت اصلا حرفی برای گفتن نداشت.

تصویر 4K

صدا

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء