Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

KEF KF92

 ساب ووفر کف KF92 بی شک یکی از بهترین ساب ووفرهای کامپکت حال حاظر مارکت صداست.

کف در این دستگاه دو ووفر 9 اینچی رده بالا را با یک آمپلی فایر 1000 واتی در یک کابینت سیلد با متریال و ساخت بسیار بالا جا داده است.

یک ویژگی جالب در این ساب ووفر بخش EQ است که با پنج حالت DSP از پیش تنظیم شده صدارو برای محل های مختلف بهینه می کند, حالت اتاق, دیوار, گوشه ها, داخل میز و آپارتمانی... با تست های که من انجام دادم مد اتاق و دیوار تاثیر بسیار محسوس و جالبی روی صدا داشتند.

این ساب ووفر صدای فوق العاده ای با توجه به سایز کابینت تولید می کند, شدت صوتی 110 دسیبل با کراس اوری با پاسخ فرکانسی 11 هرتزی برای دستگاهی با این ابعاد بی نظیر بحساب میاد.

صدای KF92 در فیلم و موزیک به یک اندازه خیره کننده ست, بروی فیلم صدای LFE فوق العاده Low و در برخورد ها Kick های تاثیر گذاری میزنه. اصلا باور کردنی نیست این حجم از صدا از دستگاهی با این ابعاد ایجاد می شود.

بروی موزیک صدا بسیار کنترل شده است, اصلا تاثیر کابینت و هوم های ساب ووفرهای ارزون قیمت شنیده نمی شود, ناحیه باس در موزیک های پاپ به همان اندازه که دوست دارید سریع و نرم صدا میده, و در موزیک های ارکسترال صدا حجیم و کوبه ای است. سیلد بودن کابینت و ووفرهای با کیفیت این دستگاه به شما اجازه میده بدون احساس فشار و خستگی موزیک های ارکسترال سنگین گوش کنید.

نکته:

کف KF92 در حدود دو هزار دلار قیمت دارد, که برای ساب ووفری با این ابعاد با برندی نچندان خاص قیمت بسیار بالایی بحساب میاد! هرچقدر هم که کیفیت ساخت و صدای این ساب ووفر خوب باشه اما باز نسبت به قیمت رقبای بسیار جدی تر و شناخته شده تری دارد. به عنوان مثال ساب ووفر SVS SB-3000 یکی از بهترین های مارکت صدا با ووفر 13 اینچی در حدود هزار دلار قیمت دارد. SVS SB-4000 یکی از بهترین مدل های سیلد SVS در حدود 1600 دلار قیمت دارد. Monolith 12" THX Ultra در حدود 850 دلار قیمت دارد, و مدل های مورد تایید از برندهای مورد تایید دیگر قیمت های به نسبت کم تری از کف KF92 دارند.

سوال اینجاست که آیا با این قیمت بالا کف KF92 ارزش خرید دارد؟! بنظر من اگر برای سیستم های اند نیاز به ساب ووفری بسیار موزیکال و خاص هستید این ساب میتونه گزینه ی مناسبی باشه, اما برای صدای سینمایی من این دستگاه پیشنهاد نمی کنم. انتخاب های مثل SVS SB-4000 از هر نظر گزینه ی بهتری برای صدای سینمایی است.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء