Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

گرگ پی. راسل

Greg P. Russell" بنیانگذار شرکت CEO یکی از بزرگترین کمپانی های صدا در هالیوود است. گرگ راسل در سالهای اخیر با کمپانی فوق رفرنس "Technicolor" کار می کند. تا امروز بیش از ۲۰۰ فیلم هالیوودی کار کرده و ۳۰ سال تجربه صدا گذاری دارد. ۱۶ بار کاندید اسکار شده است. راسل همکاری نزدیکی با کارگردان بزرگ هالیوود مانند مایکل بی داشته و دارد, که شروع این همکاری از فیلم "The Rock" است. تقریبا تمام فیلم های عظیم مایکل بی راسل صدا گذاری کرده است. صدای فیلم "Pearl Harbor" هیچ وقت نمیشه فراموش کرد! Pearl Harbor در اسکار ۲۰۰۱ نامزد چهار جایزه بود, بهترین ویرایش صدا, بهترین صدا گذاری, بهترین جلوه های ویژه و بهترین موزیک متن که راسل جایزه بهترین صدا را از این فیلم دریافت می کند.

راسل در ساخت صدای ۵.۱ و ۷.۱ کانال یکی از استادان هالیوود بحساب میاد. راسل فیلم  "Transformers- Dark of the Moon" که اولین فیلم مایکل بی با صدای 7.1 بود صدا گذاری کرد. و خیلی هم به صدای این فیلم افتخار می کند. گرگ راسل در مصاحبه هاش همیشه تاکید زیادی به نتیجه صدا در سیستم های سینمای خانگی دارد و خودش نیز یکی از علاقه مندان سینمایی خانگی است.

در مصاحبه ای ازش سوال میشه آیا شما سینمایی خانگی خیلی عالی دارید؟

و او پاسخ میده بله من جدید ترین مدل پروسسور دنن ۷.۱ کانال دارم. با بلندگوهای B&W و آمپلی فایر ۲۰۰ واتی Aragon در تمام کانال ها. و در ادامه به پروژکتور سونی  با پرده نمایش ۱۱۰ اینچی  و صندلی های سینمایی اشاره می کند که با استاندارد سینماهای بین المللی تطابق دارد‬. 

 در مورد بلو-ری Skyfall خیلی به صدای محیطی دربرگیرنده شنوده با جزئیات بالا و موزیک فیلم اشاره کرده که حتی میشه نت های موسیقی در این کار شنید. راسل در کارهای موفقی که انجام داده تاکید زیادی به کانالیزه بودن صدا و مخصوصا در کانال های ساراند دارد, در اکثر مصاحبه هاش تاکیدش بر حرکت افکت ها بین کانال هاست. صدای هواپیماهای فیلم Pearl Harbor هیچ وقت نمیشه فراموش کرد! و یا صدای بی نظیر فیلم "Transformers: Revenge of the Fallen" که یکی از اصلی ترین رفرنس های تست خودم است اشاره کرد.

یک مصاحبه از راسل میخوندم که میگفت در اکثر سیستم های سینمای خانگی تفکیک درستی در کانال های ساراند نیست!

من فکر میکنم این ضعف که واقعاً در اکثر سیستم های درست حسابی هم هست به آکوستیک و مخصوصا DSP آمپلی فایر برمیگردد. دلیل پویا نبودن صدا در کانال های ساراند اگر خود فیلم این مشکل نداشته باشه فقط به دلیل تاثیر آکوستیک و تداخل موج صدا در هم بوجود میاد و بعد قدرت DSP که تا چه حد بتونه این فضا ایجاد کنه و نگه داره. در خیلی از سیستم ها دلیل پویا نبودن صدا ضعف در DSP است. صدا تا یک جای میاد و یکدفعه انگار صدا میوفته! صدای سرپا و جون دار فقط به قدرت سیستم و آکوستیک نیست, DSP خیلی مهم است.

 در ادامه مطلب یک ویدئو از گرگ راسل ببینید که در باره صدا در قسمت چهارم ترانسفورمرز صحبت می کند:

 

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء