Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

Angels & Demons Blu-ray

تماشای فیلم کد داوینچی به اندازه ای لذت بخش بود که به تماشای فیلم " فرشتگان و شیاطین " بیش از آنونس هایی که ازش دیده بودن ترغیب شدم . فیلم فضای تاریک و پر از غافلگیری کد داوینچی رو نداره و از حال و هوای مرموز و تقدس مآب اخر فیلم اول هم چندان خبری تو فیلم دومی نیست اما تعلیق بیشتری داره و سکانس هایی که بیشتر به قاب فیلم های هیجانی میشینه . حال و هوای فیلم جوری هست که مثل کد داوینچی میشه توش چیز هایی دید که ممکنه جای دیگه نتونید ببینید . از کلیسا ها و ساختمان ها با اون معماری عجیب تا میدان سنت پیترز ، از خرافات قرون وسطایی درباره جنگ دین با علم ( که البته بخشی از اون واقعیت داره ) تا مراسم جالب انتخاب پاپ . یکی دو جای فیلم بیننده واقعا شوکه میشه و تمام قضاوت در مورد شخصیت های فیلم بر می گرده ، چیزی که اوجش تو فیلم کد داوینچی و پایان فوق العاده فیلم به کار گرفته شده بود . در نهایت شاید بشه گفت اگه کسی از فیلم اول خوشش اومده باشه اینم راضیش میکنه با اینکه اصلا داستان دو فیلم ربطی به هم ندارن .

نسخه بلوری سرجمع تصویر خوبی داره . مثل اغلب فیلم های جدید از این دست مشکل خاصی تو تصویر وجود نداره . فیلم مثل کد داوینچی خیلی پر رنگ و لعاب نیست اما به هر حال زیبایی بصری تو فیلم کم نیست . شاید به نظر بیاد رنگ ها زیادی اغراق شده هستن اما به نظر من تو ذوق نمی زنه مثل قرمزی لباس ها و تزئینات داخل ساختمان اصلی و حتی رنگ پوست بازیگرها . باز هم مثل کد داوینچی با اینکه از لحاظ کیفیت قابل مقایسه نیستند اما تصاویر مربوط به صحنه های باز و خارج از مکانهای مسقف خیلی بهتر در آمده . گشت و گذار تو واتیکان سیتی ایتالیا و دیدن سمبول های دینی و تاریخی شهر و تعقیب و گریز شبانه تو خیابان های شهر رم با کمک تصویر خوب فیلم شاید تا به حال انقدر لذت بخش نبوده . تو بعضی قسمت ها گرین قابل مشاهدست که طبق معمول بر میگرده به صحنه های کم نور و تاریک  ، چیزی که باز تو اغلب فیلم های امروزی دیده میشه و رایجه ولی در عوض صحنه های خوب هم زیاد هست . از بعد از صحنه انفجار هلیکوپتر بالای میدون سنت پیترز تا آخر فیلم که شاید ۱۵ دقیقه بشه حدودا میشه گفت تصویر  یکنواختی وجود داره اما به یاد موندنی ترین صحنه فیلم آخرین صحنه فیلمه وقتی پاپ جدید از روی ایوون برای جمعیت داخل میدان دست بالا می بره . جزئیات انقدر تو صحنه زیاده که ممکنه وسوسه بشین شروع کنین به شمردن جمعیت !

بقیه فاکتورهای قابل اعتنا مثل نمای نزدیک صورت بازیگرها یا رنگ های گرم و صحنه های شامل جلوه های ویژه هم به اندازه کافی خوب از آب در اومدن . همونجور که قبلا گفتم این فیلم مثل Knowing با دوربین RED ONE فیلم برداری شده اما هنوزم به نظرم تصویر Knowing یه سر و گردن ( شایدم چند تا ) بالاتره .

موسیقی زیبای هنس زیمر که روی قسمت اول فیلم هم به خوبی نشسته بود اینجا غوغا میکنه . دو تا ترک فوق العاده قشنگ تو فیلم هست که شاید شنیدن چندین و چندبارشون هم لذت بخش باشه . صدای فیلم هم مثل تصویرش خیلی خوبه همه پارامترهای مهم صدا خوب کار شدن ، صداها دقیق و خوش پخش هستن . انواع صداها مثل صدای آب و آتش و انفجار و ترمز و ... تو فیلم به خوبی شنیده میشه و حجم صدا به اندازست . نمی دونم چقدر از صداگذاری ها سر صحنه بود و چقدرش دست پخت متخصصین افکت های صوتی اما نتیجه خیلی خوبه . انفجار بالای میدون صحنه قوی از لحاظ صدا ست که خوب هم کار شده اما باز هم از نظر من قشنگی صدای فیلم فقط یه دلیل داره اونم موسیقی قشنگه زیمره .

ورق زدن تاریخ همیشه جذابه مخصوصا وقتی شهر بکری مثل رم ایتالیا باشه . مراحل ساخت فیلمی مثل این که پر از لوکیشن هایی است که ما به ازای حقیقی داره می تونه دیدنی باشه . همراه دیسک اصلی یه بلوری جدا مخصوص این قسمت هست که  به اندازه دیسک بانس کد داوینچی قشنگ هست . همراه دی وی دی دیجیتال کپی فیلم هم یه نسخه از نرم افزار تدوین موسیقی بصورت دمو هستش که گویا نسخه ناقصی از چیزیه که برای فیلم استفاده شده . بعد از اینکه به اندازه نصب ویندوز وقت گرفت تا نصب شه تنها کاری که تونستم باهاش انجام بدم گوش دادن به چند قسمت کوتاه از موسیقی قشنگ فیلم بود که همینم غنیمته .

راستی در مورد این Illuminati که یه جورایی محور داستانی فیلمه میشه چیز های جالبی تو کتابهای تاریخ یا سایت های اینترنت پیدا کرد . راست و دروغش گردن خودشون ....

حسین تقوی

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء