Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری
بلوری پلیر سونی UBP-X800M2 مدل ارتقاء پیدا کرده X800 است. که با به روز رسانی های در نرم افزار به تازگی در دسترس علاقمندان به محصولات سونی قرار گرفته است. سری 800 یک لول پایین تر از سری ES هستن, اما در ساختشون از همان متریال و قطعات سری ES استفاده شده است.
من کمتر از یک ساعت برای این پلیر وقت گذاشتم و سونی X800M2 بروی سیستم شخصیم تست کردم. در نگاه اول با یک پلیر لاغر با شاسی فلزی مواجه هستیم که نه حس یک محصول درست و حسابی به شما منتقل می کند و نه انقدر بد ساخت هست که حالتون خراب کنه...
دیسک درایو سونی در لود و اجرای دیسک های UHD بسیار سریع و تا حدودی پر سر و صداست! مکانیزم پنل پلاستیکی متحرک دستگاهم به شدت تو ذوق میزنه! تجاری سازها برای این که برای ساخت پنل فلزی هزینه نکنند, با یک تیکه پلاستیک براق با چندتا چاپ ساده کار تمام میکنن. واقعاََ این نوع ساخت و طراحی رقت انگیزه...!
کیفیت تصویر سونی X800M2 بروی دیسک بلوری 4K کاملا آسیایی و آمریکایی پسند است, کرومای رنگ بالا با رنگ های گرم از شاخص ترین ویژگیهای این پلیر است.
بروی دیسک های HDR و دالبی ویژن کمی دوست داشتم نور و درخشش تصویر بیشتر بود, به عنوان مثال اگر سورس اوپو UDP-203 بخشی از تصویر با 400 نیت نمایش بده, سونی همان تصویر با 360 نیت نمایش میده!
جزيیات تصویر سونی بروی تصاویر 4K نه آنچنان خیره کننده بود که بیننده غرق در تصاویر کنه و نه انقدر بد بود که تو ذوق بزنه.
سونی X800M2 دیسک های استاندارد بلوری بهتر از 4K اجرا می کرد, رنگ های گرم و درخشان, جزيیات قابل قبول از شاخص های سونی بود, اگر کمی بروی تن رنگ پوست کنترل بهتری داشت, میشد جزيیات بیشتر هم از سوژه ها دید, که خوب نمیشه از سونی و یک پلیر تجاری توقع بیشتری هم داشت.
صدا در سونی X800M2 طبق سنت قدیمی سونی ضعیف بود! صدای نچندان افکتیو و تنبل اولین شاخص صدای هست که از سونی باید توقع داشته باشید, صدای سینمایی سونی چندان کانالیزه نیست, این ضعف بروی فیلم های که اگشن که تعداد کانال های صوتی بیشتری هم دارند بیشتر می توانید احساس کنید! کلا از سونی در هیچ کلاسی توقع صدای سریع, افکتیو و تاثیرگزار نداشته باشد.
من خیلی نمیتونم در مورد سونی و هم کلاس های اون بنویسم, فقط به عنوان راهنمایی مصرف کننده میتونم بگم اگر قصد خرید یک UHD بلوری پلیر از برندهای ال جی و سامسونگ دارید, من سونی X800M2 به شما توصیه می کنم.
خوش باشید...
تصویر
صدا
طراحی و ساخت
مجموعه "Spears & Munsil" نسخه ی بلوری UHD دیسک های کالیبراسیون خود را به تازگی وارد بازار کرده است. من هم به عنوان یک علاقمند به صدا و تصویر این دیسک توسط دوست خوبم آقا داوود از آمازون سفارش دادم, و چند وقتی هست که دارم از این دیسک در دورهمی های آموزشی و برای تست های خودم ازش استفاده می کنم. دیسک جدید با عنوان Spears & Munsil UHD HDR Benchmark مناسب پنل های 4K و بلوری پلیرهای 4K است.
همانطور که دوستان حرفه ای سایت اطلاع دارن دیسک های Spears & Munsil از حرفه ای ترین نوع دیسک های کالیبراسیون است و پترن های آن توسط "SMPTE" یا Society of Motion Picture and Television Engineers " انجمن مهندسان تصویر برداری و تلویزیون تایید شده است.
من این دیسک برای دوستانی که تجربه ای در زمینه کالیبراسیون دارند توصیه میکنم.
دوستان آماتور بهتره از دیسک های "Disney WOW" استفاده کنند. البته اگر حرفه ای باشید این دیسک هم پترین های بسیار پیچیده و مناسب کاربران حرفه ای دارد.
دیسک Spears & Munsil UHD HDR Benchmark برای رسیدن به بهترین تنظیمات بروی Dolby Vision و HDR بسیار بهیه شده و کاربردی است. مخصوصاََ دوستانی که ویدوپروژکتورهای مجهز به HDR و دالبی ویژن دارند, دیسک جدید Spears & Munsil در تنظیمات دقیق و رسیدن به بالاترین پتانسیل پروژکتورها بهشون بسیار کمک خواهد کرد.
موارد مرتبط:
من برند Cambridge Audio بخاطر کیفیت ساخت بسیار خوبی که داره دوست دارم, همیشه یک اصالت بریتانیایی در تولیداتش هست.
اما ظاهرا این برندم داره میره به سمت آشغال سازی! به عنوان نمونه به ساخت و شکل طراحی این ست استریو دقت کنید, چه در بخش آمپلی فایر و چه در ساخت سی دی پلیر از ارزون ترین و بدترین قطعات استفاده شده است! که بنظرم برای این برند خوشنام یک فاجعه بحساب میاد.
از طراحی و ساخت بی کیفیت کابینت ها که بگذریم, میرسیم به سی دی پلیر که از ارزون ترین دیسک درایو درش استفاده شده است! سیم فلت های بسیار بی کیفیت, خازن های چینی بی کیفیت, اتصالات بسیار بی کیفیت و...
بخش آمپلی فایر هم به همین شکل از قطعات بسیار ارزان قیمت در ساختش استفاده شده است, سیم کشی های افتضاح, قطعات الکترونیکی بی کیفیت, ترانس ارزون قیمت و بدون هیچ نویزگیری در بخش پاور و از همه بدتر و بنظرم مضحک تر استفاده از IC TDA ست که در صنعت الکترونیک برای رادیو و ضبط ها از این IC استفاده میکنن!
دوستانی که کیت های الکترونیکی میسازن TDA خوب میشناسن. یک IC تقویت کننده بسیار بی کیفیت و کم توان با با دیستروشن بسیار بالا اصلی ترین شاخص این IC معروف در دنیایی سرگرمی های الکترونیک است. TDA رسماََ از STK معروف هم بسیار تقویت کننده ضعیف تر و بی کیفیت تری بحساب میاد! واقعا نمیدونم چرا برندی با کیفیت Cambridge Audio باید از همچین طراحی و قطعاتی استفاده کنه!
با توجه به کیفیت طراحی و ساخت این ست استریو از نظر شما میتونه صدای خوبی بده؟
در ادامه مطلب جزییاتی از شاهکار مهندسی Cambridge Audio ببینید:
موارد مرتبط:
هیچ می دونستید شرکت های منتشر کننده نسخه های خانگی از صدای "Discrete" یا گسسته برای جا دادن یک فیلم کامل با صدای چند کاناله و تمامی اضافات همراه آن بروی یک دیسک استفاده می کردند!
این کار اولین بار شرکت "New Line Cinema" برای نسخه ی Extended Edition دی وی دی سه گانه "ارباب حلقه ها" انجام داد. این فیلم اولین دی وی دی با صدای dts-es 6.1 کانال بود, کمپانی نبو لاین برای انتشار نسخه Extended این فیلم نه تنها مجبور شد فیلم بروی دو دیسک عرضه کنه, بلکه برای اولین بار صدای 6.1 کانال گسسته را نیز بروی این فیلم اجرا کرد. کلکی که شاید کمتر کسی متوجه آن شد, حتی کسانی که سیستم سینمایی 6.1 کاناله داشتن نمی توانستند تشخیص بدن که کانال ساراند پشتی این فیلم به صورت گسسته و فقط در زمان های خاص وارد مدار می شود, و به صورت عادی در اکثر زمان های فیلم هیچ داده ای برای این کانال بروی دیسک ضبط نشده است.
کار بعدی که با صدای dts-es 6.1 کانال گسسته وارد مارکت شد, دی وی دی نسخه Signature گلادیاتور بود که توسط یونیورسال عرضه شد. در اون کارم کانال سارند عقب صدا فقط در سکانس نبرد ارابه ها وارد مدار میشد. یادم در زمان انتشار این کار من این فیلم تست می کردم و متوجه شده بودم که کانال ساراند عقب فقط در همین سکانس فعال می شود! اما دلیلشو نمی دونستم, در نت هم در اون زمان هیچ مطلبی در این مورد پیدا نمیشد. هیچ کمپانی هم نمیاد بگه یکی از کانال های صدا فقط در زمان های از قبل مشخص شده فعال میشه.
شاید هنوزم کمپانی ها برای جا دادن فیلم هاشون بروی دیسک های 50 و 100 گیگابایتی بلوری استاندارد و UHD از این تکنیک استفاده کنن! که البته خیلی بعیده امروزه با این تجهیزات پیشرفته و گوش های که بسیار حساس تر و حرفه ای تر از گذشته صداهارو میشنوه و تحلیل میکنه بشه این کلک هارو اجرا کرد.
نظر شما چیه؟ آیا تا بحال تفاوتی در صدای دالبی ادموس یا dts-X یک فیلم بروی بلوری استاندارد با UHD احساس کردین؟
کمپانی dts در آخرین نمایشگاه صدا و تصویر که در کشور تایوان برگزار شد, از فرمت جدیدی تحت عنوان dts-X Pro رونمایی کرده است.
فرمت صوتی که با همکاری کمپانی Trinnov که تخصصش ساخت پروسسورهای صدا و تجهیزات آنالیز حرفه صوت است طراحی شده است.
فرمت جدید dts-X Pro در نسخه ی سینمایی تا 64 کانال صوتی و در نسخه ی خانگی 11.1 کانال صوتی را اجرا می کند.
این بار dts یک قدم جلوتر از کمپانی دالبی و پس از فرمت صوتی Auro-3D دومین فرمت صوتی است که می تواند صدای فراگیر 11.1 کانال را در قالب سینمایی خانگی و بروی دیسک های بلوری استاندارد و UHD اجرا کند.
من صدای Auro-3D در سینما تجربه کردم, و در موردشم در سایت نوشتم. اما الان نمیتونم در مورد فرمت صوتی جدید dts هیچ نظری بدم, باید تا عرضه فرمت جدید dts در نمایش خانگی صبر کنیم.
این واقیعت که همه ی ما علاقمندان صدای سینمایی باید در آینده نزدیک اتاق نمایشمون به پیکربندی 11.1 کانال ارتقاء بدیم اصلا دور از ذهن نیست.
در ادامه مطلب عکس های از اتاق دموی dts در نمایشگاه صدا و تصویر تایوان ببینید...
سوپر برند آمریکایی SVS دو مدل ساب ووفر میانه قیمت با عنوان های PB3000 و SB3000 وارد مارکت جهانی کرده است.
من خوشحالم که در تعطیلات عید 98 موفق شدم صدای این دو مدل ساب ووفر جدید SVS در مجموعه ی بسیار عالی "GROBI" که یکی از بهترین مراکز فروش تجهیزات صوتی های اند در شهر دوسلدورف هست بشنوم.
لازم نکته ای بهتون آموزش بدم:
SP و PB در ابتدای تمام مدل های ساب ووفرهای SVS نوشته شده است! PB به معنی کابینت باز است یعنی ساب ووفرهای که پورت باس دارن. و SB به معنی سیلد باکس یا ساب ووفرهای است که پورت باس ندارند.
هر دو مدل PB3000 و SB3000 در واقع یک ساب ووفر هستند, با این تفاوت که یکی کابینت پورت باز داره و مدل دیگه کابینت سیلد, در هر دو مدل از یک درایور باس 13 اینچی استفاده شده, و هر دو دستگاه آمپلی فایر 800 واتی مشابه ای دارند. هیچ تفاوتی در درایور و آمپلی فایر این دو دستگاه وجود ندارد. تنظیماتی هم که به صورت دستی و هم از طریق آپلیکیشن در دسترس هستن یکی است.
من صدای هر دو مدل جدید SVS در اتاق تست سینمایی مرکز GROBI شنیدم, یک اتاق بسیار با کیفیت و ایزوله شده با استاندارد های اروپایی. صدای مدل PB3000 (پورت باز) نه شبیه به مدل های ارزونی مثل سری 1000 بود و نه شباهتی به سری رفرنس PB16-Ultra داشت. نزدیک ترین صدا به PB3000 در برندهای موجود در ایران شاید ساب فوکال الکترا باشه! جالب بدونید تیم طراحی دو PB3000 و SB3000 همون تیمی هستن که سری Ultra طراحی کردن, صدای PB3000 شاخص های سری رفرنس داره, مخصوصاً ضربه های که وارد میکنه شنونده یاد سری Ultra میندازه, ولی خوب اگر صاحب یکی از مدل های رفرنس SVS باشید و صداش براتون آشنا باشه, متوجه میشید که این ساب ووفر بسیار خوب طراحی شده و بسیار هم سعی داره صدای سری رفرنس بازسازی کنه, اما با سری رفرنس SVS فاصله زیادی داره! ولی این اصلا بد نیست, چرا که قرار نیست SB3000 صدای PB16-Ultra بده, نه سایز, نه طراحی, نه میزان Excursion ووفر و نه قیمت این دو مدل هیچ شباهتی بهم ندارند. همین که صدای مدل SB3000 عظمت PB16 تا حدودی برای شنونده بازسازی میکنه! نشان دهنده این که یک ساب ووفر میانه قیمت فوق العاده است, و قراره رقیب بسیار جدی برای هم کلاس های خودش باشه.
مدل SB3000 هم شنیدم, به نسبت سری سیلد قدیمی SVS صداش بسیار زیاد پیشرفت کرده بود, صدا کاملا جلو و تاثیرگذار احساس میشد, اصلا شباهتی به ساب ووفرهای ارزون سیلد نداره که باید در فاصله یک متری با ساب ووفر نشسته باشه تا احساس کنی ساب تو مدار هست! SB3000 کاملا تاثیرگذار و فعال صدا میداد, خوب فشار وارد میکرد و پاسخ فرکانسی بسیار سریعی هم داشت. بنظر من SB3000 یک ساب ووفر بسیار ایده ال برای موزیک هست. حداقل پاسخ فرکانسی مدل PB3000 تا 16 هرتز هست و مدل SB3000 تا 18 هرتز است که برای اتاق های کوچیک اصلا بد نیست.
بیشتر از این نمیتونم از این دو مدل بنویسم, چرا که تستم بیشتر از چند دموی سینمایی نبوده! اما بنظرم مدل PB3000 بهترین ساب ووفر بوده که تو این کلاس قیمت شنیدم.
خوش باشید...
نمیدونم شما "اودیوفایل" های سایت, بیشتر صدای حسی dCS میپسندید؟ یا از صدای سورس "Accuphase" با Neutrality بالا ارتباط برقرار می کنید؟ یا مثل من از صدای آنالوگ و دیجیتال Esoteric خوشتون میاد؟
بی شک و بی شک Esoteric با تفاوت بسیار زیاد از لحاظ کیفیت و دقت اجرا بهترین Transportدر مقایسه با دیگر برندهای های اند ساز میسازه. بعضی از برندهای مثلا های اند ساز که حداقل در بخش دیسک درایو بیشتر شبیه به شوخی هستن تا های اند! بنظر من این برند در بخش دک صوتی هم یکی از بهترین هاست, مخصوصاً در بخش آپ سمپل کردن فرکانس 44 هرتز به دو یا سه و حتی بیشتر برای گرفتن یه 20 کیلوهرتز تمیز و بدون نویز از بهترین هاست, این برند در طراحی فیلتر های آنالوگ پایین گذر هم بهتر از دیگر سازنده های دک های صوتی عمل میکنه, و میتونه در خروجی یک صدای دیجیتال ملایم با جزئیات بسیار بالا و شبیه به آنالوگ بهمون تحویل بده که نه انقدر دستکاری شده و با حذفیات بالا مثل dCS باشه و نه مثل دک اودیو نت میاد کاملا آپ سمپل حذف میکنه! تا فرکانس های بالا دست نخورده بمونن, که باز با سلیقه ی من بسیار فاصله داره!
وقتی صحبت از آپ سمپل, نمونه گیری و دیجیتال به آنالوگ میشه, متاسفانه بحث سلیقه ها هم وسط میاد! و این دنیایی نچندان جذاب دیجیتال است...!
در ادامه دموی از سری Esoteric P-05X + D-05X + G-02X + N-03T ببینید:
با توجه به افزایش قیمت ارز و شرایط بد اقتصادی در سال 97 از نظر شما کدام یک از فروشندگان لیست نظر سنجی رفتار منصفانه تری را با مشتری داشته اند...
مهلت ثبت رای تا ساعت 24 پانزدهم فروردین 1398
چند وقت پیش و در پست "کدام پلیر را انتخاب می کنید؟" خبر دادم که UHD پلیر پایونیر مدل UDP-LX800 سفارش دادم... چند روزی هست که برگشتم, و دارم این پلیر دوست داشتنی تست می کنم. در نگاه اول LX800 همان پلتفرم و ساخت بلوری پلیر پایونیر BDP-LX88 دارد. اگر کمی از دستگاه فاصله بگیرید و لوگوی روی سینی دیسک دستگاه نبینید, غیر ممکن که تشخیص بدید این بلوری پلیر LX88 است یا LX800 این که پایونیر به یک طراحی موفق و دوست داشتنی دست نزده را من دوست دارم... پایونیر به گرافیک و شکل منوهای LX800 هم دست نزده و همچون چند سال گذشته از همان زبان طراحی جدی و جذاب برای منوها و تنظیمات استفاده کرده است, که این آشنا بودن منوهای پایونیر برای کاربرای قدیمی و وفادار این برند نیز خوشایند است.
شاسی LX800 دقیقاً مشابه LX88 سه لایه سنگین و بسیار محکم است, سیستم بی صدای سینی دیسک هم دقیقاً مشابه LX88 دقیق و بی صدا کار می کند, LX800 یکی از UHD پلیرهای های اند بازار بحساب میاد که در هنگام کار و اجرای دیسک بلوری 4K بسیار بی صدا کار می کند, دقیقاً به همان خوبی اوپو UDP-203 کار می کند. دیسک های UHD بلوری به نسبت نسخه های استاندارد بلوری و به دلیل متراکم بودن تراک های داده های دیجیتال چرخش سریع تری دارند, که این چرخش سریع تر باعث تولید صدا می شود, اگر با UHD پلیرهای سونی و برندهای کره ای کار کرده باشید متوجه میشید منظورم از صدا دار بودن و بی صدا بودن چیه!
در مورد کیفیت صدا و تصویر پایونیر UDP-LX800 هنوز زوده نظر قطعی بدم, دستگاه تازه باز شده و باید مدتی کار کنه تا به نقطه پایدار برسه... اما چیزی که میشه از تست های اولیه دیسک های پترن و تست با دیسک ها 4K و استاندارد بلوری از این پلیر دوست داشتنی گفت, این که کاملا با یک پلیر درست و حسابی و قدرتمند طرف هستیم, پلیری که به سادگی قدرت های مثل اوپو 205 به چالش میکشه, LX800 یکی از اون دیجیتال پلیرهای که در اجرای DVD تا بلوری استاندارد و البته UHD بلوری طراحی قوی و دقتشو در اجرای رزولوشن های مختلف نشان میده و کاربر حرفه ای در اجرای تمام آرشیو فیلم هاش از گذشته تا به امروز راضی و خوشحال نگه میداره.
اولین شاخص در تصویر این پلیر Chroma رنگ آسیایی و آمریکایی پسند این پلیر است, همون شاخصی که ما ایرانی ها هم بسیار دوستش داریم, رنگ های گرم, درخشان و فوق العاده زنده و خیره کننده از شاخص ترین ویژگی های پایونیر LX800 است. من به عنوان یکی از طرفداران دیجیتال ویدئو پلیرهای سری های اند پایونیر که سالهاست دارم بهترین های این برند تجربه می کنم, در اولین تست های که از پلیر LX800 گرفتم متوجه شدم که طراحی این پلیر با آنچه از پایونیر میشناسیم بسیار متفاوت است! پایونیری که همیشه تصویر اروپایی پسندی داشته, و شاید یکی از نقدهای که بهش میشد کرومای رنگ ضعیف تر یا بهتر بگم نزدیک به واقعیت بودنش نسبت به دیگر برندهای ژاپنی مثل دنن بوده, حالا با یک طراحی کاملا مورد علاقه ویدئوفایل های آسیایی و آمریکایی وارد بازار شده است, پایونیر با سری جدید LX آمده تا جا پای اوپو و پاناسونیک بزارد...
در تست های که از اجرای صدای سینمایی بروی LX800 داشتم, متوجه شدم با یک پلیر قدرتمند و بسیار دقیق در بخش صدا طرف هستم, صدای باس بسیار شفاف و عمیق, صدای فوق العاده کانالیزه و با جزئیات خیره کننده در اجرای افکت ها و موزیک بسیار غنی و شفاف کاملا توانست من تحت تاثیر قرار بده.
بنظر من UDP-LX800 یک بلوری پلیر های اند درست و حسابی که بسیار هوشمندانه ساخته و عرضه شد, درست در زمانی که اوپو اعلام کرد دیگه تولیداتی نخواد داشت! دنن و اونکیو و مارانتز و حتی یاماها خط تولید بلوری پلیرهاشون جم کردن و بازار در سلطه سونی و کره ای ها قرار داشت, پایونیر با دو UHD پلیر بسیار جذاب وارد بازار رقابت با آشغال های کره ای و سونی که هیچ وقت بلوری پلیر ساز قوی برای بزرگان این صنعت نبوده شد.
من پایونیر UDP-LX800 را به عنوان یک UHD پلیر رفرنس و مورد تایید بهتون پیشنهاد می کنم...
موارد مرتبط:
راپسودی بوهمی (انگلیسی: Bohemian Rhapsody) یا حماسه کولی یک فیلم آمریکایی در سبک زندگینامهای به کارگردانی برایان سینگر و دکستر فلچر و نویسندگی آنتونی مککارتن است. که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. رامی ملک در این فیلم در نقش رهبر گروه کوئین، یعنی فردی مرکوری ظاهر شدهاست. فیلم حوادثی را در طی سالهای ۷۰ تا اوایل دهه ۹۰ که برای مرکوری و گروه کوئین رخ داد را به تصویر میکشد. به غیر از ملک، مایک مایرز، جوزف مازلو، بن هاردی، جوزف مازلو، تام هولندر و گیلیام لی نیز در فیلم ایفای نقش کردهاند. برایان می و راجر تیلور که دو نفر از اعضای گروه کوئین بودند؛ در ساخت فیلم و به خصوص سکانسهای مربوط به اجرای کنسرت با سازندگان فیلم؛ همکاری کردند.
موضوع ساخت این فیلم، نخستین بار در سال ۲۰۱۰ مطرح شد. در آن زمان از ساشا بارون کوهن به عنوان گزینه اصلی برای بازی در نقش مرکوری نام برده میشد اما پروژه به سرانجام نرسید و پرونده ساخت فیلم برای مدتی بسته شد. ساخت فیلم به خاطر اختلاف تهیهکنندگان با کوهن تا سال ۲۰۱۳ عقب افتاد و بعد از آن هم شرایط برای ساخت با بازیگری دیگر فراهم نشد تا اینکه در سال ۲۰۱۶؛ رسانهها خبر از آغاز مراحل پیش تولید فیلم دادند. در نوامبر همین سال، رامی ملک برای بازی در نقش فردی مرکوری انتخاب شد. فیلمبرداری از سپتامبر ۲۰۱۷ در لندن آغاز شد. در دسامبر ۲۰۱۷، کارگردان فیلم یعنی برایان سینگر، به علت چندین بار غیبت و نبودن در سر صحنه و همچنین درگیر شدن با بازیگرها و خصوصاً رامی ملک از پروژه اخراج شد و دکستر فلچر برای تکمیل کردن فیلم به عنوان کارگردان به پروژه پیوست. از آن جا که سینگر پیش از اخراج، بیش تر کار را جلوی دروبین برده بود بر اساس قوانین انجمن کارگردانان آمریکا، او به عنوان کارگردان رسمی فیلم شناخته شد و نام فلچر نیز به عنوان تهیهکننده اجرایی در تیتراژ فیلم آمدهاست. سرانجام پس از مدتی تاخیر؛ کار فیلمبرداری در ژانویه ۲۰۱۸ به پایان رسید.
راپسودی بوهمی در تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۱۸ در انگلستان و ۲ نوامبر در آمریکا به صورت سراسری اکران شد. فیلم، نقدها و نظرات متوسط و دوگانهای دریافت کرد. منتقدان نسبت به شخصیت پردازی مرکوری و خصوصاً بحث گرایش جنسی او، بعضی از اشتباهات تاریخی و همچنین نحوه پرداخت به دیگر اعضای گروه انتقاد داشتند اما بازی ملک در نقش مرکوری با تحسین جهانی و ستایش تماشاگران و منتقدان همراه بود. راپسودی بوهمی عملکرد بسیار خوبی در گیشه داشت. فیلم تاکنون ۷۴۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته است در حالی که تنها ۵۰ میلیون دلار بودجه ساختش بوده که آن را تبدیل به پرفروشترین فیلم موزیکال زندگینامهای تاریخ سینما میکند. راپسودی بوهمی تا به اینجا هشتمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۸ و پرفروشترین فیلم غیر ابرقهرمانی و غیر انیمیشنی در این سال است. راپسودی بوهمی در هفتاد و ششمین مراسم گلدن گلوب در دو رشته بهترین فیلم درام و بهترین بازیگر مرد فیلم درام (برای ملک) نامزد دریافت جایزه شد که توانست هردو جایزه را بدست آورد.